رسانه هاي جهان پس از تاكيد خامنه ای بر ضرورت لغو تحريم ها: وی حرف آخر را زد

اوین نامه ی کیهان 16 شهریور -94
رسانه هاي جهان پس از تاكيد خامنه ای بر ضرورت لغو تحريم ها: وی حرف آخر را زد
خامنه ای همیشه نشئه ودر حال هذیان گویی باید به وی گفت خیلی بیش از حد شکرخوری  زیادی پای منقلی کرده است . برای اینکه با بی خیال شدن این واقعیت که 80% جمعیت کشور  برزیر خط فقر اقتصادی به سر می برند که نتیجه ی تحریم هاست وخزانه ی دولت روحانی هرروزخالی تر می شود وکسری بودجه وبدهکاری اش به بانک ها بیشتر می شود ولی خامنه ای با بلند گوی پاسداران شدن  دفاع از اقتصاد جهادی – مقاومتی یار یاضتی  خودش کرده است  تا به حساب خودش ا زموضع ضعف قدرت نمایی کرده باشد که برای کم اثر کردن تأثیرات به کام کشی جام زهر هسته ای بطور شعاری   تذکر داده باشد که تحریم ها باید لغو گردد.
بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضاي مجلس خبرگان بازتاب گسترده اي در رسانه هاي بين المللي پيدا کرد، اين رسانه ها با اشاره به بيانات رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته اي نوشتند: آيت الله خامنه اي حرف آخر را زد، تحريم ها برداشته نشود معامله اي نخواهد بود.
    وال استريت ژورنال ضمن بازتاب بيانات رهبر معظم انقلاب با اشاره به مخالفت برخي گروه ها و شخصيت ها با ورود مجلس شوراي اسلامي به موضوع بررسي برجام نوشت: آيت الله خامنه اي، رهبر ايران روز پنج شنبه اعلام کرد که مجلس بايد حرف نهايي در خصوص توافق هسته اي را داشته باشد. 

    وال استريت ژورنال در ادامه به تلاش هاي آمريکا براي افزايش تحريم هاي ايران اشاره کرده و ادامه داد: جمهوري خواهان همچنان تلاش مي کنند تا تحريم هاي جديدي را عليه ايران و به اتهام حمايت تهران از گروه هايي مانند حزب الله در لبنان و حماس در فلسطين اعمال کنند.

    بر اساس اين گزارش يک مقام دولت آمريکا نيز همزمان روز پنج شنبه در اين باره عنوان کرد که واشنگتن انتظار دارد ايران به تعهدات خود در وين متعهد باقي بماند.

    اين مقام کاخ سفيد افزود: توافق درباره آنچه بايد صورت بگيرد روشن است و انتظار داريم که همه طرف ها آن را به خوبي اجرا کنند.

        
تحريم ها برداشته نشود هيچ توافقي در کار نخواهد بود 
    وال استريت ژورنال در ادامه به پاسخ رهبر انقلاب به ادعاهاي طرف آمريکايي پرداخت و نوشت آيت الله خامنه اي در اين باره گفت: اگر تحريم ها برداشته نشود هيچ توافقي در کار نخواهد بود.

    سايت روزنامه گاردين انگليس نيز در اين باره نوشت: رهبر ايران که نه در حمايت و نه در رد توافق هسته اي سخن نگفته اند عنوان داشتند که از راي گيري پارلمان ايران حمايت خواهد کرد.

    رهبر ايران همچنين اظهار داشت: پارلمان نبايد در موضوع هسته اي کنار گذاشته شود...نمي گويم که نمايندگان بايد توافق را رد و يا تصويب کنند. اين به خود آنها بستگي دارد که چه تصميمي بگيرند.

        
تعليق در برابر تعليق 
    «آسوشيتدپرس» نيز نوشت: آيت الله خامنه اي، رهبر ايران، روز پنج شنبه تاکيد کرد اگر قدرت هاي جهاني به جاي برداشتن تحريم ها بر تعليق آنها اصرار کنند، هيچ معامله اي وجود نخواهد داشت. ايشان همچنين تاکيد کرد رد يا تاييد اين توافق بر عهده مجلس ايران است. اين خبرگزاري مي نويسد به گفته رهبر ايران، برخي مقامات آمريکايي حرف از «تعليق تحريم ها» زده اند که غيرقابل پذيرش است: «اگر قرار است تحريم ها تعليق شوند، در اين صورت ما نيز تعهدات خود را در سطح تعليق انجام مي دهيم و نه به صورت اساسي».

    آسوشيتدپرس در گزارشي نوشت: رهبر معظم ايران روز پنج شنبه تاکيد کرد اگر قدرت هاي جهاني به جاي برداشتن تحريم ها بر تعليق آنها اصرار کنند هيچ معامله اي وجود نخواهد داشت.

    آسوشيتدپرس در ادامه گزارش خود بخش ديگري از بيانات رهبر معظم انقلاب را پوشش داده و به نقل از ايشان نوشت: «اگر تحريم ها قرار است تعليق شوند در اين صورت ما نيز تعهدات خود را در سطح تعليق انجام مي دهيم و نه به صورت اساسي»

        
واکنش مقام کاخ سفيد: کاهش تحريم ها بعد از اقدامات ايران!
    گفتني است جاش ارنست دبير مطبوعاتي کاخ سفيد بر موضع دولت اوباما تاکيد کرد که اين دولت بر اقدامات تهران متمرکز خواهد شد و نه گفته هاي آن.

    به گفته دبير مطبوعاتي کاخ سفيد « واشنگتن درباره اين واقعيت صراحت داشته که پيش از آن که هرگونه کاهشي در تحريم ها رخ دهد ايران مجبور است طيفي از اقدامات جدي را براي بازگرداندن قابل توجه برنامه هسته اي خود به عقب اتخاذ کند