سازمان ملل: 11 میلیون سوریه‌ای آواره‌اند

سازمان ملل:
11
میلیون سوریه‌ای آواره‌اند  16 شهریور – 94
 موازی بشار اسد جنایتکار سهم رژیم وارونه ی ولایت فقیه و سپاه قدس و حزب ا لشیطان و روسیه  همراه با داعش در این مورد چقدر است؟

«ایرنا» - کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: در اثر بحران 5/4 ساله سوریه، تاکنون بیش از 11 میلیون سوری آواره شده‌اند.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، کمیساریای عالی پناهندگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار پناهندگان سوری در کشورهای همسایه سوریه بیش از 4 میلیون نفر می‌باشد که بیشتر آنها در ترکیه اسکان یافته‌اند.
این بیانیه می‌افزاید: شمار آوارگان سوری در داخل این کشور که بر اثر جنگ از روستاها و شهرهایشان آواره شده اند، بالغ بر 7.2 میلیون نفر می‌باشد.
پدر خانواده پناهجوی سوری پیشنهاد دریافت پناهندگی کانادا را رد کرد
بر اساس گزارشها عبدالله کردی، پدر دو کودکی که غرق شدنشان به همراه مادرشان در مسیر ترکیه به یونان چند روز است که خبرساز شده، پیشنهاد دریافت پناهندگی از سوی کانادا را رد کرده است.
او که انتشار تصویر جسد فرزند خردسالش، در ساحل دریای بودروم ترکیه، توجه‌ها را به بحران پناهجویان جلب کرده گفته می‌خواهد در سوریه و در کنار آرامگاه همسر و دو فرزندش بماند. پیشتر کانادا درخواست پناهندگی او، همسر و دو فرزندش را رد کرده بود.
اسپوتنیک: دولت جدید سوریه ظرف یک ماه تشکیل می‌شود
خبرگزاری روسی اسپوتنیک از تشکیل دولت جدید سوریه ظرف یک ماه آینده خبر داد.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه درباره ساختار دولت جدید سوریه توضیحی نداده و به این که آیا در دولت جدید شخصیت‌هایی از مخالفان داخل یا خارج سوریه حضور خواهند داشت یا خیر هیچ اشاره‌ای نکرد.
خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که دولت جدید سوریه دولتی فراگیر خواهد بود اما جزئیات بیشتری را در این خصوص بیان نکرد.
انتقال تروریست‌های مجروح ازسوریه به فلسطین اشغالی
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: یک فروند بالگرد رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب عناصر زخمی گروهک تروریستی جبهه النصره را برای درمان به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از سانا٬ بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در این عملیات شبانه 6 تن از عناصر زخمی گروهک تروریستی جبهه النصره که در خاک سوریه زخمی شده بودند را برای درمان به سرزمین‌های اشغالی انتقال داد.
این در حالی است که مردم بخش اشغالی جولان در خردادماه امسال با جلوگیری از انتقال 2 تن از زخمی‌های این گروه با خودروی نیروهای رژیم صهیونیستی٬ یک نفر از این تروریستها را به هلاکت رساندند.
26
کشته و ده‌ها زخمی در انفجارهای سویدا
با انفجار همزمان دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر سویدای سوریه، دست‌کم 26 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. همزمان 15 مسیحی که مردادماه توسط داعش ربوده شده بودند، آزاد شدند. خبرها حاکی از آن است که در این انفجار شیخ وحید بلعوس، یکی از شیوخ اقلیت دروزی شهر سویدا و رهبر «تجمع شیوخ الکرامه» هدف قرار گرفته بود.
از سوی دیگر رامی عبد الرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه و نیز دیده‌بان حقوق بشر آشوریان در بیانیه‌ای اعلام کردند که گروه تروریستی داعش 15 تن از مسیحیانی را که در شهر القریتین در استان حمص ربوده بود، آزاد کرد.
گزارش دیگری حاکی است دولت تونس پس از گذشت بیش از سه سال از قطع روابط دیپلماتیک با سوریه، سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد و سفیر این کشور مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.