"سال به سال دریغ از پارسال"

نقد وبررسی " بنال جبرئيل (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دوشنبه 9 مهرماه سال 1386
"سال به سال دریغ از پارسال"
اکنون که به مناسبت شب های قدر و ضربت خوردن امام علی پاسدار منبری روضه خوان و سوکوار این ایام شده است چرا یادداشت روز نویس شده دیگر آویزان به منشور 8 ماده ای ولی فقیه نمی شود که نزدیک 7 سال پیش صادر شده بود که در این منشور 8 ماده ای به مبارزه کردن با فقر و تبعیض ورشوه و بیکاری و.... اشاره شده بود که مربوط در زمان اصلاح طلبان قلابی بود که سید خندان خاتمی رئیس جمهور تشریاتی یا به بقول خودش به عنوان تدارکاتچی در رأس این مدعیان قلابی اصلاح طلبی قرار داشت . ولی فقیه پرده باز و خالی بند وعوامفریب هفت خط تصویر مارکش و مار قالب کن حتی سال جدید را نیز به نام سال عدالت اما علی نهاده بود و چاشنی منشور 8 ماده ای خودش کرده بود؟ البته که نتیجه ی آن منشور صادرشده ی 8 ماده ای یا نسخه ی تجویز شده و سال عدالت خوانده شده امام علی و ادعای مبارزه با فقر وفساد ورشوه و تبعیض ورانتخواری کردن ، هدف فضا سازی علیه ی دوم خردادی ها برای تغییر دولت وجایگزین کردن دزدان وغارتگران جدید بود که خیلی بیش از رقبای پیشین خود متحجرتر می باشند وبه قدرت وابسته تر و در جمع آوری ثروت حریص تر و در غارتگری کردن پر اشتهارتر می باشند. برای همین است که یادداشت روز نویس منبری وروضه خوان دیگر از عدالت علی و خطبه ی ایشان نمی گوید که علی گفته بود کاخی بر افراشته نمی گردد مگر اینکه کوخ ها در کنارش ویران شده باشند. چون اکنون نقل قول کردنش نیز موجب داستان تف وتاق وریش کاخ نشینیان حاکم می شود . زیراکه نه اینکه بر وسعت کوخ نشینی افزوده شده است ، بلکه مردم ایران را آنگونه فقیر ونیاز مند و محتاج کرده اند که قول بردن نان بر توی سفره های خالی اشان موجب می شود که بخشی از این محرومان وسوسه شوند و به عنوان سیاهی لشکر در صحنه کشانده شوند تا که تیغ بر کف زنگی مست نهاد ه شود و بتواند با رأی سازی تقلباتی بسیج وسپاه پاسداران یک پاسدار گمنام امام زمانی طلاعاتی را رئیس جمهور کند که جز دوره گردی ومعرکه گیری کردن وخبرهای خوش غی سازی و برگزاری جشن هسته ای وعواامفریبی و دورغ گفتن و اموال ودارائی های دولتی را به عنوان واگذاری سهام عدالت به ارگان های سرکوبگر نظامی و شبه نظامی وخودی ها حامی دولت واگذار کند. مأموریت و وظیفه ی دیگری نداشته باشد تا که به خواهد انجام دهد. خلاصه فضا به آن چرخش رده باشد که اکنون شرایط برای روضه خوان منبری فراهم شده است که بر سر منبر نرفته وهنوز روضه را شروع نکرده به عنوان پیش درآمد چنین عوامفریبانه قریحه سرائی ونقل کرده که کسی چون هنوز بطور کامل آزمامش خودرا پس نداده است پس اعتراض نکند:
آيا مردم مي پندارند واگذاشته شده اند كه بگويند «ايمان آورديم» و آزمايش و امتحان نشوند؟ حال آن كه در فتنه انداختيم و آزموديم افراد پيش از آنها را تا خدا راستگويان و دروغگويان را معلوم كند
درخاتمه اینکه بلی از ابتدا تا انتهای روضه ومنبر کلامی از مردم وحق و حقوق پایمال شده ی آنان از سوی روضه خوان منبری مطرح نشده است . در صورتیکه زمانیکه رقیب بر سر قدرت بود شیپور در گشادش نواخته می شد و گزیده های دیگر از نهج ابلاغه بازتاب داده می شد تا بیشتر تفهیم شود که شکاف طبقاتی در جامعه غوغا می کند و تأکید شود که دولت مدعی اصلاح طلبی در فکر باند بازی و تبلیغات پیرامون توسعه ی سیاسی می باشد و به طور جدی برنامه برای بررسی وارزیابی رسیدگی به معضلات اقتصادی و مشکلات اقتصادی وتورم وگرانی ورشد فقر وبیکاری زوز افزون در جامعه ندارد و دولت اصلاً مردم ومطالبات شان را فراموش کرده است. در عوض یادداشت روزنویسان اصرار بر تغییراین دولتمردان و شیفتگان قدرت می کرد واز جانشینی اثصول گرایان مکتبی عاشقان خدمت به مردم می کرد و وعده ونوید بر طرف کردن تبعیض وبی عدالتی رانتخواری وباندبازی وغارتگری در نهادها دولتی با ایجاد اشتغل کامل در اجمعه داده می شد. ولی چون خانه از پای بست ویران می باشد . س از قدرت گیری دو ساله ی حاکم کونی ومنتقد دوران اصلاح طلبان قلابی، اکنون اضاع بمراتب بدتر وطاقت فرساتر از قبل شده است و شرایط زندگی آنگونه شده است که آخوند مفیدی در خطبه ی نماز جمعه گرگان خبر از 24 برابر شدن اختلف میان غنی و ضعیف داده است و خلاضه وضعیت طوریست تبدیل به مثال معروف که گفته می شود سال به سال دریغ از پارسال شده است. البته هانگونه که تجربه ی نزدیک به سه دهه ی گذشته ثابت کرده است تازمانی که این رژیم جهل وجنگ وجهل وجنایت وخیانت و خرافات و غارتگر وعوامفریب آخوندی حاکم باشد نه اینکه هیچگونه امید وچشم انداز بهبودی و آرامش و آسایش ورفاه در کار نیست ، بله اوضاع وشرایط خیلی بدتز از گذشته خواهد شد . تنها راه نجات تعویض این رژیم و تغییرات مسالمت آمیز دمکراتیک در ایران می باشد .
هوشنگ بهداد
دوشنبه 9 مهرماه سال 1386