گزیده ها قسمت دوم


گزیده ها قسمت دوم 9  تیر -97
داروخانه‌ها ملزم به ارایه فاکتور فروش شدند
سازمان غذا و دارو با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرد: همه همکاران حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، ملزم به ارایه فاکتور فروش ممهور به مهر زنده که در آن نوع و شکل اقلام، تعداد و قیمت دارو یا ملزومات پزشکی درج شده است هستند. سازمان غذا و دارو با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرد: همه همکاران حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، ملزم به ارایه فاکتور فروش ممهور به مهر زنده که در آن نوع و شکل اقلام، تعداد و قیمت دارو یا ملزومات پزشکی درج شده است هستند. به گزارش میزان، سازمان غذا و دارو با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرد: همه همکاران حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، ملزم به ارایه فاکتور فروش ممهور به مهر زنده که در آن نوع و شکل اقلام، تعداد و قیمت دارو یا ملزومات پزشکی درج شده است هستند. متن بخشنامه سازمان غذا و دارو به شرح زیر است: «نظر به الزامی بودن صدور فاکتور رسمی (ممهور به مهر زنده، آدرس مشخص و...) برای عرضه خرد یا کلان تمامی کالا‌ها من جمله کالا‌های سلامت محور و بطور اخص فرآورده‌های دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در کلیه شرکتها، واحد‌های صنفی و داروخانه‌های سطح کشور، به استحضار می‌رساند کلیه داروخانه‌ها و واحد‌های صنفی مربوطه موظف به ارایه فاکتور فروش ممهور به مهر زنده که در آن نوع و شکل اقلام، تعداد و قیمت دارو یا ملزومات پزشکی درج شده است می‌باشند. مسئولیت نظارت بر حسن اجرا با معاونین غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم
پزشکی سراسر کشور خواهد بود
جیرهبندی آب کلید خورد
 او همچنین افزود با موافقت هیات دولت در استان های گرم کشور در ماه های تیر و مرداد، ساعت شروع به کار ادارات دولتی قبل از ساعت 7 صبح و ساعات پایان اداری نیز 13 و 30 باشد در مصرف مصرق در زمان اوج مصرف کاهش چشمگیری حاصل می شود. تا کنون 7 استان گرمسیری از این طرح استقبال کردند مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب گفت: امسال در استان اصفهان در پیک مصرف آب مجبور به جیره بندی موقت شدیم. به گزارش تسنیم، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب به شبکه خبر گفت: با استفاده از تجهیزات مختلف کاهنده مصرف مانند سردوش های کاهنده آب می توان میزان قابل توجهی از مصرف آب را مدیریت و بهینه کرد. علی سید زاده افزود: مصرف خانگی آب در تهران به ازای هر خانواده 24 متر مکعب در ماه است و چنانچه از تجهیزات کاهنده استفاده شود و مصرف بهینه شود به ازای هر نفردر شهر تهران 34 لیتر در روز آب کمتری مصرف می شود و در سال 100 میلیون لیتر صرفه جویی خواهیم داشت. مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب گفت: امسال در استان اصفهان در پیک مصرف آب مجبور به جیره بندی موقت شدیم. سید زاده با اشاره به اینکه هدف از اطلاع رسانی تغییر رفتار مرم در فرهنگ مصرف آب است گفت: اطلاع رسانی به موقع، استفاده از وسایل استاندارد و کاهنده مصرف آب منجر به مصرف بهینه آب می شود. وی با تاکید بر اینکه ایران کشور کم آبی است افزود: اگر سازگاری با شرایط کم آبی ایجاد نکنیم دچار مشکل خواهیم شد. معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر هم گفت: هریک از بخش های کشاورزی، صنعتی و خانگی چنانچه مصرف برق را در ساعات اوج مصرف کاهش دهند دچار کمبود برق نخواهیم شد. احمدی یزدی گفت: مشترکین صنعتی حدود یک سوم مصرف برق کشور را به خود اختصاص می دهند. بخش صنعتی چنانچه ساعت کاری پیک مصرف را به ساعت دیگر شبانه روز منتقل کنند، در زمان های اوج مصرف با قطعی برق روبرو نخواهیم شد. علی‌رضا احمدی یزدی با اشاره به توافق 50 هزار مشترک بخش کشاورزی با شرکت های توزیع برق در سطح کشور افزود: با بخش های کشاورزی توافق شده است در صورتی که از موتور های برق و پر مصرف در ساعات پیک گرم روز استفاده نکنند 20 ساعت در روز برق رایگان در روز در اختیار آنان قرار میگیرد. او همچنین افزود با موافقت هیات دولت در استان های گرم کشور در ماه های تیر و مرداد، ساعت شروع به کار ادارات دولتی قبل از ساعت 7 صبح و ساعات پایان اداری نیز 13 و 30 باشد در مصرف مصرق در زمان اوج مصرف کاهش چشمگیری حاصل می شود. تا کنون 7 استان گرمسیری از این طرح استقبال کردند. احمدی یزدی از مردم خواست در بخش های خانگی از وسایل استاندارد و کم مصرف استفاده کنند. معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر افزود: از کولر های آبی بجای کولر گازی و از لامپ های ال ای دی و کم مصرف بجای لامپ های رشته ای استفاده شود. این نوع لامپ ها هم روشنایی بیشتری دارد و هم گرمای کمتری ایجاد می کند.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل جنایت در منطقه بازار تهران که همزمان با ناآرامی‌های بازار اقدام به ارتکاب جنایت در بازار حضرتی کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، بامداد سه شنبه هفته گذشته مرگ مشکوک مردی حدودا 35 ساله به کلانتری 113 بازار اعلام شد که با حضور ماموران در بیمارستان محل اعلام شد که متوفی بر اثر اصابت ضربه جسم تیز به ناحیه قفسه سینه به قتل رسیده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پیلس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در اولیه مرحله از تحقیقات خود ضمن شناسایی هویت متوفی به نام جعفر 35 ساله اطلاع پیدا کردند که مقتول دارای چندین سابقه نزاع و درگیری بوده ودر محدوده بازار حضرتی در امر دست فروشی فعالیت داشته است.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی از محدوده بازار حضرتی اطلاع پیدا کردند که مقتول روز دوشنبه با دست فروش دیگری به نام اسماعیل نزاع و درگیری داشته و از آن زمان اسماعیل نیز ناپدید شده است.
کارآگاهان ضمن شناسایی محل سکونت اسماعیل 48 ساله در محدوده اتوبان شهید محلاتی اقدام به دستگیری وی در بامداد امروز کرده و پس از انتقال متهم به اداره دهم پلیس آگاهی، در بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که متهم نیز همانند مقتول چندین سابقه نزاع و درگیری است و علاوه برآن 17 بار در بیمارستان روانپزشکی بستری و تحت اقدامات درمانی قرار گرفته و آخرین سابقه بستری شدن وی در بیمارستان روانپزشکی مربوط به اوایل سال جاری است که نهایتا در 30 خرداد امسال از بیمارستان ترخیص شده است.
متهم پس از انتقال به اداره دهم صراحتا به ارتکاب جنایت با چاقو اعتراف کرد و در خصوص انگیزه خود به کارآگاهان گفت: روز دوشنبه که بازار به بهانه اعتصاب ناآرام شده بود، تعدادی از افراد غریبه به من مراجعه کرده و به اجبار مانع از کار من شدند و من به این آنها اعتراض کردم اما آنها ضمن تخریب بساط دست فروشی ام، مرا نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. پس از رفتن این افراد، مقتول که شاهد صحنه کتک خوردن من توسط این افراد بود مرا مسخره کرد و من نیز درحالیکه بسیار عصبانی بودم، ناگهان به سمت مقتول حمله ور شده و با چاقوی همراهم ضربه‌ای به سمت او پرتاب کرده و پس از آن از بازار خارج شدم.
براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، دراین باره گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به درگیری منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت ازسوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: درحال حاضر هیچ کارت هوشمندی برای بیمه سلامت وجود ندارد و اگر قرار باشد از چنین کارتی استفاده شود، از طرف سازمان بیمه سلامت و رسانه‌ها اعلام می‌شود.
مهدی نوروزیان درباره تماس تلفنی برخی افراد و شرکت‌ها برای ارائه کارت هوشمند بیمه سلامت و اخذ وجه گفت: به تازگی گزارش‌هایی به ما رسیده که برخی افراد برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت تماس می‌گیرند و در مقابل درخواست مبلغی می‌کنند. به همه بیمه شدگان و مردم اعلام می‌کنیم که چنین موضوعی صحت ندارد و هر شخص حقیقی یا شرکتی اگر برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت از طرف سازمان بیمه سلامت تماس می‌گیرد، کاملا کذب است.
وی افزود: اگر قرار باشد خبری در این رابطه منتشر شود باید توسط مدیران سازمان بیمه سلامت و رسانه‌های رسمی انجام باشد و قبل از اعلام توسط سازمان بیمه سلامت، این موضوع کذب است و مردم هیچ پولی به این افراد نباید پرداخت کنند.
نوروزیان ادامه داد: این افراد خود را به عنوان شرکت‌های شبه بیمه معرفی می‌کنند، اما کاملا کذب است. زیرا اگر شرکت‌های شبه بیمه باشند باید از مراجع قانونی مجوز داشته باشند و سازمان بیمه سلامت نیز به هیچ شرکتی مجوزی در این زمینه نداده است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در برخی از این موارد پیگیری‌هایی انجام شده و همکاران حراست سازمان به آدرس برخی از این شرکت‌ها مراجعه و مشاهده کردند که آدرس‌های ارائه شده به افراد از طریق تماس تلفنی جعلی بوده و چنین شرکتی وجود نداشته است.
نوروزیان درباره لیست‌های ارائه شده از پزشکان مشخص توسط این شرکت‌ها اظهار کرد: این افراد از عنوان سازمان بیمه سلامت سوء استفاده می‌کنند. لیست پزشکان و مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در سایت اداره‌های کل استان‌ها موجود است و همه افراد می‌توانند مراکز طرف قرارداد را در سایت مشاهده کنند.
بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، وی تاکید کرد: درحال حاضر هیچ کارت هوشمندی برای بیمه سلامت وجود ندارد و اگر قرار باشد از چنین کارتی استفاده شود از طرف سازمان بیمه سلامت و رسانه‌ها اعلام می‌شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: در نتیجه اگر کسی با نام سازمان بیمه سلامت تماس گرفت و گفت که کارت هوشمند بیمه سلامت ارائه می‌کند کاملا کذب است. مردم می‌توانند از طریق شماره‌های تماس درج شده در سایت سازمان این موارد را گزارش و اعلام کنند.