گزیده خبرهای 5 بهمن 90 . قسمت -3
جهت اطلاع
اوضاع آنگونه آشفته وخرت وخر شده است که موجبب اند مافیایی انگلیسی غارتگر مؤتلفه که در 33 سال گذشته نقش مستقیم در غارتگری و صاحب ثروت های نجومی یکشبه شده داشته است . اکنون با وجود اینکه مدافع سینه چاک دولت مدعی اصول گرای عدالتو حذف رقیب مغلوب از صحنه داشته است .ولی سر منبرر فته و خطاب به دولت گفته است که باید از مردم ایران بدلیل بی بند وباری گرانی ها عذر خواهی کند.
* حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي طباطبايي، در آخرين شب از مراسم عزاداري دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامي با اشاره به مشكلات اقتصادي در كشور اظهار داشت: دولت بايد از مردم عذرخواهي كند، عذرخواهي عزت و عظمت است. مردم آنقدر خوب هستند كه اگر بفهمند ما اشتباه كرديم كمك و ياري مي‌كنند. وي به حزب موتلفه اسلامي پيشنهاد داد در بعضي مسائل به صورت صريح موضع گيري كند. آقاي طباطبائي افزود: متأسفانه برخي افراد قطعنامه‌هاي دشمن را كاغذ پاره مي‌دانند و همين روش، مشكل ساز شده است. نماينده دور هفتم مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مشكلات ارز و سكه به دولت بر مي‌گردد و كساني كه اخلال مي‌كنند اصل اشكال به دولت بر مي‌گردد و دولت بايد از مردم عذرخواهي كند. وي در پايان گفت:‌اي كاش دولت به مردم بگويد اشتباه كردم و‌اي كاش ما هم حمايت كرديم
قرارداد جديد همكاري‌ نظامي بين مسكو و دمشق
اینگونه قرارد اد نظامی روسیه با سوریه نه بدلیل حمایت از دیکتاتور جنایتکار بشار اسد و مخالفت و دهان  کجی کردن به اتحاد کشورهای عرب می باشد ، بلکه جواب دادن یا تلافی کردن  حمایت غرب به خصوص آمریکا از مخالفان  معترض روسی ها به  انتخابات دوما در روسیه است .هم اینکه عقب نماندن از اقدام فروش تجهیزات نظامی آمریکا به عربستان وسایر شیخ نشینان حوزه ی خلیج فارس می باشد.
روسيه و سوريه قراردادي در مورد فروش 36 فروند هواپيماي رزمي-آموزشي "ياك-130" روسي به ارزش 550 ميليون دلار امضاء كردند. به گزارش آفتاب به نقل از روزنامه "كامرسانت"، روسيه و دمشق قرارداد جديدي در خصوص فروش 36 فروند هواپيماي رزمي-آموزشي "ياك-130" امضاء كرده‌اند. اين قرارداد بلافاصله بعد از آنكه مقامات دمشق پيش پرداخت آن را بپرازد، اجرا خواهد شد. يك مقام شركت "راس آبارون اكسپورت" با اعلام خبر امضاي اين قرارداد بين مقامات مسكو و دمشق گفت: در ماه دسامبر طرفين كارهاي اوليه مربوط به اين قرارداد را انجام داده و در نهايت اين قرارداد به امضاء رسيد. به گفته وي، ارزش كلي اين قرارداد حدود 550 ميليون دلار (تقريبا 3/15 ميليون دلار براي هر هواپيما) است. البته كارشناسان معتقدند كه اين قرارداد فروش سلاح و تجهيزات نظامي به سوريه ممكن است سرنوشت قراردادهاي نظامي روسيه با ليبي را پيدا كند كه بعد از اعمال تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل مقامات مسكو را وادار كرد كه از اجراي آنها صرف‌نظر كند كه در پي آن خسارت مالي بالغ بر 4 ميليارد دلار به روسيه وارد شد. ضمن اينكه "ويكتوريا نولاند" سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه آمريكا روز دوشنبه اعلام كرد كه مقامات واشنگتن قصد دارند از روسيه در مورد فروش هواپيماهاي روسي به سوريه توضيح بخواهند
دو نامزد نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی نهم که حامی دولت می باشند که از سوی شورای نگهبان آلت دست رد صلاحیت شده اند  می تواند د ارای عواقب واکنشی باشد که منتهی  به  نقش  ریختن بنزین برروی آتش و شعله ور شدن آتش شود . چونکه از سوی هیأت های اجرایی وزارت کشور تأیید صلاحیت شده بودند . به خصوص اینکه یکی شان مدعی  شده که وی مسئول امور فرهنگی در واحد تبلیغات و انتشارات سپاه کودتاگر و  مسئول نظارت و پیگیری عقیدتی سیاسی کل سپاه کودتاگر بوده است . همچنین مسئول معاونت امور روحانیون حوزه نمایندگی ولی وقیح خائنه ای  درنیروی هوائی سپاه کودتا گر همینطور مسئول عقیدتی سیاسی صنایع موشکی یا مهدی وزارت دفاع و مسئول نمایندگی ولی وقیح منفور ونامشروع خائنه ای در یگان موشکی سپاه بوده است . بعلاوه بیش از۲۳ سال امام جماعت مسجد النبی  بوده  و دبیرکل جامعه وعاظ ولایی کشور است . موازی این مسئولیت ها رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری هم جزو سوابق وی  می باشد . ولی بدلیل ادامه ی حاد شدن جنگ قدرت وثروت واختلاف و شکاف وتضاد ها میان لوطی وعنترش  موجب رد صلاحیت وی شده است. آیا بازهم این رژیم ضد بشری وقرون وسطایی کودتایی مشروعیت دارد و باید در این نمایش خیمه بازی شرکت نمود؟
حجت الاسلام و المسلمین «عباس امیری فر» وحجت الاسلام و المسلمین «بهمن شریف‌زاده» دو داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رد صلاحیتشان به شورای نگهبان قانون اساسی شکایت کرده‌اندایرنا: امیری فر در خصوص رد صلاحیتش در هیات نظارت استانی شورای نگهبان گفت: هیات نظارت استانی مرا به استناد بند یک ماده ۲۸ قانون انتخابات که مربوط به اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، رد صلاحیت کرده استوی افزودمن همواره حمایت از دولت را در دستور کار خود قرار داده‌ام؛ زیرا رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که در صد سال اخیر و بعد از مشروطه چنین دولتی نداشته‌ایمامیری فر به سوابق خود اشاره و تصریح کرد: بنده ۲۲ سال شاگرد رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه بوده‌ام و ۱۹ ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اماین داوطلب نمایندگی مجلس نهم که توسط هیات اجرایی انتخابات این مجلس تایید صلاحیت شده است، خاطرنشان کرد: سه مرجع بزرگ تقلید آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی ضمن اینکه دروس حوزوی خارج فقه و اصول بنده را مورد تایید قرار داده‌اند؛ اعلام کرده‌اند که بنده از جهت تعهد اسلامی و شایستگی اخلاقی مورد تایید هستموی گفت: با توجه به همین ادله شکایت خود را در ۲۰ صفحه به شورای نگهبان تقدیم کردمامیری فر گفت: مسئول امور فرهنگی در واحد تبلیغات و انتشارات سپاه، مسئول نظارت و پیگیری عقیدتی سیاسی کل سپاه، مسئول معاونت امور روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه درنیروی هوائی سپاه، مسئول عقیدتی سیاسی صنایع موشکی یا مهدی (عج) وزارت دفاع، مسئول نمایندگی ولی فقیه در یگان موشکی سپاه، امام جماعت مسجد النبی (ص) بیش از۲۳ سال، دبیرکل جامعه وعاظ ولایی کشور، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری از جمله سوابق بنده است. شریف‌زاده: ‌تاکنون سه بار اعتراض کرده‌ام.شریف‌زاده نیز در گفت‌و‌گو با ایرنا بااشاره به اعتراض خود به رد صلاحیتش توسط هیات اجرایی و هیات نظارت استانی شورای نگهبان، گفت که اکنون به شورای نگهبان شکایت کرده‌اماین داوطلب نمایندگی مجلس نهم افزود: در هیات اجرایی با استناد به بند ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات مبنی بر عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت شده‌اموی تصریح کرداین درحالی است که بنده در ۳۰ سال گذشته مشغول تدریس مبانی فقهی و همچنین ولایت فقیه هستماین مدرس حوزه علمیه تهران خاطر نشان کرد: بعد از رفع اتهام در خصوص عدم التزام به ولایت فقیه به هیات نظارت شکایت بردم اما آن‌ها به خاطر عدم اعتقاد به اسلام بر اساس بند ۱ ماده ۲۸ قانون انتخابات رد صلاحیتم کردندشریف‌زاده تاکید کرد: در حالی که ۳۰ سال مدرس فقه، اصول و اخلاق در حوزه هستم، ۱۵ سال نیز در مراکز سپاه و بسیج، فعالیت داشتم و هنوز نیز در این مراکز حضور دارماین داوطلب نمایندگی مجلس نهم خاطرنشان کردتاکنون کتاب‌هایی در زمینه اخلاق الهی نوشته‌ام که نزدیک به ۲۰ بار تجدید چاپ شده اما اکنون بنده را به کفر متهم کرده‌اندوی با بیان اینکه نظر هیات نظارت استان بر این است که من تابع قانون نیستم، اظهار داشت: این بار شکایت خود را به شورای نگهبان ارجاع داده‌امشریف‌زاده با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برخی از حامیان دولت رد صلاحیت شده‌اند، گفت: این در حالی است که مخالفان دولت و اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده‌اند
 خوب همین یک مورد پشیمانی که گفته است  تنها یک مورد پشیمان شده‌ام و آن به رأیی بر می‌گردد که در سال ۸۴ به رئیس دولت دادم وتأکید کرده که اگر شناخت فعلی را از سیاست‌ها و رفتارهای ایشان داشتم یقین بدانید که رای سفید می‌دادم و این بدان معناست که به رقیب ایشان هم رای نمی‌دادم. مشخص است که این اعتراف به پشیمانی خیلی بار دارد. زیرا که این دولت نهم ودولت کنونی دهم مورد حمایت پاسداران کودتا گر به خصوص ولی وقیح منفور نا مشروع علی خائنه ای بوده است . بنابراین بطور غیر مستقیم شامل پشیمانی گفتگوی اخیر وی می  شود که تأکید بر لبیک گویی به ولی وقیح منفور ونامشروع خائنه ای کرده است . چون وی  مستبد همکاره انتقاد نا پذیر  بدون پاسخگوی می باشد .
عماد افروغ در پاسخ به اظهارات تند برخی افراد غیر سیاسی به مصاحبه اخیرش در تلویزیون گفت: اصولا به صحبت‌هایی که منطق نداشته باشد و از سوی افرادی مطرح شود که در مسائل علوم انسانی تخصصی نداشته باشند، جواب نمی‌دهمزندگی: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص فتنه همواره به عنوان کار‌شناس گفته‌ام فتنه چند سویه است و نباید فقط به یک سوی آن توجه کردفتنه یک ثمره و نتیجه دارد و یک ریشه و یک ساقه. لذا ما در ریشه یابی و بررسی فتنه نباید فقط به ثمره آن توجه کنیم و از ریشه‌ها غافل شویموی در ادامه با اشاره به برخی سیاست‌ها و رفتارهایی که در سالهای اخیر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نمود داشته است گفتریشه بخشی از فتنه در برخی سیاست‌هایی بوده که در سالهای اخیر شاهد بودیم و از سوی دیگر نحوه مواجهه با رقبا، عدم ازادی بیان، نقد ناپذیری را برخی دیگر از ریشه‌های فتنه می‌توان دانست: از یکی از افراد بصیر با تعریف فوق شنیدم که افاضه فرمودند که فلانی از گفتگوی خود در پارک ملت پشیمان شده است. در پاسخ به او باید بگویم «بنده خدا تاکنون در طول حیاتم به ویژه پس از انقلاب اسلامی به غیر از یک مورد از هیچ اتخاذ موضعی پشیمان نشده‌ام و در این مورد به خصوص نیز از تک تک کلمات و عبارات خود دفاع می‌کنم  اشاره کردم تنها یک مورد پشیمان شده‌ام و آن به رأیی بر می‌گردد که در سال ۸۴ به رئیس دولت دادم. اگر شناخت فعلی را از سیاست‌ها و رفتارهای ایشان داشتم یقین بدانید که رای سفید می‌دادم و این بدان معناست که به رقیب ایشان هم رای نمی‌دادم.