"ادعای بی تأثیر بودن تحریم ها باتهدید کردن آمریکا"

نقد وبررسی " دپلماسی حفظ آبرو (يادداشت روز) "روزنامه ی کیهان شنبه 5 آبان ماه سال 1386
"ادعای بی تأثیر بودن تحریم ها باتهدید کردن آمریکا"
پس از 4 سال که از اشغال نظامی عراق سپری شده است و پس از اینکه عراق باتلاق شده و بطور دربست وکاملاً تبدیل به حیات خلوت ولی فقیه و سپاه پاسداران شده است . آنگونه که خلیفه ی ارباب نشین جماران به گماشته ی دست نشانده ی خود نوی المالکی هواپیای مسافری ایر باس هدیه کرده است که هر زمان فراخوان می دهد بلافاصله این گماشته با سایر غلامان حلقه بر گوش در جماران حاضر شده وزانو زده و گزارش داده و گوش به دریافت توصیه ها می باشند تا که چگونه این اوامر را در عراق اجرا کنند . البته ضریب وابسنتگی این گماشته ی دست نشانده ی نوری المالکی نخست وزیر عراق به ولی فقیه و سپاه پاسداران در عراق آنقدر است که حتی بدون کسب اجازه از ولی فقیه نمی تواند رفع حاجت کند و این وابستگی و غلام حلقه بر گوش بودن را همه ی مردم عراق و سازمان واحزاب تشکیلات های گوناگون عراقی می دانند و نسبت به آن افشای اعتراض آمیز کرده اند و گفته اند که گماشته نوری المالکی اینقدر که نگران ولی فقیه و سپاه پاسداران وفعالیت های آنان در عراق می باشد هر گز نگران مردم عراق نمی باشد. تازه هرروز صحفات اول روزنامه وابسته به ولی فقیه و باندها ی مافیائی جناح حاکم پر از تصاویر خبری از چگونگی کشته شدن سربازان آمریکائی در عراق و افغانستان است که با افتخارات زاد در اینونه مطبوعات بازتاب داده می شود وچاشنی آن تأکید بر اخراج نظامیان آمریکائی از عراق می شود .
همین دوروز پیش بود که ارگان حزب الله لبنان وابسته به سپاه پاسداران وولی فقیه جماران اطلاعیه تهدید آمیز صادر کرده است که گفته دست به ترور و کشتن نظامیان آمریکائی در عراق و ا فغانستان خواهد زد. تازه مگر فراموش شده است که چگونه از طریق سپاه پاسداران در جنوب لبنان موشک به خاک اسرائیل پرتاب شد و دست به ربودن دو سرباز اسرائیلی زده شد و جنگ 33 روزه با اسرائیل برپا شد و فقط ارگان های تبلیغاتی رژیم فاشیستی مذهبی از این جنگ دفاع و تبلیغات کردند وجشن ها گرفتند وحتی برایش سالگرد پیروزی برگزار کردند و به هر خانوار حزب الللی جنوب لبنان که ازجنگ 33 روزه خسارت دیده بود مبلغ 12 هزار وپانصد دلار از سوی بیت رهبری ولی فقیه به عنوان باز سازی اهداء شد. از سوی دیگر با دیدار اسماعیل هنیه و دادن صد ها میلیون دلار جنگ داخلی علیه ساف آغاز شد و حماس کودتا کرد و نوار غزه را جدا کرد و دولت دست نشانده ی اسلامی شبیه دولت دست نشانده نوری المالکی در عراق تشکیل شد. این دیگر انکار کردنی نمی باشد که چگونه عراق عملاً تبدیل به مرکز وکانون اصلی صدور تروریسم وبنیاد گرائی به منطقه ی خاورمیانه شده است . ز یرا که اهرام وابزار فشار و باج گیری برای اهداف پروژه هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای می باشد .
معلوم نیست که چه تعداد بیش از این نظامیان آمریکائی باید در عراق فرماندهان رده بالا سپا پاسداران اعزامی به عراق برای اعمال تروریستی باز داشت کنند و یا اسناد ومدارک معتبر سلاح های ساخت ایران از جمله موشک و بمب های پیچیده ی کنار جاده ای که از راه دور کنترل می شوند را به نمایش بگذارند که به دست آورده ا ند . البته که مشابه ی همینگونه سلاح ها در افغانستان نیز بدست آمده است و یاانکه تا کی باید منتظر ماند که چند بار دیگر پاسدارغلامک سپاه پاسداران و گماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد می بایست اعلام کند که اسرائیل باید نابود گردد . یااینکه ولی فقیه در خطبه ی نماز عید فطر حضور یابد و ابراز مخالفت شدید با برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه کند که در ماه آینده در آمریکا برگزار می شود و می باید دوباره بطور آشکارا رهبران کشورهای عربی شرکت کننده در این کنفرانس را تهدید کند که در صورت شرکت در این کنفرانس با اغتشاشات و شورش و ناآرمی های داخلی مواجه خواهند شد که اعتراف آشکار به تهدید ونقش واعزام تروریست و خرابکار ودست زدن به آشوب گری در این کشور ها همچون عراق و فلسطین ولبنان می باشد و یاا ینکه چگونه باید سر باز جو پاسدار حسین شریعتمدار که تنظیم کننده ی همین یادداشت روز نیز می باشد باید بحرین را تهدید کند که می بایست هر چه زودتر به خاک ایران ملحق گردد تا ازنظر سربازجویادداشت روز نویس نقش دخالت گری سپاه پاسداران وولی فقیه در امور داخلی دراین کشورها به خصوص عراق اثبات گردد تاکه سربازجوی تحریف گر و پرونده ساز اقدامات وزرای امور خارجه و خزانه داری آمریکا را اجرای شوی ادعای دخالت گری سپاه پاسداران در امور داخلی عراق ننامد .
اگر این دخالت گری واقعیت ندارد شو می باشد. پس برای چه سپاه پاسداران در داخل کشور علیه ی جناح رقیب کودتای خزنده کرد ویک پاسدار گمنام را رئیس جمهور کرد تا که کابینه ی پاسداری – اطلاعاتی - امنیتی تشکیل دهد ویک ریز اسرائیل را تهدید به نابودی کند واز اهداف و پروژه ی هسته ای دفاع کند به جای اینکه به قول های داده شده خود به مرد م محروم ایران از جمله بردن نان برتوی سفره ی خالی محرومان اقدام وعمل کند. نیری انتامی را بسیج کند وبر جان مردم وجوانان معترض بی اندازد. برای چه سپاه پاسداران سال گذشته با بسیج قراراده ای 9 میلیاردلاری با دولت منعقد کردند؟ چرا در دوسال گذشته این ارگان فاشیستی در کنار بسیج و ارتش بطور سیستماتیک رزمایش وهمایش و نمایش نظامی خاکی و آبی وهوائی داشته اند ودست به آزمایشات موشک های دور برد زده است؟ اصلاً مسئله عراق و فلسطین و عراق و لبنان چه ارتباطی به رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران دارد که در امور داخلی اینان که حق می داند که باید دخالت کنند؟ چه فرقی میان این کشور با سایر کشورهای همجوار و منطقه می باشد که اتفاقاً اکثراً عرب می باشند د صورتیکه اینان باید نسبت به رژیم تروریستی آخوندی حساسیت بیشتری به فلسطین وعراق داشته باشند؟ اگر اینگونه اعمال و سیاست ها دخالت گری نمی باشد پس چیست؟ مگر سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز خود مدتی پیش ننوشته بود پس از اینکه توافق و قرار داد صلح کمپ دیوید میان مناخیم بگین نخست وزیر اسرائیل و انور السادات رئیس جمهور وقت مصر با حضور جیمی کارتررئیس جمهو ر وقت آمریکا به امضا، رسید . پس از چند ماه بعد که خمینی در ایران بقدرت رسید و گفت که اسرائیل باید از بین برود وانور السادات را خائن نامید . ایشان ترور شد واز آن تاریخ تا حال خاورمیانه آرامش و صلح به خودش ندیده است . چونکه بنا بر گفته ی خمیی هر سال روز جهانی قدس بر پا می شود و تظاهرات نابودی اسرائیل انجام می گیرد . نکند اینگونه اعترافات آشکار هم ادعای کاذ ب وزاری امور خارجه و خزانه داری آمریکا می باشد! که سربازجو حسین شریعتمداری در ابتدای یادداشت روز خود از موضع فرار به جلو اینگونه ادعای مضحک و کمدی کرده است
"«امريكا تلاش مي كند ثابت كند هنوز نااميد نشده و مي تواند ادامه بدهد»، اين مهم ترين پيام شوي تلويزيوني ديروز رايس-پاولسن بود. وزراي خارجه و خزانه داري امريكا روز جمعه اعلام كردند ايالات متحده تحريم هاي جديدي عليه ايران اعمال مي كند تا كمك بيشتري به موثر واقع شدن تلاش هاي ديپلماتيك عليه ايران كرده باشد. اين تحريم ها بر روي بخش هايي از سپاه پاسداران كه امريكايي ها ادعا مي كنند متولي عمليات برون مرزي است متمركز شده و علاوه بر اين چند بانك ايراني را هم به اين بهانه كه با برنامه هسته اي و موشكي مرتبط هستند در بر مي گيرد. تكرار تجربه اعمال تحريم هاي يك جانبه عليه ايران از جانب امريكا، آن هم پس از مدت ها تلاش ناموفق براي «بين المللي كردن مسئله ايران» چه معنايي مي تواند داشته باشد؟ امريكايي ها چه چيز مي خواهند بگويند كه تا به حال نگفته اند؟"
البته که سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری حق دارد که لغز خوانی کند و علیه ی تحریم های ناپایدار و نیم بند دولتمردان وسیاستمداران آمریکائی کرکری به خواند . زیراکه ی داند چگونه به جای اجرای دقیق مصوبه های تحریم کنگره، اپوزیسیون در لیست گروه و سازمان های تروریستی گذاشته شد و در تهاجم نظامی افغانستان وعراق با این رژیم جنایتکار همکاری شد و قرار گاه های نظامی مجاهدین در عراق بمباران وسپس خلع سلاح شدند. بدتر اینکه به لابی های اعزامی رژیم تروریستی آخوندی در آمریکا اجازه فعالیت و مانور های آزادانه داده شد تا که تحریم ها را بطور زد وبند وغیر قانونی اثرات تحریم ها را خنثی ویا کمرنگ کنند. همچنین چگونه چشم به ادامه ی سیاست خائنانه ی مذاکره و مماشات اروپا پیرامون مذاکره ی هسته ای دوخته شد که اکنون طبق این تجربیات که پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری عربده کشی مسانه می کند البته اهل سیاست و آشنا به اینگونه موضع گیری و تهدید ها آگاه می باشند که اینگونه آواز کوچه باغی خواندن هاشبیه آنترسیده عابرشبانه در کچه باغ ها می باشدکه ازترسبرزیر آواز زده بود .زیرای اینکه غزل خوانیتهدید آمیز پاسدار یادادشت روزنویس همچون همان فرمانده ی نیروی زمینی سپاه چهارباغی می باشد که مدعیست سپاه پاسداران می تواند 11 هزار گلوله ی موشک دور برد در هر دقیقه شلیک کند که دقیقاً تداعی کننده ی داستان منار و گنجشک می باشد که اکنون پاسدار یادداشت روز نویس بسیار ترسیده ولی از موضع ترس قدرت نمائی کرده و به تبعیت از اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 و فریادهای مرگ بر آمریکا و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند وآتش زدن های پرچم آمریکا وکشتن نظامیان آمریکائی در عراق وافغانستان...اینگونه تهدید و تأکید کرده است"
" تنها اشاره به اين نكته كافي است كه ايران حتي يك مورد از اصول حاكم بر رفتار خود را كه از ابتداي انقلاب تا كنون به آنها پاي بند بوده تغيير نداده است و در دنباله اینگونه افزوده است. ايران همواره تاكيد كرده با توجه به ساختار كنوني اقتصاد جهاني و ظرفيت هاي بي بديل بازارهاي منتشر در جهان، تحريم ها عليه ايران هرگز موثر، عملي و حتي ممكن نخواهد بود و تنها باعث پافشاري بيشتر ايران بر اهدافش خواهد شد. اين نتيجه اي است كه امريكا اگر تجربه حدود دو دهه تحريم پيدا و پنهان عليه ايران را صادقانه بررسي كند، چاره اي جز اذعان به آن نخواهد داشت. "
در خاتمه اینکه همانگونه در 3 دهه ی گذشته هرروز که سپری شده است شکاف اقلیت حاکم صاحب همه چیز شده که به یمن قدرت وسرکوب و عوامفریبی وغارتگری و خیانت و جنایت وجنگ افروزی حاصل شده و دست به صدور تروریسم وبنیاد گرائی و با تلاش برای دستیابی به سلاح هسته هسته ای زده است ودر مقابل با اکثتریت محروم وفقیر و بیکار و... که روز به روز وضع طاقت فرسای معیشتی و اقتصادی اش بدتر شده است . به خصوص در دوسال اخیر که قیمت هر بشگه نفت به بیش از ده برابر میانگین قیمت نفت سال های دوران کارگزاران و قبل از آن شده است ولی به در عوض به همین ضریب رشد قیمت نفت ویا شاید بالاتر ازاین رشد قیمت نفت به تورم وگرانی و افزایش قیمت ها در جامعه ووضع خرابی اقتصادی وزندگی مردم محروم ایران منجر شده است .بنابراین با اعتراف آشکاری که سرباز جو پاسداریادداشت روز کرده است که تحریم های اقتصادی هیچگونه تأثیری بر زندگی مردم واقتصاد کشود ندارد. حتی نتیجه گرفته که موجب حمایت بیشترمردم از حکومت شده است . بنابراین حامیان رژیم و مخالفین تحریم حق شکر سرخ خوری زیادی طبق فتوای سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری ندارند که معرکه گیری کنند تحریم اقتصادی موجب ضربات کاری بر اقتصاد کشور می باشد وبا اشک تمساح ریزی دلوزی کنند که بله تحریم ها زندگی مردم محروم ایران را بد تر خود کرد ونمی توانند کاتولیک تر از پاپدر راستای دفاع از منافع حقیر اقتصادی خودشان شوند تااینکه راه عبور از بحران برای رژیم مرگ زده ودر بحران فرو یافته یابند. راه حل نهائی خروج نام سازمان مجاهدین از لیست تروریست وحمایت و پشتیبانی از طرح پیشنهادی راه حل سوم خانم مریم رجوی است که می گوید نه نگ، نه مماشات ومذاره، بلکه تغییرات دمکراتیک در ایران از طریق مقاومت مردم ایران.
هوشنگ – بهداد
شنبه 5 آبان ماه سال 1386