گزیده خبرهای 22 شهریور-94 قسمت -7

گزیده خبرهای 22 شهریور-94 قسمت -7
 
    مركز توسعه تجارت: اعزام هيئت تجاري به نيويورك غيرقانوني است
سازمان توسعه تجارت در اطلاعيه اي اعزام هيئت تجاري به نيويورک از سوي مرکز مجعول تجارت جهان ايران را تکذيب و آن را اقدامي فاقد وجاهت قانوني اعلام کرد.    به گزارش نسيم، سازمان توسعه تجارت ضمن جعلي و غيرقانوني خواندن «مرکز تجارت جهاني ايران»، هرگونه ارتباط اين مرکز با سازمان توسعه تجارت ايران را تکذيب کرد و در اطلاعيه اي اعلام داشت: مرکز تجارت جهاني ايران وجود خارجي ندارد و فاقد هر گونه جايگاه قانوني است و اقدام اين مرکز در انتشار خبر و ارسال پيامک انبوه به صنعت گران، تجار و فعالان اقتصادي براي اعزام هيئت تجاري به نيويورک فاقد اعتبار و مجوز لازم است.    براساس اين گزارش، در روزهاي اخير پيامکي از طريق تلفن 98605533 به گروه کثيري از افراد ارسال شده که مضمون آن اعزام هيئت تجاري به نيويورک از سوي «مرکز تجارت جهاني ايران» است.    بر همين اساس، سازمان توسعه تجارت ضمن هشدار در مورد غيرقانوني بودن «مرکز تجارت جهاني ايران» و سوءاستفاده هاي احتمالي از شباهت اسمي اين مرکز مجعول به سازمان توسعه تجارت (TPO) و سازمان تجارت جهاني (WTO) از تمامي تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادي خواست که از ثبت نام در فراخوان اعزام هيئت مذکور و ساير فعاليت هايي که از سوي مرکز تجارت جهاني ايران ساماندهي مي شوند، خودداري ورزند.
    کشته در تصادف محور فارس
    شيراز - باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده پليس راه شمال استان فارس گفت دو دستگاه کشنده ولوو با دو دستگاه خودرو وانت و کاميون در محور آباده - شيراز، برخورد کردند که راننده و سرنشين خودروي وانت در اين حادثه جان باختند.سرهنگ سيروسي ادامه داد: علت حادثه رعايت نکردن فاصله طولي از سوي يکي از کشنده هاي ولوو بوده است.     
    450 کيلوگرم ترياک در تور پليس
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان سمنان گفت: به دنبال دريافت گزارشي مبني بر انتقال محموله مواد مخدر از محور جندق-دامغان در مناطق کويري اين شهرستان، پيگيري سريع اين موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.     سرهنگ روح الامين قاسمي افزود: با هماهنگي مراجع قضائي تيمي از ماموران انتظامي براي اجراي عمليات دستگيري به منطقه اعزام شد.    به گفته وي در عمليات ضربتي و غافلگيرانه پليس، اعضاي اين باند قاچاق مواد مخدر که با دو دستگاه خودرو در حال عبور از محور بودند، در حلقه ماموران پليس گرفتار و دستگير شدند.    قاسمي تصريح کرد: در اين عمليات سه قاچاقچي حرفه اي دستگير و 285 کيلو موادمخدر از نوع ترياک کشف شد.    اين مسئول انتظامي به اجراي عمليات ديگري درگرمسار، اشاره کرد و گفت: در اين عمليات نيز 165 کيلو ترياک کشف و يک باند 5 نفره خانوادگي قاچاق مواد مخدر منهدم شد.   
        هلاکت قاچاقچي در درگيري با ماموران
    جيرفت- ايرنا: فرمانده انتظامي شهرستان قلعه گنج گفت: در درگيري ماموران انتظامي اين شهرستان با قاچاقچيان 864 کيلوگرم ماده مخدر کشف شد و يک قاچاقچي نيز به هلاکت رسيد.سرهنگ علي پرنگ افزود: اين درگيري شامگاه پنجشنبه گذشته در منطقه جازموريان رخ داد که ماموران انتظامي پس از سه ساعت درگيري توانستند يک نفر از اين قاچاقچيان مواد مخدر را به هلاکت برسانند.وي تصريح کرد: در اين درگيري علاوه بر کشف مواد مخدر، چهار قبضه اسلحه، يک هزار و 411 فشنگ جنگي و يک دستگاه خودرو کشف و تحويل مقامات قضايي شد.
        خبر ويژه 
به نام تعديل به كام گران كردن ارز
دولت تصميم به تغيير محدوده تعادل نرخ دلار از 3200 به 3450 تومان گرفته است.    روزنامه شرق در اين باره نوشت: شواهد نشان مي دهد بانک مرکزي به عنوان بازيگر اصلي بازار ارز تصميم به تغيير محدوده تعادلي دلار گرفته است. دلار در چند ماه گذشته در محدوده سه هزار و 200 تا سه هزار و 400 با مرکز ثقلي در حدود سه هزار و 300 تومان نوسان آرامي مي کرد. اما از زمان قطعي شدن توافق ميان ايران و قدرت هاي بزرگ بر سر پرونده هسته اي به آرامي رو به افزايش بوده است؛ مواردي نظير کاهش قيمت نفت، محيط تورمي و تقاضاي انباشت شده دلار در اين تغيير محدوده تعادلي دلار موثر بوده اند. به نظر مرکز ثقل جديد دلار عددي بين سه هزار و 400 تا سه هزار و 450 تومان باشد که با تورم چند ماه گذشته نيز همخواني دارد.    شرق در توجيه گران کردن دلار که به مفهوم کاهش ارزش پول ملي است، با افعال «خواهد شد» و «خواهد بود» نوشت: سياست انقباضي بانک مرکزي براي کنترل نقدينگي و تورم پس از اجراي توافق به آرامي تعديل خواهد شد. در يک سال آينده مي توان بهبود اوضاع اقتصادي را متصور بود، که نتيجه آن بهبود شرايط بازار سهام و همين طور تعديل قيمت ارز در محدوده تعادلي جديد خواهد بود. باتوجه به اينکه بازار سرمايه بازار انتظارات است، در چند ماه آينده بازار از شرايط رکود موجود خارج خواهد شد و به پيشواز گشايش در اقتصاد خواهد رفت؛ به نظر نگهداري سهام شرکت هاي بزرگ و با بنياد قوي در چند ماه آينده ريسک بالايي نداشته باشد.    اين نوشته درحالي در شرق منتشر شده که روزنامه اعتماد در گزارشي تصريح کرد بورس همچنان روي خط قرمز قرار دارد.    کاربرد عبارت «تعديل» براي سياست هاي «گران سازي» بازتوليد سياست هاي تعديل اقتصادي در دولت سازندگي است که بدون وجود تحريم هاي شديد نرخ تورم را به رکود بي سابقه 49/4 درصد در سال 1374 رساند. آن هنگام نيز به اسم تعديل، برخي در باغ سبزها نشان داده مي شد اما با بروز برخي بي ثباتي هاي اقتصادي و اجتماعي شديد، دولت وقت مجبور به تعديل روش هاي تعديلي خود شد.
    توقيف تريلر حامل ترياک
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي استان فارس گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين استان مطلع شدند محموله مواد مخدر در يک دستگاه تريلر بارگيري و به مقصد شيراز در حال حرکت است.    احمدعلي گودرزي تصريح کرد: بلافاصله تيم هاي عملياتي اين پليس به محور شيراز-کوار اعزام و با پايش دقيق محور مواصلاتي مذکور در نهايت خودرو تريلر موردنظر متوقف شد.وي گفت: در بازرسي از اين تريلر مقدار 306 کيلو و 400 گرم ترياک کشف و در اين راستا چهار نفر متهم دستگير شدند.
جهت اطلاع 
استاندار اردبیل بار دیگر از تخریب اراضی کشاورزی برای ساخت و سازها انتقاد کرد. وی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر گفت: تاکنون در استان از ظرفیت تعاونی‌ها بویژه در حوزه اقتصادی و اشتغال استفاده صحیح نشده و متاسفانه عمده فعالیت استان در این مجموعه محدود به برخی خرید و فروش اراضی و همچنین تخریب زمین‌های کشاورزی به بهانه ساخت و ساز برای تامین مسکن کارمندان شده و موجب گردیده سودهای میلیاردی نصیب عده‌ای خاص شود، کاری که به هیچ وجه عقلانی و منطقی نیست. استاندار اردبیل در نیمه خرداد ماه امسال نیز از پدیده زمین خواری و ضرورت مقابله با آن سخن گفته بود.