تبلیغات وزمینه سا زی پیرامون انتخابات مجلس هشتم


تبلیغات وزمینه سا زی پیرامون انتخابات مجلس هشتم
عجیب است که دوروز است که دسترسی به مطالب جدید روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادکانی كيهان سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری در اینترنت در دسترس نیست . یعنی اینکه کوزه گر خودش نه اینکه در کوزه شکسته آب می خورد، بلکه خیاط باشی نیز در کوزه گیر افتاده است ومدیر مسئول پرونده ساز و سانسور چی این روزنامه اکنون دست به خود زنی زده است و خودش دچار خود سانسوری داوطلبانه شده است . بهر حال یادداشت روز نویس روز گذشته ی 16 مر با عنوان یاداشت روز سرمقاله: «مهندسي انتخابات مجلس»، نا نام مستعا ر امحمد ايماني پیرامون خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم قلمفرسائس کرده است و دست به شانتاژگری تبلیغاتی زده است و ابتدا از ثبات جایگاه بدنه ی اجنماعی اصولگرایان یا همان باند های مافیائی غارتگر ودزد گفته است که اکنون حاکم می باشند واین موقعیت را در برابر وضعیت و جایگاه متزلزل رقیب شکست خورده ی دوم خردادی ها قرار داده است که آنان دارای جایگاه متلزل می باشند. البته یادداشت روز نویس توضیح نداده است که چرا می بایست پس از دوسال سپری شدن از تجربه ی عملی مدعیان عاشق خدمت گزاری به مردم که دیگر جای هیچگونه شک وشبهه ای در اذهان عمومی باقی نگذاشته است که روند رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها چگونه است و به چه شکلی فاصله ی طبقاتی عمیق تر و گسترده تر شده است. آنگونه که همین چند هفته ی پیش بود که آخوند مفیدی امام جمعه ی شهرستان گرگان گفته بود که میزان اختلاف در آمدها در جامعه میان طبقه ی مرفه وتهی دست به 24 برابر رسیده است. تازه هنوز از اذهان پاک نشده است که طرح سهمیه بندی بنزین و توزیع کارت هوشمند چه واکنش قهر آمیزی از سوی اقشار جامعه در سراسر ایران بر جای داشت و چگونه با جایگاه های بزنین تهاجم قهر آمیز شد ؟ همچنین این طرح چگونه بازتابی برروی آن قشری از جامعه داشت که از طریق خودروهای خود مسافری کشی می کردند و از این طریق می توانست که کم وکسری نیازهای اولیه ومقدماتی خودشان را جبران کند. اکنون پرسش است که چگونه است که این بدنه اجتماعی وابسته به باند مافیائی حاکم ثابت مانده است که پایگاه مردمی هم دارد وهم اینکه این پایگاه دست نخورده باقی مانده است . یعنی اینکه از یک سو از موضع بقا لی برخورده است که مدعی شده است ماست خودش شیرین وماست بقالی رقیبش ترش شده است.البته یادداشت روز نویس کمی تغییر کرده واحساس خطر نموده و از موضع محافظه کارانه دست پس کردن وپا پیش کشیدن برخورد کرده است. یعنی با همه تعریف و تمجیدی که از اصول گرایان وجایگاه ثابت آنان کرده است ولی مجبور شده است که پرانتز باز کند وبگوید که اینگونه نیست همچون 5 نمایش خیمه شب بازی انتخابات گذشته پیروزی مجلس هشتم نیز تضمین شده باشد. یعنی اینکه راه فرار شکست وعدم پیروزی را نیز باز گذاشته است. بالاخره در نهایت اینگونه از ذره ذره خدمت گزاری اصول گرایان برای کسب این اعتماد وسرمایه اجتماعی بزرگ بدست آمده است ونه اینکه با سیاست مشمئز کننده نامحرمان که باید آن را چنین بی دفاع در برابر نامحرمان به حراج گذاشت که گزیده این یادداشت روز به نقل از روزنامه ی سرمایه 17 مهر چنین است:
" 5 ماه مانده به 24 اسفند، زمان برگزاري انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، تكاپوي جريان‌هاي فعال سياسي شدت گرفته است...بدنه اجتماعي و اعتماد عمومي. جريان اصولگرايي برخلاف برخي جريان‌هاي سياسي مدعي كه از بحران هويت، كارآمدي، مشروعيت، مقبوليت و سازمان رنج مي‌برند، بسياري از اين مشكلات را پشت سر گذاشته و از جمله در زمينه بدنه اجتماعي و سازمان رأي، تقريباً بي‌رقيب است. قدر اين بدنه اجتماعي پرنشاط و پرانگيزه را بايد دانست و از همين حالا به تحرك و فعاليت آن اهتمام كرد. اين شبكه را بايد با ابزار «تبيين» و «تحليل» مجهزتر كرد و به ويژه در مقطع فعلي از اهميت تبيين و تحليل غافل نشد. اين امر، خود مستلزم تجديد سازمان و بهسازي سازمان تحليل و رسانه اصول‌گرايان است. خطاست اگر تصور شود كه چون مردم طي 5 سال گذشته به طور متوالي در 5 انتخاب، به اصولگرايان اعتماد كرده و آنها را برگزيده‌اند پس نيازي به تحليل و ارزيابي نيست. قدرت‌ها و محافلي كه از برآمدن اصولگرايي در كشور لطمه ديده‌اند، مدت‌هاست در كنار نااميدي‌هاي گسترده- بر سر بحران‌هاي پيش‌گفته- به ترديد‌افكني و يأس‌آفريني و خلاف واقع‌نمايي در ارزيابي عملكرد اصولگرايان روي آورده‌اند. عقبه اجتماعي، سرمايه بزرگ اصولگرايان است. اعتماد عمومي ذره ذره و با خدمتگزاري صادقانه و پرهيز از سياست‌بازي‌هاي مشمئز‌كننده به دست آمده است. نبايد اين سرمايه را در تاراج نامحرمان زخم خورده بي‌دفاع گذاشت"
همچنین روزنامه ی رسمی ايران که ارگان تبلیغاتی دولت است وهمتا وموازی روزنامه ی کیهان سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری می باشد در يادداشت خود با نام : «برنامه پنجم و توسعه متوازن»، به قلم سيدجواد سيدپور مدعی شده است در حالي كه تنها 2 سال به پايان برنامه چهارم توسعه زمان باقي مانده است، پاسدار احمدی نژاد رئيس‌جمهور در فرماني به دكتر داوودي دستور تشكيل شوراي عالي تدوين برنامه پنجم توسعه كشور را صادر كرده است وافزوده ...ضروري است كه طراحان برنامه 5 توسعه صرف‌ نظر از بحث‌هاي جناحي و سياسي و با تمركز به آرمان‌هاي بلند خميني(ره) و رهبر ولی فقیه تنها به پيشرفت و تعالي ايران اسلامي بي انديشند و در اين راه از تمامي پتانسيل علمي و كارشناسي كشور بهره ببرند. آن‌گاه در چنين شرايطي وقتي اجماع نخبگان ميسر شد، خود به خود «جامع‌نگري» نيز در آن لحاظ خواهد گرديد، زيرا تجمع نخبگان، ابعاد گوناگون توسعه را نيز پررنگ خواهد كرد و جامعه از توسعه‌اي متوازن و چندوجهي برخوردار خواهد شد.توسعه‌اي كه در آن «عدالت» محور اساسي خواهد بود، نه صرفاً شعار و آرماني اجتماعي. در اين صورت مي‌توان به سرزميني انديشيد كه در آن، دين و دنيا همچون ريل‌هاي يك قطار چيده خواهد شد.ايرانيان با توجه به امكانات و شرايط ملي و بومي شايسته زندگي بهتري هستند و دولتمردان به عنوان متوليان توسعه ايران بايد جامعه را به سمت رفاه بيش‌تر رهنمون شوند.با اين حال از ياد نبريم آن گفته مرحوم دكتر عظيمي را كه چند سال پيش از اين متولي تدوين مباني نظري برنامه چهارم توسعه بود كه: «اگر افتخار توسعه‌يافتگي از آن دولت‌هاست، بايد علت عقب‌ماندگي را هم آنجا جست.» البته این مدعی یاددات روز نویس توضیح نداده است که چرا تا کنون در این مدت چنین اتفاق نیفتاده است اگر چناچه این رژیم غارتگر و ضد مردمی توان وکشش ساختن ایران آباد با پیشرفت و عدالت را برای مردم ایران وایران سر بلند خواهان می باشد . همین طور پرسش است این ادعا که پاسدار احمدی نژاد خطاب به معاون خودش توصیه کرده است که می بایست از همه نخبگان استفاده شود نمی تواند واقعیت داشته باشد . زیرا که این دولت منقبض وخود محور ، حتی در زمینه ی سیاسی ویاتقسیم قدرت باندهای وابسته به جناح مدعی اصولگرائی نیز تحل نمی کند ودر مورد به بازی گرفتن اینان نیز اتفاق نیفتاده است تا چه رسد به نخبگان جناخ مغلوب رقیب و یا سایر دگر اندیشان که شاهدیم چگونه با اسانتید دانشگاه به اتهام لیبرال و سکولار بر خورد می شود واز محیط دانشگاهی اخراج می گردند. این یک شگرد تبلیغات خیمه شب بازی مرتبط با مجلس هشتم می باشد.
هوشنگ - بهداد
17 مهرماه سال 1386