ادامه سفر رئيس جمهور بعد از فاجعه منا اهانت به مردم است

 سربازجو شریعت نداری در گفت وگو با فارس: ادامه سفر رئيس جمهور بعد از فاجعه منا اهانت به مردم است 6 مهر -94
سربازجو شریعت نداری بااین گفت و گوی خود با خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران موفق شد تانظرش را به روحانی تحمیل کند .چون قرار است روحانی پس از سخنرانی اش در سازمان ملل برنامه هایش را نیمه تمام بگذارد و به سوی تهران بازگردد تادرمراسم کشته شدگان منا در مکه عربستان حضورداشته  باشد.

حسين شريعتمداري با انتقاد از ادامه سفر رئيس جمهور به نيويورک پس از ضايعه شهادت صدها تن از حجاج ايراني در منا گفت: ادامه سفر ايشان علاوه بر آن که در عرف ديپلماتيک اقدامي غير قابل توجيه تلقي مي شود، اهانت به مردم و بي اعتنايي به جانباختگان و خانواده هاي آنان نيز هست.
    
مدير مسئول کيهان در گفت وگو با فارس با انتقاد از ادامه يافتن برنامه سفر رئيس جمهور به نيويورک بعد از فاجعه بزرگ منا، گفت: پس از وقوع ضايعه جانسوز منا و شهادت صدها تن از حجاج ايراني، انتظار آن بود که رئيس جمهور بلافاصله سفر خود را متوقف کرده و به کشور بازمي گشت.
    
وي افزود: ادامه سفر ايشان علاوه بر آن که در عرف ديپلماتيک اقدامي سوال برانگيز و غير قابل توجيه تلقي مي شود، اهانت به مردم و بي اعتنايي به جان باختگان فاجعه منا و خانواده هاي آنان نيز هست.
    
شريعتمداري تصريح کرد: اين بي اعتنايي در حالي است که روساي کشورهاي ديگر در مواردي بسيار کم اهميت تر از ضايعه بزرگي که براي مردم ايران اتفاق افتاده است، بلافاصله سفر و برنامه هاي از قبل برنامه ريزي شده خود را متوقف کرده و به منظور ابراز همدردي و همراهي با ملت خويش به کشورهاي خود بازگشته اند.
    
وي گفت: به عنوان مثال بعد از گروگان گرفتن دادستان استانبول، رئيس جمهور ترکيه برنامه سفر خود به روماني را نيمه تمام گذاشت و به کشورش برگشت. يا اوباما رئيس جمهور آمريکا که در مرخصي ساليانه به سر مي برد بعد از شنيدن خبر تيراندازي در يک مدرسه آمريکا و کشته شدن چند دانش آموز، برنامه خود را لغو و به کاخ سفيد بازگشت.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان ادامه داد: پادشاه اردن هم که در سفر آمريکا به سر مي برد زماني که خبر سوزاندن خلبان اردني توسط داعش را شنيد سفر خود را نيمه تمام گذاشت و به کشورش بازگشت. حتي حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان پس از کشته شدن چند نظامي افغانستاني توسط نيروهاي آمريکايي بلافاصله سفر به چين را در ميانه راه رها کرد و به کابل برگشت.
    
وي تاکيد کرد: اين يک اصل شناخته شده ديپلماتيک است و تعجب آور است بعد از فاجعه جانسوز شهادت و مجروح شدن صدها تن از حجاج ايراني، آقاي روحاني که از قضا بيش از همه روساي جمهور قبل بر رعايت مباني ديپلماتيک و حفظ حرمت مردم ايران در جهان تاکيد مي ورزند، همچنان برنامه هاي عادي سفر خود را ادامه دادند.
    
شريعتمداري در پايان افزود: اين بي اعتنايي زماني دردناک تر مي شود که حتي آقاي ظريف وزير امورخارجه نيز که همراه رئيس جمهور در سفر نيويورک به سر مي برد، به ايران بازنگشت در حالي که به دليل کشته و مجروح شدن صدها حاجي ايراني در منا به طور طبيعي ايجاب مي کرد وزير امور خارجه کشور براي پيگيري مسائل به کشور بازگردد نه اينکه وزير بهداشت و ارشاد مامور پيگيري مسئله و سفر به عربستان شوند که متاسفانه دولت سعودي حتي ويزا هم به آنها نمي دهد.