دو شیوه ی خدمات رسانی برقی

    دو شیوه  ی خدمات رسانی  برقی 17 شهریور -94
دو شیوه  ی خدمات رسانی  مکمل یا دستآوردی شعار  خیلی صلح آمیز انرژی هسته ای حق مسلم ماست در مورد انرژی  گزارش شده است
قبض برق ريگاني ها را گرفت
اين روزها که مردم شهرستان ريگان گرماي بالاي 45 درجه در فصل خرماپزان را تحمل مي کنند، اما قبض هاي سنگين برق مشکلاتي را براي شهروندان ريگاني به وجود آورده است.
    
فرماندار ريگان گفت: يکي از مشکلاتي که در اين شهرستان باتوجه به گرماي بالاي 50 درجه و رطوبت زياد آن وجود دارد، مشکل قبوض برق است.
    
امين باقري با بيان اينکه ريگان را با توجه به شرايط آب و هوايي اش منطقه دو گرمسيري ناميدند و اين بي انصافي است، بيان داشت: با پيگيري هاي صورت گرفته از هواشناسي آماري را استخراج و به استان و وزارت نيرو ارسال شده است تا مشکل شهرستان برطرف شود.
    
فرماندار ريگان تصريح کرد: اختلاف فاحش زيادي در زمينه قبوض برق ريگان با شهرستان هاي همجوار وجود دارد به طوري که اگر قبضي در شهرستان ريگان 214هزار تومان باشد در شهرستان هاي همجوار 40 تا 45هزار تومان است.
    
باقري گفت: شهروندان ريگاني با توجه به شرايط کنوني گرماي زياد، مجبور به استفاده از کولرگازي از فروردين ماه تا اوايل آذر هستند که اين امر افزايش قبوض برق را درپي دارد و بار مالي سنگيني را بر دوش مردم مي گذارد که اميد است با مساعدت مسئولان برطرف شود.
قطع برق مدارس منطقه شاوور خوزستان به علت بدهي

رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه شاوور خوزستان از قطع برق چند مدرسه در منطقه شاوور توسط اداره برق خبر داد.
    
سيدجلال نژاد فاضل با بيان اين که برق مدارس و اداره آموزش و پرورش شاور به علت بدهي قطع شده است، افزود: آموزش و پرورش شاوور و مدارس تحت پوشش آن در مجموع 170 ميليون تومان به اداره برق بدهکار است.
    
وي به گرماي شديد هوا و برگزاري امتحانات در شهريورماه اشاره و تصريح کرد: ممکن است که اداره برق اين حق را داشته باشد که به علت بدهي برق هر محلي را قطع کند همان طور که در گذشته چند بار برق اداره آموزش و پرورش شاوور و مدارس آن را نيز قطع کرده بود اما با توجه به گرماي شديد و برگزاري امتحانات شهريورماه و ثبت نام دانش آموزان، انتظار قطع برق در اين شرايط را نداشتيم. 
    
رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه شاوور خوزستان ادامه داد: به علت قطعي برق امتحانات دانش آموزان در حياط اين مدارس و در گرماي طاقت فرسا برگزار شد؛ همچنين در روند ثبت نام دانش آموزان و سامان دهي معلمان و نقل و انتقالات آن ها به دليل قطعي برق اداره و مدارس اختلال ايجاد مي شود.
    
رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه شاوور با اشاره به محدوديت هاي مالي اين اداره، گفت: 90 درصد مدارس منطقه شاوور روستايي هستند و برخلاف مناطق شهري، در شاوور هيچ مدرسه غيرانتفاعي و يا هيئت امنايي وجود ندارد بلکه همه مدارس وابسته به منابع دولتي هستند به همين جهت تامين اعتبارات براي اداره آموزش و پرورش شاوور سخت است.