تصاویر تشییع پیکر " آلان کودک 3 ساله سوری" بابرادر ومادرش در کوبانی

تاکنون امواج خروشان وطوفانی دریاها خیلی چیزها راباخود به ساحل آورده است،  ولی هرگز سابقه نداشته جسد کودک 3 ساله را باخود به ساحل بی آورد.آنهم جسد یاواقعه ای که خبرومشاهده اش مردم جهان را مات وحیران زده کرد و تکان داد ووجدان های بیدار انسان دوست جهان پس از مشاهده تصویر آشکار ونهان گریستند. چون دریافتند که چگونه این تراژدی مکمل تراژدی های زنجیره ای دیگری شده است که پیوسته در حال وقوع  هست و  این روزها مردم جهان شاهدش هستند که چگونه روزانه در آب های سواحل لیبی وایتالیا تا یونان و سپس در نوارمرزی کشورهای صربستان ومقدونیه و مجارستان ..... موجی از انسان های همه چیز از دست بداده وگریخته از شهر ودیادر خود ناامید و سرگردانند و چه برسر آوارگان پناهجو آورده می شود و به سادگی جان می دهند؟
آیامرگ دلخراش به ساحل دریا پرتاب شده  کودک 3 ساله کرد آلان همراه با برادر5 ساله اش غالب ومادرشان ریحانه که از کوبانی گریخته و قصد داشتند خودرا به یونان برسانند تاسپس بتوانند نزد بستگان شان به کانادا بروند. این تراژدی انسانی می تواند تلنگری برای قدرت های بزرگ جهان  و سازمان ملل باشد تا به خودآیند که چگونه بطور مستقیم و غیر مستقیم در این تراژدی و سایر تراژدی های عظیم تری سهیم اند که شبانه روز درسوریه وعراق و یمن و افغانستان و لیبی ونیجریه و....... اتفاق می افتد. چون اینان باید پاسخگوی باشند. دلیل جنگ وناامنی وبی ثباتی درخاورمیانه و آفریقا چیست؟ دلیل ویرانی شهرها وکشتار پیر وجوان وکودک  و زن ومرد درکشورهای ناامن جنگ زده  چیست؟
 دلیل ترک خانه وکاشانه ی شهروندان جان بدر برده از جنگ  وبی خانمان و آواره  شده چیست؟
نقش سازمان ملل چیست؟ چرا کشورهای قدرتمند جهان به جای تولید تسلیحات مدرن با هزینه های بسیار سنگین نظامی که فقط کاربردجنگ وتخریب وکشتار وبی خانمان کردن های بیشتر انسان ها ونابودی کشورها دارد . هرگزتلاش نمی کنند اگرنه همه ی هزینه ی تسلیحات نظامی وجنگی  که لااقل بخشی از بودجه ی آن را اختصاص به بهبود شرایط بس نابرابر در کشورهای فقیر جهان سوم دهند؟
چرا به جای کوشش برای  جنگ افروزی وحمایت ازجنگ افروزان حاکم در برخی از کشورهای غیردمکراتیک با رهبران مستبد وخودخواه وخود رأی که برای بقای حکومت ننگین شان همچون خمینی شیاد جنگ راموهبت الهی می دانند، تلاش نمی شود تا از جنبش های آزادیخواه  برای  ایجادساختارهای حکومت های دمکراتیک در این کشورها حمایت شود؟
چراهرگز گفته نمی شود که دلیل پیدایش  و رشد جریانات بنیادگرای  بغایت  ارتجاعی همچون طالبان و القاعده و داعش و بوکوحرام چیست؟
همچنین سئوال است  که دامن زدن به ایجاد تفرقه و اختلافات میان ملیت ها و بالاخره راه اندازی جنگ های قبیله ای و قومیتی و..... ناشی از چیست؟
بهرحال چرابررسی نمی شود پس از تأسیس جمهوری اسلامی  درایران که غرب در انتخاب و تشویق و حمایت نوع جمهوری اسلامی نقش کلیدی داشت .  زیرا که  غرب مقابل پیشروی اتحادجماهیر شوروی در منطقه خاورمیانه وکشورهای عربی وشمال آفریقا وحتی آمریکای لاتین نیازشدید به قدرت گیری یک جریان راست مذهبی درمنطقه داشت. برای  همین غرب  ازخمینی  و خلافت اسلامی وجنگ افروزی اش  برای فروش سلاح وبردن نفت حمایت کرد. چون خمینی شیاد با ادعای صدور انقلاب (بخوان تروریسم وبحران و بنیادگرایی ) به منطقه  پیش مقدمه ی جنگ افروزی و اقدامات تحریک آمیز تروریستی را بنا نهاد که در ادامه ی سیاست جنگ افروزی منطقه را ناامن وبی ثبات کرد. آنگونه که دستآوردش چنین شده است که پس از 37  اوضاع عراق وسوریه و لبنان ویمن و بحرین وافغانستان ..... آنچنان است که قلم ازتوصیف و بیانش عاجز است . 
در کدام یک این کشورهای اشاره شده اثرا نگشت مداخله گری درامور داخلی این کشور ها رژیم وارونه ی ولایت فقیه و پاسداران  وجودندارد؟
حامی اصلی بشار اسد جنایتکار کدام کشور است؟ ۀری سئوال است مردم سوریه به  ویژه شهروندان کوبانی وخانواده ی جانباختگان یا قربانیان امواج دریا عبدالله کوردی اهل کوبانی قربانی کدام سیاست جنگ افروزانه وتجاوزگرانه ای می باشند؟
(تصاویر) تشییع پیکر
(تصاویر) تشییع پیکر
(تصاویر) تشییع پیکر
(تصاویر) تشییع پیکر
(تصاویر) تشییع پیکر
(تصاویر) تشییع پیکر
(تصاویر) تشییع پیکر  
فراروقایقی در آب‌های ترکیه غرق شد، دست‌کم ۱۲ سوری که می‌خواستند خود را به یونان برسانند غرق شدند. تصویر یکی از این قربانیان، پسربچه‌ای که با صورت روی ساحل افتاده، خشم جهانیان را از هزینه انسانی بحران پناهجویان در اروپا برانگیخته است.به گزارش فرارو، خبرگزاری ناشر عکس اعلام کرده که پسرک و دیگران، اهل شهر تحت محاصره کوبانی در سوریه بوده‌اند، که سال گذشته هنگام پیشروی نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی به ترکیه گریخته بوده‌اند.آن‌طور که رسانه‌های ترکیه می‌گویند، اقوام قربانیان با شناسایی جسدها درهم شکسته‌اند.نام پسرکی که تصویرش منتشر شده آلان است. آلان سه ساله همراه برادر پنج ساله‌اش، غالب، و مادرشان، ریحانه، غرق شدند. پدرشان، عبدالله کوردی، جان به در برده است.آن‌طور که گزارش شده آقای کوردی و خانواده‌اش پیش از این سفر از کانادا درخواست پناهندگی کرده بودند، اما درخواست‌شان رد شده بود.