نقد و بررسی " 5 مدل سنجش جنگ 22 روزه (يادداشت روز("روزنامه ی کیهان دو شنبه 30 دی ماه سال 1387
"پس از 3 هفته مانور تبلیغاتی و مرده خوری فرصت طلبانه ی جنگ نوار غزه، اکنون نوبت فرصت طلبی و سوء استفاده گری از آتش بس ناشی از جنگ نوار غزه فرا رسیده است:
فراموش نشده موضوع انشاء در دوران دبیرستان چگونه بود و چرا که هر دانش آموزمی بایست پیرامون موضوع قصه پردازی می کرد ؟البته آنان که اهل مطالعه بودند از قلم بهتر برخور دار بوده و خوب سناریو سازی و داستان سرائی می کردند . خلاصه پردازش انشاء بستگی به استعداد و تخیل پردازی دانش آموزان داشت که چگونه در یک یا چند صحفه مطلب تهیه و آماده می کرد . حال بماند که برخی از دانش آموزان هم بودند که از روی کاغذ سفید انشای خود را در کلاس درس برای معلم و دنش آموزان می خواندند وتا زمانی که گیر نمی کردند ولو نمی رفتند، می توانستند عجیب هم نقش خودشان را خوب اجرا کنند . البته دانش آموزان هم فقط گوش می دادند و پوز خند می زدند .
از طرف دیگر نیاز به گفتن ندارد که نقش آخوند های انگل و غیر مولد بقدرت رسیده در جامعه چگونه بوده است؟ یعنی چگونه هم در مراسم جشن و عقد و عروسی حضور داشته و دارند .هم در اجرای مراسم عزا و سوگواری حاضر می باشند و مشغول مفت ومرده و شیرینی و نقل و خرما و حلوا خوری با دریافت دستمزد روضه خوانی و خطبه عقد عروسی هستند .
اکنون نیز پرورش یافتگان اینگونه مکتب آخوند های حاکم شده که اهل بازجوئی و شکنجه گری و قلم ورزی ووارونه گوئی و تحریف کردن می باشند با ترکیب و تلفیق فلسفه ی مفت و مرده خوری آخوندی و عریضه خوانی از روی کاغذ سفید تبدیل به یادداشت روز نویس شده و دست تحلیل سیاسی و ... پیرامون مسائل روز به خصوص فاجعه ی نوار غزه می زنند .

بنابراین بی جهت نیست که پس از راه اندازی جنگ نوار غزه و سه هفته مانور دادن تبلیغاتی و تهدید ومتهم به خیانت کردن سایر رهبران کشور های عربی و حتی جایزه ی بیش از یک میلیون دلاری برای ترور و کشتن حسنی مبارک رئیس جمهور مصر تعیین کردن ، خلاصه پس از کشته شدن بیش از 1200 نفر از کودکان و زنان و مردان ساکنین نوار غزه و شخم زدن نوار غزه اکنون که آتش بس داده شده است ولی پاسدار یادداشت روز نویس ضمن ردیف کردن دلایل شکست برای اسرائیل و پیروزی حماس در جایگاه قاضی بین المللی نشسته و حکم محکومیت برای دیگران صادر کرده است . در صورتیکه اگر قرار است که چنین دادگاهی تشکیل شود . ابتدا می بایست پیرامون اقدامات سران جنگ افروز و آدمکش و عوامفریب و دین فروش و غارتگر آخوندی در 30 سال گذشته تشکیل شود که فقط یک مورد کارنامه بس ننگین شان قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان خونین سل 67 می باشد که سند معتبر و انکار نا پذیر جنایت علیه ی بشریت می باشد .

بهر صورت پاسدار یادداشت روز نویس بدون اشاره به بازگشت گریختگان از خانه ها که خانه های شان که در نوار غزه ویران شده است و مشکلات مالی و اقتصادی و تحریم ها و محرومیت هائی که در نوار غزه که وجود دارد وبا آن مواجه هستند . مشخص نیست واکنش باز گشتگان وهمه چیز از دست دادگان چگونه خواهد بود و اسماعیل هنینه با موشک پرانی انتقامی از موضع بس ضعیف چه پاسخی در برابر همه چیز از دست دادگان ساکنین نوار غزه خواهد داشت؟ اما پاسدار شکنجه گر و تحریف گر یادداشت روز نویس که همچون لوطی جماران و پاسداران و لاشخوران بالا های خود را آماده ی فرود بر سر اجساد برای مرده و لاش خوری کردن مردگان نوار غزه تنظیم و آماده نموده است. اکنون با نقل قول کردن و ابراز شادمانی از مرده خوری کردن اینگونه ارزیابی و چاره جوئی و نتیجه گیری و نقل قول پیرامون 3 هفته جنگ و فاجعه ی نوار غزه کرده است:

"نتیجه چیست؟ آیا مردم غزه روحیه خود را باخته و مرعوب این وحشی گری بی سابقه شده اند؟ یا حماس نابود شده؟ یا توان مقاومت آن تضعیف شده و شلیک موشک های مقاومت رو به کاهش گذاشته؟ یا غزه به تسخیر درآمده؟ یا به ارتش 20 هزار نفری حماس آسیبی وارد شده؟ آن پیروزی که سران اسرائیل با ادعای دستیابی به آن، اعلام آتش بس یکجانبه کردند کدام است؟ بن ویدمن خبرنگار شبکه سی ان ان که به عنوان نخستین خبرنگار غربی پس از 3 هفته توانسته از مرز رفح وارد غزه شود، این گونه از مشاهداتش گزارش می دهد: �باید اعتراف کنم روحیه مردم غزه پس از 3 هفته بمباران و ویرانی کامل منازل مسکونی، عالی است. آنها در این شرایط سخت و دشوار وقتی سر از پنجره آپارتمان های خود بیرون می آورند، واقعا جسور و مبارز به نظر می آیند. اوضاع غذا و درمان بسیار وخیم است با این حال به روحیه مردم خدشه ای وارد نشده است. نفرت آنها از اسرائیل و حمایتشان از حماس افزایش یافته است.� این، واقعیت زرادخانه استراتژیک (ملی- اسلامی) و عقبه مهم جنبش و دولت مقاومت اسلامی حماس است."

در خاتمه اینکه در آستانه ی ورود به کاخ سفید رئیس جمهور جدید اوبا ما و برجای بوش قرار گرفتن، اینگونه تحلیل دادن که بحران خاورمیانه ادامه می یابد. البته افزوده شده بررسی کامل به فرصت دیگری حواله داده شده است . همانگونه که اشاره شده است ناشی از ماهیت انگلی و مرده خواری آخوندهای روضه خوان منبری بقدرت رسیده در رژیم تروریستی آخوندی می باشد که برای پیگیری منافع حقیر مالی وانباشت بیشر ثروتت خود همینطور حفظ قدرت ننگین شان دست بهر جنایت و خیانت و جنگ افروزی و ویران کردنی می زنند . اگر نه سئوال است که برروی نقشه ی جغرافیا نوار غزه کجا واقع شده است و ایران کجا قرار دارد؟ ساکنان ایران کیستند وچه نوع نیاز و مطالباتی دارند؟ اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم ایران چگونه است؟ آیا پاسخ دادن به نیاز و پیگیری مطالبات مردم ایران مهم و می بایست در الویت قرار گیرد یانه پرداختن به مسئله ی ساکنین نوارغزه و دفاع از حماس کردن و قهرمان ساختن از اسماعیل هنینه همچون شیخ حسن نصر الله رهبر حزب الله لبنان مهمتر است؛ آنهم در شرایطی که همین جنگ و فاتجعه ی نوار غزه نیز به ساکنین نوار غزه تحمیل شده است ؟ زیرا با ترغیب و تشویق و تحریک حماس و جهاد اسلامی فلسطین از سوی لوطی جماران خامنه ای و سپاه پاسداران به پرتاب موشک به خاک اسرائیل شروع شد. از سوی دیگر رژیمی که بدترین رفتار غیر انسانی با شهروندان خودش دارد و بدترین شرایط زندگی با تورم و گرانی و فقر و بیکاری را به آنان تحمیل کرده است و سرانش آلوده به فساد و تبعیض و رشوه غارتگری و جنگ افروزی و دین فروشی و جنایت و خیانت می باشند که سابقه ی 30 ساله هم دارند . چگونه اینان می توانند حامی حماس و دوستدار ساکنین نوار غزه باشند؟ به خصوص اینکه فرصت طلبانه با پاک کردن صورت مسئله تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن اذهان عمومی می کنند و با عوامفریبی و شیادی، دست به گول زدن حماس زده اند تا در پناه راه اندازی فاجعه ی نوار غزه و کشته شدن افراد بی گناه اهداف کثیف و پلید خودشان در منطقه را دنبال کنند و در ادامه ی سیاست ناامن سازی وبی ثبات کردن منطقه ی خاورمیانه تلاش برای عبور از بحران هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای را تعقیب کنند و از ابتدای آغاز جنگ 22 روزه و آتش بس کنونی درنوار غزه تا حال ، نه نامی از مردم ایران برده شده است .نه اینکه کلامی از احتیاجات و مطالبات مردم ایران گفته شده است که به وضوح همین امر هم ماهیت نامشروع و ضد مردمی بودن حاکمان بر ایران اثبات می شود وهم اینکه اهداف خبیث و کثیف برنامه ریزان راه اندازی جنگ نوار غزه برای بهره برداری ها خاص آن برجسته و نمایان شده است. که پاسخ کوتاه است . زیرا که همانا نیاز به تغییر دمکراتیک در ایران به عنوان تنها راه حل بس ضروری تر از گذشته می باشد.
هوشنگ - بهداد
دو شنبه 30 دی ماه سال 1387