كيهان و خوانندگان

دروغ نامه ی کیهان 7 مهر -94
كيهان و خوانندگان
37 سال است که آشکارا  مطالبات مردم ایران نادیده گرفته  وحق وحقوق شان پایمال  شده است .همچنین منافع ملی کشور نه پیگیری ودفاع  نشده  که زیان های جبران ناپذیری وارد شده است .ولی اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری با پیام های قلابی و ساختگی همچنان از برنامه ی هسته ای دفاع و با توافق هسته ای مخالفت می کند. طوریکه نگران 25 سال آینده ی برنامه ی هسته ای است که چرا توافق هسته ای  موجب تأخیر در دست یابی به سلاح هسته ای شده است. برای اینکه در پیام قلابی گفته شده است : با چشم خويش شاهد عبور کردن دولت از خطوط قرمز هسته اي يکي پس از ديگري هستيم. حداقل تا 25 سال ديگر فعاليت هسته اي کشور متوقف خواهد شد. هنوز برجام رد يا تصويب نشده دولت و مسئولين آن را اجرايي کرده اند. مسئول اين همه خسارت و عقب نشيني از منافع ملي کشور کيست؟     

    * با چشم خويش شاهد عبور کردن دولت از خطوط قرمز هسته اي يکي پس از ديگري هستيم. حداقل تا 25 سال ديگر فعاليت هسته اي کشور متوقف خواهد شد. هنوز برجام رد يا تصويب نشده دولت و مسئولين آن را اجرايي کرده اند. مسئول اين همه خسارت و عقب نشيني از منافع ملي کشور کيست؟     يونسي
    *
دولتمردان پاسخ بدهند در مدت اين دو سال آيا حاصل لبخند زدن به خارجي ها و اخم کردن و ناسزاگويي به منتقدين دلسوز هموطن اين بود که آل سعود هم آنها را پشت در نگه دارد و اجازه سفر به عربستان را ندهد؟
        *
چرا وضعيت کشور بايد به جايي برسد که آل سعود دوست اصلاح طلبان به دو وزير خارجه و کشور ايران پاسپورت ندهد و آقايان را پشت در نگهدارد. بنده اگر جاي مدعيان اصلاحات و اعتدال بودم از خجالت آب مي شدم. بنويسيد نتيجه آن همه پيام تسليت ها و پيام تبريک ها چه شد؟    شيخ الاسلام
    *
در کل دنيا اگر در کشوري حادثه اي اتفاق بيفتد مسئولان بلندپايه آن کشور مثل رئيس جمهور يا وزير ماموريت خود را نيمه تمام گذاشته از سفر برمي گردند ولي رياست محترم جمهوري پنج روز حاضر نشدند به دليل کشته و مفقود شدن نزديک 500 نفر از هم وطنان در عربستان، از سخنراني در مقر سازمان ملل چشم بپوشند و به نشانه اعتراض به کشتار حجاج و اعلام هم دردي با خانواده هاي اين عزيزان و نيز بي تفاوتي غرب نسبت به اين فاجعه مسافرت خارجي خود را نيمه تمام رها کرده و به کشور بازگردند.
     *
رئيس جمهور دو کشور ترکيه و نيجريه بعد از حادثه خونين مسجد الحرام سفر خود به آمريکا را لغو کردند. چرا آقاي روحاني رئيس جمهور کشورمان با توجه به کشته شدن 155 نفر و مفقود شدن 320 حاجي ايراني اين کار را نکردند؟
      * 75
ميليون ايراني داغدار حادثه دلخراش مکه است، بيش از 600 حاجي ايراني کشته و ناپديد و زخمي شده اند اگر هر حاجي 400 نفر اقوام داشته باشد بيش از 26 ميليون نفر عزادارند. با اين حال آقاي قشقاوي معاون وزير امور خارجه در برنامه گفت وگوي ويژه خبري در پاسخ به اين سوال که چه اقدام عملي و پي گيري قاطع انجام مي شود، اظهار مي دارد؛ نبايد احساسي عمل کرد! آيا اقدام قاطع و پي گيري عملي احساسي است؟!
      *
آيا جاذبه نيويورک و گفت وگو با وزير خارجه بي ارزش آمريکا براي عده اي ،از جان باختن صدها زائر ايراني حرم امن الهي بيشتر است که پنج روز راضي به رها کردن سفر و پرداختن به حل مشکل زائران خانه خدا نشدند؟! وقتي قاتلان حجاج اين رفتار مسئولين را مي بينند بايد هم ويزا براي وزيران ما براي سفر به عربستان صادر نکنند. وقتي برجام و ملاقات با شياطين براي عده اي از جان و عزت هم وطنانشان باارزش تر مي شود توقع و دلسوزي از سعودي ها چه معني دارد؟ آن هم برجامي که فاجعه را به دنبال خواهد داشت.
      *
در روز روشن در عربستان دو هزار انسان بي گناه در مراسم حج در اثر بي تدبيري و بي کفايتي آل سعود کشته مي شوند ولي يک فيلم از خبرگزاري هاي مشهور جهان مثل سي ان ان يا بي بي سي تهيه و مخابره نمي شود. حال همين وضعيت را با فعاليت شبانه روزي و لحظه به لحظه اين خبرگزاري ها در فتنه سال 88 ايران مقايسه کنيد و خودتان نتيجه گيري نماييد و پي به مزدور بودن کساني ببريد که حالاوزير ارشاد مي گويد نفوذي نيستند!
     *
کميسيون هاي امنيت ملي، سياست خارجي و حقوقي و قضايي مجلس بايد در واکنش به کشتار حجاج در حج امسال به دست آل سعود وارد اقدام شده و موضوع لزوم مديريت حج توسط کشورهاي اسلامي را پيگيري و مطالبه کنند.
       *
چرا برخي مسئولين، دنياي با بيش از 190 کشور را در 6 کشور مذاکره کننده با جمهوري اسلامي خلاصه کرده اند؟ آيا جمهوري اسلامي کشور پرقدرتي نيست که به معني واقعي کلمه استقلال خود را از قدرت هاي پوشالي و شيطاني دنيا نشان داده و طي 36 سال اخير در برابر تمامي سردمداران کفر و شرک و نفاق ايستاده و توانسته است پرچم اسلام ناب محمدي(ص) را در بسياري از کشورهاي دنيا به اهتزاز درآورد؟! جا داشت رئيس جمهور سفر خود را نيمه تمام رها مي کرد و براي پي گيري قتل عام حجاج ايراني و غير ايراني در منا به کشور بازمي گشت.    عباسي
    *
اگر در کشور ما يک گردشگر مورد اهانت قرار گيرد صداي حقوق بشري استکبار جهاني و شيطان بزرگ گوش فلک را کر خواهد کرد. ولي امروز اين سازمان هاي عريض و طويل مدعي حقوق بشر کجايند که رژيم آل سعود صهيونيستي را به محاکمه بکشند؟ به راستي مسئولين ما که بر سر منتقدان داخلي فرياد مي کشند در برابر اين فاجعه بزرگ چه کرده اند؟!    حسيني - قم
    *
از آقاي رئيس جمهور کشورمان سوال مي کنيم آيا کشتار مردم مظلوم فلسطين و جسارت به قبله اول مسلمين از اولويت هاي جهان اسلام نيست پس چرا ايشان در سازمان ملل فقط به محيط زيست چسبيده بودند؟
    *
در ديدارهاي آقاي رئيس جمهور با هيئت هاي گوناگون در سفر به سازمان ملل نوعي التماس براي سرمايه گذاري در ايران وجود داشت که بنده واقعا خجالت کشيدم ايشان نبايد کشور ايران را کشور محتاج و ضعيف و ناتوان نشان بدهند.
     *
فاجعه تلخ کشته شدن حجاج در منا در کنار کشتار مردم مظلوم يمن، عراق و سوريه توسط آل سعود بيانگر ماهيت شيطاني اين رژيم خبيث است. ولي ديديم که آقاي هاشمي در مرگ امير عبدالله پيام تسليت ارسال و اعلام همدردي کرد و اينکه پادشاه سابق عربستان او را برادر خود خطاب کرده برايش مهم بود!
       *
از تبريک گفتن فوري شيخ حمد آل خليفه اين جنايتکار بحريني به پادشاه عربستان پس از فاجعه منا معلوم مي شود که جانيان دست به دست هم داده و اين فاجعه بزرگ را عمداً به وجود آورده اند.    عوني
    *
حماقت از سر تا پاي آل سعود مي بارد. از يک طرف خود حجاج کشته شده را مسئول حادثه تلخ منا دانسته اند، از طرفي آن را به قضا و قدر نسبت داده اند و از طرف ديگر مي خواهند 28 نفر را گردن بزنند در حالي که بايد سران بي لياقت اين کشور کنار گذاشته شوند.
       *
در متن سوال ابتداي سال تحصيلي رئيس جمهور از دانش آموزان چند سوال وجود دارد: اول اينکه چرا رئيس جمهور فقط بر 6 قدرت بزرگ دنيا تاکيد دارد. حال آنکه آنها قدرت هايي فاسد و زورگو هستند دوم اينکه اين سوال که چه فرصت هايي تازه بعد از توافق به وجود مي آيد مي خواهد نظام را در مقابل عمل انجام شده يک امر تصويب نشده قرار دهد. يعني اين پرسش بازي با افکار عمومي است. وقتي انسان مي تواند به پرسشي جواب دهد که منابعي براي مطالعه داشته باشد. با خيال پردازي که نمي توان به سوالات پاسخ داد. بهتر بود رئيس جمهور مي پرسيد که چگونه در سايه تحريم و نبرد با قدرت هاي فاسد مي توانيم با اقتصاد مقاومتي مثل سه دهه قبل پله هاي ترقي را طي کنيم.
     *
عبور از خطوط قرمز نظام تنها در برجام و تفاهم از قبل برنامه ريزي شده دولت نبوده، بلکه سرگرم کردن مسئولين خاصه ارگان هاي امنيتي است. رفت و آمد و ملاقات خارجي ها و برخي افراد همراه با بعضي داخلي ها که هيچ ارتباط کاري نيز ندارند جاي سوال و بسيار قابل تامل است. که همان تذکر و تلنگري بود که رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام زدند. نگراني از آن است که وقتي به خود آييم که ضربه هاي مهلکي از نفوذي هاي داخلي خورده باشيم و اين بار تاوانش سنگين تر از فتنه 88 باشد. چرا که انگل هاي آسيب ديده فتنه 88 موذي تر از قبل قصد جبران مافات دارند.     محمودي
    *
برجام سوراخ هاي زيادي دارد که بايد همين حالاجلوي اين سوراخ ها را گرفت وگرنه غرق مي شويم.