دوره فشرده شهرام جزايري براي مهدي رفسنجانی

دوره فشرده شهرام جزايري براي مهدي رفسنجانی 17 شهریور – 94
آیا با  اوضاع  بشدت بحرانی اقتصادی و امور  نابسامان  ووحشتناک معیشتی مردم محروم و موج نارضایتی عمومی و رشد اختلافات ناشی از جنگ قدرت وثروت باندی و به ویژه بحران هسته ای قراراست این رژیم وارونه ی ولایت فقیه تا 10 سال دیگر ادامه یابد؟

مهدي هاشمي پيش از حضور در زندان اوين با يکي از شاخص ترين مفسدان اقتصادي دو دهه اخير يعني شهرام جزايري تشکيل جلسه داده و در اين جلسه جزايري راهنمايي هايي را براي ورود به اوين در اختيار مهدي هاشمي قرار داده است.
    به گزارش جهان نيوز، هفته گذشته بود که سخنگوي قوه قضائيه از کشف حدود 30 سکه طلااعم از ربع سکه، نيم سکه و سکه هاي گرمي و يک دستگاه موبايل به همراه سيم کارت از مهدي هاشمي در زندان اوين خبر داد. اتفاق کم نظير وجود 30 سکه طلاپس از گذشت 22 روز در سلول يک زنداني خاص نظر اغلب خبرگزاري ها و سايت هاي خبري را به خود جلب کرد.

    پس از اعلام اين خبر از سوي اژه اي، رسانه ها به گمانه زني پيرامون کارايي سکه هاي طلابراي آقازاده خاص پرداختند. برخي اين طور عنوان کردند که مهدي در زندان به ادامه شغل کار چاق کني خود مشغول است و برخي ديگر از احتمال خرج شدن سکه ها براي گرفتن امتيازات ويژه خبر دادند. اخبار تکميلي نشان مي دهد که مهدي هاشمي پيش از حضور در زندان اوين با يکي از شاخص ترين مفسدان اقتصادي دو دهه اخير يعني شهرام جزايري تشکيل جلسه داده و در اين جلسه جزايري راهنمايي هايي را براي ورود به اوين در اختيار مهدي هاشمي قرار داده است.

    شهرام جزايري در اين جلسه قول مي دهد تا نوچه هايش در زندان که نقش محافظ را داشتند را در اختيار وي قرار دهد و متقابلاهزينه هاي لازم را تقبل مي کند.

    ظاهرا تعداد 30 سکه که ظرف مدت کوتاهي از طريق کانال هاي خاص به اين مفسد اقتصادي رسيده است، قرار بوده صرف ايجاد اخلال و برخي اعمال خلاف مقررات زندان شود. مهدي هاشمي که بيرون از زندان هم چندان عادت نداشت تا به قوانين جاري کشور تن دهد؛ در اولين روزهاي حضورش در اوين هم بنا را بر قانون شکني و اخلال در نظم زندان گذاشته است.

    هرچند آقازاده پرحاشيه با نگارش نامه هايي در روزهاي ابتدايي آغاز دوران محکوميتش تلاش مي کرد تا به مظلوم نمايي در افکار عمومي بپردازد اما اين کشف بزرگ نشان داد مهدي در زندان نيز از همان عقبه داراي اهرم هاي قدرت و ثروتمند بهره مند بوده و قرار است در پوشش اين مظلوم نمايي به سازماندهي دور تازه اي از اقدامات غيرقانوني بپردازد.

    اواخر خرداد سال جاري بود که با رعايت ماده 134 قانون مجازات اسلامي حکم مهدي هاشمي به اتهام اختلاس، ارتشا و جرائم امنيتي تاييد شد و پس از حدود دو ماه در 18 مرداد حکم به اجرا درآمد. اما همين محدود حضور در اوين حواشي فراواني را به همراه داشته است که به نوعي اثبات مي کند برخي رفتارهاي عجيب و غيرمتعارف به زندگي روزمره مهدي هاشمي راه پيدا کرده است. مهدي هاشمي متهم اصلي پرونده استات اويل است که ضمن آن ده ها ميليون دلار رشوه مبادله شده است.