گزیده خبرهای 20 شهریور – 94

گزیده خبرهای 20 شهریور – 94
 وجود 6 نقطه حادثه‌خیز خطرناک در محور ایلام – مهران 
ایلام – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: رئیس پلیس راه ایلام گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تعداد 6 نقطه حادثه‌خیز خطرناک در محور ایلام-مهران وجود دارد که مرتفع نشده‌اند.سرهنگ محسن ناصری، گفت: 80 درصد محور ایلام - مهران با عرض 7 متری، روزانه پذیرای تعداد 8 هزار وسیله نقلیه است که مقصد بیشتر آن‌ها پایانه مرزی مهران است.وی گفت: از این تعداد خودرو 2 هزار وسیله نقلیه سنگین مسوولیت جا به جایی و حمل بار و مسافر را در پایانه مرزی مهران بر عهده دارند.رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در محور ایلام به مهران، گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته تعداد 6 نقطه حادثه‌خیز خطرناک در این مسیر وجود دارد که مرتفع نشده‌اند و چندین نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز با تابلو مشخص شده‌اند.این مقام مسوول، تردد کامیون‌های عراقی را از دغدغه‌های پلیس در این محور خواند و گفت: این کامیون‌ها که با سرعت بالا و پشت سر هم و بدون فاصله در این مسیر تردد دارند یک تهدید بالقوه برای رانندگان دیگر خودروها به شمار می‌آیند.سرهنگ ناصری، با تاکید بر ساماندهی تردد کامیون‌ها در پایانه مرزی مهران گفت: بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این وسایل نقلیه سنگین به صورت دسته‌جمعی وارده جاده نشوند.رئیس پلیس راه استان ایلام در ادامه گفت: پلیس راه استان با استقرار 8 تیم محسوس و نامحسوس در مسیر ایلام به مهران نظارت و حضور خود را در این مسیر افزایش داده است 
هواپیما در حین پرواز آتش گرفت
هواپیمای مسافرتی هند حامل 100 مسافر از بنارس به مقصد دهلی در حال پرواز بود، دچار حریق شد.در این سانحه چند نفر از مسافران زخمی شدند. پس از فرود اضطراری در فرودگاه دهلی و خارج کردن مسافران، عملیات خاموش کردن آتش آغاز شد.به نقل از روزنامه پاکستان هنوز علت حادثه مشخص نشده است. تحقیقات برای بررسی علت حادثه آغاز شده است.
سقوط مرگبار یک زن از آپارتمان پنج طبقه
فرمانده انتظامی شهرستان همدان از سقوط یک زن از یک آپارتمان پنج طبقه در همدان خبر داد.سرهنگ «رسول مرادی» در گفت و گو با ایرنا، افزود: پس از دریافت گزارشی مبنی بر سقوط یک زن از آپارتمان پنج طبقه عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.وی توضیح داد: مدارک و مستندات موید این بود که این زن که به تازگی متارکه کرده، بصورت مجردی در یک آپارتمان در محله چمن چوپانها زندگی می‌کرده است.وی اضافه کرد:این زن 32 ساله به عللی نامعلوم از طبقه پنجم این واحد مسکونی سقوط کرده که تحقیق پلیس در زمینه قتل یا خودکشی بودن این حادثه ادامه دارد.فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: در حال حاضر یک نفر در این زمینه دستگیر شده و بازجویی‌های فنی و پلیسی از وی در حال انجام است.سرهنگ مرادی افزود: هم اینک جسد تحویل پزشکی قانونی شده و نتیجه بررسیهای صورت گرفته پس از تکمیل پرونده، اطلاع رسانی می‌شود.
ترافیک سنگین در محور هراز 
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان گفت: ترافیک محور هراز به سمت استان مازندران سنگین است.به گزارش ایسنا، «علی نوری‌پور» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با آغاز تعطیلات پایان هفته شاهد مسافرت مسافران از استان‌های مختلف به شمال هستیم، گفت: مسیر تهران به آمل دارای ترافیک سنگین است.این مسئول با اشاره به اینکه ترافیک محور هراز سنگین است، اظهار کرد: سنگینی تردد در مناطقی همانند پلور به گزنگ بیشتر از بقیه نقاط است.وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با فرارسیدن ساعات پایانی بر حجم تردد افزوده شودنوری‌پور» با اعلام اینکه هوای محور هراز صاف و نیمه ابری است، افزود: بیشتر ترددها در مناطق پلور، گزنک و پل چلاو بیشتر از بقیه نقاط است.رئیس اداره راه و شهرسازی محور هراز با اشاره به اینکه از صبح دیروز تصادف منجر به فوت و جرح گزارش نشده است، بیان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را برای کاهش ترافیک رعایت کنند.گفتنی است طی امروز و فردا (5‌شنبه و جمعه) ممنوعیت تردد کامیون در محور هراز اجرا می‌شود.همچنین ممنوعیت تردد کامیون، کامیونت و تریلر در محور کرج – چالوس به قوت خود باقی است.
حسابکشی‌های مرد خسیس، پایش را به دادگاه باز کرد 
حسابگری‌های مرد جوان برایش دردسر ساز شد و پای او را به دادگاه خانواده باز کرد.به گزارش تسنیم، زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی همسرم هر بار که به من پولی می‌دهد خیلی زود می‌خواهد که آن را به او برگردانم. او با من مثل غریبه‌ها رفتار می‌کند و مثل طلبکارها مرتب از من می‌خواهد که پولش را به او برگردانم.وی ادامه داد: باورتان نمی‌شود ولی همسرم حتی حساب ناچیزترین پول‌هایی که به من داده است را دارد و از من می‌خواهد آنها را به او برگردانم. مثلاً اگر در جایی پول کمی خرج کنم، آنقدر می‌گوید تا بقیه پول را به او برگردانم. واقعاً گاهی اوقات از رفتارش شوکه می‌شوم و احساس می‌کنم که او برایم خیلی غریبه است.زن جوان گفت: رفتار همسرم در این موارد آنقدر بد و آزار دهنده شده که گاهی اوقات دلم می‌خواهد از غریبه‌ها پول قرض بگیرم ولی از همسرم نخواهم که به من پول بدهد. خیلی فکر کردم تا به این نتیجه رسیدم که درخواست طلاق بدهم.بعد از صحبت‌های این زن، قاضی همسرش را هم به دادگاه احضار کرد تا صحبت‌هایش را بشنود.
مسمومیت بیش از 300 دانش‌آموز دختر 
بیش از 300 دانش‌آموز دختر و آموزگار در ولایت هرات در افغانستان بر اثر مسمومیت روانه بیمارستان شدند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این مسمومیت بر اثر استنشاق نوعی گاز اتفاق افتاده و برای پنجمین بار طی بیش از 10 روز گذشته روی می‌دهد.به گفته شاهدان عینی، این دختران دچار مشکلات تنفسی شده‌اند. «بس گل»، دختر 14 ساله‌ای که دچار این مسمویت شده می‌گوید: در کلاس بودیم که یکی از استادان آمد و گفت گاز پخش شده. ما بیرون رفتیم و چند دقیقه بعد وضع مان بدتر شد و بعد هم ما را به بیمارستان آوردند.گرچه علت و عامل انتشار این گاز هنوز مشخص نشده اما نگرانی‌های زیادی را در بین مردم و مقام‌های محلی برانگیخته است.به گزارش یورونیوز، تحصیل دختران و زنان در دوره حاکمیت طالبان بر افغانستان (از 1996 تا 2001میلادی) ممنوع شد. در پی آن، گرچه این ممنوعیت برداشته شد اما همچنان مشکلات و محدودیت‌هایی بر سر راه تحصیل دختران در این کشور است.