ثبت نام زائران اربعين از فردا آغاز مي شود

ثبت نام زائران اربعين از فردا آغاز مي شود 15 شهریور -94
بازپیگیری سیاست مداخله گری درامور داخلی عراق از طریق ثبت نام زائران اربعین شروع  شده است . برای اینکه هنوز محرم نیامده به پیشواز تبلیغاتی مراسم اربعین در کربلا در عراق رفته شده است .

مدير کل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، از آغاز ثبت نام زائران براي اعزام به کربلادر اربعين از فردا خبر داد و گفت: گذرنامه زائران بايد تا پايان سال ۹۴ اعتبار داشته باشد.
    
محسن نظافتي در گفت وگو با مهر، افزود: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده براي اعزام زائران عتبات عاليات که از ماه هاي قبل در کميته هاي ويژه ستاد اربعين انجام شده در سال جاري زائران بايد براي اعزام در سامانه سماح به نشاني www.samah.haj.ir ثبت نام کنند.
    
وي با اشاره به اين که هيچ اعزامي خارج از اين سايت صورت نمي گيرد، گفت: پس از ثبت نام در اين سامانه دسته بندي و گروه بندي هاي زائران انجام مي شود و بعد از آن تمامي اطلاعات لازم در خصوص اعزام زائران در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
    
مدير کل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت تاکيد کرد: در ايام اربعين تمامي زائراني که قصد زيارت دارند بايد گذرنامه به همراه داشته باشند که البته گذرنامه آنها بايد تا پايان سال ۹۴ اعتبار داشته باشد که براي تمامي آنها نيز رواديد صادر مي شود.
    
به گفته وي، اين موضوع به دليل جلوگيري از بي نظمي و ارائه خدمات اسکان، تغذيه و حمل و نقل بهتر به زائران و با هماهنگي با دولت عراق انجام خواهد شد.
    
نظافتي در مورد هزينه هاي سفر عتبات در اربعين نيز گفت: قيمت سفر به زودي مشخص و به زائران اعلام مي شود.