گزیده خبرهای 1 مهر- 94

گزیده خبرهای 1 مهر- 94
 واژگونی اتوبوس در نیاوران با 21 مصدوم 
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری و مصدومیت 21 سرنشین آن در منطقه نیاوران خبر دادحسن عباسی» به ایرنا، گفت: ساعت 14:28 خبر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در خیابان فیضیه نیاوران، به مرکز اورژانس تهران اعلام و بلافاصله یک دستگاه موتورلانس (موتور آمبولانس) به عنوان پیش قراول و پیکاپ فرماندهی ناحیه شمال اورژانس تهران به همراه هفت دستگاه آمبولانس امدادی به محل اعزام شد.وی بیان کرد: به گفته شاهدان، این اتوبوس از پارک جمشیدیه به سوی خیابان شهید باهنر در حرکت بود که به علت نامعلوم پس از برخورد با چند دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه جرثقیل درون کانال آب واژگون شد.مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد 21 نفر از سرنشینان اتوبوس آسیب دیده‌اند که مصدومان بدحال با اقدام فوری، به مراکز درمانی منتقل شدند.وی افزود: چهار نفر از مصدومان آقا و 17 نفر دیگر خانم هستند که حال دو مصدوم آقا وخیم گزارش شده است و به اتاق عمل انتقال یافتند.علت وقوع این سانحه رانندگی در دست بررسی کارشناسان پلیس راهور قرار دارد.
ماشین حمل خودرو یا حملِ...؟! 
مهر - تغییر کاربری ماشین‌های بزرگ حمل خودروهای صفر این روزها در جاده‌های کشور خودنمایی می‌کند.در این دو تصویر می‌توانید این تغییر کاربری‌ها را که این روزها در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند، ببینید. یکی گوسفند جابه‌جا می‌کند و دیگری بار گونی‌هایی را می‌برد که معلوم نیست. 
آگهی تلخِ «چشمِ فروشی» در تهران 
اقتصاد نیوز - عکسی از آگهی فروش اعضای بدن بر روی جعبه برق در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد.پزشک قلابی را شناسایی کنید 
دستگیری آدم ربایان در قرار بامدادی با پلیس 
یکی از ربایندگان مرد میانسال در قرار با پلیس شناسایی و دستگیر شد.روز 29 شهریور دختر جوانی هراسان با مراجعه به کلانتری 181 عوارضی در شکایتی از ربایش پدرش خبر داد.دختر 28 ساله در شکایتش گفت: ساعت 10 صبح پدرم مشغول شستن خودرواش مقابل خانه بود که وقتی غیبتش طولانی شد به خیابان رفتم اما اثری از او نبود. همه جا را گشتم اما پدرم در محله نبود. ساعتی بعد مرد ناشناسی تماس گرفت و ادعا کرد پدر 50 ساله‌ام را ربوده است و برای آزادی‌اش 4 میلیون تومان پول می‌خواهد.با شکایت دختر جوان، ماموران با آموزشهای لازم از او خواستند با آدم رباها قرار بگذارد. سرانجام ساعت 3 بامداد دوشنبه مردان آدم ربا در وردآورد قرار گذاشتند. هنوز دقایقی از حضور دختر 25 ساله سر قرار نگذشته بود که آدم ربایان با یک دستگاه خودرو پراید در محل حاضر شدند که دو آدم ربا از سوی ماموران دستگیر و مرد میانسال آزاد شد.روز گذشته با انتقال دو متهم به دادسرای امور جنایی تحقیقات از آنها آغاز شد. در جلسه بازپرسی ابتدا پسر جوان با اعلام اینکه نقشی در آدم ربایی ندارد،گفت: من راننده آژانس هستم. ساعتی قبل از دستگیری مرد جوانی با آژانس تماس گرفت و گفت با او همراه شوم و در محل قرار با رساندن مرد میانسال بسته‌ای را دریافت کنم.در ادامه پسر 28 ساله دیگر متهم پرونده با تایید گفته‌های راننده آژانس، اعتراف کرد من برای یکی از قاچاقچیان و باجگیران غرب تهران کار می‌کنم، به دستور رئیسمان به همراه دو نفر دیگر مرد میانسال را ربوده و به پارک چیتگر بردیم. بعد هم با راننده آژانس سر قرار حاضر شدیم که ماموران ما را دستگیر کردند.با اعترافات مرد آدم ربا و با دستور آرش سیفی بازپرس جنایی، تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان آغاز شد.
اتصال سیم برق، علت آتش‌سوزی در شرکت داروسازی سها 2 
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر اتصال سیم برق را دلیل آتش سوزی در شرکت داروسازی سها2 اعلام کرد و افزود: این حادثه تنها 4 مصدوم تنفسی داشته استوحید رحمتی» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به این‌که اتصال سیم برق، علت آتش‌سوزی در شرکت داروسازی سها2، بوده است، گفت: خوشبختانه این حادثه با کمترین خسارت مادی و انسانی رخ داد.وی با بیان اینکه آتش در کوتاهترین زمان ممکن مهار شده‌است افزود: حادثه آتش‌سوزی در بخش اداری شرکت داروسازی سها2 رخ داده‌است.مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ادامه داد: بدنبال این حادثه تیمهای امدادی آتش‌نشانی در محل حاضر و پس از دقایقی آتش را با کمترین میزان خسارت مهار کرد و فقط مشکل تنفسی 4 تن از پرسنل درصدد اطفای حریق بودند، سرپایی درمان شدند.
پراید این بار چهار نفر از اعضای یک خانواده را روانه بیمارستان کرد
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: بر اثر برخورد پراید با بلوک‌های بتنی حاشیه بزرگراه جاجرود، چهار نفر از اعضای یک خانواده روانه بیمارستان شدندحسن عباسی» افزود: در ساعت 6:35 صبح دیروز حادثه برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با بلوک‌های بتونی حاشیه بزرگراه در جاده قدیم جاجرود به مرکز اورژانس تهران اعلام شد و تکنیسین‌های اورژانس از نزدیکترین پایگاه امدادی به محل اعزام شدند.وی گفت: در این سانحه رانندگی چهار نفر از اعضای یک خانواده از نواحی اندام‌ها دچار آسیب دیدگی شده بودند که تکنیسین‌های اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه درمانی هر چهار مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.عباسی خاطرنشان کرد: پدر و مادر به همراه دو فرزند دو و 10 ساله شان توسط عوامل اورژانس برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند.علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است.
مرگ در اثر انحراف به چپ
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي اهر گفت: عصر روز يکشنبه در اثر وقوع يک فقره تصادف فوتي در محور اهر- ورزقان، بلافاصله اکيپ انتظامي و پليس راه اين شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.    سرهنگ محمدي افزود: در بررسي صحنه تصادف مشخص شد اين حادثه ميان 2 دستگاه پژو 405 نقره اي رخ داده که به کشته شدن 5 نفر و مصدوميت 4 تن ديگر انجاميد.    اين مقام انتظامي يادآور شد: کارشناسان پليس پس از بررسي، علت حادثه را انحراف به چپ يکي از خودروها اعلام کرد.