"دیپلماسی کدام مدعی ناکام است و برای چه با باج دادن ها پنهانکاری می شود؟"

نقد وبررسی " پرونده هسته اي ; موضعگيري هماهنگ و روش خردمندانه" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 25 مهرماه سال 1386
"دیپلماسی کدام مدعی ناکام است و برای چه با باج دادن ها پنهانکاری می شود؟"
عجیب است که به موازات اینکه قیمت نفت رو به افزایش است نه اینکه هیچگونه گره گشائی در کار محرومان وتهی دستان جامعه در ایران نمی شود ونانی بر توی سفره های خالی منتظران نان برده نمی شود که پاسدار احمدی نژاد به آنان قول داده بود ، بلکه در ستون جهت اطلاع این روزنامه خبری بازتاب داده شده است که یک نفر به دلیل اینکه قادر نبوده است مکانی زیر 30-40 متر ی خود در شهر ستان رباط کریم را بسازد و وام دریافت کند در شورای شهر این شهرستان چادرزده است و در دنباله خبر افزوده شده است که در خالی است که خیلی ها در همین شورای شهر مشغول ساختن خانه های بدون مجوز می باشند. البته موضوع مهمی که مسئولان رِم ترورستی و غارتگر آخوندی پیرامون آن همچون گذشته مانور تبلیغاتی نمی دهند افزایش قیمت نفت می باشد کهدرآمد آن کجا می رود وچه می شود؟ ولی این فضای روند افزایش قیمت نفت که موجی از نارضایتی جهانی را در بر دارد بر خلاف ادعای مضحکی که سرمقاله نویس کرده است که سفرهای سیاسی وزیر دفاع و امور خارجه ی آمریکابه روسیه موفقیت آمیز نبوده است وبا نا کامی مواجه شده است. باید گفت اکنون که مشخص شده است هدفسفر پوتین به تهران قالب کردن فروش 50 فروند میگ جنگنده ی قدیمی 29 می باشد که بیش از 3 دهه از عمر آنان سپری شده است اینگونه بازی باج دادن های دیپلماسی را نمی توان موفق خواند. در صورتی که اینگونه جنگنده ها کاربرد سازنده ندارد. زیرا که بمباران خاک سوریه که مدتی پیش از سوی جنگنده های اشرائیلی شد و خبری که اخیراً گزارش شده است که حریم آسمان خرمشهر از سوی 4 جنگنده ی آمریکائی شکسته شده است که بخش پدافند هوائی رژیم آخوندی همچون دولت سوریه هیچگونه واکنشی نتواسته است انجام دهد . معلوم نیست که نشست اخیر 5 رئیس جمهور حاشیه ی دریای خزر در تهران چه تضاد یا مشکل دیپلماسی یا هسته ای را برای رژیم می تواند حل کند جز اینکه گفته شد فروش و قالب کردن 50 فروند جنگنده ی میگ29 روسی را در بر داشته است ؟
اما فراموش نشود بالا رفتن و نارضایتی ناشی از افزایش قیمت نفت در سراسر جهان که آمریکا وانمود کرده است عامل اصلی رژیم تروریستی آخوندی می باشد که فضای عراق و منطقه ی نفت خیز خاورمیانه را ناامن ساخته است .این بهترین زمینه ی تبلیغاتی و بسیج اذهان عمومی برای برخورد با عامل بی ثباتی منطقه و بی ثبات کردن قیمت نفت یعنی رژیم تروریستی آخوندی می باشد که راه ومسیر پاسخگوئی تهاجم نظامی را هموار می کند که با ادعای سرمقاله نویس ناکام ماندن سیاست وزرای خارجه و دفاع آمریکا مطابقت نمی کند. البته که کنفرانس مذاکره ی صلح خاورمیانه در نیویورک در پیش است و اعزام شدن این دو وزیر آمریکائی به منطقه برای بسیج کردن کشورهای عربی به شرکت و حضور فعال در این کنفرانس صلح خاورمیانه می باشد که ولی فقیه خیلی زوز زد که در خطبه ی نماز عید فطر خود علیه ی این کنفرانس صلح موضع مخالف اتخاذ کند و آن را صلح پائیزی معرفی کند و رهبران کشور های عربی را تهدید کند که اگر چنانچه در این کنفرانس صلح پائیزی در آمریکا شرکت نمایند با قیام وخیزش و آشوب های داخلی در کشورهای خودتان موجه خواهید شد.
ولی مشاهده شد که پس از خطبه نماز عبید فطر فقط یک شیخ حامی حماس و نماینده پارلمان فلسطین لبیک به فراخوان ولی فقیه داد ونه کس یا رهبر دیگری که بطور شفاف مشخص می شود که در دیپلماسی برون مرزی و منطقه ای کی ناکام مانده است؟ آمریکا یا رژیم تروریستی آخوندی؟ آخر آورن رؤسای جمهور کشورهای حاشیه ی ریای خزر به تهران که همگی اشان رابطه ی بسیار خوبی با آمریکا دارند. ازجمله روسیه که طرح قرار دادهائی که با آمریکا دارد با آنچه که با رژیم تروریستی آخوندی دارد قابل مقایسه نیست و هرگز جز اینکه نرخ باج گیری خودش را در دوسمت متخاصم میان آمریکا و رژیم تروریستی آخوندی بالا ببرد امکان ندارد که در نهایت رابطه ی خودش را با آمریکارا تیره کند به خاطر رژیم آخوندی که البته هم ولی فقیه وهم مسئولان رژیم وهم نمایندگان مجلس و هم مطبوعات براین. بنابراین آنگونه که سرمقاله نویس تحلیل کرده است که دیپلماسی آمریکا در روسیه شکست خورد و سیات دیپلماسی رژیم آخوندی در مقابل برنده بوده است. لذا دل خوش داشن به اینگونه بازی که سرمقاله نویس بطور وارونه آن را بازتاب داده که گفته اروپا تمایل به پیوستن تحریم ندارد و اروپا نیاز به گاز رژیم تروریستی آخوندی دارد. در صورتیکه بهره برداری از گان همچون نفت در ایران محدود می باشد . چون شیوه ی بهره داری قدیمی و با کمبود سرمایه گذاری در این صنعت مواجه است . همچنین خود سرمقاله نویس نیز موضع گفتگوی مطبوعاتی پوتین را بازتاب داده است که اینگونه متناقض و دوپهلو می باشد که گفته پوتین در گفتگوي مطبوعاتي خود گفته است در عين حال كه روسيه معتقد است برنامه هسته اي ايران بايد شفاف باشد اما مسكو هيچ مدركي دال بر اين كه برنامه هاي هسته اي ايران تمايلي به نظامي گري دارد دردست ندارد. در دنباله برروی اختلاف عمیق مواضع دولتمردان روسي از يك طرف و آمريكا و فرانسه از طرف ديگر بر سر چگونگي برخورد با پرونده هسته اي با فرانسه و آمریکا پیرامون پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی را بازگو کرده و در این مورد اینگونه گفته است :
نكته قابل توجه در اين زمينه اينست كه در اروپا نيز ميان فرانسه و ساير كشورهاي اروپائي درگير با اين موضوع بر سر ميزان فشارهائي كه معتقدند بايد بر ايران وارد كنند اختلاف نظر وجود دارد. درحالي كه دولت جديد فرانسه خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران است ساير كشورهاي اروپائي در اين زمينه ملاحظاتي دارند و اين اقدام را به مصلحت نميدانند. دنباله روي دولتمردان جديد فرانسه چهره اي از آنها ترسيم كرده كه اكنون در اروپا افكار عمومي معتقد است فرانسه در جايگاه سابق انگليس قرار گرفته و ساركوزي در پيروي بي چون و چرا از آمريكا جايگزين « توني بلر » نخست وزير سابق انگليس شده است . اين موضع دولت جديد پاريس حتي در داخل فرانسه نيز عكس العمل هائي را سبب شده بطوريكه شركت هاي فرانسوي با اعمال تحريم هاي تجاري عليه ايران مخالفت كرده اند. درحالي كه ساركوزي طرح تشديد تحريم ها عليه ايران را در اجلاس اتحاديه اروپا پيشنهاد كرد مديران شركت هاي انرژي فرانسه مي گويند ما نمي توانيم از ذخاير گازي ايران چشم پوشي نمائيم .
بالاخره سرمقاله نویس مجبور شده است که پس از کلی مانور وویراژ دادن ها وچپ و راست زدن ها وخود را به در ئدیوار کوبیدن ها و تناقض گوئی کردن در نهایت کابوس اهداف لو رفته هسته ای رژیم آخوندی را اینگونه نقل قول کند و بازتاب دهد :
"« ايران درباره فعاليت هاي هسته اي دروغ پردازي مي كند و تهران درحاليكه در پي توليد سلاح اتمي است آژانس بين المللي انرژي اتمي را فريب ميدهد » حكايت از عزم جدي واشنگتن براي محروم ساختن ايران از فناوري هسته اي دارد"
در خاتمه اینکه موضوع پرونده ی هسته ای و اهداف نهفته وولی افشا شده اش آنچنان نمایان وبرجسته شده است که دیگر با هیچ ترفند وواژگونه بازتاب دادن و ادعا ی صلح آمیز با مخفی کاری کردن و باج دادن ها پوشاندنی وپنهان کردنینمی باشد و نیاز نیست تا که دوباره ولید جنبلاط رهبر مسلمانان دوروزی لبنان و حزب سوسیالیست مترقی و نماینده ی پارلما لبنان بگوید که چنگ 33 روزه حزب الله لبنان با اسرائیل را رژیم تروریستی آخوندی راه انداخت و لبنان به سر زمین سوخته شده تبدیل شد تا اینکه بتواند بحران پرونده ی هسته ای خود در شورای امنیت سازمان ملل را حل کند ویا اینکه گفته شود که چرا کنگره ی آمریکا سپاه پاسداران را در لیست تروریست گذاشت چونکه در افغانستان وعراق دخالت گری می کند و نظامیان آمریکائی را در این دو کشور می کشد . زیرا که هدف به خاطر باج گیری دسترسی به سلاح هسته ای می باشد؟ یااینکه ضرورت ندارد تاکه بازگو شود که چرا با حرکت سیاست چراغ خاموش سپاه پاسداران و اطلاعات های باز سازی شده ی باند محفلی سعید امامی در بیت رهبری طرح کودتای خزنده ی علیه ی رقیب دوم خردادی را اجرا کردند ویک پاسدار امام زمانی گمنام را با تقلبات گسترده رئیس جمهور کردند تااینکه از طریق این پاسدار بشود تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای و اهداف پروژه ی هسته ای برای دسترسی به سلاح هسته ای یافت ؟ یااینکه تأکید کرد که چرا اکنون کنفرانس رؤسای جمهور کشورهای حاشیه ی دریای خزر در تهران بر گزار شده است؟ وکلی باج داده شده است تا با اجرای این کنفرانس دامنه و زمینه ی اختلاف میان اعضای گروه 5+1 گسترش یابدد تا در اجلاس آتی شورای امنیت سازمان ملل عدم همآهنگی نظر اجماع به وجود آید . یااینکه نیاز هست تا که اشاره گردد که چرا ولی فقیه پس از حضور در نماز عید فطر کنفر انس صلح ماه آینده در نیویورک راپائیزی و شکست خورده از قبل اعلام نمود و شرکت رهبران کشورهای عربی در این کنفرانس صلح در نیویورک را تهدید کرد؟ بالاخره تذکر داد که بری چه پاسدار احمدی نژاد با پوتین تصویر یادگاری در تهران گرفته و با وی دیدار خصوصی داشتهاست وبا هم دیگر شانه به شانه هم سان نظامی دیده اند؟ در نهایت چرا پوتین در دیدار خود با ولی فقیه دوتائی ژست پوزند زدن گرفته اند تاکه وانمود کنند گویا پروژه ی هسته ای همانگونه که رفسنجانی در دیدار خود با سفیر چین در تهران گفته مسالمت وصلح آمیز است و هرگز اهداف دسترسی به سلاح هسته ای در کار نیست ؟ در پایان باید گفت که مجموعه ی حرکات واعمال و تلاش های مذبوحانه اشاره شده گواه قاطع بر آنست که اتفاقاً اهداف دسترسی به سلاح هسته ای هدف نهائی و غائی می باشد واین همه پرده بازی ها و وانکار وتکذیب کردن ها برای رد گم کردن است که گفته شد لو رفته ونخ نما شده است.
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 25 مهرماه سال