خامنه ای در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضائيه: دستگاه قضا بايد با مختل كنندگان امنيت اقتصادي برخورد كند

 اوین نامه ی کیهان 7 تیر -97
خامنه ای در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضائيه: دستگاه قضا بايد با مختل كنندگان امنيت اقتصادي برخورد كند

چاقو که نمی توانددسته خودش را ببرد . مگر امکان دارد رهبر انتصابی ولی فقیه که خودش رهبر ام الفساد است و یک شیخ مترسک آلوده را رئیس انتصابی قوه فاسد قضاییه کرده است تا درخدمت اهداف رهبر انتصابی ولی فقیه و پاسداران  باشد و ایفای مأموریت کند  طوری  این  دستگاه منفور و نامشروع که مدافع کلان دزدان وغارت گران واختلاس گر ورانت خوار است اقدام کند که علیه خودش باشد؟ چون تبلیغ می شود که قرار است با مفسدان دانه درشت اقتصادی وارزی  و مختل کنندگان اقتصادی برخورد کند .  درحالی که دستگاه آلوده به فساد قوه فاسد قضاییه می داند نقش کلیدی عوامل وابسته به دولت موازی با تفنگ ورسانه پاسداران در ایجاد اختلال امنیت اقتصادی دارند چون هدف شان ناتوان ومقصران جلوه دادن دولت روحانی اشت  و از حمایت خامنه ایب رخوردارند.

    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضائيه با اشاره به مسئوليت هاي سنگين و حاکميتي دستگاه قضا تاکيد کردند: قوه قضائيه بايد «مظهر عدالت» و «ملجا مورد اطمينان و پناهگاه آرامش بخش مردم» براي احقاق حقوق فردي و عمومي باشد و اعتماد افکار عمومي را با تبليغ درست يعني انعکاس هنرمندانه و موثر واقعيات و عملکرد دستگاه قضايي و نيز حرکت و تحول مستمر دروني به دست آورد.
    
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود، ضمن تبريک روز و هفته قوه قضائيه و همچنين تشکر از گزارش جامع و کامل آيت الله آملي لاريجاني درخصوص عملکرد اين قوه، نامگذاري هفته اي به نام دستگاه قضايي را در سالروز شهادت آيت الله بهشتي همانند بسياري از مناسبت هاي تقويمي نظام اسلامي، شهادت بنيان و بر پايه فداکاري در راه خدا خواندند و گفتند: اين موضوع، وظايف و انتظارات از قوه قضائيه را از يک مجموعه اداري صرف فراتر مي برد و جهاد همه جانبه و ايثار و ازخودگذشتگي براي رسيدن به اهداف عالي را سرلوحه اين دستگاه قرار مي دهد.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با قدرداني از رئيس، مسئولان و بدنه قوه قضائيه، وظيفه اين قوه را حاکميتي و بسيار حساس دانستند و افزودند: اگر دستگاه قضايي در اداي وظايف خود يعني «قضاوت، پايان دادن به اختلاف ها و نزاع ها و مجازات متخلفان از قانون» به خوبي عمل کند، مردم از حاکميت، خرسند و راضي خواهند بود و اگر وظايف، ناقص و بد انجام شوند، مردم از حاکميت، ناخرسند خواهند شد.
    
    

    
ايشان اجراي صحيح و قاطعانه وظايف دستگاه قضايي را در زندگي مردم داراي تاثيرات فراوان برشمردند و خاطرنشان کردند: همان گونه که بارها تاکيد شده، قوه قضائيه بايد مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد و مردم اطمينان خاطر داشته باشند که هر جا با مظلمه يا تخلفي از قانون مواجه شدند، با مراجعه به دستگاه قضايي مي توانند حق خود را با آسودگي خاطر بگيرند.
    
رهبر انقلاب اسلامي، ورود دستگاه قضايي در موضوعات مرتبط با حقوق عامه و مسائل زندگي روزمره مردم را از وظايف مهم اين دستگاه دانستند و گفتند: بايد در مردم اين اطمينان به وجود آيد که در موارد مربوط به حقوق عامه، اگر به مراجع قضايي مراجعه کنند، حقوق آنها احيا خواهد شد.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين لازمه تحول در دستگاه قضايي را تعيين شاخص هاي دقيق و زمان بندي دانستند و تاکيد کردند: تحول، به صورت تدريجي امکان پذير نيست و بايد، سريع و با شتاب مناسب باشد تا خود را نشان دهد.
    
ايشان با اشاره به موضوع مهم افکار عمومي و لزوم جلب اعتماد مردم و ضعف قوه قضائيه در اين بخش، افزودند: ما بايد در مقابل دشمن و بدخواه و توطئه گر و تهمت زن با قاطعيت عمل کنيم اما در مقابلِ مردم بايد با تواضع و دلسوزي و محبت وارد شد و با آنان تفاهم کرد تا بتوان اعتماد افکار عمومي را جلب کرد.
    
رهبر انقلاب اسلامي، جلب افکار عمومي و اعتمادسازي را از کارهاي اساسي همه دستگاه ها به ويژه دستگاه قضايي و ضابطان آن دانستند و گفتند: اعتمادسازي نيازمند دو رکن اصلي است، يکي کار عملي و ديگري تبليغات.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي درخصوص ضرورت تبليغات صحيح افزودند: امروز قوه قضائيه از جانب دشمنان خارجي و غافلين داخلي، آماج شديدترين فشارهاي تبليغي و رسانه اي است به گونه اي که در اين تبليغات، يک قاتل بي رحم که چند جوان حافظ امنيت را به قتل رسانده و در يک فرآيند قانوني و منصفانه چند ماهه به جرم وي رسيدگي و محکوم شده است، مظلوم جلوه داده مي شود و قوه قضائيه دلسوز و پيگير حقوق مظلومين، ظالم و متجاوز معرفي مي شود.
    
ايشان تاکيد کردند: کار تبليغي موثر در دستگاه قضايي و مقابله با چنين عمليات رسانه اي سنگين، نيازمند يک تيم قوي رسانه اي و هنرمند است.
    
    


    
رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه تبليغات و کار رسانه اي بايد به گونه اي باشد که به دل مخاطب بنشيند و نه آنکه فقط به گوش وي رسانده شود، افزودند: بايد با شيوه هاي حرفه اي و هنري، و به صورت مستمر، طراحي هاي مختلف انجام گيرد و حقايق و واقعيات باورپذير و محسوس به افکار عمومي ارائه شود.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي خاطرنشان کردند: امروز در دنيا با پروپاگاندا و شيوه هاي پيچيده تبليغاتي، سياه را سفيد و باطلِ مطلق را حق جلوه مي دهند اما متاسفانه بسياري از دستگاه هاي ما کارهاي رسانه اي دقيق و هنرمندانه و موضوع جلب اعتماد عمومي را دست کم گرفته اند.
    
ايشان در ادامه به لزوم استفاده از شيوه هاي مختلف و مناسب جهت رسيدگي به شکايات مردم در دادسراها و مراجع قضايي اشاره کردند و گفتند: در قوه قضائيه بايد قضات کوشا، صادق و قانع، به مردم معرفي شوند تا اين سبک کار ترويج شود و از طرف ديگر بايد افراد متخلف و خيانت کار اعم از قاضي و يا ديگر عوامل نيز به مردم معرفي شوند.
    
رهبر انقلاب اسلامي بر لزوم استمرار اصلاح دروني دستگاه قضايي تاکيد کردند و افزودند: هر پرونده مهمي که در قوه قضائيه، به حکم عادلانه منجر مي شود، در واقع يک صدقه جاريه و يک عمل خير است و بايد به صورت صحيح به اطلاع مردم برسد.
    
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان نقش دستگاه قضا را در مبارزه با مفاسد اقتصادي مهم خواندند و خاطرنشان کردند: در مديريت مسئله اساسي کشور يعني اقتصاد، قوه مجريه نقش اول را دارد اما قواي مقننه و قضائيه نيز موثر و نقش آفرينند.
    
ايشان ايجاد امنيت در فضاي اقتصادي را از جمله وظايف دستگاه قضا برشمردند و افزودند: فضاي کسب و کار و زندگي و معيشت مردم بايد امن باشد و دستگاه قضا بايد با مختل کنندگان امنيت اقتصادي برخورد کند.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مبارزه قاطع و صريح با مفاسد و مفسدان اقتصادي را از ديگر وظايف مهم قوه قضائيه خواندند و افزودند: بايد واضح و موثر در اين مقوله ورود کنيد و فعال باشيد.
    
ايشان با انتقاد از سخناني که مستقيم يا غيرمستقيم تصور فساد فراگير در همه دستگاه ها را به افکار عمومي القا مي کنند، افزودند: در برخي «دستگاه هاي حاکميتي، مردمي و محيط کسب و کار»، فساد وجود دارد اما «فساد عمومي» واقعيت نيست و نبايد اين تلقي غلط را در اذهان عمومي به وجود آورد.
    
رهبر انقلاب اسلامي، اقناع افکار عمومي را در برخورد دستگاه قضا با مصاديق فساد اقتصادي ضروري خواندند و تاکيد کردند: وقتي مفسدي را محاکمه و مجازات کرديد، روشن و مستدل و هنرمندانه براي مردم تبيين کنيد تا مردم صحت عملکرد شما را احساس کنند و تهديدات به فرصت تبديل شود.
    
همکاري با دولت در حل مشکلات اقتصادي ديگر توصيه ايشان به مسئولان دستگاه قضا بود.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين با ابراز خرسندي از فعاليت هاي قوه قضائيه براي احقاق حقوق ملت ايران در مقابل زورگويي هاي دشمنان و نيز مقابله با مدعيان حقوق بشر گفتند: در مقوله حقوق بشر جمهوري اسلامي در مقابل مدعيان جنايتکار غربي، طلبکار و مطالبه گر است.
    
ايشان با اشاره به فجايع حقوق بشري آمريکا در مناطق مختلف جهان و نيز جنايات فرانسوي ها و انگليسي ها در قاره آفريقا و شبه قاره هند در دهه هاي گذشته خاطرنشان کردند: در همين سال ها نيز عملکرد غربي ها در حمايت از داعش و در سوريه، ميانمار و مناطق ديگر نشان دهنده دروغ هاي مکرر مدعيان وقيح حمايت از حقوق بشر است.
    
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه گزارشي از خدمات و فعاليت هاي اين قوه در محورهاي رسيدگي هاي قضايي، خدمات عمومي، منابع انساني، تشديد نظارت ها، حقوق عامه، پيشگيري از جرم، آموزش عمومي و ترويج اخلاق در ميان محيط زندان، اصلاح و تنقيح قوانين، مسائل قضايي بين المللي، توسعه کارهاي پژوهشي و فناوري اطلاعات، و اطلاع رساني و تحول در دستگاه قضايي بيان کرد.
    
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه در سال گذشته بيش از ۱۶ ميليون پرونده در مراجع قضائي رسيدگي شده است، گفت: قوه قضائيه حرکت جديدي براي استيفاي حقوق عامه آغاز کرده و با ورود به برخي مسائل مهم همچون خلع يد از تصرف منابع طبيعي، مشکلات جاده ها و تاخير پروازها از حقوق مردم دفاع کرده است.
    
رئيس قوه قضائيه با اشاره به تشديد نظارت بر قضات و کارکنان اين قوه، افزود: در روند برخورد با فساد در درون دستگاه قضايي، در سال گذشته ۱۶۷ نفر از قضات تعليق يا سلب صلاحيت شدند و همچنين در ۴۶۵ مورد نيز برخورد صورت گرفته است.
    
آيت الله آملي لاريجاني خاطرنشان کرد: هم در سطح سران قوا و هم در سطح مسئولان قضايي، تعاملات فراقوه اي بيشتري در سال ۹۶ براي حل مشکلات مردم انجام شد.
    
رئيس دستگاه قضا با اشاره به هجمه ها عليه قوه قضائيه، تاکيد کرد: با وجود تخريب ها و تهمت ها، قضات شريف، کارکنان پرتلاش و مديران متعهد دستگاه قضائي با همه توان به وظايف خود در خدمت به مردم عمل مي کنند.

تخصيص بودجه به وزارت خارجه آمريكا براي پشتيباني از عمليات رسانه اي عليه ايران
كميته بودجه مجلس سناي آمريكا تصويب كرد
کميته بودجه مجلس سناي آمريکا لايحه اي را براي تخصيص بودجه به وزارت خارجه آمريکا براي هماهنگي فضاسازي رسانه اي عليه ايران تصويب کرد.
    
کميته بودجه مجلس سناي آمريکا پنج شنبه هفته گذشته لايحه پيشنهادي بودجه وزارت خارجه و عمليات هاي خارجي اين کشور را تصويب کرد.
    
در اين لايحه که بايد در صحن اصلي سنا و مجلس نمايندگان آمريکا هم به تصويب برسد، مانند سال هاي گذشته بندهايي به مقابله با ايران از جمله از طريق اعمال تحريم اختصاص يافته است.
    
کميته بودجه سنا همراه اين لايحه، در گزارشي که به سنا ارائه شده، جزئيات و اهداف بخش هايي از بودجه را تشريح کرده است. يکي از بندهاي اين گزارش نشان مي دهد در اين بودجه رديف بودجه مشخصي براي مقابله با نفوذ رسانه اي ايران از طريق فضاسازي تبليغاتي در نظر گرفته شده است.
    
يکي از ارگان هايي که قرار است در اين زمينه با وزارت خارجه آمريکا همکاري کند «شوراي مديران خبررساني» (BBG) است، که بازوي اصلي پروپاگانداي رسانه اي دولت آمريکا به شمار مي آيد.
    
در بخشي از گزارش کميته بودجه سنا، آمده است: وزير خارجه بايد با مشورت با سران ديگر آژانس هاي فدرال مربوطه، از جمله بي. بي. جي، برنامه هاي ضدنفوذ ايران را که بودجه آن در اين لايحه تامين شده، هماهنگ کند.
    
اين گزارش مي افزايد: اين برنامه ها بايد: (۱) با اظهارات غلط حکومت ايران عليه ايالات متحده و ديگر کشورهاي دموکراتيک مقابله کند؛ (۲) حمايت اين حکومت از گروه هاي نيابتي تروريستي را تشريح کند؛ و (۳) آثار حمايت از اين گروه هاي نيابتي بر وضعيت مردم سوريه، يمن و ديگر مناطقي که آنها فعال هستند را ارزيابي و تشريح کند.
    
در متن لايحه بودجه هم ذيل عنوان «برنامه هاي ديپلماتيک»، بودجه مشخصي براي «برنامه هاي دموکراسي براي ايران» در نظر گرفته و مسئوليت اين برنامه ها به دستيار وزير خارجه در امور آسياي نزديک محول شده است.
    
بي. بي. جي هرچند با عنوان يک آژانس مستقل دولتي توصيف شده، اما بودجه مستقيم خود را از دولت آمريکا دريافت مي کند و عملکرد آن تحت نظارت کنگره آمريکا قرار دارد. رسانه هايي چون «صداي آمريکا» و «راديو فردا» تحت مديريت اين نهاد فعاليت مي کنند.
    
به گزارش فارس، «مارکو روبيو» سناتور جمهوري خواه و از اعضاي کميته بودجه آمريکا پس از تصويب لايحه بودجه وزارت خارجه آمريکا در اين کميته، در بيانيه اي تاييد کرد که اين دو رسانه ماموريت مقابله با نفوذ و اثرگذاري ايران را بر عهده دارند و براي اين کار بودجه دريافت مي کنند.
    
او در اين بيانيه نوشته از تخصيص بودجه به «صداي آمريکاي فارسي» و «راديو فردا» با هدف «هماهنگي برنامه هاي مقابله با نفوذ ايران» حمايت کرده است.
    
بر اساس اسناد دولت آمريکا، در لايحه پيشنهادي دولت، 661/1 ميليون دلار براي بي. بي. جي بودجه درخواست شده بود، که نهايتا در کميته بودجه سنا رقم 565/3 ميليون دلار به تصويب رسيده است.
    
اين بودجه در مقايسه با سال ۲۰۱۸، بيش از ۲۰ ميليون دلار کاهش يافته، اما اين کاهش عمدتا مربوط به بخش هاي فني بي. بي. جي است. در بودجه پيشنهادي دولت آمريکا براي سال ۲۰۱۹، «پيشبرد نفوذ آمريکا» يکي از اهداف بي. بي.جي عنوان شده است.
    
در بخش ديگري از گزارش کميته بودجه سنا، از ايران در کنار روسيه و چين به عنوان رقبايي که عليه آمريکا جنگ سرد به راه انداخته اند ياد و از پيشنهاد دولت آمريکا براي کاهش بودجه امور خارجي و ديپلماتيک اين کشور انتقاد شده است.
    
در اين گزارش، با بيان اينکه اروپا، آمريکاي لاتين و آسيا در معرض «تغييرات ايدئولوژيک» قرار دارند، عنوان شده که ديپلمات ها «خط مقدم دفاع آمريکا در خارج از کشور هستند
    
گزارش سنا مي افزايد: «روسيه، جمهوري خلق چين، ايران و ديگر رقباي غيرليبرال، عليه ايالات متحده جنگ سرد به راه انداخته اند. هدف راهبردي اين جنگ، ايجاد مناطق نفوذ و چيرگي براي خود، به قيمت تهديد منافع ايالات متحده است. اين هدف صرفا از طريق از بين بردن نظم بين الملل تحت رهبري آمريکا که پس از جنگ دوم جهاني از ويرانه هاي اروپا و آسيا برآمد، ممکن مي شود