"باز کردن شگرد وتاکتیک موافقان ومخالفان نامزد شدن خاتمی در جبهه دوم خرداد"

نقد وبررسی " اصلاح طلبان و مسئله خاتمي (يادداشت روز)"روزنامه ی کیهان چهار شنبه 9 آبان ماه سال 1386
"باز کردن شگرد وتاکتیک موافقان ومخالفان نامزد شدن خاتمی در جبهه دوم خرداد"
این خوش باوری که برخی تلاش می کنند و می خواهند پس از تجربه ی تقریباً 3 دهه قالب کنند که گویا هنوز مردم ایران تجربه از عملکرد هرد وجناح رژیم تروریستی آخوندی به اندازه ی کفی بر خوردار نیستند و نمی دانند که فرق چندانی جناح های غالب ومغلوب در گیر قدرت با هم دیگر ندارند ،جز ابنکه یکی چون ابزار سرکوب در کنار قدرت را وقتی در اختیار خود دارد همچون شرایط کنونی بدون روی داروایسی و لکنت زبان دست به ضرب و شتم قلع وقمع کردن علنی می زند و حامیانش هم تقریباً مشخص و ثابت می باشد زیرا که همان نان خوران ومزد و جیره بگیران وصل به ارگان های سرکوبگر ند یا اینکه انگل مفتخور ان ومحتکران بازاری باند مافیای انگلیسی و غارتگران انگلیس مؤتلفه و یا پرسنل نهاد ها زیر مجموعه های وصل به ولی فقیه می باشند که البته در خیمه شب بازی های انتخاباتی از امکانات ناشی از تقلبات گسترده ی آرای انتخاباتی بر خوردارند و اکنون نیز سپاه پاسدارانهم به غارتگران حاکم در قدرت اضافه شده ومرکز ثقل قرار گرفته است ودر عوض حریف نیز با ضرب مظلوم نمائی و شعار بازی تلاش کرده است که با پنبه سر ببرد و قدرت را کسب و قبضه کند که در مجمع در نیت هر دو جریان در قبضه کردن قدرت برای کسب هرچه بیشتر ثروت و سر سپردگی به ولی فقیه هیچگونه اختلافی در کار نمی باشد . بنابراین این شیادی و شارلاتان بازی تبلیغاتی خر رنگ کردن و رخش قالب کردن است که دارند وانمود می کنند که اینان دل شان به حال مردم ایران سوخته است ونگران وضع نا بسامان طاقت فرسای معیشتی و زندگی اشان می باشند و تصمیم وطرحی برای رفاه اجتماعی و بهبود وضعیت اقتصادی و یا باز کردن فضای باز سیاسی دارند . این نهایت حقه بازی و کتمان کردن حقیقت است و دست به تبلیغات وارونه گوئی زدن است که آنگونه تبلیغ شود که گویا این جناح هدفی جز رقابت برای قدرت وکب ثروت چیزی دیگری نمی خواهند ویا به چیز دیگری غیر از این فکر می کنند که اکنون سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس احساس خطر کرده است که نکند دوم خردادی های پیرامون خاتمی خیمه بزندد ودست به باز سازی خود بزنند و تلاش می کنند که خاتمی را راضی کنند که خودش را نامزد انتخابات خیمه شب بازی مجلس هشتم کند تا که بتوانند نوید حماسه وپیروزی آنچنانی بدهند . این خبر موجب ترس شده و سرا سر وجود ا سناریو ساز و طراح کودتای خزنده یادداشت روز نویس را فرا گرفته است و به شیوه ی برج در برابر بارو از خاتمی استفاده است و آن را بهانه برای راه اندازی جنگ روانی تبلیغاتی علیه رقیب شکست خورده کرده است.
اما پرسش است که مگر خاتمی دو دوره رئیس جمهور نبود؟ مگر مدعیان اصلاح طلبان قلابی 8 سال قدرت را در دست نداشتند؟ خوب خاتمی چه کرد وپس از 8 سال چه گفت؟ آبدار چی نظام بودن وقدرتی بیش از آن نداشتن یعنی چه که قرار است تکرار شود ومعجزه گر باشد؟ مگر همین پاسدار غلامک وگماشته حتی با ضرب تقلب سپاه وبسیج رئیس جمهور شد حاصل کار دوران اصلاح طلبان قلابی نمی باشد؟ حال اگر بازهم همین دوم خردادی هائی که تأکید می کردند شرایط به قبل از دوم خرداد سال 76 باز نمی گردد، بلکه نه بر گردشته ، بلکه فضا بسیار خطرناک و بد تر از دوران قبل از دوم خرداد ماه سال 76 شده است؟ حال گیریم که باز اینان پیروز شدند وحتی اکثریت مجلس ارتجاع را همچون مجلس ششم گرفتند خوب می خواهند وقتی که قدرت ولی فقیه بیش از گذشته شده است اینان چه کنند که تجرب ثد و در برابر دوباره خواندن قرائت نامه ی حکومتی مشابه مجلس ششم که توسط آخوند کروبی رئیس مجلس اصلاح طلبان خوانده شد ؟ بنابراین همنگونه که تذکر داده شد هدف قدرت برای کسب ثروت می شود . چون حاکمیت کودتائی خزنده یک دست شده وسهم آنچنانی به رقیب نمی دهد و نه ابزارهای قدرت اجرائی را در اختیار خود دارد، بلکه تسلط بر منابع وذخایر مالی و اقتصادی را نیز در کنترل دارد و هیچ سهمی برای رقیب همچون گذشته قائل نیست . مهمتر اینه اصلاً می خواهد رقیب بطور کلی را از صحه حذف کند . چونکه هم وزارت کشور را باند غالب در اختیار خود دارد ، بلکه شورای نگبهان را هم در ید خود دارد .پس چون نامزدهای رقیب دوم خردادی از چند جهت زیر فشار می باشند ودچار مشکل می باشند چون نگران غیر قانونی اعلام کردن احزاب و تشکیلات اینان از سوی وزارت کشورمی باشند و نگران رد صلاحیت نامزدان شان از سوی شورای نگهبان می باشند . بنابراین هیچ راهی جز این ندارند که به امامزاده ی خاتمی دخیل بندند و زیر چتر وی خیمه بزند که وی را قانع کنند تااینکه نامزد مجلس شود که از طریق وی شاید شانس برای تعدادی نامزدان دیگر دوم خردادی امکان پذیر گردد . همچنین با جمع کردن آرای انتخاباتی به رخ رقیب بکشند که تو خودت پایگاه نداری ومردم شما را قبول ندارند تا اینگونه فضای نفس کشیدن وفعالیت مطبوعاتی سیاسی برایشان باز شود شاید در دوره های نمایش خیمه شب بازی های بعدی چیزی گیرش شان آید . اگر هم شورای نگبهان خاتمی را رد صلاحیت کرد باز هم بهانه برای مانور دادن تبلیغاتی حتی برای تحریک انتخابات دارند . اما مسئله این که سرمقاله نویس پاسدار سربازجو حسین شیعتمدار این تاکتیک رقیب را متوجه شده است وتلاش کرده است ضمن فشارگاز انبری که علیه ی دوم خردای وارد می کند کوشش هم کرده که دامنه ی اختلاف میان باندهای دوم خردادی را گسترده کند .از طرف دیگر همه ی هم غم خودرا بکار گرفته است تا که خاتمی اصلاً نامزد نشود که تجربه ی رفسنجانی در شورای خبرگان و رئیس خبرگان شدنش تکرار شود . پس همه اساس جنگ ونزاغ میان باندهای دو جناح محور همین موضوع دور می زند واکنون پاسدار یادداشت روز نویس نیز پیرامون همین مسئله قلم فرسائی و تو طئه گری کرده است ،.برای همین است که یادداشت روز نویس که دست رقیب را خوانده است اینگونه گفته است:
"حداقلي از وجاهت را ميان همه گروه هاي اصلاح طلب دارد و مي تواند ايفاي چنين نقشي را برعهده بگيرد. انتخابات شوراها و نقش آفريني پس پرده خاتمي كه منجر به ورود 5 نفر از اصلاح طلبان به شوراي شهر 15 نفره تهران شد هم كمك كرد تا اين ديدگاه قوت بيشتري پيدا كند. حالا ظاهراً اصلاح طلبان مي خواهند با اكسير سيدمحمد خاتمي، مس انتخابات مجلس را زر كنند. اين هم فرصتي است تا كمي در قوت تدبيرگري اصلاح طلبان انديشه كنيم."
یادداشت روز نویس در دنباله به دو شگرد اختلاف درون جبهه ی اصلاح طلبان و دامن زدن و برجسته کردن این اختلافات درونی اشاره کرده ودر مجموع بسط دادن در برابر خاتمی می باشد که تشریح شگرد مورد اول چنین است :
") اما از همين حالا معارضاني جدي در مقابل يك ائتلاف خاتمي محور ظهور كرده اند. اولين گروه از معارضان آنهايي هستند كه خود را هم وزن خاتمي و بلكه بالاتر از او مي دانند و ادعا مي كنند در اصل آنها بودند كه خاتمي را خاتمي كرده اند. اينها همانها هستند كه زماني گفتند شخصاً خاتمي را از پشت ميز كتابخانه ملي تا ساختمان پاستور كشانده اند و مدتي بعد كه ديدند خاتمي حاضر نيست جايگاه رياست جمهوري را تبديل به ستاد فرماندهي اپوزيسيون كند، ساده و صريح اعلام كردند خاتمي اصلاً سياستمدار نيست و بايد از او عبور كرد. همين عده- كه نشانشان پنهان نيست- اين اواخر و پس از ماجراي مصافحه آقاي رئيس جمهور سابق با زنان اجنبيه و تكذيب متعاقب آن، به خاتمي يادآوري كردند صداقت و راستگويي شرط در انداختن طرح نو است و اين تكذيب هم اقدامي رذيلانه است. (وبلاگ «آينده» را ببينيد.) گروه دوم معارضان خاتمي درون جبهه اصلاحات كساني هستند كه معتقدند بايد از اينكه «كابينه» آقاي خاتمي به مرتبه تصميم گيرندگان اول و آخر جبهه اصلاحات ارتقا يابد، جلوگيري كرد. اين عده كه خود را معتدل و اعوان خاتمي را تندرو مي دانند در چند ماه گذشته بارها هشدار داده اند تا جبهه اصلاحات خود را از چاه ويل راديكاليسم كور مشاركت و مجاهدين بيرون نكشد، عاقبت به خير نخواهد شد، سهل است، دور نيست كه تتمه آبروي خود را هم كه مرهون شيخوخيت چند ريش سفيد است پاك از دست بدهد. اصلاح طلبان معتدل اكنون حيثيت سياسي خود را قرباني هوس بازي كساني مي بينند كه درباره توانايي و امكانات خود دچار توهم بودند 8 سال پي در پي به نام مردم بحران آفريدند تا اينكه بالاخره در حالي كه شوراي نگهبان تحت فشار صلاحيت آنها را تاييد كرده بود، مردم خود پاي صندوق به عدم كفايت آنها راي دادند."
شگرد دوم تحریک و بسیج کردن خاتمی علیه ی برخی از باند های درون دوم خردادی و گزیده برداری از گفته های خاتم است که ی به مناسبت سلگرد 16 آذر در داشگشاه بود که خاتمی با تأخیر وارد سالن تجمع دانشجویان معترض شد وخطاب به دانشجویان معترض اتهاماتی را زد و بیان کرد که اکنون سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری از آنان به عنوان چماق دو طرفدار علیه ی خود خاتمی و حامیان تاکتیکی اش اینگونه استفاده کرده و بکار برده است:
". به ياد بياوريد، در بين اصلاح طلبان خاتمي جزو اولين كساني بود كه از اردوگاه اصلاحات صداي دشمن را شنيد در همان حال كه مثلاً وزير فرهنگ كابينه اش اعتقاد داشت اثري از دشمن در آن دور و برها نيست. خاتمي البته درست فهميده بود، بيش از 80 درصد كساني كه او رايحه دشمني از كردارشان استشمام كرد اكنون تحت حمايت بنيادهاي وابسته به سرويس هاي غربي در خارج از ايران به «مبارزه براي دموكراسي»(؟!) مشغولند و آن 20درصد باقي مانده در ايران هم فعلاً به لطف كرم و نجابت نظام جمهوري اسلامي، آشكارا در حال توطئه اند تا كي نوبت مسافرتشان به پاريس و آمستردام و پراگ برسد. رئيس جمهور دولت اصلاحات حالا حتي ابايي ندارد از اينكه بگويد مخالف برخورد با اين جماعت نبوده است: "
بالاخره پاسدار پس از برجسته کردن مخالفان خاتمی و نمایان کردن موضع سابق خاتمی علیه ی ینان اینگونه نتیجه گرفته استکه شنس یروزی برای دوم خردادی ها وجود ندارد:
"از همين حالا هم مي توان فهميد كه اصلاح طلبان شانس چنداني ندارند الا اينكه دور هم جمع شوند تا آن وقت شايد امكان رقابت - نه لزوماً پيروزي- پيدا كنند. پايگاه اينترنتي بي بي سي فارسي از قول خاتمي و در استدلال بر ضرورت شكل گيري ائتلاف در ميان اصلاح طلبان نوشته است: «آدم هاي معقول اصلاح طلب اگر در زير يك چتر درآيند، مطمئن باشيد نتيجه انتخابات متفاوت از آن چيزي خواهد بود كه دوستان الان پيش بيني مي كنند» و اين يعني پيش بيني ها فعلاً از فاجعه خبر مي دهد.خلاصه كنيم، خاتمي اگرچه رهبر اصلاح طلبان نيست و آنها هم او را به رهبري قبول ندارند اما نماد دوراني است كه به زحمت بتوان از آن دفاع كرد همچنان كه او خود نيز انگيزه چنداني براي اين كار از خود نشان نمي دهد. براي اصلاح طلبان خاتمي همان قدر كه الان محور ائتلاف به نظر مي رسد، بالقوه مي تواند محور اختلاف باشد. بر تكيه گاهي چنين نامطمئن تكيه كردن فقط از يك عقل اصلاح طلب برمي آيد و بس."
آخر در شرایطی که باند اطلاعاتی – امنیتی – پاسداران را قدرت را قبضه کرده و نظامرا یک دست کرده اند واز حمایت کامل ولی فقیه و شورای نگهبان ووزارت کشور برخوردارند که 3 پارامتر تعیین کننده در نتایج خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم می باشد. اسوی دیگر گذشته از اختیار داشتن ارگان های سر کوبگر ابزار تقلبات و رأی سازی را نیز ز طریق بسیج و سپاه پاسداران در اختیار خود دارند . همچنین آنقدر دوم خرداد اخ وبد شده است که نه نتیجه ی عملکرد آنان منجر به حاکم شدن این باند مافیائی سرکوبگر ودزد وخرافه پرست ومتحجر شده است، بلکه اکنون یادداشت روز نویس از موضعی طلبکارانه ای برخورد کرده و گفته است که عملکرد دوم خرداد آنگونه است که جای دفاع ندارد، حال اگر هدف خدمت گزاری به مردم باشد که یازی بع شرکت کردن نیست زیراکه چشم انداز به نفع مردم نیست. ولی مشخص است که بنابرتجربه ی 3 دهه هر گز امکان ندارد که هدف برآورده کردن مطالبات مردم ویا قول های داده شده به آنان باشد مگر همانگونه که قید شد هدف کسب قدرت برای سهم بری از ثروت باشد که دقیقاً اینگونه می باشد چون نزاع و دعوا و جنگ اصلی پیرامون همین واقعیت انحصاری کردن قدرت و حذف کامل رقیب مغلوب از سوی باند مافیائی اطلاعاتی – امنیتی – پاسداران است که هدف دسترسی به سلاح هسته ای را نیز وصل به آمال خود کرده که به خاطرش دارند به استقبال جنگ می روند.
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 9 آبان ماه سال 1386