دانش آموزان زلزله زده آبدانان هنوز هم در كانكس تحصيل مي كنند

دانش آموزان زلزله زده آبدانان هنوز هم در كانكس تحصيل مي كنند 6  مهر-94
درعوض کمک های و تسلیحاتی به حوثی های یمن و حزبا لشیطان و بشار اسد جنایتکار همچنان ادامه دارد.
دانش آموزان شهرستان آبدانان از توابع استان ايلام به دليل تخريب مدارس براثر زلزله سال گذشته هنوز در کانکس تحصيل مي کنند.
    زلزله 6/2 ريشتري سال گذشته در 27 مردادماه، آواري از مشکلات را بر سر دانش آموزان اين منطقه فروريخت.

    حال پس از گذشت يک سال و دو ماه از زلزله مورموري آبدانان که يکي ازبزرگ ترين زلزله هاي سال گذشته کشور بود، امسال نيز برخي دانش آموزان اين منطقه مجبورند سال تحصيلي جديد را در کلاس هاي موقت در کانکس و با کمترين امکانات در گرماي طاقت فرسا و سرماي سوزناک منطقه بگذرانند درحالي که اکثر واحدهاي مسکوني در سطح شهرستان که در فاز اول تخريب شده اند، بازسازي شده اما مدارس اين شهرستان همچنان در کانکس تشکيل مي شود.

        
30 کلاس درس در کانکس داير مي شود  
    مدير آموزش وپرورش شهرستان آبدانان گفت: با وجود تمام پيگيري و رايزني هايي که انجام شده، تعداد 30 کلاس درس در مناطق مختلف شهري و روستايي آبدانان در کانکس تشکيل مي شود.
    صفر رحماني پور افزود: در مجموع و در فاز اول اعتبارات بحران، 13 واحد آموزشي بازسازي و يا مقاوم سازي مي شوند که از اين تعداد، هفت واحد آموزشي بازسازي و 6 واحد آموزشي ديگر مقاوم سازي مي شوند.

    وي اضافه کرد: تعداد دو واحد آموزشي از مجموع 15 واحد آموزشي که مي بايست در فاز اول احداث و يا مقاوم سازي شوند به دليل کمبود اعتبارات فاز اول، بايد در فاز دوم کار اجرايي آنان انجام شود.

    اين مسئول تصريح کرد: با اتمام کار مقاوم سازي 6 واحد آموزشي اين شهرستان تا پايان مهرماه، 20 کلاس درس به مجموع کلاس هاي درسي اين شهرستان افزوده مي شود و گوشه اي از مشکلات و کمبود فضاي آموزشي اين شهرستان مرتفع مي شود.

    رحماني پور بيان کرد: درحال حاضر هفت پروژه احداثي در دست اجرا در روستاهاي چم کبود، سياهگل، تپه حمام عليا، آبطاف عليا و مورموري شهرستان آبدانان وجود دارد که روند ساخت و ساز آنها به کندي پيش مي رود و امسال نيز 30 کلاس درسي در کانکس تشکيل مي شود.

    وي گفت: از سه محل اعتبارات بحران، اعتبارات شهرستاني و استاني و کمک هاي خيرين کار احداث و مقاوم سازي مدارس اين شهرستان پس از زلزله سال گذشته شروع شده که اميدواريم تا پايان سال نيمي از واحدهاي آموزشي بازسازي و يا مقاوم سازي شده و به سرانجام مطلوب برسد.

    مدير آموزش وپرورش شهرستان آبدانان افزود: روستاهاي آبطاف عليا و سفلا، تپه حمام عليا و سفلي و وسطي، سياهگل، شهرک هزاراني، چم کبود، جابر انصار و پشت قلعه از جمله مناطقي هستند که مدارس و کلاس هاي درس در کانکس داير مي شوند و در شهرک هزاراني به دليل نبود فضاي کافي آموزشي مجبوريم 6 مدرسه را در دو فضاي آموزشي داير کنيم.    وي افزود: هيچ مدرسه هوشمندسازي شده در شهرستان آبدانان وجود ندارد..