گزیده خبرهای 13 اردیبهشت - 91 
تظاهرات 20 هزار تونسی در روز جهانی کارگر.خبرگزاری فارس: حدود 20 هزار نفر از مردم تونس روز سه شنبه در پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواستار ایجاد فرصت های شغلی برای صدها هزار فرد بیکار در تونس شدند.
گزار شگر خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس  آنقدر عاری از فهم وشعور  است که خجالت نمی کشد چگونه با بازتاب این خبر دست به خود کشی آشکار زده است . زیرا در شرایطی که در کشوری که مدعی رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه دارد. در صورتی که نه مجوز راهپیمایی به کا رگران در روز جهانی به کارگران نداده است ، بلکه برخی از نمایندگان کارگران را اار بند و زنجیر کشانیده ودر اثر شکنجه های جسمی و روحی و اعتصاب غذا راهی بیمارستان کردن  است . ولی اکنون از موضع فرار به جلو خبر تظاهرات 20 هزار نفری درروز کارگر در تونس را بازتاب داده است تا تداعی کننده ی داستان تف وتاق و ریش  شود؟
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم السابع"، این تظاهرات بر اساس فراخوان "اتحادیه کل مشاغل تونس" و چند اتحادیه دیگر با حضور 20 هزار نفر از مردم تونس در پایتخت این کشور برگزار شد و مردم با حضور در خیابان "حبیب بورقیبه" تظاهرات کرده و خواستار ایجاد فرصت های شغلی در این کشور شدند.تظاهرات کنندگان که پرچم های تونس را با خود حمل می کردند، شعارهای "شغل. .آزادی...کرامت...وحدت ملی" سر می دادند که از این شعارها در زمان انقلاب تونس در دسامبر سال 2010 نیز استفاده می شد.این بزرگترین تظاهرات مردم تونس پس از آن بود که وزارت کشور تونس در 10 آوریل ممنوعیت برگزاری تظاهرات در این کشور را لغو کرد.
رسانه های مصری: افشای نقشه ایران برای ترور سفیر عربستان در قاهره
اینگونه طراحی طرح ترور های سفیران عربستان در  واشنگتن حساب شده وچند هدفه است که شامل انتقام گرفتن از عربستان سعودی  بدلیل  مخالفت با مداخله حاکمان ایران در امور داخلی عراق وسوریه و بحرین است .  هدف دیگرایجاد اختلاف میان دو کشور مهم آمریکا ومصر با عربستان سعودی می باشد .همچنین مسئولیت ترور را بر گردن آمریکاومصر و اسراییل یا مخالفین همچون مجاهدین  انداختن است . بعلاوه روحیه دادن به جریانات تروریستی حاکم ایران در منطقه است . بالاخره ایجاد رعب و وحشت  و باج گیری در مذاکره هسته ای ومنحرف کردن اذهان عمومی از بحران هسته ای و تأثیر تحریم ها وتلاش برای عبور از بحران وانزوای منطقه ای و جهانی می باشد.
رادیو فردا  : یک مشاور حقوقی سفارت پادشاهی عربستان سعودی در مصر روز سه شنبه در گفت وگو با رسانه های این کشور گفته چند ماه پیش نقشه ای که از سوی سه ایرانی برای ترور سفیر عربستان سعودی در قاهره طراحی شده بود، پیش از اجرا فاش شد و این برنامه ناکام ماند. وزارت خارجه ایران این اتهام را رد کرده استبه گزارش خبرگزاری فرانسه، «سامی جمال» در گفت وگو با روزنامه الحیات گفته است: «چند ماه پیش که این نقشه برملا شد، سه ایرانی در مصر دستگیر شدند که مشخص شد برنامه داشتند «احمد قطان» سفیر عربستان سعودی در قاهره را ترور کنند.» وی افزوده است: «پلیس و نیروهای امنیتی مصر از این نقشه خبر داشتند و با دستگیری این سه تن، تمامی برنامه آن ها و مستندات و مدارک را به وزارت خارجه پادشاهی عربستان سعودی تحویل دادند. البته عربستان سعودی سه ماه پیش به طور کامل از این جریان مطلع شد ولی تصمیم گرفت مسئله را مسکوت بگذارد و به آن اشاره ای نکندروزنامه الشرق هم روز سه شنبه به نقل از سامی جمال نوشته است: «البته آن زمان این نگرانی وجود داشت که طرف های خارجی سعی کنند جماعت مصری را به سمت آشوب سوق داده و مشکلاتی برای کارکنان سفارت عربستان در قاهره ایجاد کنند.» رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران و مورد این گزارش با رد مسائل مطرح شده گفت: «این ها همه اتهام های نادرست و غیرواقعی استآقای مهمانپرست گفت: «ساخته و پرداخته کردن چنین مسائلی فقط به شکاف میان کشورهای مسلمان و به نفع رژیم صهیونیستی (اسرائیل) منتهی می شود.» روابط عربستان سعودی و مصر در حال حاضر دچار تنش جدی است. پس از دستگیری یک وکیل حقوق بشر مصری در عربستان، اعتراض قاهره مطرح شد و ریاض سفیر خود از این کشور را فراخواند.به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، سفارت این کشور در قاهره و نیز کنسولگری های عربستان سعودی در اسکندریه و سوئز در حال حاضر تعطیل است.سال گذشته مشابه چنین اتهامی در آمریکا مطرح شده و گفته شد افرادی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران قصد داشتند برنامه ای برای ترور سفیر عربستان سعودی درو اشینگتن پیاده کنند.عربستان سعودی  ۲۳ مهرماه سال پیش، به طور رسمی از بان‌ گی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، درخواست کرد تا شورای امنیت را در جریان آنچه «توطئه نفرت‌بار» برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشینگتن نامید، قرار دهد.ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان و برادرزاده ملک عبدالله، پادشاه عربستان، در واشینگتن، گفته بود که «شواهد فراوان و اسفباری» در دست است که نشان می‌دهد ایران در پشت قضیه طرح ترور سفیر عربستان است.در مقابل آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در واکنش به این اتهام، آن را «مهمل و بی‌معنا» خوانده و گفته‌است که «این توطئه نیز نگرفت و نخواهد گرفت
"کشف سرنخ‌ حملات سايبري به وزارتخانه‌ها
 "اینگونه ادعای فرمانده ی ناجا  ادامه  ی سناریوی طراحی شده  برای فیلتر کردن اینترنت و شدت بخشیدن به سانسور و بستر سازی کردن موج بازداشت های جدید می باشد .برای اینکه پیش گیری از وحشت  22 خرداد سال گرد کودتای 88 و واکنش ها وتجمعات اعتراضی  ناراضیان می باشد .
ایسنا : فرمانده نيروي انتظامي از كشف سرنخ‌هايي در زمينه حملات متعدد سايبري به برخي وزارتخانه‌هاي كشور خبر داد و گفت: دادستان نيز به صورت ويژه پيگير اين موضوع است.به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه همايش سراسري روساي سازمان بازرسي فرماندهي انتظامي با اشاره به حملات سايبري اخير كه به برخي از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها انجام گرفته است گفت: با همكاري وزارت فناوري و اطلاعات و همچنين خود وزارتخانه‌هايي كه مورد حمله قرار گرفتند در حال بررسي و پيگيري اين موضوعات هستيم و دادستان نيز به طور جد پيگير اين مسئله است و سرنخ‌هايي نيز در اين زمينه به دست آمده است.وي در ادامه با بيان اينكه پيش از اين هشدار‌هايي در زمينه خلا‌ها و رخنه‌پذيري برخي سايت‌ها و وزارت خانه‌ها انجام گرفته بود گفت: تذكرات لازم داده شده بود اما جدي گرفته نشده بود.فرمانده ناجا با بيان اينكه 40 درصد از جرايم سايبري در فتا كشف مي‌شود گفت: اين ميزان نسبت به استانداردهاي جهاني رقم قابل قبولي است.
وزير ارشاد : محدودیت در اینترنت مقطعی برای جلوگیری از نفوذ غربی‌هاست
این اعتراف آشکار هم مکمل خبر قبلی است . هم اذعان بر  نهادینه شدن  سانسور وفیلتر کردن اینترنت از سوی وزیر فرهنگ سانسور وتفتیش عقاید ارشاد است . آنهم در کشوری که ادعای آزاد وامن ترین کشور جهان دارد . البته نیاز به توضیح نیست که این ترس ناشی از وحشت آگاهی وواکنش اعتراضات ضد حکومتی و فضای انفجاری جامع  می باشد.
ایلنا: نشست خبری سیدمحمد حسینی(وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی) با هیات رسانه‌ای لیبایی ظهر امروز(12 ارديبهشت) در وزارت ارشاد برگزار شد.به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینی در اين نشست  در پاسخ به سوالی ازسوی خبرنگاران لیبیایی در مورد محدودیت اینترنت در ایران گفت:‌ در ایران همانگونه که دیده‌اید تنوع خوبی در بیان اندیشه‌ها وجود دارد و این تنوع در کتاب‌ها‌، کتابخوانه‌ها و نشریات دیده ‌می‌شود به گونه‌اي که قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست. درخصوص اینترنت نیز کاربران اینترنت در ایران بیشتر از بسیاری از کشورهای منطقه هستند اما ایجاد محدودیت در اینترنت به صورت مقطعی برای جلوگیری از نفوذ غربی‌هاست اما این محدودیت اصل نیست و برای ما اصل این است که مردم به اخبار دسترسی پیدا کنند.وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم که فرهنگ غربی درکشور ترویج پیدا کند زیرا کشورهای غربی ابتدا راه خود را با سلطه فرهنگی باز‌می‌کنند و بعد به دنبال سلطه اقتصادی هستند و دولت‌های غربی همیشه به دنبال استثمار بودند و این استثمار در آفریقا که برده‌داری در آن رواج داشت و منابع آنها توسط غربی‌ها استفاده ‌می‌شد؛ به خوبی دیده ‌می‌شود.وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت فعالیت شبکه الجزیره و العربیه در ایران گفت: شبکه الجزیره در ایران دفتر دارد و روابط ما با قطر دوستانه است البته اختلافاتی نیز وجود دارد که طبیعی است اما درباره شبکه العربیه باید بگویم که متاسفانه این شبکه مطالب خلاف واقع منتشر ‌می‌کرد و دروغ‌پردازی ‌می‌کرد و اگر به وظیفه حرفه‌ای خود عمل ‌می‌کرد؛ ما با آن مشکلی نداشتیم.حسینی افزود: درباره شبکه رویترز نیز به دلیل اینکه این شبکه اخبار را تحریف کرد؛ ما براساس ضوابط باید محدودیت‌‌هایی ایجاد ‌می‌کردیم. 
در حالیکه حکومت اسلامی در مقابل حملات اینترنتی عاجز مانده است؛بازداشت یک دانشجو بخاطرصفحه‌اش درفیسبوک پس از ساعت‌ها کار تیمی پلیس!
بدون شک این اقدام که از سوی تیمی پلیس انجام گرفته است مرتبط با ادعای فرمانده ی ناجا و اعتراف وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ار شاد  برای افزایش سانسور وخفقان می باشد.
معاونت اجتماعی و الکترونیک پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) از دستگیری گرداننده صفحه ای که مطالب توهین آمیز علیه مسئولان نظام منتشر می‌کرد، خبر داد.به گزارش فارس، سرگرد سیروس دالوند رئیس پلیس فتا کیش اظهار داشت: ماموران این پلیس  یک صفحه اهانت‌آمیز علیه برخی از مسئولان نظام را پیدا کردند که این اقدام برابر قوانین جرم تلقی شده و کارشناسان و متخصصان با جدیت تمام نسبت به بررسی و شناسایی عامل ایجاد کننده این صفحه که در فیس بوک ساخته شده بود اقدام کردند و پس از ساعت‌ها کار تیمی و تخصصی فردی که این صفحه را ایجاد کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.وی ادامه داد: فرد دستگیر شده از دانشجویان یکی از دانشگاه‌های معروف دولتی است که در ابتداء منکر این جرم شد، ولی با توجه به اسناد و مدارکی که از وی بدست آمده بود به جرم خود اعتراف کرد.