نقد و بررسی " جمع بندي مقاومت غزه" روزنامه ي جمهوري اسلامي سه شنبه 29 ديماه سال 1387
"چون فلسفه ی وجودی رژیم تروریستی دین فروش وجنگ افروز وارونه گوئی و تحریف گری و کتمان حقیقت است .بنابراین حماس هم همچون حزب الله لبنان پیروز جنگ شد و اسرائیل شکست خورد !"
مگر در 30 سال گذشته جز با دروغ و عوامفریبی و غارتگری و دین فروش و جنگ افروزی و ادعای پیروزی کردن با نعمت الهی بودن جنگ ویرانگر ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق خبری دیگر گزارش و مخابره شده که اکنون قرار است خلاف آن گزارش شود؟ به خصوص پس از سر کشی جام زهر شکست جنگ نعمت الهی نامیده شده ی میان ایران و عراق که از سوی خمینی اعلام شد .

بنابراین آنگاه که سپاه پاسداران از طریق حزب الله لبنان جنگ 33 روزه راه اندازی کرد و پس از سر زمین سوخته شدن لبنان که ادعای پروزی شد و از آن زمان تا کنون با این جنگ 33 روزه یک ریز به عنوان برگ برنده مانور تبلیغاتی داده شده است. اکنون پس از بر پائی جنگ و فاجعه ی نوار غزه که بیش از 1000 نفر از ساکنین نوار غزه کشته شدند و خیلی بیش از این تعداد مجروح شدند و نوار غزه شخم زده شد . در نتیجه به دلیل فشار های بین المللی به خصوص نقش فعال دبیر کل سازمان ملل و تلاش مصر، آتش بس یکطرفه پذیرفته شده است . اما از سوی ملای سر مقاله نویس بدون در نظر گرفتن ضریب خسارات مادی و تلفات جانی و انسانی جنگ نوار غزه که بطور کمدی ووارونه ادعای پیروزی برای حماس و شکست برای اسرائیل شده است . البته بدون توضیح اینکه مضمون پیروزی و شکست و ارزیابی آن چیست؟ بهر حال مشخص است که معیار نمونه ی همان خسارات مالی و مادی 1000 میلیارد دلار است که ناشی از 8 سال جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق بود که رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران به این رقم فقط خسارات مادی اعتراف کرد . حال بماند که تلفات انسانی و موجی و ترکشی و جانباز این جنگ چه تعداد بود که خودش یک سند مرز جنگی جنایت علیه ی بشریت است . زیرا که خمینی با رد پیشنهاد آتش بس و صلح صدام حسین مخالفت کرد که با پرداخت غرامت جنگی در سال دوم جنگ همراه بود و 7 سال اضافی به این جنگ ادامه داد تا که منتهی به سرکشی جام زهر ناشی از شکست جنگ شد.

البته انتظاری از قللمزن رژیم نامشروع و عوامفریب و دین فروش و جنگ افروز و بحران زا و بحران زی نیست که بقای ننگین این حکومت ضد بشری آخوندی مدیون صدور تروریسم و بنیاد گرائی و سیاست دخالت گری در امور داخلی سایر کشور های همجوار و منطقه می باشد که طبق الگو وتجربه ی گذاشته می بایست که اکنون ادعای پیروزی برای حماس شود . زیرا که در حقیقت دفاع از لوطی جماران علی خامنه ای و سپاه پاسداران است . برای اینکه عامل محرک و ترغیب کننده جهادد اسلامی فلسطین و حماس به پرتاب موشک به خاک اسرائیل و راه اندازی جنگ و فاجعه نور غزه اینان بوده اند . بنابراین بی جهت نیست که ملای سرمقاله نویس در ابتدای مقاله ی خود اینگونه ادعای کمدی � تراژدیک کرده است:

"مقاومت شجاعانه مردم غزه سرانجام ماشين جنگي رژيم صهيونيستي را وادار به توقف كرد و حماس نيز همچون حزب الله لبنان پيروز ميدان نبرد با اسرائيل شد"

البته نمی بایست فراموش نمود که چون وارونه گوئی و تحریف گری و کتمان کردن اساس و شیوه و فلسفه ی رژیم آخوندی و حاکمان و مبلغان و جارچیان و قلم بردستان حامی اش می باشد. لذا ادعای ملای سرمقاله نویس نوعی مبالغه آمیز و هذیان گوئی آشکار می باشد . برای اینکه جای ادعای پیروزی مطرح شده که معکوس شکست در نوار غزه است بیشتر به واقعیت نزدیک تر است . زیرا هدف از راه اندازی جنگ نوار غزه بسط و تعمیم آن به سراسر منطقه و فراهم شدن فرصت مناسب تبلیغاتی برای لوطی جماران و سپاه پاسداران بود تا ضمن به حاشیه و فراموشی سپرده شدن پرونده ی هسته ای ، قضیه ی روند مذاکرات صلح خاور میانه نیز بر ضد خودش تبدیل شود و نقش محوری پیشنهاد دهندگان پیام مذاکرات صلح خاورمیانه یعنی مصر و عربستان سعودی در خاور میانه به رژیم تروریستی آخوندی با دو زائده ی وی همچون حزب الله لبنان و حماس واگذار شود که اکنون شاهدیم که نه اینکه سران رژیم تروریستی آخوندی به اینگونه اهداف طراحی و تعیین شده ی اشان نرسیده اند ، بلکه درست منتهی به نتایج منفی و معکوس اهداف طراحی شده برای شان شده است. چونکه هم فاش شد که عامل و مقصر اصلی راه اندازی جنگ نوار غزه رژیم تروریستی آخوندی می باشد . هم مهمتر اینکه موجب شد که رژیم تروریستی آخوندی خیلی بیش از گذشته در منطقه ی خاور میانه منزوی شود.

در خاتمه اینکه عجیب است که جنگ نوار غزه را لوطی جماران سید علی خامنه ای و سپاه پاسدارا ن با تحریک و تشویق کردن به پرتاب موشک به خاک اسرائیل از طریق جهاد اسلامی و حماس آغاز کردند و در طول 3 هفته تلاش مذبوحانه ی بس گسترده ی تبلیغاتی برای گسترش آن به درون خاک مصر و لبنان و سوریه نمودند، ولی اکنون ادعای وارونه شده است که جنگ را اسرائیل برای جبران شکست جنگ 33 روزه آغاز کرد. و لی چون شکست خورد و به اهداف خود نرسید مجبور به پذیرش آتش بس یکطرفه شد. از سوی دیگر با متهم و محکوم کردن بوش و رهبران کشور های عربی منطقه که سران ارتجاع نامیده شده اند . لیست بالاو بلندی از افخار و تحسین و تمجید و دست گل بی لام به سران رژیم تروریستی آخوندی و رهبر شجاع حزب الله لبنان و حماس دادن برای این پیروزی و سر افراز بیرون آمدن رژیم تروریستی آخوندی هورا کشیده و پایکوبی شده است که در حقیقت آن روی سکه پیروزی مشابه ی جام زهر سرکشی خمینی شیاد در جنگ 8 ساله ی ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق می باشد . ضمن اینکه اینگونه اعتراف کردن بیش ثابت می کند که مثل جنگ 33 روزه رژیم تروریستی آخوندی، تدارک دهنده ی جنگ و فاجعه ی نوار غزه می باشد.
هوشنگ � بهداد
سه شنبه 27 ديماه سال 1387