" با کنار گذاری اختلافات همه با ید در برابر اجنبی ایستاد "

نقد وبررسی " آزمون انصاف (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان چهارشنبه 18 مهرماه سال 1386
" با کنار گذاری اختلافات همه با ید در برابر اجنبی ایستاد "
پاسدار سناریو ساز یادداشت روز نویس شده آنگونه از تضاد واختلاف ورقابت وجنگ ونزاع درون جناح رقیب شکست خورده ی دوم خردادی ها گفته است و آن را به شکل آنقدر عاديجلوه داده كه گفته است بعضي تصور مي كنند عالم سياست اساساً چيزي جز درگيري و زد و خورد گروه ها و جناح هاي سياسي با يكديگر نيست تئوریزه کرده است .یادداش تروز نویس طوری نظر پردازی کرده که انگار نه اینکه اینگونه اختلاف و رقابت وتضاد ورقابت ونزاع درون جناح غالب وجود ندارد. آنگونه که حتی اخیراً به خاطر اینکه شهر دار تهران سردار پاسدار محمد باقر قالیباف یک سرمایه دارایتالیائی ودوست وهمکار یک سرمایه دار حامی رژیم مقیم ایتالیا را برای سرمایه گذاری در تهران دعوت کرده بود. لی باندهای مافیائی رقیب همه جبهه در جناح اصولگرایان حاکم علیه اش دست به افشاگری زدند که این یک صهیونیست می باشد که سرمایه گذاری یک میلیارددلاری در تهران کرده است و آنقدر این فضا سازی علیه اش را ادامه دادند تا اینکه این سرمایه دار بقول گزارشگرروزنامه سرمایه مرغ از قفس پریدوفرار را بر قرار ماند ترجیح داد . در حقیقت بخشی از رقابت باندهای مافیائی با هم درون جبه ی موسوم با اصول گریان حاکم بود که علنی شد. یا اینکه گویا در کل رژیم تروریستی آخوندی تضاد و رقابت وجود نداد و خبری از اختلاف شدید میان رفسنجانی با خامنه ای و پاسدار احمدی نژاد وجود ندارد و رژیم تروریستی آخوندی همآهنگ ومنسجم می باشد . البته که در سرکوب آزادیخواهان وخفه کردن صدای دگر اندیشان و دانشجویان معترض وزنان وکارگران ومعلمان و قتل وجنایت وغارت گری و خفقان سازی وجنگ افروزی همآهنگی واتحاد کامل دارند. به خصوص هرزمان که سران و مسئولان رژیم احساس خطر می کنند. بیشتر همصدا می شوند. شبیه همین سفر پاسدار غلامک سپاه پاسداران و گمااشته ی ولی فقیه احمدی نژاد به آمریکا وحضورش در دانشگاه کلمبیا که چون شدیداً مورد انتقاد از سوی رئیس این دانشگاه واقع شد و سخت مورد تحقیر قرار گرفت همه هم صدا از این پاسدار و رژیم تروریستی آخوندی دفاع وحمایت کردند.یااینکه در برابر پژواک اعتراضی فریاد مرگ بر دیکتاتور دانشجویان دانشگاه تهران نیز همین موضع مشابه را اتخاذ کرده اند و یا نسبت به عملکرد سرکوبگرانه ی ارگان ها ونهاد های سرکوبگر در محیط های دانشجوئی و شیوه ی بر خورد با دانشجویان ودانشگاهیان تا حا اعتراضی نشده است ویا انتقادی به سرکوبگری مستمر طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی با دستگیر های گسترده و شلاق ودارزدن های خیابانی در شهرهای ایران نشده است. ولی پاسدار یادداشت روز با فراموش کردن این واقعیت و نادیده گرفتن عملکرد باندهای مافیائی غالب نست به جریان مغلوب، باور دارد که فقط درون جبهه ی رقیب است که برای ضربه زدن به جناح غالب اینگونه طرح ها و برنامه ونزاع وانتقاد ها وجوددارد:
". اگر چه معمول است كه بگويند اين منازعات و درگيري ها با هدف كسب قدرت صورت مي گيرد، ولي مواردي را مي توان يافت كه ديگر حتي خبري از نزاع براي دستيابي به قدرت افزون تر در كار نيست و كساني فقط به قصد ضربه زدن به حريفي كه بقاي او را نمي پسندند، از هر ابزار و شيوه اي استفاده مي كنند. در اينگونه موارد نفس منازعه ، درگيري و نفي حريف است كه اصالت پيدا مي كند ، بي آنكه به واقع هدف اخلاقي يا سياسي واقعي يا حتي روشني در كار باشد. در عالم سياست، آنچه اين فرآيند بي پايان درگيري و مخاصمه را مهار مي كند مفهوم «شرافت و منافع ملي» است. سياستمداران شريف و دلسوز وقتي پاي منافع عالي كشور به ميان بيايد يا تهديدي از ناحيه توطئه گران عليه آبرو و شرافت ملي در كار باشد، همه منافع و سليقه هاي جناحي خود را كنار مي گذارند و در دفاع از آن يكدل و متفق مي شوند، اين قاعده اي است كه در تمام جهان مي توان نمونه هايي جالب توجه براي آن يافت."
تمام روضه خوانی هائی که پاسدار یادداشت روز نویس کرده در دفاع از پاسدار احمدی نژاد واتخاذ موضع وی در دانشگاه کلمبیا می باشد و انتقادش به رقیب پیرامون همین موضوع است که چرا اینان به شیوه ی برخورد پاسدار احمدی نژاد انتقاد کرده اند وآن را تبدیل به ابزار تبلغات انتخابات خیمه شب بازی مجلس هشتم خود کرده اند که بخشی از توضیح داده شده به ا نتقادات مطبوعات باندهای رقیب دوم خردادی یا گروه های آزمون شده چنین است:
"اين گروه وطني در حالي از آزمون وطن پرستي و دشمن ستيزي، و در هم نياميختن مرزهاي خودي و بيگانه مردود، بيرون آمدند كه تقريباً تمامي تحليلگران و نشريات معتبرغربي حضور احمدي نژاد در نيويورك را موفقيت آميز خواندند و حتي صهيونيست ها به زبان آمدند كه احمدي نژاد در اين سفر به همه آنچه مي خواست دست پيدا كرده است. در واقع قصه جز اين نيست كه برادران اصلاح طلب ما در انصاف ورزيدن نسبت به نماينده اين مردم كه تنها جرمش شكست دادن آنها در يك انتخابات دموكراتيك است، حتي از اسراييلي ها و يهودي ها هم عقب تر ماندند و هيچ نينديشيدند كه اين نه فقط شرط اخلاق و مروت بلكه اقتضاي غيرت و ايران دوستي هم نيست.اصلاح طلبان از آن روز شبه استدلال هاي خود در نقد مانور موفق احمدي نژاد را بر پيش فرض هايي بنا كرده اند كه تقريباً همه آنها فاقد مبنا و بي ارزش است. گاه مي گويند تقصيري هم اگر هست به خود احمدي نژاد برمي گردد كه در اين حدود سال چنان سخن گفته و مشي كرده كه حالا در جواب رفتارش به نماينده ملت ايران توهين مي شود. پس آنكه به واقع به ايران توهين كرد، احمدي نژاد است نه بولينگر يا آنها كه او را جلو فرستادند و خود پس پرده ايستادند. به راستي مضحك تر و خام تر از اين نمي توان سخن گفت. اولا مگر احمدي نژاد در اين دو سال چه گفته است؟جز اينكه حقي را كه اصلاح طلبان اگر به اختيار خودشان بود تا حالا به باد فنا داده بودند با حداقل هزينه حفظ كرده و هيچ كدام از پيش بيني هاي آقايان درباره جنگ و تحريم قريب الوقوع هم صحيح از آب درنيامده است؟ ثانياً آن شكل از استدلال آيا تفاوتي با اين دارد كه وقتي حيواني درنده پاي مرد محترمي را گاز گرفت، به جاي رمي حيوان به مرد عتاب كنند كه چرا خود را به شكل او در نياوردي تا تو را از خود محسوب كند و به جانبت حمله نياورد؟!! و ثالثاً فرضا كه رفتار سياسي رئيس جمهور ايران در دو سال گذشته جاي بحث و گفت وگو هم داشته باشد آيا جواب آن استفاده از فحش هاي چارواداري آن هم در محيط محترم دانشگاه است؟
بالاخره اینکه پاسداریادداشت روز نویس در پایان پیام نهائی را توصیه کرده وگفته است که می بایست به شیوه ی اگر گوشت هم دیگر را می خوریم استخوان هایمان برای هم دیگر باقی به ماند برخورد کرد . یعنی اینکه اگر درون رژیم رقابت وتضاد وجنگ و نزاع بر سر کسب قدرت وثروت و غارتگری جناحی و باندی وجود دارد ولی باید که در بعد بیرونی در برابر دشمن خارجی یکپارچه وهم صدا بود و اینگونه از کلیت رژیم تروریستی آخوندی دفاع کرد:
"خلاصه كنيم، اصولگرايان هرگاه در مقابل خبرنگاران خارجي با پرسشي در مورد اختلاف هاي داخلي خود با اصلاح طلبان مواجه مي شوند-اتفاقي كه لااقل در كيهان مكرر رخ داده- به آنها تذكر مي دهند كه اختلاف هاي داخلي ما به خودمان مربوط است و تا آنجا كه به ايستادن در مقابل اجنبي مربوط مي شود در كنار هم هستيم و اختلافي نداريم. به ياد دارم گاهي غلظت دفاع از عملكرد دولت اصلاحات چنان بود كه تعجب خارجي ها را هم برمي انگيخت. اصلاح طلبان اما از آزمون نيويورك سربلند بيرون نيامدند. سياست به جاي خود، اما شرافت و انصاف اقتضاي ديگري داشت."
در خاتمه اینکه فراموش نشود دیکته کردن این شیوه همه با هم در برابر اجنبی به دلیل وحشت زدگی ناشی از طنین افکن شدن پژواک فریاد اعتراضی مرگ بردیکتاتور دانشجویان شجاع ودلیر دانشگاه تهران در 16 مهر می باشد که با استقبال جانانه ودر خور شایسته ای که از پاسدار احمدی نژاد دانشجویان دانشگاه تهران کردند و به مهمان نوازی ادعائی این پاسدار در دانشگاه کلمبیا در آمریکا البیک گفته و اجابت کردند وموجب پاره شده چرت ولی فقیه وگماشته اش احمدی نژاد شد که یکی از پذیرش انتقاد به ولی فقیه ونه دشمنی کردن با آن پذیرفت ودیگری از تفاهم دانشجویان به جای تقابل را تقبل کرد . اکنون هم نوبت سربازجو پاسدار سناریو ساز شد تا که توصیه کند ورهنمود دهد که می بایست در کنار اجنبی همه با هم ودر کنار هم در برابرش به ایستیم . زیرا که شرایط بحرانی وخطری می باشد. برای اینکه سپاه پاسداران در لیست تروریست رفته است و مریم رجوی در شورای پارلمان اروپا حضور یافته است و غلاعلی حداد عادل رئیس مجلس از حضور در این اجلاس پارلمان اروپا جاخالی داد و پرونده ی نقض حقوق بشر به جریان افتاده است و بحث محاکمه سران رژیم به جرم جنایت علیه ی بشریت مطرح شده است وتازه قوز بالا قوز پرونده ی هسته ای باز است و با موضع گیری که دولت فرانسه پیرامون این پرونده کرده است هرروز که می گذرد قطر این پرونده بیشتر سنگین تر می شود . در مجموع شرایط خطری وناهمآهنگی آغاز شده است وهمانگونه که سربازجوی یادداشت روزنویس دیکته کرده است باندهای متخاصم باید انسجام خود شان در برابر اجنبی را حفظ کنند .
هوشنگ – بهداد
چهارشنبه 18 مهرماه سال 1386