گزیده خبرهای 20 دی 90 – قسمت- 5

اکنون بیشتر مشخص می شود که دلیل موج توطئه وتهاجمات  طراحی و سناریو سازی  ها علیه ی رفسنجانی واعضای خانواده ی وی که سرعت گرفته است ناشی از چیست . یا اینکه چرا موضوع برکناری رئیس دانشگاه آزاد و بر گزای نمایش خیمه شب بزی در 12 اسفند پس از 22 بهمن سالگرد انقلب وپایان پذیی همزمانی دوره ی  ریاست مجمع نظام ناشی از چیست؟ به خصوص اینکه جنگ قدرت و ثروت  باندهای مافیایی کودتایی اوج گرفته است و هرروز که به روز برگزاری نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند نزدیک می شود تضادها وتهدید واتهامات هم بیشر می شود . برای همین برای اینکه اوضاع به نفع رفسنجانی نچرخد تلاش می شود فضا برای جراحی کردن وی از رأس مجمع مصلحت همچون خراطی کردنش از رأس سیرک مجمع خبرگان آخوندی هموار گردد.
بهمن ماه سال جاري پنجمين دوره مجمع تشخيص مصلحت نظام پايان مي پذيرد. در سال 1368 و در جريان بازنگري قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، مجمع تشخيص مصلحت نظام رسما به صورت يكي از نهادهاي رسمي كشور درآمد و علاوه بر وظيفه حل اختلاف بين مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان قانون اساسي وظايف يازده گانه اي را عهده دار شد. در حال حاضر مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان دوره پنجم فعاليت خود قرار دارد، دوره نخست مجمع كه رياست آن را آيت الله خامنه اي بر عهده داشت از سال 1366 تا 1368 بود كه وجود جنگ تحميلي و شرايط خاص سياسي و اجرايي كشور از ويژگي هاي خاص اين دوره به شمار مي رفت. دوره دوم فعاليت مجمع در پايان جنگ تحميلي در سال 1368 پس از بازنگري قانون اساسي، با وظايف احصاء شده در بندها و اصول 110، 111، 112 و 177 شكل گرفت، و از اين دوره رياست هاشمي رفسنجاني بر اين نهاد با حكم مورخ 12/7/68 حضرت آيت الله خامنه اي آغاز شد.همچنين دوره سوم مجمع- كه با افزايش اعضاي حقيقي متشكل از شخصيت هاي عالي رتبه كشور در سال 1375 آغاز شد- مجمع را وارد دوران جديدي از پويايي و بالندگي در جهت انجام كامل وظايف قانوني نمود. دوره هاي چهارم و پنجم فعاليت مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز از سال هاي 1380 تا 1385 و 1385 تا بهمن ماه سال جاري را در بر مي گيرد. به هر حال دوره فعلي مجمع تشخيص مصلحت نظام- كه از 1385 آغاز شده بود- بهمن ماه امسال بعد از پنج سال پايان مي يابد و طبق قانون اساسي، رهبر معظم انقلاب اعضاء و رئيس جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام را منصوب خواهند كرد. پايان دوره پنجم مجمع تشخيص مصلحت نظام سؤالات متعددي را در ذهن متبادر كرده است از جمله اين كه با توجه به مواضع آقاي هاشمي رفسنجاني در فتنه گذشته و همچنين مواضع ساكت گونه وي در انتخابات نهم مجلس آيا وي باز هم رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام را كه يكي از اركان نظام براي حل اختلاف قوا است عهده دار خواهد شد يا خير؟
این گزارش هم می تواند یک جورایی ربط به خبر قبلی داشته باشد .چون جو سازی علیه ی دو تن از نزدیکان رفسنجانی می شود. به خصوص ایننکه شیوه ی خبر  رسانی هم پیگیری سیاست برج مقابل بارو و ایجاد اختلاف درون فامیل  رفسنجانی ودامن زدن به اختلافات میان برادر رفسنجانی با برادر همسر وی که  با شیوه ی بازجویی ومچ گیری تناقض گویی  وتواب سازی است که  از سوی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری  پیگیری شده است
دبيركميته سياسي حزب كارگزاران مي گويد: احزاب قدرتمند در كشور ما نمي توانند رشد كنند.محمد هاشمي با بيان اينكه «شرايط موجود كشور موجب شده نه حزب قدرتمند وجود داشته باشد نه اينكه حزب بتواند قدرت سياسي را به دست بگيرد»، به خبر آن لاين گفت: به آن معنا در ايران حزب وجود ندارد. طبق قوانين مدني و سياسي حزب قدرتمندي در ايران وجود ندارد.وي درباره دليل دوام نياوردن احزاب گفت: دليل اصلي به پايگاه فكري ما برمي گردد. زيرا مردم ما شيعه بوده و پيرو مكتب اهل بيت هستند. اين مكتب حزبي كامل بوده كه در اين حزب جهاد و... وجود دارد كه هيچ حزبي در دنيا از اين ارزش ها و بنيان هاي فكري برخوردار نيست. همچنانكه در مكتب اهل بيت بالاترين و بيشترين آزادي انسان وجود دارد. كه در اين راستا مي توان نمونه هاي زيادي را مثال زد. جهاد و ايستادگي در برابر ظلم خودسازي در حد اعلا در اين مكتب ديده مي شود. با توجه به اينكه مردم ما پيرو مكتب اهل بيت هستند گاهي در تبعيت از يك حزب با باورهاي ديني خود دچار تعارض مي شوند. حال ناگفته پيداست كه افراد ديندار، ارزش ها و باورهاي ديني و مكتبي خود را به خاطر حزب كنار نمي گذارند. به همين جهت حزب رونق نمي گيرد، بنابراين هر كاري كه حزب مي خواهد در راستاي سازندگي، خودسازي و... انجام دهد اين مسائل بارها در مكتب اهل بيت مورد اشاره قرار گرفته است. تشيع يا پيرو مكتب اهل بيت هيچگاه خود را اسير يك حزب سياسي نمي كند. بنابراين احزاب رونق نمي گيرند ضمن اينكه احزاب براي قدرت در دست گرفتن تشكيل مي شوند كه با توجه به ساختاري كه موجود است دچار مشكل مي شوند.لازم به يادآوري است كه حزب كارگزاران به مدت 16 سال -دو دوره دولت سازندگي و دو دوره دولت اصلاحات- بر مسند و منصب بودند و معلوم نيست چرا آقاي محمد هاشمي خلاف اين روند تاريخي را ادعا مي كند؟از سوي ديگر حسين مرعشي سخنگوي كارگزاران زماني مدعي شده بود كه اين حزب، «ليبرال دموكرات» است و «از نگاه ما اسلام داراي نظام سياسي و اقتصادي نيست» كه البته همين سخنان مورد اعتراض كساني چون محمد هاشمي قرار گرفت. بنابراين طبيعي است كه عدم امانتداري به هنگام مسندنشيني و سپس اصرار به ساختارشكني و فتنه انگيزي آن هم درون ساختار، احزاب آلوده را به سمت سقوط سوق دهد؛ اتفاقي كه درباره كارگزاران و مشاركت رخ داد..
این مصطفی کواکبیان از همان دورانی که خاتمی رئیس جمهور بود و مدعیان اصلاح طلبان در قدرت بودند وسهمی از قدرت نصیب وی نشده بود .در کنار ابراهیم اصغری از موضع انتقادی ورادیکال علیه مدعیان اصلاح طلبان بعنوان نفوذی سرباز جوپاسدار حسین شریعتمداری ایفای  نقش غضنفر گلزن  تیم خودی  اجرا می کرد وخوراک برای سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری آماده می نمود تا با شیوه ی برج مقابل بارو علیه ی مدعیان اصللاح طلبان استفاده نماید .چون وی یک فرصت طلب حرفه ای موقعیت شناس با ادا واطوار های دلقکی می باشد و خوب می داند که چه موقع  شلک بازی در آورد  یا چه بگوید که به نفع خودش وحفظ موقعیتش تمام شود .اکنون اینگونه نقش سربازجو علیه ی  رقیب مغلوب ایفا کرده و  موضع گیری  کرده است یا در اصل خوشرقصی کردن برای کودتا گران کرده است تا که نه رد صلاحیت نشود ، بلکه شرایط ورودش برروی صندلی قرمز بازار مکاره ی دوره ی نهم تضمین وتثبیت  گردد.وی نمی گوید که آن زمان که دولت و بازارمکاره ششم در اختیار مدعیان اصلاح طلبان بود چه کردند که اکنون قرار است با ورود چند عضو به بازار مکاره ی نهم اقدام مهم وچشم گیری انجامشود که وی ذوق نان لبیک گوی دشمن شکن ولی وقیح نامنفور ونا مشروع در معرکه بازار 12 اسفند  شده است.
دبير كل حزب مردم سالاري با اشاره به اختلافات اصلاح طلبان براي شركت در انتخابات گفت: نبايد اجازه بدهيم فتنه اصلاحات را بخورد.سياسي اصلاح طلبان نيز گفت: نمي شود گفت كه همه اصلاح طلبان يك راهبرد منسجم و اصلي داشته باشند فرق اصلاح طلبان با اصولگرايان اكنون در اين است كه اصلاح طلبان در اصل حضور در انتخابات مشكل دارند و اصولگرايان برسر نفرات ليست ها.يك عده معتقدند كه هيچ كس از اصلاح طلبان نبايد در انتخابات شركت كنند نظر دوم بر اين است كه ليست سراسري نبايد داده شود و افراد به طور مستقل مي توانند حضور داشته باشند و نظر سوم كه نظر ماست اين است كه اگر به تعداد يك سوم از كرسي هاي مجلس تأييد صلاحيت شوند مي توانيم ليست هم بدهيم.اين عضو جريان اصلاحات، دليل اختلاف اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات را اينطور عنوان كرد كه يكي از دلايل، حوادث سال 88 است. دليل دوم اين است كه برخي حتي اگر بخواهند هم نمي توانند شركت كنند و دليل سوم اين كه برخي بالاتر از همه اين ها مطرح مي كنند معتقدند نظام انتخابات در ايران به شكلي است كه حضور در آن فايده اي ندارد و اين دسته با يأس و نااميدي مواجه اند و متأسفانه تبليغ هم مي كنند.اعتقادم اين است كه برخي دوستان به اين دليل كه خود نمي توانند در انتخابات شركت كنند از بي فايده بودن حضور در انتخابات حرف مي زنند. برخي نظرسنجي هاي غيررسمي و حتي رسمي نشان مي دهد كه استقبال از اصلاح طلبان در شهرستان ها نيز حتي بيشتر از ساير جريان ها باشد.وي افزود: كساني كه نيت تغيير نظام داشته باشند اصلاً نمي توانند اصلاح طلب باشند، اصلاح طلب كسي است كه قوانين نظام را پذيرفته و در چارچوب آن فعاليت مي كند من با تحصن مجلس ششم همان موقع هم مخالف بودم .وي در مورد حصر خانگي دو تن از نامزدهاي رياست جمهوري انتخابات سال 88 اظهار كرد: اين موضوع مصوبه شوراي عالي امنيت ملي بود و مصوبات اين شورا براي همه لازم الاجرا است.وي در پاسخ به سؤالي كه آيا قبول داريد كه فتنه از درون اصلاحات بيرون آمد نيز گفت: اتفاقاً معتقدم كه نبايد اجازه دهيم كه فتنه اصلاحات را بخورد. يك عده مي خواهند با مكدر كردن فضا سوءاستفاده كنند آن طرف هم شفاف صحبت نمي كند.