گزیده خبرهای 20 شهریور – 94 قسمت -7

    گزیده خبرهای 20 شهریور – 94 قسمت -7
    نشت گاز و انفجار 9 نفر را مصدوم کرد
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي ماهشهر گفت: به دنبال دريافت خبري مبني بر انفجار و آتش گرفتن منزلي در بندر امام خميني(ره) شهرستان ماهشهر، بلافاصله ماموران انتظامي و يگان هاي امدادي براي بررسي موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.    سرهنگ جليل زبيدي افزود: با بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد اين حادثه به علت نشت گاز در شبکه لوله گاز رخ داده و باعث انفجار و آتش گرفتن منزل مسکوني شده است و شدت انفجار به حدي بود که باعث پرتاب شدن درب و پنجره ساختمان به داخل خيابان شد.    وي با اشاره به اينکه اين حادثه تلفات جاني نداشت: ادامه داد: بر اثر شدت انفجار و تخريب منزل 9 نفر دچار آسيب ديدگي جدي و بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند. 
      جاسازي ترياک در کپسول گاز
    يزد- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي شهرستان خاتم گفت: ماموران ايستگاه بازرسي هرات دوشنبه گذشته در بازرسي از يک دستگاه سواري 405 که از فارس عازم تهران بود 46 کيلو ترياک را کشف و يک متهم را دستگير کردند.    سرهنگ صالحي افزود: متهم، 46 کيلو مواد مخدر را به طرز ماهرانه اي داخل کپسول گاز خودرو جاساز کرده بود که توسط ماموران ايستگاه «هرات» دستگير و به همراه پرونده متشکله تحويل مقامات قضايي شد.       
    کشف 323 کيلو مواد مخدر در بستک
    سرويس شهرستانها: جانشين فرمانده انتظامي بستک گفت: در راستاي مقابله بي امان با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامي انوه اين شهرستان حين کنترل محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه خودروي سمند مشکوک شدند و پس از يک تعقيب و گريز کوتاه آن را متوقف کردند.    سرگرد محمدي افزود: ماموران در بازرسي از خودرو مذکور 323 کيلو موادمخدر از نوع ترياک کشف و يک متهم را در اين ارتباط دستگير کردند.       
    آتش در کارخانه رنگ
    سمنان- خبرنگار کيهان: ظهر روز سه شنبه کارخانه آريا روان شيمي در شهرک صنعتي گرمسار طعمه حريق شد.    اين حريق با حضور آتش نشانان گرمسار در کمتر از يک ساعت مهار شد در اثر اين حادثه يک نفر مصدوم و به مرکز درماني منتقل شد.کارخانه آريا روان شيمي توليد کننده مکمل رنگ و اسپري است.       
    دستگيري خانواده کيف قاپ
    قم- خبرنگار کيهان: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: در پي وقوع چندين فقره کيف زني از زائران در حرم مطهر بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران آگاهي استان قرار گرفت.    سرهنگ قدسي افزود: با حضور نامحسوس ماموران و انجام اقدامات پليسي 4 تن از سارقان سابقه دار که به صورت باندي و خانوادگي اقدام به سرقت کيف و وجه نقد از زائران مي کردند دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند.    وي ادامه داد: در بازرسي از متهمان مبالغي وجه نقد، عابر بانک و گوشي تلفن همراه کشف شد. 
        وزير امور اقتصادي و دارايي: افزايش مبادلات ايران و اتريش تا يك ميليارد دلار هدف گذاري شد
وزير امور اقتصادي و دارايي کشورمان در ديدار معاون صدراعظم و وزير اقتصاد اتريش از امکان افزايش حجم مبادلات تجاري دو کشور تا رقم يک ميليارد دلار خبر داد.    به گزارش شبکه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، وزير امور اقتصادي و دارايي کشورمان در ديدار با رينهلد ميترلهنر معاون صدراعظم و وزير اقتصاد اتريش از امکان افزايش حجم مبادلات تجاري دو کشور تا رقم يک ميليارد دلار خبر داد.    علي طيب نيا در اين ديدار گفت: در حال حاضر حجم مبادلات تجاري ايران با اتريش 300 ميليون دلار است که در اين نشست افزايش آن تا سطح يک ميليارد دلار هدف گذاري شد.
    
وي ابراز اميدواري کرد: با توجه به زمينه هايي که براي همکاري هاي دو کشور وجود دارد، در آينده به اين حجم مبادلات خواهيم رسيد
    
وزير اقتصاد کشورمان همچنين در خصوص حل مشکلات مربوط به بدهي هاي سيستم بانکي ما به بانک هاي اتريش گفت: يکي از موضوعات مورد بحث در اين ديدار، نحوه تسويه اين بدهي ها بود که عمده اين مشکلات ناشي از شرايط تحريم و محدوديت هاي روابط بانکي دو کشور بود.
    
طيب نيا افزود: پيش از اين با طرف اتريشي در خصوص موافقتنامه حذف ماليات مضاعف و سرمايه گذاري مذاکراتي داشتيم که در اين ديدار ضمن اعلام آمادگي طرفين براي عقد تفاهم نامه همکاري در آينده نزديک، در خصوص همکاري هاي گمرکي نيز مباحث خوبي مطرح شد.
    
در ادامه معاون صدر اعظم و وزير اقتصاد اتريش با بيان اينکه در حوزه هايي مثل حمل ونقل و فولاد، ظرفيت هاي قابل ملاحظه اي در اتريش وجود دارد، خاطرنشان کرد: اتريش مي تواند در خصوص سرمايه گذاري در اين بخش ها فعاليت و اين ديدارها مي تواند زمينه عملياتي شدن هرچه سريع تر توافقات را تسهيل کند.
    
رينهلد ميترلهنر همچنين افزود: ما معتقديم دو طرف اراده جدي براي توسعه روابط دارند و تنها مشکل در اين ميان موضوع مبادلات پولي و همکاري بانکي است که ما اميدواريم با رفع کامل تحريم ها و پيوستن هرچه سريعتر ايران به سوئيفت طي شش ماه آتي، اين مانع نيز برداشته شود.
    
در همين حال شرکت هاي اتريشي مجموعه قراردادهايي را با شرکاي ايراني امضا کردند و نخستين شرکت هاي غربي شدند که از زمان امضاي توافق هسته اي تاريخي در وين، سرمايه گذاري در ايران را محقق کردند.
    
به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، کريستوف لايتل، رئيس اتاق بازرگاني اتريش اظهارکرد: شرکت هاي اتريشي در صنايعي مانند قطعات خودرو، فناوري اطلاعات و مهندسي توافق هايي به ارزش 80 ميليون يورو (89 ميليون دلار) در يک مجمع اقتصادي در تهران امضا کردند.    اين مجمع اقتصادي بخشي از ديدار سه روزه هاينز فيشر، رئيس جمهور اتريش از ايران بود.