گزیده خبرهای 16 شهریور – 94 . قسمت -4

گزیده خبرهای 16 شهریور – 94 . قسمت -4
 
قتل پسر معتاد با شلیک گلوله پدر! 
مرد 65ساله‌ای که با شلیک یک گلوله در ورودی در خانه‌اش به زندگی پسرش پایان داد پس از بازداشت در محل جنایت به قتل او اعتراف کرد.به گزارش خبرآنلاین، گرچه این مرد در اولین اظهاراتش عنوان کرد که پیش از این پسرش را به مرگ تهدید کرده بود بااین حال به دستور بازپرس پرونده برای او قرار بازداشت موقت صادر شد تا سایر ابعاد این پرونده مشخص شود.حوالی ساعت 19 بود که اهالی یکی از خیابان‌های اصلی در منطقه «سیمون بولیوار» تهران صدای شلیک گلوله‌ای را شنیدند که از خانه یکی از ساکنان این منطقه به گوش می‌رسید، همان موقع جسد پسر جوان این خانواده که مجتبی نام داشت از درب ورودی خانه به بیرون افتاد.در حالی که صدای جیغ و فریاد مادر و همسر مجتبی به گوش می‌رسید یکی از اهالی کوچه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و دقایقی بعد هم ماموران کلانتری 140 باغ فیض بازپرس کشیک قتل را در جریان قرار دادند.با اعلام این خبر به قاضی سعید احمدبیگی تیمی از عوامل تشخیص هویت، اکیپ حفظ صحنه جرم و عوامل پزشکی قانونی به همراه کارآگاهان اداره دهم به دستور وی وارد صحنه جنایت شدند.بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که مقتول مردی 33ساله است که با شلیک تنها یک گلوله که از گوشه چشمش وارد جمجمه شده و از پشت سرش خارج شده به قتل رسیده است.در حالی که کارآگاهان مشغول بررسی صحنه جرم بودند جسد مجتبی به دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی تهران فرستاده شد تا مورد کالبد شکافی قرار بگیرد.در حالیکه همه شواهد حکایت از وقوع یک قتل خانوادگی توسط پدر مقتول را داشت، کارآگاهان در همان صحنه جرم اعضای خانواده مقتول را مورد بازجویی قرار دادند. پدر مقتول که مردی مسن بود و به علت بیماری ام‌اس روی ویلچر نشسته بود ضمن اعتراف به قتل پسرش گفت: مجتبی همیشه ما را اذیت می‌کرد، معتاد بود و پیش از این هم با برادرانش درگیر شده بود و شیشه‌های خانه را شکسته بود.وی در ادامه گفت:مجتبی متاهل و دارای یک فرزند بود و با همسرش در طبقه پایین زندگی می‌کرد چند وقتی بود که به مصرف مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده به همین خاطر عمویش او را به کمپ ترک اعتیاد خودش برد تا بلکه او را ترک دهد اما او گوشش بدهکار این حرف‌ها نبود.این مرد در حالی که شوکه شده بود ادامه داد: دیروز مجتبی به اینجا آمد و لاستیک ماشین برادرش را پاره کرد و بعد یک نامه تهدیدآمیز روی شیشه خودرو گذاشت من هم او را تهدید کردم که اگر به خانه بیایی تو را می‌کشم. او آبروی ما را برده بود. مدام در حال دعوا کردن با من و اعضای خانواده‌اش بود و از من برای خرید مواد پول می‌گرفت.امروز حوالی 7 شب بود که زنگ آیفون طبقه بالا که همسرم آنجا بود به صدا درآمد. اگر خودم بودم در را باز نمی‌کردم اما مادرش در را برای او باز کرد. من درست روبه‌روی در ورودی نشسته بودم. او را دیدم که با بی‌تفاوتی دو دستش را در جیبش گذاشته بود و در چارچوب در ایستاده بود. من هم کلتی را که از قبل تهیه کرده بودم را از زیر بالش درآوردم و یک گلوله به سمت او شلیک کردم.عموی مجتبی نیز که در زمان حادثه در محل حضور داشت به ماموران گفت: من خودم یک مرکز ترک اعتیاد دارم.مجتبی را به کمپ خودم بردم و او را ترک دادم اما او دست از کارهای نادرستش بر نمی‌داشت و مدام خانواده‌اش را اذیت می‌کرد.تحقیقات کارآگاهان در این باره ادامه دارد و این پرونده در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران مفتوح است.
خودکشی پسر 14 ساله به خاطر نمره ریاضی! 
پسر نوجوان زمانی که کارنامه‌اش را گرفت و با نمره پایین درس ریاضی‌اش مواجه شد، به خاطر فرار از سرزنش‌های خانواده و دوستانش، دست به خودکشی زد. زمانی که پدر و مادر امیر به خانه آمدند و با جسد پسرشان مواجه شدند، او را به بیمارستان انتقال دادند اما پسر نوجوان در همان دقایق اولیه جان خود را از دست داده بود.به گزارش ایسنا، چندی پیش مرد جوانی از یکی از بیمارستان‌های استان لرستان با پلیس تماس گرفت و از مرگ مشکوک پسری 14 ساله خبر داد.با اعلام این خبر، اکیپی از کارآگاهان جنایی وارد عمل شد و با حضور در بیمارستان با بدن بی‌جان امیر در حالی مواجه شد که اثر شلیک گلوله‌ای در سرش دیده می‌شد.کارآگاهان به تحقیق از پدر امیر که او را به بیمارستان انتقال داده بود پرداختند و مرد میانسال در این خصوص به پلیس گفت: امروز به همراه همسر و فرزند دیگرم برای انجام کاری از خانه خارج شدیم. امیر هم برای گرفتن نمراتش به مدرسه رفته بود. ساعتی نگذشته بود که یکی از همسایه‌هایمان با من تماس گرفت و گفت صدای شلیک گلوله از خانه‌تان به گوش رسیده است. بلافاصله خود را به خانه رساندم و با بدن بی‌جان امیر داخل اتاق مواجه شدم. کارنامه پسرم نیز در نزدیکی جنازه‌اش بود. او را به بیمارستان انتقال دادیم اما دکتر گفت در همان لحظات اولیه پسرم جانش را از دست داده است.او ادامه داد: من همیشه امیر را در خصوص نمراتش اذیت می‌کردم. اگر نمره پایینی می‌گرفت، او را سرزنش می‌کردم و مدام پسرم را با بچه‌های دیگر مقایسه می‌کردم. این بار نیز پسرم نمرات خوبی در درس ریاضی نگرفته بود و ترس از سرزنش من باعث شد که دست به خودکشی بزند.به دنبال اظهارات مرد میانسال، تحقیقات درباره ادعای او در خصوص خودکشی پسرش ادامه یافت. در تحقیق از همسایه‌ها مشخص شد که پدر امیر حقیقت را گفته و در زمان مرگ پسرش هیچ کسی در خانه نبوده است.از طرفی متخصصان آزمایشگاه جنایی در بررسی‌ها اعلام کردند که با توجه به زاویه شلیک و مدارک دیگر، پسر نوجوان دست به خودکشی زده است.
کشف جسد پسر جوان، داخل پراید در بسته 
جسد جوانی 25 ساله که آثار شلیک گلوله در سر و پهلویش نمایان بود، روی صندلی عقب یک پراید سفیدرنگ در مشهد کشف شد.در پی تماس ماموران کلانتری آبکوه مبنی بر وجود جسدی در یک پراید، بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد به محل کشف جسد واقع در بولوار شهید ساجدی عزیمت کرد.تحقیقات 3 ساعته قاضی سید جواد حسینی نشان داد: اسلحه هفت تیر ایتالیایی در حالی در دست راست متوفی قرار داشت که 3 گلوله از آن به پهلو و سر وی شلیک شده و 10 گلوله دیگر نیز داخل خودرو بود.آثار خودزنی روی دست چپ و گردن متوفی 25ساله وجود داشت درهای پراید از داخل قفل بود و سوئیچ خودرو نیز در جاسوئیچی قرار داشت.به گزارش شفاف، یکی از شاهدان عینی مدعی بود این خودرو از سپیده دم در محل متوقف شده است. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و با دستور قاضی حسینی بررسی مرگ مشکوک راننده 25ساله ادامه دارد.
نوزاد 800 گرمی در کرج به دنیا آمد 
رئیس بیمارستان مریم کرج از سلامت کامل نوزاد به دنیا آمده در بیمارستان با وزن 800 گرم خبر داد و گفت: این نوزاد پس از انجام عمل جراحی با سلامت کامل به آغوش گرم خانواده‌اش برگشتصلاح الدین دلشاد» در گفت وگو با تسنیم در مورد به دنیا آمدن نوزاد 800 گرمی در بیمارستان مریم کرج اظهار داشت: ماه قبل نوزادی در این بیمارستان با وزن 800 گرم به دنیا آمد.وی افزود: پدر و مادر این نوزاد بعد از 13 سال چشم انتظاری صاحب فرزند شده و این در حالی بود که این نوزاد در ابتدا با وزن کم و مشکلات متعددی مواجه بود.رئیس بیمارستان مریم با بیان اینکه این نوزاد دارای بیماری مادرزادی نیز بود، گفت: نوزاد بعد از تولد دچار پارگی و سوراخ شدن روده و عفونت داخل شکم بود که اگر به موقع درمان نمی‌شد این عارضه باعث مرگ نوزاد می‌شد که بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت.وی با بیان اینکه جراحی نوزاد با تلاش متخصصان با موفقیت انجام شد، افزود: بعد از یک هفته مراقبت، نوزاد شروع به خوراک کرده و وزن آن 1.5 کیلوگرم افزایش یافتدلشاد» با بیان اینکه هم اکنون این نوزاد مشکلی ندارد، گفت: در معاینات انجام شده نوزاد از سلامت کامل برخوردار است که البته تا 6 ماه آینده یک عمل جراحی دیگر باید بر روی وی انجام شود.
دستگیری 5 زن و مرد در مخفیگاه قاچاقچیان هروئین 

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به انهدام یک باند قاچاق هروئین در غرب تهران، از دستگیری اعضای این باند که شامل 3 زن و 2 مرد بودند، خبر داد.سردار «محسن خانچرلی» در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به عملیات انهدام باند بزرگ قاچاق هروئین در غرب استان تهران اظهار کرد: به دنبال اقدامات اطلاعاتی ویژه، ماموران پلیس از فعالیت باندی از قاچاقچیان مواد مخدر که با انتقال مواد مخدر و خصوصاً هروئین، اقدام به قاچاق انواع مواد مخدر می‌کردند،‌ دستگیری اعضای این باند که عمدتاً از اهالی غرب کشور بودند، در دستور کار قرار گرفت.فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: ماموران پلیس غرب استان تهران با انجام یک سلسله اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت محسوس و نامحسوس، در نهایت موفق شدند مخفیگاه اعضای این باند قاچاق و توزیع موادمخدر را در منطقه سرآسیاب ملارد مورد شناسایی قرار دهند.وی ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، پلیس مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی مقام قضایی و پس از اخذ مجوزهای لازم، عملیات دستگیری اعضای این باند را آغاز کرد و در عملیات شبانه، ماموران اعضای این باند را غافلگیر کرده و و 3 قاچاقچی زن و 2 مرد را در محل اختفای آنان دستگیر کردندخانچرلی» در ادامه تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با دستگیری قاچاقچیان در بازرسی از مخفیگاه آنها 24 کیلو گرم هروئین کشف کردند.