آقای بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد
آقای بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به استحضار می رسد که بدون شک  اشراف دارید که عراق اشغال نظامی شد تا پیام آور صلح آزادی برای ملت عراق باشد نه اینکه تبدیل به جلونگاه  پاسداران  حاکمان ایران شود  و برای پیگیری مخالفان حکومت ایران که کمپ های اشرف ولیبرتی هستند با دست باز قادر باشند دست به توطئه ی مشترک ضد انسانی علیه ی مجاهدین اشرف و لیبرتی بزنند. مگر براساس اصل 4 ژنو نمی بایست از مجاهدین اشرف واکنون لیبرتی محافظت ومراقبت شود؟ برای چه اکنون که توافق شده است تا بطور مسالمت آمیز شرایط انتقال مجاهدین اشرف به کمپ لیبرتی انجام گیرد. از سوی دولت عراق مدام کارشکنی همراه با تهدید و آزار وحتی مصادره ی اموال مجاهدین می شود؟ چرا در  حرکت پنجمین ستون انتقالی مجاهدین از اشرف به لیبرتی  تأخیر  ۸ روز بازرسی وسائل و بازرسی انفرادی مجاهدین انجام شد؟ همچنین مگر مسافت بین کمپ اشرف تا لیبرتی چقدر است  که این مسافت 9 ساعت طول کشید؟ دلیل توقف 5 ساعته  خود روها دربین راه برای چه بوده است؟ برای چه عوامل نفوذی حاکمان ایران در کنار عوامل اطلاعات عراق از تک تک مجاهدین عکس گرفته اند ؟ این تصاویر را برای چه می خواهند؟ مهمتر اینکه رفتار بغایت ضد انسانی که با مجاهدین شده ناشی از چیست؟ عجیب تر اینکه سئوال است که مگر عبور کاروان حامل 400 نفر از مجاهدین از مسیری آبی بوده است که از سوی آدم ربایان دریایی مورد تهاجم و شبیخون واقع شدند؟ یا اینکه مگر عراق آنقدر نا امن می باشد که راهزنان در این کشور قدرت دارند که می توانند شبیخون شبانه به کاروان انتقالی مجاهدین بزنند و۶ خودروی خدماتی  از ستون  ازاشرف عازم به لیبرتی  را جدا کنند و بریایند که شامل ۳ تانکر آب و ۲ تانکر فاضلاب و یک تانکر سوخت بوده است. در صورتی که این انتقال در مکاتبات متعدد  میان مارتین کوبلر نماینده ویژه ملل متحد و مقامات آمریکایی با نمایندگان اشرف مورد توافق قرار گرفته استد. عجیب تر اینکه گزارش شده است  که  مجاهدین تلاش کردند در بین راه با ناظران یونامی تماس بگیرند اما  موفق به تماس نمی شوند .زیرا که هیچیک از تلفن های همراه جواب نمی داده است .از سوی دیگر فرمانده عراقی ستون نیز که شخصاً یکایک خودروهای خدماتی را بازرسی کرده و اسناد قانونی مالکیت انها را هم با  اداره راهنمایی و رانندگی بازبینی کرده بود پس از وصل ارتباط تلفنی از ناپدید شدن خودروهای خدماتی در بین راه اظهار بی اطلاعی می کند. بعلاوه مارتین کوبلر در پاسخ به نامه فوری ساکنان اشرف پاسخ داده که  در این باره تحقیق خواهد کرد و مقامات آمریکایی هم در واشنگتن و بغداد نیز از این حادثه ابراز تعجب کردند. بهرحال از سوی  شهروندان عراقی با تلفن به مجاهدان اشرف اطلاع داده می شود که بر سر یک پیچ پس از عبور ستون از میدان شهر خالص شاهد بوده اند که ۶ خودرو که در انتهای ستون حرکت می کرده  تغییرمسیر داده شده و به سوی کمپ  اشرف در حرکت بوده است. شوربختانه اینکه مشخص می شودکه این دستور کینه توزانه از جانب مقامات بالای حکومت عراق در دفتر فرمانده کل قوا خطاب به رانندگان خودروها صادر شده و آنها را مجبور به تغییر مسیر وبازگشت به اشرف کرده اند. آنگاه ساعتی بعد جانشین نماینده دبیرکل در عراق در یک پیام فوری اطلاع می د هد  طرف عراقی می گوید که این موضوع ناشی از یک عدم هماهنگی بوده و خودروهای خدماتی  بزودی در حرکت بعدی از اشرف به لیبرتی منتقل می شوند. 
آقای بانکی مون  شما مطمئنم که شما اشراف دارید آقای احمد شهید که نماینده ی ویژه گزارشگر حقوق بشر  ایران از سوی سازمان ملل می باشد از سوی مقامات ایران نه مجوز ورود به ایشان برای سفر ایران داده نشد، بلکه بدلیل گزارش نقض حقوق بشر در ایران از سوی مقامات ایران ایشان  مورد اتهامات ناروا واقع شد. در صورتیکه شما هم اطلاع کامل ازکارنامه محکومیت  نقض مستمر حقوق بشر در ایران دارید .همانگونه که آگاهی مکفی دارید که نفوذ حاکمان ایران  در  عراق به خصوص درون دولت عراقچگونه است وچه کینه ودشمنی با مجاهدین اشرف ولیبرتی دارند وچگونه بطور سیستماتیک توطئه ی مشترک با نوری مالکی نخست وزیر عراق علیه ی مجاهدین در کمپ اشرف ولیبرتی به پیش برده اند؟ بنابراین اکنون که کشور عراق آنقدر نا امن شده است که شبانه به کاروان انتقالی مجاهدین از اشرف به لیبرتی راهزنی خودروهای خدماتی زیر فرمان حکومتی می شود .چگونه  ضمانت  امنیت جانی برای مجاهدین مستقر در لیبرتی پس از انتقال از اشرف وجود دارد؟ همینطور چگونه می تواند مکان امنی برای مذاکره ی هسته ای گروه 5+1 در بغداد باشد که حاکمان ایران سرمایه گذاری برای لغو تحریم ها در این مذاکره ی هسته ای بغداد کرده اند؟
در خاتمه آقای بانکی مون من بشدت نگران  سلامتی مجاهدین اشرف و لیبرتی به خصوص دوستان وهمشهریانی هستم که در کنارشان چند سالی با هم هم بند زندان بودم که به جرم آزادیخواهی اسیرشده بودند. بنابراین از شما تقاضامی شود به اتکای  اختیارات قانونی  خود تلاش مسئولانه برای بازگردانیدن اموال به سرقت رفته ی مجاهدین کنید واز سایر اموال و دارایی ها وجان  شان حفاظت نمائید تا که هر چه زودتر بطور مسالمت آمیز  مراحل قانونی  انتقال شان به کشور های امن انجام گیرد. 
با احترام :
18 اردیبهشت 91 برابر با 07/05/2012