تصاویر روحانی و رفسنجانی کنارهم در اجلاس خبرگان رهبری

برگزاری هجدهمین اجلاس رسمی دو روزه ی مجلس خبرگان رهبری مهم است . زیرا که این اجلاس در شرایط حساس برگزاری می شود.  وهم موضوعات مهمی برای بحث کردن وجود دارد . برای اینکه دامنه ی ا ختلافات جناحی وباندی خیلی تند و برجسته شده است . چون که صف بندی ها یارود ررویی های رقبا نسبت به گذشته خیلی آشکار تر شده است .
برای اینکه توافق هسته ای دارای حاشیه هایی بوده است که گاهی خیلی پررنگ تر از شده است . برای همین  موضع گیری موافقان ومخالفان هسته ای موجب واکنش هایی تندی شده است که چشم اندازآن غیر قابل پیش بینی است .چون پاسداران خواهان تحقق توافق هسته ای نیستند زیرا که اهداف نظامی هسته ای رادنبال می کنند .برای همین پیوسته  با بهانه های گوناگون از موضع ضدآمریکایی دست به اقدام تجمعات اعتراضی غیر قانونی  می زنند که شامل برگزاری تجمعات  اعتراضی غیرقانونی جلوی سفارت انگلیس نسبت  به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران می شود . یا جلوی مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی علیه توافق هسته ای برپا  وتأکید می شود که دولت باید لایحه توافق هسته ای به مجلس ارتجاع ارائه کند تامورد بررسی و توافق قرار گیرد .یااینکه سپاه پاسداران در مخالفت با توافق هسته ای همایش ورزمایش برگزار وموشک آزمایش  می کند.
بهرحال پیس از اینکه روحانی درسخنرانی خوددرجمع استانداران اشاره کرد نقش شورای نگهبان نظارتی و نه اجرایی است. ناگهان در دفاع از شورای نگهبان آلت دست خامنه ای  موج انتقادات حامیان خامنه ای وپاسداران  علیه ی روحانی شروع شد و این انتقادات همچنان ادامه دارد .طوریکه پس ازموضع حمایتی شیخ محمد یزدی از شورای نگهبان آلت دست خامنه ای بلافاصله اجلاس خبرگان برگزار گردید که بدون شک دراین اجلاس به این موضوع و مورد مناقشه دیگر موافقان و مخالفان توافق هسته ای اشاره خواهدشد. البته قبل از موضع روحانی مقابل شورای نگهبان آلت دست رفسنجانی اعلام کرده بود که درانتخابات خبرگان رهبری شرکت می کند که موجب انتقادات شدید ازسوی حامیان خامنه ای شده بود .آنگونه که برای فشار وتهدید رفسنجانی فرزندش مهدی رفسنجانی روانه ی زندان اوین شد. بنابراین موضوع مهم دیگری که در این اجلاس مورد بحث واقع می شود . همین موضوع انتخابات آینده ی شورای خبرگان در اسفندماه خواهد بود.
جالب اینکه ترکیب نشست اعضای خبرگان رهبری نزد همدیگر در این اجلاس تماشایی است . چون رفسنجانی و روحانی نزد هم نشسته اند . آخوند احمد جنتی و مصباح یزدی دو مخالف جدی رفسنحانی هم پیش هم نشسته اند . آخوند شیخ صادق لاری جانی یک مخالف دیگرر فسنجانی کنج دیگری نشسته است. احمدخاتمی  که همچون شیخ محمد یزدی جزو مخالفان جدی رفسنجانی  است نزد آخوند شاهرودی عراقی نایب رئیس اول نشسته  است .
بگذریم گزارش شده  که دیروز  (سه شنبه) در محل ساختمان قدیم مجلس  ارتجاع هجدمین  اجلاس  خبرگان رهبری به ریاست آخوند شیخ محمد یزدی آغاز به کار کرد. ناگفته نماند که این شیخ محمدیزدی  یک زمانی رئیس قاضی القضات قوه ی فاسد قضاییه بود که بنابر اعتراف جانشین وی آخوند محمود شاهرودی عراقی کاخ  مخروبه  ای را از وی تحویل گرفت وویرانه تر تحویل شیخ محمدصادق لاری جانی داد  . همچنین آقازاده ی شیخ محمد یزدی  جزو لیست 44  نفر دانه درشت های مفسدان اقتصادی بود که در دوران ا حمدی نژاد اسامی شان از سوی عباس پالیزدار در جمع بسیجیان دانشگاه بوعی سینا همدان اعلام گردید .ولی بدستور سعیدمرتضوی عباس پالیزدار به اتهام تشویق اذهان عمومی وبر هم زدن نظم عمومی وجاسوس وابسته به بیگانه بازداشت ومحاکمه ومحکوم به زندان شد.
این اجلاس  دو روز ادامه دارد  که  گفته شده موضوعات «مذاکرات هسته‌ای و بررسی برجام» و «بررسی مسائل منطقه» در دستور کار اجلاس قرار  می گیرد .
جالب اینکه سعید جلیلی، عباس عراقچی و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری به عنوان میهمان ویژه حضور خواهند داشت.
 البته قرار بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای بررسی برجام و مذاکرات هسته‌ای در هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری حضور داشته باشد که به علت سفر وی به تونس و الجزائر، عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده در این اجلاس حضور می‌یابد. ناگفته نماند که ظریف تازگی با رفسنجانی دیدار داشت و رفسنجانی توصیه کرد که نباید مقابل جو سازی تندروها ناامید شد . بنابراین جاخالی دادن ظریف دراین اجلاس حساب شده بوده است. چون مشخص است حضور سعید جلیلی نوچه مصباح یزدی و یک فرمانده سپاه پاسدار به عنوان مهمان که سخنرانی خواهند کرد. سمت وسوی سخنرانی شان  از چه موضع مخالفت باتوافق هسته ای خواهد بود .
در نهایت اینکه در بیانیه پایانی  این اجلاس که باید باچاشنی ضد آمریکایی – اسراییلی – انگلیسی باشد مشخص خواهد شد که چیست و هدف ازبرگزاری این اجلاس چه بوده است؟
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری

(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری
(تصاویر) اجلاس خبرگان رهبری 
فراروهجدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه شنبه) در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.به گزارش فرارو، این اجلاس که به ریاست آیت الله محمد یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار کرد تا عصر فردا (چهارشنبه) ادامه خواهد داشت. موضوعات «مذاکرات هسته‌ای و بررسی برجام» و «بررسی مسائل منطقه» در دستور کار این دوره از اجلاس قرار دارد.
سعید جلیلی، سید عباس عراقچی و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری به عنوان میهمان ویژه حضور خواهند داشت.گفتنی است پیش از این قرار بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای بررسی برجام و مذاکرات هسته‌ای در هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری حضور داشته باشد که به علت سفر وی به تونس و الجزائر، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان در این اجلاس حضور می‌یابد.همچنین انتخاب كميته ٥ نفره براي تنظيم بيانيه پايانی و برگزاری جلسه كميسيون آيين نامه براي بررسي افزايش تعداد اعضا مجلس خبرگان در دستور کار این اجلاسیه قرار دارد. عکس های آرش میرسپاسی عکاس باشگاه خبرنگاران، حامد ملک پور عکاس تسنیم، محمد بابائی عکاس ایرنا، همت خواهی عکاس ایسنا و محمدرضا عباسی عکاس مهر از اجلاس امروز را در زیر می بینید.