دروغ نامه ی کیهان شنبه 8 بهمن ماه 1390
نقد وبر رسی :  (يادداشت روز) دروغ نامه  ی کیهان " مجلس ضربه دوم را وارد كند "  
" مدعی قلم بر دست بدون توجه به موضع روسیه و چین که مدافع تحریم می باشند .زیرا که  گفته می شود  اینان جزو برندگان تحریم نفت ایران هستند.چون روسیه بدلیل افزایش قیمت نفت در آمد بیشتری از فروش نفت به اروپا کسب می کند وچین هم بدلیل تحریم نفت ایران ارزان تر نفت می خرد . زیرا که  رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی بدلیل تحریم نفت مجبوراست با سیاست چوب تاراج بر منابع نفتی وگازی زدن ومشتری پیدا کردن نفت ارزان به چین بفروشد چون بشدت نیاز به پول در آمد نفت دارد. ولی این مدعی در مورد تحریم نفت از سوی اتحادیه ی اروپا  اقدام شان راا حمقانه نامیده چونکه خودشان را تحریم کرده اند"
تحلیل گری  وتفسیر مسایل به شیوه روضه تکراری و شیون و زاری همیشگی بر سر گوری  است که در آن مرده ای نیست . چونکه عجیب است که مداحان و مرثیه خوانان قلم بر دست شده هیچ روضه ی دیگری به جز آنچه به این طوطیان کم هوش وحافظه دیکته شده نمی دانند . برای اینکه بطور سیستماتیک با کپی کردن دست نویس های هم یا تقلید  کردن صدای همدیگر با گریز زدن های یکنواخت به صحرای کربلا مأموریت دیگری ندارند .چون نه اینکه از رابطه علت ومعلولی استفاده نمی کنند تا که روضه خوانی های شان نه اینکه  با دلیل وبرهان  برای مخاطبان شان نیست و یکنواخت وگوش خراش است ، بلکه مردم هیچگونه جایگاه وحق وحقوقی ندارند تا ارزش نام بردن داشته باشند .برای اینکه صنعت وهنر خلق دشمن یا دشمن تراشی بیگانه جایگزین شده است که با وجود اینکه این دشمن 33 سال است توطئه گری می کند و  متحمل شکست می شود .عجیب است که نادم ومأیوس نمی شود ودست بر دار هم نیست .به خصوص هر زمان رژیم فاشیست مذهبی کودتایی در بن بست وبحران قرار می گیرد و تضاد و رقابت واختلافات ناشی ازجنگ قدرت وثروت بالا می زند. یاا ینکه بحران هسته ای حاد می شود . یا اینکه سناریوی نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی تقلباتی در پیش روی می باشد که برای عوامفریب و گول زدن وسیاهکاری کودتاگران سرکوبگر مجبور می شوند که کمی سرکوب وضرب وشتم وبازداشت و زندان وشکنجه واعدام را شل کنند .چون روزنه برای نفس کشیدن مردم معترض وناراضی باز می شود . بنابراین بوق تبلیغاتی سناریوی تکراری  دشمن شناسی  وکشف توطئه های دشمن بیگانه وشناسایی پادوهای تبلیغاتی ستون پنجمی دشمن بیگانه در داخل کشور هم اوج می گیرد . در این رابطه قلم زن غیر ایرانی  دروغ نامه ی کیهان وارد گود شده است تا نسخه ی نوحه های تکراری گذشته با جابه چایی برخی از ترجیح بندهایش را به نمایش گذارد که شامل تحریم بانک مرکزی ونفت از سوی اتحادیه اروپا  می شود که پیرامون آن بعنوان پیش مقدمه اشاره کرده که اروپا با این اقدام خودش را تحریم کرده است سپس  از موضع فرار به جلو و ضعف این چنین قدرت نمایی کرده ومانور تبایغاتی همراه با رهنمود داده است :
"اقدام چند روز پيش اتحاديه اروپا عليه ايران كه در دو فاز تحريم خريد نفت ايران و معامله با بانك مركزي از سوي كشورهاي عضو اين اتحاديه انجام شد، بيش از آنكه يك اقدام جامع و كارا عليه ايران ارزيابي شود به «آخرين تير تركش غرب» تعبير شد چرا كه همه مي دانند غرب قادر به مواجهه نظامي با ايران نيست. مهمترين دليل اين عدم توانايي آن است كه در طول 30 سال گذشته و بخصوص در 10سال اخير، غرب عليرغم حمله نظامي به مخالفان به مراتب كم خطرتر- در عراق، افغانستان، ليبي، لبنان و فلسطين- از ورود به چالش نظامي با ايران اجتناب كرده است و با توجه به نكته فوق، تحريم اخير اتحاديه اروپا و چرايي و پيامدهاي آن از چند منظر قابل بررسي است.اعلام رسمي اين نكته است كه از اين پس از اجماع جهاني و حركت در چارچوب حقوقي و استفاده از سازمانهاي بين المللي و حتي استفاده از سازمانهاي فني- نظير آژانس بين المللي انرژي اتمي- عليه ايران خبري نخواهد بود.آنچه چند روز پيش در اتحاديه اروپا اتفاق افتاد، سقف اقدام غرب عليه ايران بود. تحريم نفت ايران و تحريم بانك مركزي كشورمان اقدام آخري بود كه طي دو سال گذشته، غرب بارها از آن سخن گفته و آن را يك اقدام موثر ارزيابي مي كرد اما واقعيت اين است كه اگر مصوبه اتحاديه اروپا همين الان- و نه از 11تيرماه سال آينده- اجرا شود، صادرات حدود 17درصد نفت ايران به اروپا متوقف مي شود. اين ميزان نفت صادراتي اگر به كشورهاي صنعتي آسيايي هم صادر نشود به اقتصاد ايران لطمه نمي زند چرا كه در حال حاضر اقتصاد ايران از همه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا سرپاتر است".
قلم بر دست غیر ایرانی در ادامه ی ادعاهای فرار به جلو وارونه خود که فقط مصرف داخلی دارد . بنابراین بدون توجه به موضع روسیه و چین که مدافع تحریم می باشند .زیرا که  گفته می شود  اینان جزو برندگان تحریم نفت ایران هستند.چون روسیه بدلیل افزایش قیمت نفت در آمد بیشتری از فروش نفت به اروپا کسب می کند وچین هم بدلیل تحریم نفت ایران ارزان تر نفت می خرد .چون رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی بدلیل تحریم نفت مجبوراست با سیاست چوب تاراج بر منابع نفتی وگازی زدن ومشتری پیدا کردن نفت ارزان به چین بفروشد چون بشدت نیاز به پول در آمد نفت دارد. ولی این مدعی در مورد تحریم نفت از سوی اتحادیه ی اروپا  اقدام شان راا حمقانه نامیده چونکه خودشان را تحریم کرده اند . در دنباله ادعای اعضای بازار مکاره را ضمیمه کرده است که  ادعای خسارت از اتحادیه اروپا بدلیل  تحریم شده است و به اینان توصیه کرده است که با یک طرح 3 فوریتی پیشگام توقف صدور نفت به اتحادیه اروپا شوند تا قدرت ملی را به رخ شان بکشانند . ازسوی دیگر این تحریم را توطئه اروپا وآمریکا با همسویی خاتمی ومدعیان اصلاح طلبان  در داخل کشور کرده است و آن را اینگونه ربط به نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند کرده که هدف کاهش مشارکت در این نمایش خیمه شب بازی است:
 " تحريم اتحاديه اروپا در واقع تحريم خود اروپاست و يك اقدام عجولانه و احمقانه به حساب مي آيد چرا كه تحريم خريد نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا به افزايش حداقل 20 درصدي قيمت نفت مي انجامد كما اينكه همين الان و در فاصله يك هفته و در حالي كه هيچ تحريمي اعمال نشده است، بين 5 تا 6 دلار- يعني حدود 7 درصد- به قيمت نفت افزوده شده است اين به آن معناست كه در شرايطي كه خريداران اصلي نفت ايران حاضر به تحريم ايران نيستند، ايران مي تواند بدون صادرات نفت به اروپا و بدون اين كه كشوري را جايگزين اروپا كند. همانگونه كه از سوي بعضي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مطرح گرديده است، ايران مي تواند همين الان اعلام كند كه قراردادهاي خود با اروپا را لغو مي كند در اين حالت ممكن است لغو قرارداد را مستلزم به پرداخت غرامت از سوي ايران بدانند اما بايد توجه داشت كه بيانيه تحريم ابتدا از سوي اتحاديه اروپا صادر شده است بنابراين اگر كشورهاي اروپايي خريدار نفت ايران، تصميم اتحاديه را قبول ندارند بايد مخالفت خود را رسما اعلام كنند و اگر با آن مخالف نيستند كه اقدام ايران مقابله به مثل تلقي شده و نه تنها مستلزم پرداخت غرامت نيست بلكه طرف هاي اروپايي بايد به ايران به علت تصميم به لغو يكجانبه قرارداد غرامت بپردازند. بهترين روش براي ايران اين است كه مجلس شوراي اسلامي در يك اقدام فوري- با تهيه طرحي سه فوريتي- دولت را مكلف به توقف صادرات نفت به كشورهاي امضاكننده تحريم اتحاديه اروپا بنمايد «ايستادن در برابر فشار غرب» يك مسئله جناحي و يا بخشي از حاكميت نيست بلكه همزمان مسئله اي ملي و حاكميتي است و از قضا فشار غرب، به وحدت داخلي ايران و عملياتي شدن نگاه مخالف غرب در ايران مي انجامد.آمريكا و اروپا بدون شك با دعوت هايي از داخل ايران مواجه بوده اند. اين دعوت را چه كساني انجام داده اند. در اينكه فتنه گرها بازشدن فضاي تنفسي خود را به اقدامات تنبيهي غرب عليه ايران گره زده اند، ترديدي نيست. وقتي خاتمي در جمع تعدادي از عناصر پادوي فتنه مي گويد به زودي شرايط تغيير مي كند، از غيب خبر نمي دهد بلكه در پشت صحنه شاهد تصميماتي بوده است و يا وقتي يكي ديگر از سران فتنه از شرايط سخت تر اقتصادي خبر مي دهد خواب نما نشده و تئوري پردازي هم نمي كند. ارتباط عناصر فتنه با محافل تصميم گير غربي آشكارتر از آن است كه به «رونمايي» احتياج داشته باشد اما از طرف ديگر غرب هم حتما مي داند كه از عناصر فتنه 88 كار چنداني برنمي آيد و نمي توانند منشأ اثري باشند و از اين رو بعيد است كه غرب صرفا به درخواست سران فتنه به تشديد فشارها روي آورده باشد. در عين حال اقدامات اتحاديه اروپا و هم پيمانان خارجي و داخلي آن، ارتباط معناداري با انتخابات پيش روي مجلس دارد. كاستن از مشاركت مردم ايران در پاي صندوق راي يك هدف كليدي غرب به حساب مي آيد"
در خاتمه اینکه در مقابل ادعای مضحک وتوهین آمیز به فهم وشعور مردم ایران که این قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس آنگونه قلم فرسایی کرده است که گویا  مردم  در چند هفته گذشته  خود شاهد و ناظر افت وخیز وشتاب وصعود ناگهانی قیمت ارز وسکه ی طلا و دلار وسقوط شتابان کاهش ارزش ریال نبوده اند . از سوی دیگر کدام مسئولی به جز رئیس جمهور خالی بند و وارونه گوی که  مدعی است دولت وی پاک ترین دولت تاریخ  است و تأکید بر عدم  وجودمشکل اقتصادی می کند به اینگونه ادعا ها باور دارد. یا می تواند دفاع از این شرایط کند که روند رو به رشد واردات کالاها چگونه هم موجب افزایش نرخ تورم وگرانی وبیکاری وفقر شده است که نه موجب ورشکستگی واحدهای تولیدی وصنعتی ونا بودی کشاورزی و نابسامانی وهرج و مرج اقتصادی همراه با تعطیل شدن کارخانه ها وبیکاری کارگران زحمت کش شده است که مدام دست به تجمع اعتراضی می زنند که یا بیکار شده اند .یا اینکه چندین ماه وسال است که دستمزد نا چیزشان به تعویق افتاده است .حال بماند که نرخ دستمزد مرز فقر اقتصادی 2 میلیون است ولی دستمزد تصویب وتعیین شده از سوی دولت وکار فرمان 328 هزار تومان می باشد .یعنی یک هفتم رقم خط مرز فقر اقتصادی است.  بهرحال اوضاع آنگونه است که صدای فریاد گرانی وفشار برروی محرومان و زحمت کشان امام جمعه قم بلند شده است .ولی این قلم زن غیر ایرانی وامدار واجاره ای مدعی شده است . كه در حال حاضر اقتصاد ايران از همه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا سرپاتر است؟
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان شنبه 8 بهمن ماه 1390