ظريف: خروج از NPT يكي از گزينه هاي ايران است

ظريف: خروج از NPT يكي از گزينه هاي ايران است  9 اردیبهشت-98
در پايان سفر به نيويورك
سفرشكست خورده ظریف به نیویورک با پیشنهاد معاوضه زندانیان شروع و با تیم برانداز "ب" ادامه یافت . بالاخره با تهدیدخروج از NPT يكي از گزينه هاي  رژیم ولایه  فقیه  پایان  گرفت ضمن اینکه موضع پیشنهاد مذاکره تعویض زندانیان ظریف  با مخالفت پاسدار تزوریست قاسم سلیمانب مواجه گردید.
وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه «خروج از NPT يكي از گزينه هاي ايران است» از برنامه خود براي سفر به كره شمالي خبر داد.
وزير امور خارجه كشورمان در پايان سفر به نيويورك در پاسخ به خبرگزاري صداوسيما گفت: براساس شنيده ها برخلاف اينكه ترامپ شرط استخدام بولتون را شروع نكردن جنگ ديگري خواند، اما بولتون سياست ديگري را دنبال مي كند.
ظريف تصريح كرد: در سخنراني بولتون در جلسه منافقين كه 50 هزار دلار رسما براي آن پول گرفته و در برگه هاي مالياتي وي موجود است، مي گويد سال آينده در ايران خواهيم بود. هفته گذشته هم پمپئو در اجلاس ايراني ها، حتي اقدامات غيرقانوني براي سرنگوني جمهوري اسلامي ايران را رد نكرد.
وزير خارجه كشورمان گفت: ما 40 سال براساس نياز با تحريم ها مقابله كرديم و دكتراي مقابله با تحريم داريم. جمهوري اسلامي با اتكا به مردم توانسته است از فشار ها عبور كند، اين بار هم مردم ايران برخلاف همه فشار هاي آمريكا از هميشه منسجم تر و متحدتر حضور دارند و وظيفه ما به عنوان دولت اين است كه اين فشار ها را به حداقل برسانيم.
برخورد دستوري با مردم ايران جواب نخواهد داد
ظريف درباره پيشنهاد تبادل زنداني ها بين ايران و آمريكا گفت: پاسخي كه وزارت خارجه آمريكا داد، نشان دهنده ذهنيت اين دولت آمريكا  است كه در همه زمينه ها ادعا دارد و آن را فقط براي تبليغات استفاده مي كند، بدانند اگر با كشور هايي كه دنباله روي آن ها هستند و با دستور با آن ها صحبت مي كنند، با مردم ايران چنين برخوردي جواب نخواهد داد.
پيشنهاد مبادله زندانيان ميان ايران و آمريكا ربطي به وزير خارجه انگليس ندارد
وي در پاسخ به اظهارات جرمي هانت وزير خارجه انگليس پس از پيشنهاد مبادله زندانيان ميان ايران و آمريكا گفت: او بي جهت خود را وارد موضوعي كرد كه ربطي به او نداشت. ايران در طول 40 سال گذشته هيچ گاه از تحريم استقبال نكرده و براي مقابله با آن اقدام كرده است، برجام نشان دهنده آن بود كه مي توان تحريم ها را از طريق مذاكره برطرف كرد و اگر چنين چيزي باشد جمهوري اسلامي طرفي نيست كه تعهدات خود را زير پا مي گذارد و نشان داده شد كه اين طرف مقابل مخصوصا آمريكايي ها هستند كه براي تعهدات خودشان پشيزي ارزش قايل نيستند.
آمريكايي ها نشان دادند قابل اعتماد نيستند
وزير خارجه كشورمان با تاكيد بر اينكه آزمايش گفت وگو با آمريكايي ها انجام شد، گفت: اين مذاكرات در ابتدا به نتيجه رسيد، اما در نهايت آمريكايي ها نشان دادند طرف مذاكره قابل اعتمادي نيستند. در چنين شرايطي تنها راه باقي مانده براي جمهوري اسلامي، مقابله با تحريم ها است. كاري كه مي تواند توسط مردم و دولت و با اقدامات مختلف انجام شود و نتيجه آن كاهش وابستگي به نفت، افزايش ميزان درآمد غير نفتي، توليد داخلي و صادرات غير نفتي است.
خروج از NPT يكي از گزينه هاي ايران است
ظريف درباره احتمال خروج ايران از NPT گفت: انتخاب هاي جمهوري اسلامي متعدد است، مقامات كشور در حال بررسي آن هستند، حسب اينكه چگونه اقدام شود انتخاب هاي متعددي است و آنچه مطرح كرديد، يعني خروج از
«ان پي تي» يكي از آن ها است.
در روز هاي آينده به كره شمالي و روسيه مي روم
وي با اعلام اين خبر كه در روز هاي آينده به روسيه براي مذاكرات دوجانبه سفر مي كند به اينستكس و مطالبات ايران از طرف اروپايي اشاره كرد و گفت: اروپايي ها يكسال فرصت داشتند و متاسفانه اقدام عملي نكردند؛ انتظار ما اين است كه نشان دهند اين طور نيست و فكر نمي كنم فرصت زيادي براي آن ها مانده باشد. وزير خارجه كشورمان همچنين به تصميمش براي سفر به كره شمالي در آينده نزديك خبرداد.
گفتني است در اين سفر، محمدجواد ظريف در مصاحبه ها با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفته بود: «اگر آمريكا از برجام خارج شود، به احتمال زياد ايران نيز از اين توافق خارج خواهد شد

همچنين به نقل از ساير منابع خبري، وزير خارجه كشورمان در مصاحبه با روزنامه هاي گاردين و فايننشال تايمز كه در نيويورك انجام شد، هشدار داده كه اگر اروپا در چنين اقدامي از آمريكا حمايت كند، توافق هسته اي «فرو خواهد پاشيد» و ايران داراي «فن آوري هسته اي پيشرفته تري» نسبت به قبل توافق خواهد بود.