9 ساعت پس از اعتراض كيهان سايت حامي دولت غيرتي شد!

خبر ويژه 
9 ساعت پس از اعتراض كيهان سايت حامي دولت غيرتي شد! 7 مهر داد – 94
سربازجو شریعت نداری از موضع  چماق وحلوا ی دو ذوقه ودو لپ خوری کرده است .زیرا ضمن اینکه باتهدید واتهام روحانی را وادار به ناتمام گذاشتن سفر به نیویورک کرد تابه ایرانبرگردد تا درمراسم مرده های منا شرکت کند، بلکه سایت خبرآنلاین هم که انتقاد به وی کرده است زیر سئوال برده واز موضع بازجویی متهم ومحکومش کرده است .

«كيهان بي خبر از تصميم روحاني براي بازگشت به كشور، دولت را متهم مي كند»
سايت دولتي خبر آنلاين ديروز ضمن درج مطلب فوق نوشت: روزنامه کيهان در حالي عدم بازگشت ظريف را به باد نقد گرفته که پيش از اين اعلام شده بود رئيس جمهور براي حضور در مراسم انتقال پيکر جان باختگان منا، سفرش را نيمه کاره مي گذارد.
    
اين سايت سپس به سخنان معاون ارتباطات دفتر رئيس جمهور استناد کرده است که دست بر قضا مراجعه به اين خبر نشان مي دهد خبر مزبور ساعت 6/38 دقيقه صبح ديروز- يعني 8 ساعت پس از انتشار اينترنتي کيهان و حدود 15 ساعت پس از مصاحبه مدير مسئول کيهان- منتشر شده است! و اين در حالي است که از يک طرف فاجعه منا روز پنج شنبه اتفاق افتاده و از سوي ديگر، خبرگزاري ايرنا روز اول مهر از 5 روزه بودن سفر رئيس جمهور به نيويورک خبر داده بود که بر اين اساس سفر روحاني طبق برنامه ريزي قبلي، روز دوشنبه (ديروز) تمام مي شد و ادعاي بعدي نيمه کاره ماندن سفر، خلاف واقع است.
    
کيهان در شماره ديروز خود تصريح کرده بود آيا سرنوشت تلخ و غمبار 307 مفقود، ارزش آن را نداشت که آقاي رئيس جمهور يا دست کم وزير خارجه، سفر تشريفاتي نيويورک را لغو کنند و پيگير اين مسئله مهم ملي باشند؟! آيا درخواست ملاقات با وزير خارجه سعودي که رد شد يا زدن روبان کوچک مشکي به کت برخي اعضاي هيئت ديپلماتيک، فشار به رژيم مقصر سعودي براي پاسخگويي درباره سرنوشت مفقودان اين جنايت است؟ يعني مثلاً رقم 476 نفر بايد به چند نفر افزايش مي يافت تا دولت و وزارت خارجه، ماجرا را مسئله حياتي و امنيت ملي حساب کنند و به خاطر اهميت ماجرا بسيج شوند؟ بسنده کردن به روبان مشکي و چند اظهار تاسف در مصاحبه ها کجا و سرنوشت چندصد شهروند و خانواده هاي ماتم ديده و نگران آنها کجا؟
    
گفتني است خبر آنلاين -وابسته به 2 مدير دولتي- گويا که ماموريت حمله به کيهان به هر قيمت و بهانه را داشته باشد، پيش از اين نيز مدعي شده بود کيهان با تيتر «آماده مبارزه با آمريکا باشيد» سخنان رهبري را تحريف کرده حال آن که رهبر معظم انقلاب در همان سخنراني مورد اشاره (در جمع دانشجويان) تصريح کرده بود آمريکا مصداق اتمّ (کامل) استکبار است، خودتان را براي مبارزه با استکبار آماده کنيد.
    
چون براي چندمين نوبت است که گردانندگان خبر آنلاين- لابد جهت فاکتور کردن براي برخي مقامات دولتي- به پر و پاي کيهان مي پيچند و خود را به جدول مي زنند، شيرين کاري اواخر بهمن 92 اين سايت را مجدداً يادآور مي شود. آن زمان که دولت با توزيع نابسامان سبد کالااسباب نارضايتي مردم را فراهم کرد، خبر آنلاين در تحليلي شرم آور نوشت: روحاني تقريباً نه يک رئيس جمهور فرهنگي است و نه دغدغه بسياري از مسائل ديگر را دارد. او رئيس جمهوري ديپلمات است که بايد اجازه داد مهم ترين دغدغه دولت خود را به انجام برساند. توزيع سبد کالاهاي اساسي به مردم- با شيوه اي که انجام شد- نه يک اتفاق بود و نه عملي که تبعات آن براي روحاني و مردانش غيرقابل پيش بيني باشد. او دقيقاً همين اتفاق- ازدحام، دعوا و مرافعه و احياناً له شدن در زير دست و پا- را پيش بيني مي کرد و اصلاً آن را براي پيشبرد استراتژي خارجي خود لازم داشت[!!] به عبارت ديگر روحاني به يک نمايش داخلي براي ارائه در جشنواره هاي سياسي خارجي نيازمند بود. نگاه کنيم به اظهارات اخير وندي شرمن که گفته است، «شما در اخبار ديديد که ايران اخيراً به طور قابل مشاهده اي غذا بين مردم فقير جامعه اش توزيع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود تحريم ها تاثير مستقيم بر مردم اين کشور داشته است. همان طور که روحاني قول داده بود، اين پول قرار است در جهات ديگري مصرف نشود.» به هر حال اين دقيقاً همان نتيجه اي بوده که روحاني از توزيع سبد کالادر ميان مردم داشته است، اين که تحريم ها بر روي مردم ايران تاثير مستقيم و انکارناپذير داشته. اين که اوضاع اقتصادي مردم ايران نه تنها رو به راه نيست بلکه حاضرند براي چند عدد مرغ و چند کيلو برنج با يکديگر درگير شوند و اين که از اين به بعد و با گشايش هر چه بيشتر در مذاکرات هسته اي تمرکز نظام بر معيشت مردم خواهد بود.[!!]
    
اين نوشته ماليخوليايي اضافه مي کند: «پيام روحاني از خلال پرفورمنسي که کارگرداني و اجرا کرد، پيامي کاملاً شفاف بود که راه را براي مذاکرات مثبت بعدي، بيش از پيش مي گشايد... درست است که روش توزيع کالاهاي اساسي چندان مناسب نبود؛ اما اگر با اين نمايش بتوان جايزه اول بهترين اثر را در فستيوال سياست جهاني به خود اختصاص داد، به تحقير چند روزه اي که بازيگران آن شدند مي ارزيد»!!
    
يادآور مي شود نيک آهنگ کوثر همکار فراري نشريات زنجيره اي با اشاره به خبر بازگشت روحاني نوشت: زور برادر حسين (شريعتمداري) چربيد و روحاني در واکنش به اعتراض وي اعلام کرد که به ايران باز مي گردد. شريعتمداري در مصاحبه با فارس، ادامه سفر روحاني به نيويورک را اهانت به مردم دانسته و گفته بود، انتظار اين بود که پس از وقوع ضايعه منا و شهادت صدها تن از حجاج ايراني، رئيس جمهور بلافاصله سفر خود را متوقف کند و به کشور بازگردد.
    
سايت وابسته به کوثر مي افزايد: اين مسئله نشان مي دهد که هنوز زور کساني چون شريعتمداري مي چربد.