"اعتراف به بی عدالتی و جنگ افروزی با تاکتیک وارونه گوئی وتحریف گری و آدرس غلط بیرونی دادن"

نقد وبررسی " اگر سينه سياه جهل را بشكافد" روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 10 مهر-86
"اعتراف به بی عدالتی و جنگ افروزی با تاکتیک وارونه گوئی وتحریف گری و آدرس غلط بیرونی دادن"
گفته می شود سنگ بزرگ علامت نزدن است . همچنین گفته می شود آنچه که ته دیگ است با کمچه بیرون آورده می شود. اکنون با در دست بودن تجربه ی نزدیک 3 دهه از حکومت مذهبی در ایران و با تجربه ی حاصل از صدور منشور ماده ای ولی فقیه وسال امام علی و عدالت خواندن به نام علی از سوی ایشان که مجموعه ی دستآورد وحاصلش تبدیل به فاصله ی عمیق طبقاتی اعتراف شده در نمازجمعه ی گرگان شده است که آخوند مفیدی به 24 برابر شدن فاصله ی میان غارتگران ومحرومان انجامیده است . همچنین رشد لجام گسیخته ی گرانی و تورم وافزایش قیمت ها کالاها وقیمت مسکن واجاره خانه بخشی دیگر از این بازده می باشدو فقر و بیکاری وطویل شدن هر روز خیل ارتش بیکاران و.... وبی عدالتی وغارتگری و سرکوبگری وجنگ افروزی و بحران سازی و صدور تروریسم وبنیادگرائی قسمتی دیگر از عملکرد نزدیک به 3 دهه گذشته بوده است.البته که پاسداران روستائی بیل بر شانه ها ورها شده در شهرها که تفنگ وچماق را جایزین بیل های شان کردند این گزمگان دیروز، اکنون به یمن همان خصوصیات حاکم بر جامعه که اشاره شد و خمینی و پیروانش آن را بیان نهادند . اکنون اینان صاحب آنچنان قدرت و نفوذ و سرمایه ی بادآورده وبه غارت رفته ای شده اند که در کنار آخوندهای غارتگر حاکم و آقازاده ها وسایر شرکای دزد وشریک شان همچون باند مافیائی و انگلیسی مؤتلفه توانسته اند طبق گزارش نواندیش یک قلم در دو سال گذشته 120 میلیاردلار سرمایه ی به غارت رفته را فقط در شیخ نشین دوبی سرمایه گذاری کنند . ولی نقال ومداح سر مقاله نویس برای انحراف اذهان عمومی ، بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به فضای حاکم داخل کشور کند و سخنی از عملکرد 3 دهه ی حاکمان دزد وغارتگر بگوید که خودش را ام القرای اسلامی نامیده ورهبرش را به عنوان خلیفه ی مسلمین جهان درجماران در سنگر آتش و دود بایگانی کرده ونشانده است . خلاصه سر مقاله نویس بدون آنکه توضح دهد که مگر درون خانه چه انجام شده که اکنون تصمیم به بیرون انتقال این عملکرد برای اشغال جهان شده است؟ وچرا چنین عوامفریبانه و فرصت طلبانه آدرس غلط داد شده وادعای کمیک عدالت نه برای مردم ایران وعراق و منطقه که برای جهانی شدن شده است:
"امروز جهان بيش از هر زمان ديگري به سيره عملي مولاي متقيان علي عليه السلام نيازمند است . در ايام سالگرد شهادت مولا بهره گيري از مكتب انسان ساز و عدالت گستر آن حضرت بالاترين و بهترين استفاده از اين روزها و شبها و لحظات است."
آخر چرا هیچ مسئولی در این رژیم تروریستی و قرون وسطائی و عوامفریب آخوندی یافت نمی شود که پاسخ دهد این چگونه عدالتی می باشد که 80% مردم ایران در زیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند و80% درآمد ناخالص سالیانه ی کشور تعلق به اقلیت 20% دارد ومردم ایران را در آنچنان فقر نهادینه شده قرار داده است که منتظر در یافت نان بر توی سفره های خالی اشان می باشند. .یااینکه درون این رژیم آنقدر بی در ودروازه وبه چاپ به چاپ است که یک پاسدار به نام صادق محصولی توانسته است صاحب ثروت باد آورده 50 میلیارد تومانی شود ومسخره تر اینکه به جای پاسخگوئی که این ثروت چگنه بدست آمده است در مجلس ارتجاع فتوا ونظر استصوابی صادر شد که چون این پاسدار به اندازه کافی دزدیده و غارتگری کرده است اگر چنانچه وزیر نفت شود دیگر دزدی و غارتگری نمی کند . البته که ثروت این پاسدار در برابر ثروت ودارائی های انباشت شده با موجودی ها وپس اندازهای بانکی سایر کلان دزدان وغارتگران حاکم محلی از اعراب ندارد. یااینکه این چگونه مکتب سازی انسانی مورد نظر علی شده ای است که دختران باکره قبل از اعدام مورد تجاوز واقع می شوند. یاا خون زندانیان محکوم به مرگ قبل از تیرباران واعدام کشیده می شود . یا زنان باردار تیرباران می شوند. یا زنان مستحق و فقیر وتهی دست که به دلیل نیاز مالی مجبور به تن فروشی شده اند سنگسار می شوند. یا مردان مشابه ی نیازمند که برای برطرف کردن نیازهای اقتصادی خود مجبور به آفتابه دزدی شده اند یا اینکه انگشتان دست و یا و یا دست وپایشان قطع می گردد. یااینکه بر دار کشیده می شوند و.... که پس از اینکه بیش از 28 سال از حکومت ننگین رژیم تروریستی آخوندی گذشته است. بازهم شاهدیم که چگونه هرروز ازاینگونه خبرها از سراسر ایران مخابره می شود. ولی سرمقاله در دنباله سرمقاله ی خود بدون آنکه به ماهیت جنگ افروز بودن رژیمی تروریستی اشاره کند. در صورتیکه خمینی گفته بود جنگ نعمت است وهر سال یک هفته هم به مناسب جنگ 8 ساله ی ضد ملی و ضد میهنی ایران وعراق که خمیی و رفسنجانی و سپاه پاسداران بر ادامه ی آن اصرار ورزیدند جشن برگزار می شود .یااینکه به افتخار راه اندازی جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با اسرائیل اشاره می شود . یا اینکه بدون اینکه تذکر داده شود دلایل بر گزاری هرروز مانور ها وهمایش ها ورزمایش ها و آزمایش کردن موشک های دور برد در سراسر کشور چیست و یا اذعان کند که تهدید کردن کشورهای همجوار برای چیست، ولی در عوض اینگونه بطور وارونه ادعای دروغین صلح طلبی شده ونسخه ی عدالت طلبلی و اعتدال نه تفریط و افراط و عدم جنگ افروزی در دوران علی برای جهان تجویز کرده است:
علي عليه السلام نه تنها يك جنگ طلب نبود بلكه در راس همه صلح خواهان قرار داشت اما آنجا كه براي اقامه حق و عدل و جلوگيري از انحراف به جنگيدن نياز بود در صف اول رزمندگان و مجاهدان حضور مي يافت . توصيف آسماني « لافتي الاعلي لاسيف الاذوالفقار » همين ويژگي علي عليه السلام را به بهترين شكل بيان مي كند. جنگ هاي دوران حكومت علي عليه السلام جنگ با جهالت نفاق بدعت خرافات دنياطلبي زياده خواهي ظلم بي عدالتي و جامعه را به طرف بي محتوائي و سطحي نگري بردن بود. برخوردهاي عتاب آميز حضرت علي عليه السلام با كارگزاران خود و پرهيز دادن آنها از معاشرت با ثروتمندان و تاكيد بر همنشيني با محرومان توزيع عادلانه درآمدها ميان مردم و مقابله جدي با بهره مندي خواص از سهم بيشتري از بيت المال اقداماتي بودند كه در جهت ترويج فرهنگ عدالت و نهادينه شدن آن در جامعه اسلامي صورت مي گرفت . خود نيز به آنچه ميگفتند عمل مي كردند و براي جلوگيري از تحركاتي كه در جهت مخالف اين فرهنگ صورت ميگرفت برخوردهاي جدي مي كردند. "
بالاخره اینکه معلوم نیست که چرا سرمقاله نویس با اینکه هرروز ولی فقیه در دیدارهای تدارک دیده شده ومردمی جازده ی دارد ودعاهای کمدی پیشرفت علمی در همه سطوح می کند واز دولت عدالت محور و توزیع واگذاری های سهام عدالت دولت گماشته ی خود پاسدار اممدی نژاد دفاع می کند و این گماشته نیز در حالت نورانی شدن در سازمان ملل دو سال پیش بود که دانش هسته و عدالت مهرورزانه را به بندگان خدا در سراسر جهان صادر کرد و اخیر نیز در مجمع عمومی سازمان ملل راهکار جهانی صلح وعدالت به هژمونی یکتا پرستان را تجویز کرده است وتأکید نموده است به زودی به هشتمین کشورهای قدرتمند اتمی جهانی ملحق می شودتاکه با قدرت هرچه بیشتر عدالت ودانش هسته ای بومی شده را با بسته بندی تروریسن وبنیادگرائی صادر کند . چگونه است که اکنون سرمقاله نویس همه پیشرفت وادعاهای کمیک را نادیده گرفته است واز روش گمشدگی جانی این اینگونه الگو حکومتی مشابه حاکم بر ایران در سراسر جهان گفته وشکوه کرده است :
"اين روش حكومتي امروز گمشده همه مردم جهان و از جمله ملت هاي مسلمان است . امروز جهان از تبعيض بي عدالتي اخلاقي بي عدالتي سياسي بي عدالتي اقتصادي و افراط و تفريط در همه زمينه ها بشدت رنج مي برد. عده اي با شكم هاي سير مشغول كشاندن جهان به فرهنگ اسراف و تبذير و تجمل هستند و در همان حال عده اي از گرسنگي جان ميدهند. عده اي در هوس جهانگشائي مشغول كشتار مردم و آواره ساختن آنها از سرزمين هايشان و گسترش ناامني هستند و در همان حال عده اي تماشاگر بي تفاوت و شاهد ساكت يا حتي همدست اين جنايتكاران هستند. "
مهمتر اینکه سرمقاله نویس با شکسته نفسی وفراموشی عمدی از آثار مبارزه با شبیخون فرهنگی که منجر به جمع آوری آنتن های ماهواره ای از بالای پشت بام های خانه ها شده است . همینطور اجرای طرح امنیتی اجتماعی نیروی انتظامی برای مبارزه با فساد فرهنگی که مکمل مبارزه با شبیخون فرهنگی شده است، چنین در پلیان از عدم فرهنگ عدالت خواهی انسانی واخلاقی الگوی علی و رشد خرافات وتحجر گرائی در جامعه، از دست قدر های جهانی نالیده است:
"فرهنگ و عقيده نيز در اين وانفساي بي عدالتي اسير هوسهاي دو طايفه افراطي و تفريطي است . عده اي فرهنگ را تهي از اخلاق مي خواهند و همه چيز را در خدمت ترويج آن كه در واقع ترويج حيوانيت است قرار داده اند و عده اي نيز لابد براي مقابله با آن به خرافات و بدعت و تحريف متوسل شده اند و سطحي نگري را رشد مي دهند و دين را در اوهام و تخيلات و خواب و خيال خلاصه كرده اند و به نازل ترين سطح رسانده اند. به دليل همين غربت شديد عقيده و فرهنگ و عدالت و اخلاق است كه معتقديم و تاكيد مي كنيم جهان امروز بيش از هر زمان ديگري به سيره عملي مولاي متقيان حضرت علي عليه السلام نيازمند است . قدرتمندان امروز جهان براي آنكه وانمود كنند در فكر محرومان هم هستند بجاي آنكه پايه هاي عدالت را محكم كنند با عدالت به مثابه يك كالا كه مي توان آنرا توزيع كرد برخورد مي كنند. عدالت از هر نوعي كه باشد عدالت اخلاقي عدالت سياسي عدالت اقتصادي و عدالت اجتماعي يك فرهنگ است نه يك كالا. با توزيع عدالت و يا شعار عدالت سر دادن شايد بتوان شبي را به روز رساند ولي نمي توان جامعه اي را از بي عدالتي نجات داد."
درخاتمه اینکه سرمقاله نویس چون هدفش از باز کردن عدالت علی که مناست با این ایام دارد وپرداختن به حکومت ایشان در آن ایام ومقایسه کردنش با وضعیت کنونی ایران وجهان که مصرف تبلیغاتی دارد. زیرا که که از دوری جستن افراط گری و خودداری نمودن از تفریط گری و رشد خرافات در جامعه گفته و آن را ایشان مطرح کرده است. دقیقاً منظورش جناح حاکم واعمال پاسدار گماشته ولی فقیه می باشد که اینگونه به ایشان و به خصوص قلم بردستان ومطبوعات مبلغ وی پیام داده شده است ودر اصل نزاع وجنگ ورقابت باندهای درونی می باشد ونه اینکه منظور عدالت خواهی علی برای مردم عادی و اجرای آن در جامعه باشد. زیرا که همه ی ایرانیان می دانند اوضاع و شرایط زندگی مردم تهی دست که اکثریت جمعیت می باشند در ایران چگونه است که اکنون از گم شدگی حلقه ی مفقوده ی جهانی اینگونه عدالت در جهان گفته شده و برای درمانش الگو ونسخه ی جهانی آنچه در ایران حاکم می باشد نیز صادر شده است. مشروط بر اینکه اعتراف کنونی سرمقاله نویس درست مخالف سرمقالات گذشته ی ایشان است که مجبور می شد از رفسنجانی ودوران کارگزارن وی دفاع کند که خود مسبب شرایط کنونی در ایرن می باشد. اگرنه از الگوی حکومت علی فاکت آوردن و مقایسه ی آن با شرایط کنونی حاکم در ایران که همچون تف و تاق و ریش برای رهبران ومسئولین این رژیم تروریستی آخوندی کاربرد دارد.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 10 مهر-86