گزیده های خبر 13 شهریور -94 قسمت -3

گزیده های خبر 13 شهریور -94 قسمت -3
 بحران مهاجران در اروپا ادامه دارد
کشف جسد 24 مهاجر افغانستانی در یک کامیون توسط پلیس اتریش 
در پی کشف جسد 71 مهاجر در کامیونی در اتریش طی هفته گذشته، پلیس مبارزه با قاچاق انسان در اتریش، 24 مهاجر جوان افغانستانی را درون یک کامیون کشف کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که هر از چندگاه اخبار ناگوار مرگ مهاجران آفریقایی در آبهای میان لیبی و ایتالیا شنیده می‌شود، اخیرا پای اینگونه اخبار به اتریش نیز رسیده است.در پی کشف جسد 71 مهاجر در کامیونی در اتریش طی هفته گذشته، پلیس مبارزه با قاچاق انسان در اتریش، 24 مهاجر افغانستانی را درون یک کامیون کشف کرد.بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته سخنگوی پلیس اتریش، 24 مهاجر افغانستانی سوار بر این کامیون که اغلب 16 و 17 ساله بودند، در فضایی اندک خودشان را جا زده بودند و راننده رومانیایی تبار این کامیون که در حین بازرسی کامیون اقدام به فرار کرده بود، توسط پلیس بازداشت شده است.بر اساس این گزارش، در پی کشف جسد 71 مهاجر در کامیونی در اتریش طی هفته گذشته، پلیس اتریش هم‌اکنون کنترل‌های جاده‌ای خود را به منظور انهدام شبکه‌های قاچاق انسان و مهاجران تشدید کرده است.این مهاجران غیرقانونی که هفته گذشته قصد داشتند از طریق یک کامیون، خود را به اتریش برسانند، در قسمت بار آن به دلیل کمبود اکشیژن خفه شدند و ماموران در حالی که این کامیون در شهری در شرق اتریش پارک شده بود، اجساد مهاجران نگون‌بخت را در آن یافتند.
مرگبارترین آتش‌سوزی پاریس در 10 سال اخیر
آتش سوزی در ساختمانی پنج طبقه در شمال پاریس منجر به مرگ هشت نفر از جمله دو کودک شد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این آتش سوزی در منطقه 18 پاریس روی داد و پلیس جنایی فرانسه در حال تحقیق درباره علت وقوع این حادثه است چون آن را اقدامی خرابکارانه می‌داند. این دومین آتش سوزی پی در پی در یک شب در این ساختمان پنج طبقه بوده است.آتش‌نشانان ابتدا در ساعت 2 صبح از وقوع حریق در این ساختمان مطلع شدند. آنها به منطقه اعزام شدند و در نهایت آتش را خاموش کردند اما بار دیگر در ساعت 4:30 دقیقه به آنها اطلاع داده شد که آتش سوزی گسترده‌تری دوباره در همان ساختمان اتفاق افتاده است. حریق منجر به سوختن کامل راه پله‌ها شد و در نهایت علاوه بر جای گذاشتن چهار مجروح، جان هشت تن از ساکنان ساختمان را نیز گرفت.به گزارش یورونیوز، این مرگبارترین حادثه آتش‌سوزی در پاریس از سال 2005 میلادی تاکنون بوده است.
 مرگ اوباش محله تهران نو، مامور پلیس را روانه بازداشتگاه کرد 
مامور پلیس سه سال پس از تیراندازی به یکی از اراذل و اوباش محله تهران نو به اتهام قتل عمد بازداشت شد.اواخرفروردین ماه سال 91 تیم جنایی تهران درجریان مرگ پسر جوانی در بیمارستان قرار گرفتند.با حضور تیم جنایی مشخص شد پسر 27 ساله به علت صدمات ناشی از اصابت گلوله جانش را از دست داده است.با مشخص شدن علت مرگ و دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد او یکی از اراذل و اوباش تهران است که با تیر مامور پلیس مجروح شده است.با احضار مامور پلیس به دادسرا او در بازجویی‌ها گفت:چهارم فروردین در کیوسک پلیس بودم که مرکز پیام از عربده کشی تعدادی اراذل در پارک اقاقیا خبر داد. به آنجا رفتم که سه اراذل و اوباش با خودرو پژو 206 فرار کردند. به تعقیب آنها پرداختم و درخواست نیروی کمکی کردم. وقتی نیروی کمکی آمد برای دستگیری آنها وارد عمل شدیم که «علی» یکی از متهمان موفق به فرار شد. من اسلحه را آماده شلیک کرده بودم اما آن را داخل غلاف گذاشتم. ساعتی بعد هم موفق شدیم «علی» را که در پشت خودرو نیسان سوار شده بود دستگیر کنیم.متهم جوان اعتراف کرد با یکی از اهالی دچار اختلاف شدیم و با شمشیر انگشت او را قطع کردم. او شکایت کرد که برای ترساندنش به مغازه‌اش رفتیم و عربده کشی کردیم.مامور جوان در بازجویی‌ها ادامه داد:آنها را تحویل پایگاه دادیم که آنجا مشخص شد «علی» از ناحیه کمر تیر خورده است. او پس از 20 روز در بیمارستان فوت کرده است.با اظهارات مامور پلیس 19 ساله براساس اعلام کمیسیون بررسی سلاح مقتول 15 درصد،کادر درمانی بیمارستان 5 درصد،نیروی انتظامی به علت عدم بازرسی بدنی متهم و بکارگیری مامور گشت با سابقه کمتر از دوسال 60 درصد و مامور پلیس نیز 20 درصد مقصر شناخته شدند.سه سال پس از گذشت مرگ پسر اراذل و اوباش، تیم جنایی تهران در تحقیقات تکمیلی مامور جوان را به اتهام قتل عمد بازداشت کرد.گفتنی است روز دوشنبه نیز مامور دیگری به اتهام قتل پسر جوان مظنون به سرقت از سوی بازپرس جنایی بازداشت شده بود.
واژگوني خودرو 4 کشته داد
گناباد- ايرنا: واژگوني يک دستگاه خودرو پژو 405 در کيلومتر 25 جاده بجستان- فردوس واقع در جنوب خراسان رضوي 4 کشته و 2 مصدوم برجاي گذاشت.    رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي گناباد ديروز با اعلام اين خبر گفت: در اين حادثه 4 نفر از سرنشينان خودرو سواري در دم جان باخته و دو نفر ديگر به شدت مصدوم شدند.    جواد بازلي افزود: تکنسين هاي اورژانس بعد از رسيدن به محل حادثه و انجام عمليات ترياژ و اقدامات درماني اوليه مصدومان را به بيمارستان انتقال دادند.    وي ادامه داد: حال مصدومان اين حادثه وخيم گزارش شده است. 
        تصادف زنجيره اي با 21 مصدوم
    اردبيل- ايرنا: وجود مه غليظ در جاده خلخال- پونل موجب تصادف زنجيره اي 6 خودرو و در نتيجه مصدوميت 21 نفر از سرنشينان آنها شد.در جريان اين سانحه رانندگي يک دستگاه تريلي و 5 دستگاه خودرو سواري با هم برخورد کردند.    مصدومان اين حادثه رانندگي به بيمارستان هاي خلخال و گيلان منتقل شدند.بر اساس اعلام منابع خبري، بيشتر حادثه ديدگان جراحات جزيي داشته و به صورت سرپايي مداوا شدند.    
    برخورد مرگبار پژو آردي با ولوو
    زنجان- خبرنگار کيهان: رئيس پليس راه استان زنجان گفت: شب سه شنبه در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي مبني بر وقوع يک حادثه رانندگي در کيلومتر 70 محور قديم زنجان- ميانه بلافاصله ماموران به محل اعلامي اعزام شدند.    سرهنگ شيرمحمدي افزود: ماموران با حضور در محل ضمن بررسي صحنه متوجه شدند در اين حادثه يک دستگاه پژو آردي به رانندگي «امير- خرجي» با يک دستگاه کشنده ولوو به رانندگي «مجتبي- برخورداري» به شدت برخورد کرده است.    وي ادامه داد: در اين حادثه 2 تن از سرنشينان پژو آردي در اثر شدت جراحات وارده در دم فوت شدند.    شيرمحمدي تصريح کرد: علت اين حادثه از سوي کارشناس عدم رعايت حق تقدم از سوي راننده پژو آردي اعلام شد.