گزیده خبرهای 6 مهر-94 قسمت-5

گزیده خبرهای 6 مهر-94 قسمت-5

    
جاسازي هروئين در اتوبوس
    خرم آباد- خبرگزاري صدا و سيما: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي لرستان گفت: در پي کسب خبري مبني بر تهيه و توزيع مواد مخدر توسط 2 نفر قاچاقچي در بروجرد، شناسايي و پيگيري موضوع با هماهنگي مقام قضايي به صورت ويژه در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.    سرهنگ فرخي افزود: دو گروه از ماموران مبارزه با مواد مخدر استان با همکاري عوامل انتظامي بروجرد با انجام يک سري کار اطلاعاتي خودرو حامل مواد را در سطح شهر متوقف و يک نفر را دستگير کردند.    وي ادامه داد: در بازرسي از اتوبوس توقيفي، دو کيلو و 900 گرم مواد مخدر از نوع هروئين کشف و ضبط شد.    رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر لرستان با بيان اينکه متهم بعد از انتقال به يگان در بازجويي هاي اوليه به جرم خود با همدستي يک قاچاقچي اعتراف کرد افزود: ماموران در عملياتي غافلگيرانه همدست وي را نيز دستگير کردند. سرهنگ فرخي گفت: افراد دستگير شده با پرونده متشکله براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
دستگيري 5 آدم ربا در شهر انديشه
فرمانده انتظامي غرب استان تهران گفت: آدم ربايي در انديشه با دستگيري مجرمان به پايان رسيد.    به گزارش خبرگزاري فارس از غرب استان تهران به نقل از پايگاه خبر پليس، سرتيپ محسن خانچرلي از دستگيري 5 عضو باند آدم ربايي خبر داد و بيان کرد: هفته گذشته مردي در استان البرز ربوده شد و با توجه به اينکه آدم رباها گروگان را به حوزه انديشه منتقل کرده بودند، تحقيقات پليس آگاهي غرب استان تهران براي دستگيري متهمان و آزادي گروگان آغاز شد.    وي گفت: در ادامه تحقيقات، ماموران سرنخ هايي از متهمان در خانه اي در فاز چهارم انديشه به دست آوردند، در عمليات ضربتي پنج آدم ربا دستگير و گروگان نجات پيدا کرد.رئيس پليس غرب استان تهران در پايان متذکر شد: تحقيقات پليس نشان مي داد متهمان يک شرکت صوري در زمينه فروش قطعات خودرو راه اندازي کرده و در قبال فروش کالااز گروگان، چکي به مبلغ 8 ميليون تومان دريافت کردند بدون آنکه کالايي به وي تحويل دهند، از سوي ديگر فرد گروگان با اطلاع از اين ماجرا اجازه نقد شدن چک را نداده که همين موضوع منجر به گروگان گيري شده بود.
شرور متجاوز به عنف با گلوله پليس از پاي درآمد
دادستان پرديس از هلاکت يک شرور متهم به سرقت و تجاوز به عنف در عمليات تعقيب و گريز پليس در بومهن خبر داد.    به گزارش خبرگزاري فارس از شرق استان تهران، حيدر فتاحي اظهار داشت: ماموران نيروي انتظامي شهرستان پرديس به همراه اکيپي از ماموران اداره آگاهي تهران بزرگ با شناسايي يک متهم شرور و سابقه دار در حوزه شهر بومهن اقدام به دستگيري متهم کردند که متهم با يک دستگاه پژو اقدام به فرار کرد.    وي افزود: بعد از تعقيب و گريزي که به آزاد راه تهران- پرديس ختم شد، با وجود اخطارها و دستور توقف پليس، متاسفانه متهم به دستور ايست پليس توجه نکرد و مورد هدف گلوله ماموران قرار گرفت و کشته شد.دادستان پرديس در خصوص حکم صادر شده براي متهم گفت: از مرجع قضايي تهران، حکم جلب متهم تحت عنوان سرقت و تجاوز به عنف صادر شد و متهم تحت تعقيب بود.    دادستان پرديس در خصوص سن و سوابق متهم کشته شده گفت: اين شرور که اکثر جرم هاي خود را در تهران بزرگ انجام داده (م-الف) نام داشت و متولد 1362 بود.
        خبر ويژه 
سهامداران بورس قربانيان بي تدبيري دولت
متاسفانه از زمان آغاز به کار دولت تدبير و اميد برخلاف وعده هاي انتخاباتي، شرايط اقتصادي کشور نه تنها بهبود نيافته بلکه وخيم تر شده است.    جهان نيوز با انتشار اين تحليل نوشت: اگر نگاهي به روند بورس در طول دو سال اخير يعني دقيقا چند ماه بعد از روي کار آمدن دولت يازدهم تاکنون بيندازيم به روشني مي توان بر اين موضوع صحه گذاشت که بورس يکي از قربانيان بي تدبيري دولت تدبير و اميد در عرصه اقتصاد بوده است.    نمودار روند تغييرات شاخص بورس نشان مي دهد که بعد از افزايش يک باره شاخص به حدود 90 هزار در دي ماه 92، شاخص بورس سير نزولي به خود گرفت به طوري که در حال حاضر به حدود 61 هزار واحد رسيده است. در طول چند ماه گذشته به ويژه از ابتداي سال تاکنون شاخص همواره بين 60 تا 70 هزار واحد در نوسان بوده است. اين در حالي است که دولتمردان در طول سال هاي اخير هم بر نقش بورس در اقتصاد بسيار تاکيد و هم مردم را به سرمايه گذاري در آن ترغيب نموده اند.    هرچند که شرايط کنوني بورس نتيجه بي تدبيري هاي دولت در اقتصاد است ولي روند کنوني چندان طبيعي به نظر نمي رسد. به طوري که شرايط بورس هر چه به نهايي شدن برجام نزديک مي شويم، وخيم تر مي شود. اين مسئله به حدي شديد بوده که نه تنها صداي سهام داران را درآورده است بلکه پاي تحقيق و تفحص مجلس را نيز به بورس کشانده است. واقعا براي بسياري از مردم اين سوال وجود دارد که چرا دولت در شرايط کنوني فکري براي بازار نمي کند؟ آيا اصلاقرار نيست کاري بکند؟    کمتر کارشناسي را مي توان يافت که بر وضعيت رکودي اقتصاد کشور صحه نگذارد. متاسفانه از زمان آغاز به کار دولت تدبير و اميد برخلاف وعده هاي انتخاباتي آقاي روحاني، شرايط اقتصادي کشور نه تنها بهبود نيافته بلکه وخيم تر شده است. دولت در عمل نشان داده که هيچ برنامه اي براي اقتصاد کشور ندارد و تنها تدبير و اميدش به سرمايه خارجي ها است. در دو سال اخير شاهد تعميق بيشتر رکود بوديم که همين مسئله سبب تعطيلي واحدهاي توليدي بيشتري گرديده است. لذا کاهش شاخص بورس به عنوان نبض اقتصاد تا حدودي امري طبيعي است اما به اذعان بسياري از کارشناسان، فعالان و تحليلگران بازار بورس، اين مقدار از نزول کاهش امري طبيعي نيست. بسياري معتقدند که دولت مي تواند با تدبير و استفاده از ظرفيت هاي موجود، مانع از نوسانات شديد بورس گردد در حالي که نه تنها اين اتفاق نيفتاده بلکه دولت با استفاده از برخي از حقوقي ها، مسبب شرايط کنوني بورس است.    افت شاخص بورس مسلما قبل از آنکه منافع سرمايه داران کلان را به خطر بيندازد، منجر به نابودي سرمايه ، سهام داران خرد مي شود. در بورس به علت افت شديد شاخص، برخي از سهام داران بيش از 1000 برابر از ارزش دارايي هايشان کاهش يافته است. اين در حالي است که طي ماه هاي گذشته تيم اقتصادي دولت به شدت بر سرمايه گذاري در بورس تبليغ و بسياري از سرمايه داران خرد را تشويق به سرمايه گذاري در بورس کرده است.
خبر ويژه 
اين كه گفتي «حسن اجراي برجام» يعني چه؟!
يک نماينده اصلاح طلب مجلس مي گويد برخي نمايندگان مي خواهند طرحي دو فوريتي را پيشنهاد دهند که دولت را موظف به حسن اجراي برجام مي کند.    کمال الدين پيرموذن در مصاحبه با مهر گفته است: اين طرح در ضمن حمايت از اقتدار نظام، دست دولت را براي اجراي برجام باز گذاشته و از شيطنت دشمنان نيز جلوگيري مي کند.    وي اظهار داشت: در بخش ديگري از جلسه، مقرر شد با کياست و ظرافت مسئولان ايراني، موضوع مفقودان و مجروحان حادثه منا از طريق سازمان کنفرانس اسلامي و وزارت خارجه مورد پيگيري قرار گيرد.    پيرموذن ادامه داد: نمايندگان در حال جمع آوري امضا براي طرح دو فوريتي برجام هستند. اين طرح شامل چهار بند است که در بند اول دولت ملزم به حفظ دستاوردهاي هسته اي و حسن اجراي برجام ]![ خواهد بود.    براساس بند دوم، بايد از سيستم موشکي و پدافندي در صنايع دفاعي حمايت شود. همچنين طبق بند سوم اين طرح، دولت بايد مانع از هرگونه نفوذ طرف غربي و آمريکايي براي بازگرداندن مجدد تحريم ها شود.    براساس بند چهارم اين طرح نيز دولت بايد حمايت از جريان مقاومت در منطقه را همچنان دنبال کند.    پيرموذن معلوم نکرده که «موظف شدن دولت بر حسن اجراي برجام» يعني چه؟ و چگونه طرف غربي موظف به اين حسن اجرا و عدم نقض عهد که مورد هشدار رهبري قرار گرفته، مي شود؟ از سوي ديگر معلوم نيست عبارت کلي «الزام دولت به حفظ دستاوردهاي هسته اي» در عمل و اجرا به چه کاري مي آيد. نکته بعدي «حمايت از سيستم موشکي در صنايع دفاعي» است در حالي که طبق ضميمه توافق ايران نبايد تا 8 سال آزمايش مربوط به موشک هاي داراي قابليت حمل کلاهک هسته اي را انجام دهد که هر نوع موشک ميان برد و دوربرد را شامل مي شود (چرا که اگر منظور صرفا موشک هاي طراحي شده براي حمل کلاهک هسته اي را شامل مي شد، بايستي محدوديت زماني مشخص شده ابدي مي بود و نه 8 سال). و سرانجام اينکه دعوت به «حمايت از جريان مقاومت در منطقه» چه ربطي به ايرادات و منافذ و تهديدهاي مهم نهفته در برجام دارد؟!
خبر ويژه 
وزير ارشاد طفره رفت!

پس از آنکه جمعي از نمايندگان مجلس در تذکري خطاب به وزير اطلاعات و وزير ارشاد نسبت به نفوذ سرويس هاي جاسوسي غربي در روزنامه ها و رسانه هاي زنجيره اي هشدار دادند، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به اين هشدار واکنش نشان داد و با تاکيد بر اينکه چيزي به نام «جريان نفوذي» در فضاي رسانه اي کشور وجود ندارد، تصريح کرد: «چنين نيست و آنها که چنين ادعا مي کنند بايد آن را اثبات کنند.»    جنتي در مصاحبه با خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي ضمن تفاوت قائل شدن ميان «جريان نفوذي» و «عوامل نفوذي» گفت: «عوامل نفوذي ممکن است در همه بخش هاي کشور وجود داشته باشد؛ اعم از دستگاه هاي دولتي يا بخش خصوصي. حتي ممکن است در رسانه ها هم افرادي فعاليت کنند اما اينکه چنين نکته اي به صورتي اينچنين پررنگ مطرح شود، چنين نيست و آنها که ادعا مي کنند بايد آن را اثبات کنند.»    وي سپس در تناقضي آشکار با صحبت هاي پيشين خود افزود: «اينکه پشت صحنه چيست و آيا کسي از طريق فضاي رسانه اي به دنبال براندازي نظام است يا خير، وزارت ارشاد اطلاعي ندارد و پشت پرده اين قضايا را نمي بينيد.»    البته وزير محترم ارشاد توضيح نداد که چگونه در عين بي اطلاعي از پشت پرده قضايا مي توان منکر وجود جريان نفوذ رسانه اي شد! و آيا اساساً اظهار نظر نسبت به مسائل اطلاعاتي و امنيتي در حوزه کاري ايشان تعريف مي شود؟!
    
علي جنتي سپس اضافه کرد: «هيچ نمي شود منکر اين امر شد که رسانه هاي خارج نشين با برخي عناصر، روزنامه نگاران يا اصحاب رسانه داخلي ارتباط داشته باشند يا به آنها خط بدهند ولي اينکه در حد جريان معرفي شود، اينگونه نيست و من چنين چيزي را نمي بينم.»    علي جنتي اين بار نيز توضيح نداد که چگونه مي توان «جريان نفوذ رسانه اي» را انکار کرد و در عين حال مدعي خط دهي رسانه هاي خارجي به عوامل داخلي شد! آيا از نظر ايشان «خط دهي عوامل خارجي به داخلي» جريان محسوب نمي شود؟! اين اظهارات تناقض آميز مي تواند حاکي از عدم اشراف وزير محترم به کار رسانه اي باشد.    گفتني است حمايت هاي مادي و معنوي غرب براي نفوذ رسانه اي و هدايت افکار عمومي در ايران سابقه اي ديرينه دارد. براي نمونه شبکه بوت و بدامن به عنوان باند نفوذ رسانه اي انگليس و آمريکا در ايران، مقدمات کودتاي 28 مرداد را فراهم کردند. همچنين پس از انقلاب اسلامي نيز باند سيامک پورزند، هوشنگ اسدي و... زير نظر سرويس هاي جاسوسي غرب به ايفاي نقش رسانه اي پرداختند. کافي است آقاي وزير نگاهي گذرا به نشريات زنجيره اي بيندازند تا متوجه شوند که چگونه گزارش خبري شبکه دولتي انگلستان (BBC) سر از نشريات داخلي در مي آورد و يا چگونه خط خبري «تطهير چهره هاي عصر پهلوي»، «حجاب اجباري»، «اعدام هاي 67» و... به صورت همزمان تبديل به موضوع اصلي رسانه هاي خارجي و نشريات زنجيره اي مي شود. به نظر نمي رسد اين رويدادها حرکتي خودجوش در سطح رسانه هاي داخلي و خارجي باشند، متاسفانه اتخاذ چنين رويکردي نسبت به مقوله نفوذ رسانه اي مي تواند ناشي از ساده انديشي آقاي وزير باشد!