گزیده  خبرهای 19 اردیبهشت 91
تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد اصفهان مقابل مجلس
هرروز  که می گذرد بدلیل اینکه وضعیت اقتصادی مردم بد تر می شود . بنابراین با وجود فضای خفقانی تحمیل شده ولی تجمعات اعتراضی هم بیشتر انجام می گیرد. گرچه  فریادرسی نیست .مع الوصف اینگونه تجمع اعتراضی بر گزا ر می شود به امید آنکه گوش های سنگین مسئولین  فریادهای اعتراضی معترضان نا راضی را بشنوندوبه فکر چاره باشند.
بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق بازنشستگی خود مقابل درب مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.به گزارش مهر، از ساعت ابتدایی امروز تعداد زیادی از بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و پاداش بازنشستگی خود مقابل درب مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.چند ماه پیش در صحن علنی مجلس طرحی در راستای اصلاح قانون صندوق بازنشستگی فولاد کشور به تصویب رسید که بر اساس آن مشکل حقوق و پاداش بازنشستگی این افراد حل می شدبه نظر می رسد عدم اجرای این قانون موجب حضور مجدد بازنشستگان فولاد اصفهان مقابل مجلس شده است.
برادر احمدی نژاد: خیلی از مسئوولان اجرایی اصلا دکتری ندارند و لیسانس و فوق لیسانس هم معلوم نیست واقعی باشد
حاج داود احمدی اخوی پاسدار رئیس جمهور احمدی نژاد است  که پرونده اختلاس باپاسدارمیلیاردی محمد صادق محصولی دارد .چون پست ومقام های درون دولت از وی  گرفته شده به جرگه های منتقدان رئیس جمهور پیوسته است .البته برای این به بازی گرفته واجازه فعالیت انتقادی به وی داده می شود تا  منتقد دولت ورئیس جممهور شود .ببطور مثال فاش کند خیلی از مسئولان اجرایی مدرک دکترا ندارند وسایر مدارک شان هم مجهول است و بگوید که مشکل کشور بدلیل مشکل سوء مدیریت در دولت است  و نه کل رژیم ضد بشری که از رأس تا ذیل آن د ر همه سطوح آلوده به فساد است که هیچ عنصر غیر فاسدی یافت نمی شود.
شفاف: داوود احمدی نژاد برادر رئیس جمهوری که در روزگاری نه چندان دور از یاران نزدیک وی در نهاد ریاست جمهوری بود، اینک به یکی از منتقدان بزرگ عملکرد جریان انحرافی تبدیل شده است.به گزارش شفاف، وی در شماره اخیر هفته نامه پنجره گفت: « امیدواری رسانه ها و امیدواری شان دررابطه با این جدایی احمدی نژاد و مشایی اشتباه است...حیف که نمی توانم بیشتر از این سکوت کنم و باید سکوت کنم. »وی گفت: مردم ما امروز می فهمند مشکل از کجاست؛ مشکل از سوء مدیریت این هاست. در مقابل مجلس هم که قانون و حرف را قبول نمی کنند و مدعی می شوند که نمایندگان شانسی بالا آمده اند. در حالی که یکی از افراد آنها که به رحمت خدا هم رفت دکترایش جعلی بود. الان هم بعضی از همین هایی که مسئوول هستند و عنوان شان شده دکتر فلانی، برای همه ثابت شده که اصلا دکترا ندارند  و الکی می گویند دکتر! خیلی از مسئوولان اجرایی در حال حاضر اصلا دکتری ندارند. لیسانس و فوق لیسانس هم معلوم نیست واقعی باشد.
دستگیری ۴ نفر به اتهام فروش تجهیزات جاسوسی
گزارش اینگونه خبر ها که همراه با جمع آوری جوانان ناراضی باا تهام اراذل و اوباش و افزایش احکام اعدام ها می باشد . بدلیل وحشت از تجمعات اعتراضی در 22 خرداد 88 است که از هم اکنون اقدامات پی گیرانه می شود. برای همین  تلاش می شود فضای خفقان گستر ش یابد  .
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری ۴ نفر از فروشندگان تجهیزات جاسوسی در فضای اینترنت خبر داد.
به گزارش فارس، سرهنگ عرفانی گفت: در جهت کاهش جرائم و تخلفات در فضای مجازی و اجرای طرح شناسایی و مبارزه با سایت‌های متخلف، کارشناسان این پلیس طی بررسی و رصد سایت‌های اینترنتی چندین سایت متخلف را شناسایی و بلافاصله ماموران تحقیقات خود را آغاز کنند.وی ادامه داد: طی بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان متهمین اصلی و مدیران سایت شناسایی و طی عملیاتی ۴ نفردستگیر و پس از رویت ادله کافی به جرم خود اعتراف کردند. طی بازرسی از محل فعالیت باند مذکور تعداد قابل ملاحظه‌ای تجهیزات نظامی و جاسوسی کشف و ضبط شد.عرفانی در ادامه افزود: بررسی‌ها حاکیست اعضاء باند علاوه بر نگهداری تبلیغ و فروش ابزار جاسوسی در اینترنت ، با استفاده از عناوین مختلف و تحت پوشش ارتباط با دستگاه‌های دولتی اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.وی عنوان داشت: هموطنان و کاربران به هنگام خرید یا معامله‌های اینترنتی هشیار باشند که اولین گام در شناسایی سایت معتبر،ارائه‌ کالا یا خدمات مجاز است در غیر اینصورت ممکن است این سایت صرفاً جهت کلاهبرداری از افراد دایر شده باشند.رئیس پلس فتا خراسان رضوی فزود: خرید و فروش ابزار آلات جاسوسی، امنیتی و نرم افزارهای فیلتر شکن در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت
بيكاري 2000 کارگر فصلی «نی بُر» کشت و صنعت کارون شوشتر
خوب وقتی در فصل بهار کارگران فصلی  که شغل دایم هم ندارند اخراج می شوند  مشخص است که واردات بی ر ویه ی شکر از سوی آقازاده های شکر دزد و شکر خوار چگونه موجب ورشکستگی صنعت نیشکر هفته تپه در استان خوزستان وبیکاری کارگران این صنعت شده است؟
ایلنا: عضو شورای اسلامی کار کارگران نی بر کشت صنعت کارون شوشتر گفت: دو هزار کارگر فصلی «نی بُر» کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به اخراج‌شان، پيش از پایان برداشت محصول و همچنین در خصوص عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل طي دو روز گذشته در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند.رحم خدا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به اینکه کارگران فصلی به کار تخصصی بریدن نی اشتغال دارند خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای این کارگران شد و اظهار داشت: کارگران در ابتداي هر فصل برداشت تا پایان فصل مشغول بکار بودند اما امسال متاسفانه با وجود اینکه ۳۵۰۰ هکتار از نی‌ها باقی مانده است از کارگران خواسته شده بر سر کار خود حاضر نشوند.او افزود: عده زیادی از کارگران نی بر کشت و صنعت به سن بازنشستگی رسیده‌اند اما به دلیل تعویق در پرداخت حق بیمه توسط کارفرما امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزایای بازنشستگي تامین اجتماعی را ندارند، علاوه بر این سازمان تامین اجتماعی کار این کارگران را جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی‌کند.او یاد آور شد: کارگران فصلی نی بر تا پایان برداشت نی، قرار داد امضاء کرده‌اند و بهانه مسئولان این واحد تولیدی از اخراج کارگران پیش از موعد مقرر این بوده که مي‌خواهند اجرای این پروژه را به پیمانکاران دیگری واگذار کنند.عباسی همچنین گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای این کارگران مصوب شده بود اما اجرای این طرح با مخالفت مدیریت جدید به جهت عدم پرداخت مابه‌تفاوت سالهای ۷۲ کارگران تا هم اکنون متوقف شده است
بررسی اموال و دارایی های مسئولان به مجمع تشخیص مصلحت رفت.
مگر قرار است که چاقو دسته ی خودش را ببرد . چون ابتدا باید یقه ی رئیس مجمع مصلحت نظام وسایر اعضای این مجمع با قانون از کجا آورده ای  گرفته شودتا سپس به بررسی اموال ودارایی های همه مسئولان حکومتی ووابسته دولت و حکومت و شرکای شان  پرداخته شود.
فارس : نمایندگان مجلس با اصرار مجدد بر مصوبه قبلی خود درباره لزوم اعلام فهرست اموال و دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل مسئولان جمهوری اسلامی، برای تعیین تکلیف نهایی، به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)‌ گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران که اعاده شده از شورای نگهبان بود را بررسی کرده و بر مصوبه قبلی خود در ماده ۲ طرح مذکور، اصرار کردند و به همین دلیل برای تعیین تکلیف نهایی این طرح، آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند
.واردات تخم مرغ هندی و صادرات ۱۰۰ هزار تنی تخم مرغ به همسایگان
این دیگر بیش از اندازه  کمدی- تراژدیک  است که سیاست اقتصاد خری آنگونه شده است که نفت به هند داده می شود .در ازای آن بدلیل تحریم  ها ودور زدن آن  بهجای دریافت دلار تخمرغ  وارد می  شود .آنگاه به عراق صادر می شود تا هرچه بیشتر واحدهای تولید کنندگان مرغداری داخلی  تعطیل شوند .
مدیران عامل اتحادیه‌های تعاونی‌ بخش خصوصی از برنامه صادرات ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای همسایه خبر دادند و گفتند: متاسفانه تخم‌مرغ هندی در چند روز اخیر وارد کشور شده است که با توجه به انباشت تولید داخلی از ادامه‌ این واردات جلوگیری به‌عمل آمد.به گزارش مهر، افشین دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری اظهارداشت: متاسفانه در سال تولید ملی به جای اعمال سیاست‌ها و تصمیمات حمایتی دولت در بخش کشاورزی شاهد واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی هستیم.به گفته دادرس، کشاورز و دامدار گران‌فروش نداریم و تولید‌کنندگان هم هیج تمایلی به افزایش قیمت محصولات ندارند، چون قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و اولین ضربه به خود تولیدکنندگان وارد می‌شود.