گزیده خبرهای 2 تیر-97

گزیده  خبرهای 2 تیر-97
اولین سفر نخست وزیر ژاپن به ایران پس از ۴۰ سال
ایرنا نوشت: منابع دولتی در ژاپن اعلام کردند 'شینزو آبه' نخست وزیر این کشور، ماه ژوئیه (تیر) برای دیدار و گفت و گو با 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند. به گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، اگر این سفر انجام شود نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به ایران در 40 سال گذشته است، 'تاکئو فوکودا' نخست وزیر وقت ژاپن در سال 1978 به ایران سفر کرده بود.  
زنم شیشه‌ای است و توهم دارد
زن: شوهرم با دوستم رابطه دارد /مرد: زنم شیشه‌ای است و توهم دارد این گزارش حاکی است؛ با دستور دادیار نادره به کمپ انتقال یافت تا بعد از درمان به نزد شوهر و بچه اش بازگردانده شود. رکنا نوشت: زن ۴۰ ساله ای به نام نادره که بخاطر کارتن خوابی دستگیر شده است به دادیار پرونده گفت: ۱۵ سال قبل وقتی با محسن ازدواج کردم زندگی شیرینی داشتم اگرچه او وضعیت مالی مناسبی نداشت اما می گذشت تا اینکه بچه ام به دنیا آمد و بیش از گذشته شادمان کرد. وی افزود: همزمان با زن شوهرداری به نام هایده آشنا شدم که شوهرش توزیع کننده مواد مخدر بود و بیشتر اوقات تنهایی ام را کنار او سپری می کردم. هایده گاهی برای مصرف مواد مخدر به منزل ما می آمد ابتدا خودش می گفت اعتیاد آلودگی است اما بعدها با تغییر رفتارش پی بردم که او خیلی از شوهرش دلگیر است و دنبال محبت است به او محبت کردم تا اینکه معتادم کرد و فهمیدم او به دنبال محبت شوهرم بود و من غافل بودم. نادره ادامه داد: این گونه بود که آلوده مواد شدم و محسن هم با وسوسه های هایده به خلوتی او رفت در چشم برهم زدنی آواره خیابان ها شدم و حالا نه می دانم محسن و بچه ام کجاست و نه می دانم قرار است چه بلایی سرم بیاید. بنابه این گزارش؛ وقتی دادیار دستور داد تا خانواده نادره شناسایی شوند مشخص شد شوهرش و بچه اش بارها در جست و جوی او هستند. محسن وقتی در برابر دادیار قرار گرفت گفت: هایده زندگی مان را نابود کرد. او دنبال من بود اما من نادره را دوست داشتم و هیچگاه با هایده رابطه ای نگرفتم اما نادره در توهم شیشه تصور می کرد من و دوستش رابطه داریم و با همین تصورات از خانه فرار کرد و من تا امروز در جست و جویش بودم چون دوستش دارم. این گزارش حاکی است؛ با دستور دادیار نادره به کمپ انتقال یافت تا بعد از درمان به نزد شوهر و بچه اش بازگردانده شود.
آرژانتینی‌ها سمپائولی را اخراج می‌کنند؟
 سرمربی کنونی آرژانتین تا سال 2019 با این تیم قرارداد دارد و شاید اگر تیم موفق به صعود از دور گروهی نشود، طرفین بر سر جدایی با یکدیگر توافق کنند شب گذشته تیم‌ملی آرژانتین با نتیجه 3-0 مقابل کرواسی شکست خورد. به گزارش خبرآنلاین، شب گذشته و در جریان یکی از حساس ترین دیدارهای جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی آرژانتین با نتیجه 3-0 مقابل کرواسی شکست خورد تا همچنان یک امتیازی بماند و کارش برای صعود بسیار سخت شود. در حالیکه شنیده می شد بعد از این مسابقه بازیکنان آلبی سلسته خواستار حضور خورخه سمپائولی در بازی بعدی مقابل نیجربه نیستند، اما به نظر می رسد مسئولان فوتبال آرژانتین به این زودی دست به اخراج سمپائولی نزنند. چراکه این اتفاق برای آنها خرج زیادی خواهد داشت. سرمربی کنونی آرژانتین تا سال 2019 با این تیم قرارداد دارد و شاید اگر تیم موفق به صعود از دور گروهی نشود، طرفین بر سر جدایی با یکدیگر توافق کنند. این در حالی است که بعد از انتشار خبر اخراج احتمالی سمپائولی از خورخه بوروچاگا به عنوان سرمربی بعدی آرژانتین در بازی مقابل نیجربه یاد شده است.
احتمال افزایش غلظت ذرات معلق هوای تهران
حسین شهبازی اظهارکرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر روز جاری (جمعه اول تیرماه) است و در برخی ساعات وزش باد با بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود. مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از احتمال برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس طی روز جاری به دلیل افزایش آلاینده ازن خبر داد. به گزارش ایسنا، حسین شهبازی اظهارکرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر روز جاری (جمعه اول تیرماه) است و در برخی ساعات وزش باد با بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود. وی ادامه داد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، طی روز جاری وضعیت کیفی هوای پایتخت از لحاظ آلاینده ازن در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد داشت. مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت، همچنین با تداوم این شرایط جوی در روز شنبه، برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بین 5 تا 8 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود. به گفته شهبازی، بر اساس شرایط جوی انتظار می‌رود وزش باد طی برخی ساعات روز شنبه همراه با افزایش موقتی غلظت ذرات معلق باشد. وی در پایان اظهار کرد: دمای تهران طی دو روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.
حذف مأمور بدرقه متهم از کلانتری‌ها
سردار محمد شرفی درباره اقدامات در دست انجام پلیس پیشگیری ناجا اظهارکرد: یکی از برنامه‌های آینده ما بحث پیشگیری از بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی است رییس پلیس پیشگیری ناجا از برنامه ریزی برای حذف بدرقه فیزیکی متهمان توسط مأموران به محاکم قضایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع و امکانات این طرح زودتر اجرایی شود. به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی درباره اقدامات در دست انجام پلیس پیشگیری ناجا اظهارکرد: یکی از برنامه‌های آینده ما بحث پیشگیری از بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی است. وی در توضیح بیشتر این طرح گفت: یکی از جلوه‌های نامطلوب مأموریت پلیس این است که هر روز از ساعت 8 صبح به بعد تعدادی از شهروندان با دستنبند و مأمور به سمت محاکم قضایی منتقل می شوند که این امر چندان ظاهر درستی نداشته و علاوه بر اینکه نیروی انسانی زیادی را نیز از کلانتری ها طلب می کند، ممکن است حقوق برخی از شهروندان نیز در این خصوص تضییع شود. رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: درهمین راستا طرحی را پیشنهاد کرده و در حال بررسی ابعاد آن هستیم تا بتوانیم از طریق ویدیو کنفرانس ارتباط با محاکم قضایی برقرار شود و متهم یا شاکی دیگر به دادسرا مراجعه نکرده و با حضور در همان کلانتری با قاضی پرونده خود صحبت کرده و وضعیتشان همانجا تعیین تکلیف شود. شرفی درباره وضعیت اجرای این طرح نیز به ایسنا گفت: این طرح هنوز اجرایی نشده و ما در حال انجام زیر ساخت های فناوری اطلاعاتی آن هستیم. علاوه بر آن به یکسری تجهیرات سخت افزاری نیز نیاز است که ما برخی منابع آن را پیش بینی کرده‌ایم و امیدواریم با پشتیبانی مالی، بتوانیم این طرح را که منجر به صرفه جویی در منابع انسانی شده و درحفظ و صیانت حقوق شهروندان و همکاران ما موثر است زودتر انجام شود.
انفجار خودرو در جایگاه سوخت در شادگان
رضا رفیعی مدیر روابط‌عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان ، درباره جزئیات این حادثه گفت: این انفجار صبح امروز جمعه در جایگاه پمپ بنزین شهرستان شادگان رخ داد انفجار یک دستگاه خودروی وانت در جایگاه سوخت CNG شهید کاظمی شهرستان شادگان ۳ کشته و مجروح برجای گذاشت. به گزارش ایلنا،رضا رفیعی مدیر روابط‌عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان ، درباره جزئیات این حادثه گفت: این انفجار صبح امروز جمعه در جایگاه پمپ بنزین شهرستان شادگان رخ داد. وی افزود: در این حادثه یک دستگاه خودروی وانت پیکان که در حال سوخت گیری در جایگاه بود، به دلیل نقص فنی در کپسول گاز CNG منفجر شد. رفیعی عنوان کرد: متاسفانه یک کودک حدود ۱۰ ساله که در خودرو حضور داشت بر اثر انفجار کشته شد و راننده وانت و همسرش که خارج از خودرو بودند، مصدوم شدند.