قالیباف: اقتصاد کشور به مردم واگذار شود


قالیباف:
اقتصاد کشور به مردم واگذار شود   8تبر-97
منظور از مردم قارگاه خاتم پاسداران و امثال سردار دزد وبدنام قالیباف و شرکایش  است.
خبرگزاری فارس:  اقتصاد کشور به مردم واگذار شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:باید به جوانان و مردم اعتماد کنیم و کار را به آنان بسپاریم. ملت را از اقتصاد دور کردیم در حالیکه امام خمینی فرمود کاری را که مردم می‌توانند انجام دهند دولت‌ها سراغ آن نروند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه محمدباقر قالیباف در اجتماع پر شور مردم تربت حیدریه که در مراسم سالگرد دفن شهدای گمنام در جبل النور پارک پیشکوه این شهر برگزار شد گفت: امروز بیش از هر زمانی انقلاب اسلامی تحت هجوم دشمنان قرار گرفته و مهمترین هدف آنها القای ناامیدی و ناکارآمدی نظام، درون جامعه است. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: براساس آموزه‌های اسلامی و اجتماعی و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ما در برابر دشمن همه چیزمان حتی جان و مال و آبرویمان را می‌دهیم اما دشمنان بدانند یک چیز را هرگز نخواهیم داد و آن عزت ماست و همه چیز را به پای عزتمان می‌گذاریم.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه و فشار آن بر مردم گفت: دشمن تلاش می‌کند ناامیدی را در کشور تبلیغ  کند و پا روی عزت مردم ایران بگذارد اما مردم در این 40 سال نشان دادند که در برابر هر فتنه و توطئه دشمن ایستاده است.
وی گفت: عزت و آبرومندی انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران در منطقه و در سطح جهان و الگو قرار گرفتن ملت ما سبب تداوم دشمنی  آمریکاییان و دولت‌های مستبد و استکباری شده است.
قالیباف تصریح کرد: آنها پس از سال‌ها جنگ و ترور و ضربه‌های نظامی که برایشان نتیجه‌ای نداشت امروز به سراغ جنگ اقتصادی آمده‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش مردم در حل بحران‌ها و مشکلات کشور تا به امروز گفت: مهم‌ترین ضعف ما در حوزه اقتصادی این بود و هست که در دهه‌های گذشته مردم را از اداره اقتصاد کشور حذف کردیم و با وجود درخشش  مردم در دفاع مقدس و سایر صحنه‌ها در عرصه اقتصادی و مسائل اجتماعی نقشی به مردم واگذار نشد. باید اقتصاد کشور به مردم واگذار شود.
وی بیان کرد: ملت را از اقتصاد دور کردیم در حالیکه امام خمینی فرمود کاری را که مردم می‌توانند انجام دهند دولت‌ها سراغ آن نروند. 
قالیباف با بیان اینکه اقتصاد در کشور ما دو قطب دارد، افزود: دولتی و خصولتی که مشخص نیست خصوصی است یا دولتی و در بخش خصوصی بخش عمده اقتصاد در اختیار گروهی خاص و اندک است.
وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های علمی چهار درصد بر اقتصاد کشور مدیریت می‌کنند، ادامه داد: این چهار درصد در بحران‌های اقتصادی ثروتمندتر و مردم فقیرتر می‌شوند.
وی یکی دیگر از اسباب و علل مشکلات کشور را توجه نکردن به سرمایه فکری و مدیریتی جوانان خلاق و تحصیل کرده و با مهارت عنوان کرد و گفت: در زمان جنگ جوانان در صحنه و در میدان بودند و به آنها فرصت داده شد اما امروزه فرصت‌ها در اختیار جوانان نیست و این امر سبب سلب انگیزه از آنان شده است.
قالیباف با اشاره به نقش مردم و جوانان در حل مشکلات امنیتی سال‌های گذشته در شرق کشور گفت: اگر به جوانان و مردم اعتماد کنیم و کار را به آنها بسپاریم مردم همچنان که انقلاب را پیروز کردند و در جنگ موفق بودند بهتر از هر کسی مشکلات کنونی کشور را حل خواهند کرد.
وی تصریح کرد: باید این فرصت را برای همه مردم بدون هیچ طبقه‌بندی و اولویت‌بندی فراهم کنیم تا آنها بر اساس ظرفیت‌هایشان کار را تدبیر کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از موضع رئیس جمهور در ایستادگی در برابر امریکا گفت: ایستادن در برابر آمریکا فقط به گفتن نیست باید به آن عمل کرد.
وی با بیان اینکه در صحنه ایستادگی در مقابل امریکا باید وحدت داشته باشیم، افزود: با وحدت و همدلی و ارتباط بین مردم و دولتمردان و به دور از رفتار سیاسی و همچنین با نگاه به درون و پرهیز از نگاه به تصمیمات امریکا و اتحادیه اروپا در جنگ اقتصادی نیز در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
قالیباف گفت: ادامه راه شهیدان و وفاداری به راه انها و عزت و امنیت کشور و آینده فرزندان و کشورمان در گرو وحدت و یکپارچگی ملت و برداشتن گام‌های اساسی توسط دولتمردان است .