گزیده خبرهای 8 تیر – 97 قسمت-2


     گزیده خبرهای 8  تیر – 97 قسمت-2

    کلاهبرداران پيامکي
    سرتيپ محسن خانچرلي گفت : در بررسي هاي اوليه مشخص شد، فردي با ارسال پيامک مبني بر برنده شدن در سفر عتبات عاليات، افراد را به پاي دستگاه عابربانک کشانده و با اجراي ترفندهاي خاص اقدام به انتقال مبلغ به حساب خود مي کرده است.    وي افزود: با به کارگيري روش هاي فني و شگردهاي خاص پليسي ، متهم شناسايي و مشخص شد وي با همکاري دو تن ديگر با همين روش از چندين شهروند ديگر کلاهبرداري کرده است.    وي ادامه داد: ماموران به مخفيگاه متهم اعزام و در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير و به پليس فتا انتقال دادند.    وي تصريح کرد: در بازرسي از متهمان هفت عدد سيم کارت، 65 کارت عابر بانک مربوط به متهمان و 86 کارت عابر بانک متعلق به مال باختگان کشف شد. اين مقام ارشد انتظامي افزود: متهمان به يک ميليارد و 873 ميليون ريال کلاهبرداري پيامکي از شهروندان اعتراف کردند که پس از تشکيل پرونده، تحويل مراجع قضائي شدند.
دستگيري اشرار
    ساري – خبرنگار کيهان : فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري سه نفر از عاملان ايجاد ناامني و شرارت در اين شهرستان خبر داد.    سرهنگ مجيد باقري گفت: در پي ايجاد درگيري و رعب و وحشت براي شهروندان توسط سرنشينان دو دستگاه خودروي سواري، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.    وي افزود: ماموران موفق شدند خودرو هاي متهمان را در عملياتي ضربتي متوقف و سرنشين آن را دستگير کنند.
واژگوني پژو
    اصفهان – خبرنگار کيهان : رئيس پليس راه استان اصفهان از واژگون شدن يک دستگاه سواري پژو در آزاد راه «نطنز-بادرود» و فوت دو سرنشين آن خبر داد    سرهنگ «حسين پورقيصري» گفت : در اثر اين حادثه رانندگي دو نفر از سرنشينان خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. وي افزود: علت وقوع اين حادثه رانندگي توسط کارشناسان تصادفات جاده اي، عدم توانايي راننده در کنترل وسيله نقليه ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده اعلام شده است.
زلزله در پارس آباد
    اردبيل – تسنيم : فرماندار شهرستان پارس آباد مغان از وقوع زلزله 4/4 ريشتري در اين شهرستان خبر داد.
    علي علايي گفت : گزارش هاي اوليه اين زمين لرزه در مرکز شهر هافتوني کشور آذربايجان در ساعت 2 و 50 دقيقه و 34 ثانيه بامداد روز چهارشنبه در عمق 19 کيلومتري زمين به وقوع پيوست و موجب هراس مردم در شهرهاي شمالي استان اردبيل شد. وي افزود: در پي وقوع زلزله بامداد در اين شهرستان، ستاد بحران پارس آباد به حالت آماده باش درآمده است.
     تصادف مرگبار
    ​تبريز – ايسنا : سخنگوي اورژانس استان آذربايجان شرقي از برخورد دو دستگاه خودرو و يک دستگاه تراکتور با همديگر خبر داد.    وحيد شادي نيا افزود: يک دستگاه خودروي باري نيسان، يک دستگاه پاترول و يک دستگاه تراکتور در جاده ورزقان به طرف معدن مس سونگون با همديگر برخورد کردند. وي اضافه کرد: در اين حادثه هشت نفر مصدوم شده و توسط نيروهاي اورژانس ورزقان و هلال احمر به بيمارستان علامه جعفري ورزقان منتقل شدند.
سارقان منزل
    اصفهان – خبرگزاري صدا و سيما : رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت : اعضاي باند سه نفره سارقان منزل دستگير و از آنان ۱۰ميليارد ريال اموال مسروقه کشف شد.    سرهنگ سعيد سليميان افزود: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر سرقت از منزل در غرب شهر اصفهان، پليس موفق به شناسايي سه سارق حرفه اي منزل و دستگيري آنها شدند.    وي اضافه کرد: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده به سرقت 10ميليارد ريال اموال منزل و 14مورد سرقت اعتراف کردند.    
مهار آتش
    ايلام- مهر : مدير منابع طبيعي شهرستان ايلام گفت: آتش سوزي منطقه جنگلي «قلا» و «ارغوان» در شهر ايلام مهار شد.    علي احمد محمودي افزود: دو مورد آتش سوزي در منطقه قلا بخش چوار و ارغوان در شهر ايلام گزارش شد که نيروهاي منابع طبيعي و مردمي بلافاصله به منطقه اعزام شدند.    وي اضافه کرد: اين آتش سوزي ها مهار شد و نيروهاي منابع طبيعي و مردمي در اين مناطق تا اطفاي کامل حريق حضور داشتند.
طوفان درسيستان
    زاهدان – باشگاه خبرنگاران جوان : طوفان با سرعت ۹۷ کيلومتر بر ساعت منطقه سيستان را درنورديد.    کارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان ، گفت: طوفان گرد و خاک ميزان غلظت ذرات معلق در هواي منطقه سيستان را به بيش از پنج برابر حد مجاز رساند.    فرجي حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ ميکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد افزود: غلظت ذرات معلق در هواي منطقه سيستان ديروز803 ميکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد. طوفان درسيستان روز سه شنبه پرواز مشهد- زابل و بالعکس را لغو کرد.
دستگيري فروشنده گوشت خوک
    ساري - ايرنا : رئيس اداره حفاظت محيط زيست آمل گفت که چهار شکارچي در اين شهرستان که خوک هاي وحشي را شکار کرده و گوشتشان را به فروش مي رساندند، دستگير شدند.    بهمن صادق نژاد افزود که ماموران اجرايي اداره حفاظت محيط زيست آمل از اين افراد هنگام دستگيري 90 کيلوگرم گوشت خوک کشف و ضبط کردند.    وي با اعلام اينکه شکارچيان هفت راس خوک را شکار و قصد فروش گوشتشان را داشتند ، گفت که اين افراد داراي سابقه شکار خوک و فروش گوشت اين حيوان حرام گوشت در آمل و شهرستان هاي اطراف هستند.    صادق نژاد همچنين گفت که از اين متهمان 6 قبضه اسلحه شکاري مجاز و غيرمجاز کشف و خودشان تحويل دستگاه قضايي شدند.