گزیده خبرهای 10 شهریور -94 قسمت - 5

  گزیده خبرهای 10 شهریور -94 قسمت - 5
    دولت فرماندهي واحد اقتصادي ندارد
    نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه اکنون دولت فرماندهي واحد اقتصادي ندارد، گفت: از قضا وزير اقتصاد که بايد در اين فرماندهي نقش بيشتري ايفا کند، اصلاً حضور ندارد.    
    در حال بررسي «برجام» هستيم
    سخنگوي کميسيون ويژه برجام مجلس گفت: در جلسه اخير تاريخچه مذاکرات مورد بحث قرار گرفت و محتواي متن توافق بررسي شد. سيدحسين نقوي حسيني سخنگوي کميسيون ويژه برجام مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، در تشريح جزييات جلسه ديروز صبح اين کميسيون اظهار داشت: اين جلسه با حضور عباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي ايران و نيز تخت روانچي از ديگر اعضاي تيم مذاکره کننده برگزار شد. کميسيون همچنين صبح امروز با حضور سعيد جليلي مسئول سابق مذاکرات هسته اي ايران تشکيل جلسه خواهد داد.   
    پدافندهاي هوايي و غيرعامل دو مولفه اساسي دفاع در برابر تهديدات
    سردار جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور در پيامي به مناسبت دهم شهريور «روز پدافند هوايي»، در پيامي اين روز را به دلاورمردان اين نيرو تبريک گفت. به گزارش فارس رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور اعلام کرد که پدافندهاي هوايي و غيرعامل دو مولفه اساسي دفاع از کشور در برابر تهديدات دشمنان بوده و مکمل يکديگر در رسيدن به يک پدافند جامع هستند. 
رئيس جمهور مسافركش!
رئيس جمهور ونزوئلاهمزمان با واگذاري تاکسي هاي ساخت چين به شرکت هاي ونزوئلايي، با يکي از اين خودروها در کاراکاس مسافرکشي کرد.    به گزارش شينهوا، «نيکلاس مادورو» رئيس جمهور ونزوئلاروز شنبه اولين مجموعه از خودروهاي مدل «چري» ساخت چين را به شرکت هاي تاکسيراني ونزوئلاتحويل داد.طي مراسمي، مادورو بر اهميت مشارکت راهبري با چين تاکيد کرد و آن را باعث توسعه ونزوئلادر بسياري از زمينه ها از جمله مسائل اجتماعي و اقتصادي ارزيابي کرد. وي در اين مراسم، به طور نمادين سوار يکي از تاکسي هاي ساخت چين شد و رانندگي کرد.    400 خودروي چيني که طبق توافق ونزوئلابا شرکت خودروسازي چري چين به رانندگان تاکسي ونزوئلايي واگذار شد، اولين مجموعه از 20 هزار خودرويي است که قرار است در سال 2015 تحويل اين کشور آمريکاي لاتين شود. قرار است 150 اتوبوس چيني هم به زودي به خيابان هاي ونزوئلابيايد.    رئيس جمهور ونزوئلاپيش از آنکه وارد مناصب دولتي شود، راننده اتوبوس بود.
غرق شدن کودک 2 ساله در استخر
    شبستر- فارس: فرمانده انتظامي شهرستان شبستر گفت: روز يکشنبه با اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک مورد غرق شدگي در روستاي «شنگل آباد» بلافاصله تيم گشت پاسگاه انتظامي اين فرماندهي براي بررسي موضوع به محل اعزام شد.    فريدون حيدري افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد والديني به همراه پسربچه 2 ساله خود در حال کار کشاورزي بودند که وي به دليل عدم مراقبت والدين داخل استخر افتاده و غرق شد.    وي ادامه داد: جسد متوفي توسط تيم امداد و نجات حاضر در صحنه، از داخل آب بيرون کشيده و به سردخانه انتقال داده شد.      
    اختلاف خانوادگي قرباني گرفت
    آذرشهر- فارس: فرماندهي شهرستان آذرشهر گفت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي 110 مبني بر درگيري در يکي از روستاهاي آذرشهر، بلافاصله گشت يگان امداد سريعا به محل اعزام و مشاهده شد چهار نفر بر سر اختلاف خانوادگي در حال نزاع و درگيري هستند.    سيدلطيف حسيني افزود: در اثر اين درگيري هر 4 نفر مصدوم و توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شدند.    وي ادامه داد: متاسفانه يکي از مصدومان در بيمارستان جان سپرد و حال 3 نفر ديگر وخيم است.