مطالبه خامنه ای كار براي اشتغال جوانان و بستن روزنه هاي نفوذ فرهنگي دشمن

اوین نامه ی کیهان 7 تیر - 96
مطالبه  خامنه ای  از دولت و نيروهاي انقلابي؛ كار براي اشتغال جوانان و بستن روزنه هاي نفوذ فرهنگي دشمن

سپاه  دست از دولت  به تفنگ هاو موشکبازی  بردارد  و اقتصاد رارها کند  و با تفنگ وموشک های شان  به پادگان ها برگردند تا تضمین برای سرمایه گذاری خارجی فراهم شود . همچنین خامنه ای هم بساط افسران جنگ نرم یا آتش به ا ختیارانش زیرچتر مبارزه فرهنگی را جمع کند تا  اقتصاد از رکودخارخ و وبستر ساز اشتغال  شود.

در خجسته عيد سعيد فطر، مردم موحد و مومن ايران اسلامي به شکرانه يک ماه روزه داري و بندگي خداوند متعال، نماز عيد را در سراسر کشور با شکوه فراوان برگزار و از خداوند کريم، بهترين ها را مسئلت کردند. کانون اين حضور پرشور و مومنانه، مصلاي امام خميني تهران بود که نماز عيد سعيد فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي اقامه شد.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در خطبه هاي نماز عيد فطر، ماه رمضان امسال را به معني واقعي کلمه «مبارک» خواندند و گفتند: «روزه داري در روزهاي گرم»، «حضور چشمگير جوانان در جلسات گسترده معارفي و قرآني»، «سفره هاي ساده افطاري مردمي در مساجد و محلات»، «کمک به آزادي زندانيان جرائم غيرعمد و تامين هزينه هاي درمان نيازمندان» و «توسل و تضرع به پروردگار در شب هاي قدر» از نشانه هاي فضاي معنوي و اهتزاز روحي در جامعه، و تقويت کننده بنيه معنوي ملت و زمينه ساز پيمودن راه هاي دشوار است و بايد اين ذخاير معنوي را قدر دانست و حفظ کرد.
    
رهبر انقلاب اسلامي، «راه پيمايي باشکوه و باعظمت روز قدس در هواي گرم» را از ديگر جلوه هاي اين ماه پربرکت برشمردند و تاکيد کردند: اين راه پيمايي، کاري بسيار عظيم و تاريخي بود و به عنوان يک افتخار در تاريخ ملت باقي خواهد ماند.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، راه پيمايي روز قدس و همچنين برگزاري انتخابات پر شور و عظمت، و تهاجم قدرتمندانه سپاه به دشمنان را «ذخاير ارزشمند اجتماعي» و مايه سرافرازي و اميد ملت خواندند و با تاکيد بر لزوم حفظ اين ذخاير، خاطرنشان کردند: لازمه حفظ اين ذخاير گران بها، حفظ وحدت و يکپارچگي ملت، حفظ انگيزه هاي انقلابي و حرکت در جهت اهداف و آرمان هاي انقلاب است.
    
ايشان در ادامه با ابراز اميدواري براي تشکيل هرچه زودتر دولت جديد، گفتند: با توجه به نام امسال، دولت جديد بايد کارهاي بزرگي را با کمک مردم، در جهت رونق توليد و حل مشکل اشتغال جوانان انجام دهد و اين کارها بايد با جديت پيگيري شوند.
    
رهبر انقلاب اسلامي، يکي ديگر از کارهاي مهم کشور را کارهاي فرهنگي دانستند و با اشاره به منافذ و نفوذگاه هاي بسيار دشمن در عرصه فرهنگي، تاکيد کردند: علاوه بر مجموعه هاي مسئول دولتي، مجموعه هاي عظيم مردمي و جوانان صاحب فکر و داراي ابتکار و همت نيز بايد «آتش به اختيار»، منافذ فرهنگي را مسدود و در اين عرصه اقدام کنند و کار را پيش ببرند.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در تبيين مفهوم «آتش به اختيار»، خاطرنشان کردند: آتش به اختيار به معناي «کار فرهنگيِ خودجوش و تميز» است و به معناي بي قانوني و فحاشي و طلبکار کردن مدعيان پوچ انديش و مديون کردن جريان انقلابي کشور نيست.
    
ايشان تاکيد کردند: نيروهاي انقلابي و دلسوز و علاقه مند به حرکت کشور به سمت اهداف والا، بيش از همه بايد مراقب حفظ نظم و قوانين و آرامش کشور و جلوگيري از سوءاستفاده دشمنان باشند.
    
رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني خطبه هاي نماز عيد، به مسائل جهان اسلام به ويژه اوضاع يمن به عنوان يکي از جراحت هاي بزرگ بر پيکر امت اسلامي، و همچنين مسايل بحرين و کشمير اشاره کردند و افزودند: دنياي اسلام به ويژه روشنفکران و علماي اسلامي بايد همان گونه که جمهوري اسلامي مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضين، صراحتاً اعلام مي کند، موضع خود را در اعلام برائت از ستمگران و ظالماني که در ماه رمضان مردم يمن را مورد تهاجم قرار دادند و در حمايت از اين مردم مظلوم و ديگر مسايل جهان اسلام، به طور صريح اعلام کنند حتي اگر طواغيت از اين موضع گيري ناراضي شوند.