گزیده خبرهای 4 بهمن 90
بیانیه وزارت نفت.وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تصمیمات اتحادیه اروپا اعلام کرد.ملت ایران از حقوق خود دست نمی‌کشد/ اتحادیه اروپا مسئول ایجاد تنش و بحران.خبرگزاری فارس: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حرکت غیراصولی اتحادیه اروپا در تحریم کشورمان و با تأکید بر اینکه ملت ایران از حقوق اساسی خود دست نمی کشد، اعلام کرد: اتحادیه اروپا مسئول تلاش برای ایجاد تنش و بحران آفرینی است.
ترجمان وتکرار کمدی ووارونه ی پاسدار گماشته احمدی نژد که در دفاع از پروژه ی هسته ای واهداف نظامی آن مدعی می شد .ملت سر وسوزنی از حق هسته  ای خود کوتاه نمی آیند .چون می گویند انرژی هسته ای حق مسلم ماست . که منظور همان سلاح هسته است که در پوشش نا ملت بیان می شد. اکنونن یز وزارتت رور وجاسوسی امور خارجه از موضع نماینده ی ملت شدن بر گردان همان  ادعا را نشخور وتأکید کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیمات اتحادیه اروپایی در قبال کشورمان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد. شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی در نشست روز دوشنبه سوم بهمن ماه و در ادامه سیاست های غیر قانونی خود، تصمیماتی غیرمنطقی و توجیه ناپذیر در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرد.جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این حرکت غیراصولی و با تأکید مجدد بر سیاست های مسئولانه خود مبنی بر تنظیم  روابط با کشورهای جهان براساس حقوق و مقررات بین المللی و اصول احترام متقابل معتقد است که این تصمیمات آثار و پیامدهای ناگواری برای مردم اروپا و دیگران خواهد داشت. در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تأکید و همواره همکاری در چارچوب تعهدات خود به آژانس بین المللی انرژی اتمی را ادامه داده و از هرگونه تلاشی برای شفاف تر کردن برنامه هسته ای خود دریغ نکرده است.به نظر می رسد اتحادیه اروپایی در دنباله روی غیر منطقی از سیاست های آمریکا به منظور فرافکنی مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود درصدد انحراف افکار عمومی از بیداری عدالتخواهانه مردمی و جنبش ضد تبعیض و سرمایه داری توسط فضاسازی های غیر واقعی می باشد.این بیانیه می افزاید: ملت ایران بارها اثبات کرده است که هرگز تحت فشار و اقدامات ظالمانه حاضر به دست کشیدن از حقوق مشروع و قانونی خود نبوده و مسلماً با ایستادگی در چارچوب اصول عدالت خواهی و اعتقاد به صلح و ثبات بین المللی در آینده نیز تسلیم چنین روش هایی نخواهد شد و این مسئله را به رهبران کشورهای غربی گوشزد می کند که حرکت تقابلی با استقلال و پیشرفت کشورهای مستقل به مشکلات پیچیده دنیای کنونی خواهد افزود. مسئولیت پیامد این گونه تصمیمات نسنجیده و تلاش برای ایجاد تنش و بحران آفرینی بر عهده اتحادیه اروپایی خواهد بود. 
در واکنش به تحریم نفت ایران از سوی اروپا:مردم بحران‌زده اروپا از تحریم نفت ایران بیشتر ضرر می‌کنند.خبرگزاری فارس: در پاسخ وزارت نفت ایران به تصمیم عجولانه اتحادیه اروپا آمده است: با تحریم نفت ایران ضرر و خسارت سنگین اقتصادی ناشی از تحریم به مردم بحران‌زده اروپا و کشورهای پیشرفته و در حال توسعه می‌رسد.
وقتی رژیم فاشیستی مذهبی و کودتایی ضد مردمی باشد به جای اینکه دفاع از منافع ملت وکشور کند .ولی در ادامه ی سیاست 33 ساله ی چوب حراج زدن بر منابع وذخایر کشور وسرمایه ی ملی بهدر دادن نگران تعطیلی کارخانه های تولیدی کشور و بیمار ستان ها وبیکار شدن کارگران و پرسنل بیمارستان وو احدهای تعطیل شده  در کشور و افزایش قیمت دلار وسکه طلا نیست ، بلکه نگران ضرر و زیان خریداران نفت می باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران به دنبال تصمیم عجولانه اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم نفت ایران، بیانیه‌ای را به شرح ذیل منتشر کرد:" اتحادیه اروپا با تحریم نفت ایران عملا نفت، این ابزار غیرسیاسی را وارد بازی‌ها و مطامع سیاسی کرده و قطعا تبعات این تصمیم عجولانه به‌غیر از اروپا، کشورهای دیگر جهان را نیز متاثر خواهد ساختقابل توجه است که تنها 18 درصد از نفت صادراتی ایران به کشورهای اروپایی صادر می‌شود و مابقی نفت صادراتی ایران به سایر بازارهای جهانی عرضه می‌شود.با عنایت به بازار عرضه و تقاضا و مشتریان بالقوه نفت ایران، هیچ گونه نگرانی در خصوص جایگزینی فروش نفت ایران با مشتریان جدید وجود ندارد. مردم ایران اسلامی مطمئن باشند که وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران به‌دور از تنش‌ها و حواشی سیاسی، تمهیدات لازم را از مدت‌ها قبل اندیشیده و راهکارهای لازم برای مواجهه با هرگونه چالش در موضوع انرژی را تدبیر کرده است.در ادامه به مواردی از عواقب تصمیم عجولانه اتحادیه اروپا در تحریم نفت ایران اشاره می‌شود:1. استفاده ابزاری و غیر متعارف از نفت در معادلات سیاسی حاکم بر جهان به‌عنوان یک بدعت خطرناک در دنیا.2. ضرر و خسارت سنگین اقتصادی ناشی از تحریم نفتی ایران به مردم بحران‌زده اروپا و کشورهای پیشرفته و در حال توسعه.3. افزایش قیمت‌های جهانی نفت و کاهش شدید رشد اقتصاد جهانی به‌ویژه در دنیای بحران‌زده غرب.4. بی‌ثباتی در امنیت عرضه و تقاضای انرژی در سطح جهان.5. تحمیل هزینه‌های اضافی گزاف به مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی در اروپا.6. تشدید بحران‌های اقتصادی در کشورهای مبتلا به آشفتگی‌های اقتصادی خصوصا کشورهای اروپایی.
مهمان‌پرست:اروپایی ها به منافع ملی خود بیندیشند و خود را از بازار انرژی ایران محروم نکنند.خبرگزاری فارس: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تحریم اقتصادی کشور به بهانه فعالیت های صلح آمیز هسته ای را غیرمنطقی و ناعادلانه و روشی شکست خورده خواند و به اروپایی ها توصیه کرد که به منافع ملی خود بیندیشند و خود را از بازار انرژی ایران محروم نکنند.
برای تأیید مضاعف بیانیه ی وزارت نفت که پاسداران کودتا گر بر این وزارتخانه ی نفتی چنگ انداخته اند . به جای اینکه نگران وحشتناک صعود قیمت دلار و سکه ی طلا باشد که چگونه در فیلم ضمیمه شده خبری بعدی نشان داده می شود مردم  چگونه  برای خرید سکه ی طلا در جلوی شعبه ی بانک ملی تجمع کرده اند که بیانگر آشفته بازار اوضاع اقتصادی و سیستم بانکی وپولی وارزی می باشد. اما مترسک سخنگوی وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه از محروم شدن اروپایی ها از سیاست چوب تاراج بر منابع نفتی ایران زدن  سخن گفته ونگران به خطر افتادن منافع این کشورهای اروپایی شده است تا ثابت کند وابستگی و ضد مردمی بودن رژیم همه چیز فروش فاشیستی مذهبی و کودتایی نه شرقی نه غربی ضد آمریکایی  با ادعای  رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه  یعنی چه؟
به گزارش خبرگزاری فارس، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: تحریم اقتصادی به بهانه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان ، اقدامی غیرمنطقی و ناعادلانه است اما تاثیری در روند حرکت ملت ما برای دستیابی به حقوق اساسی خود ندارد.وی در گفت وگو با واحد مرکزی خبر افزود: اصولا شیوه تهدید، فشار و تحریم در مقابل ملتی که برای رویکرد خود منطق و استدلال قوی دارد، روشی شکست خورده است.مهمان پرست با اشاره با تصویب توقف خرید نفت از ایران در اتحادیه اروپا اظهار داشت: همانطور که در اظهارات مقامات اروپایی و اخبار منتشره در این باره مشخص است، برخی کشورها تعویق این کار را تحت پوشش تحریم های تدریجی مطرح کرده اند که این موضوع حاکی از رویکردی سیاسی است.وی گفت: نیاز بلندمدت و پایدار کشورهای مختلف جهان به انرژی به نحوی است که نمی توان جمهوری اسلامی ایران را که دارای دومین ذخایر بزرگ گاز و چهارمین ذخایر بزرگ نفت دنیاست تحریم کرد.مهمان پرست افزود: به نظر می رسد اخلال در تامین نیازهای انرژی کشورهای رقیب اقتصادی آمریکا در سال های آینده، در دستور کار مقامات آمریکا قرار گرفته است و آنان به بهانه فشار سیاسی بر ملت ایران درصدد تضعیف رقبای اقتصادی خود هستند.سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات اروپایی و دیگر کشورهایی که در این زمینه زیر فشار سیاسی آمریکا قرار دارند باید به منافع ملی خود بیندیشند و برای تحقق اهداف پنهان مقامات آمریکایی، خود را از بازار انرژی ایران محروم نکنند.وی هشدار داد:‌ این کشورها توجه داشته باشند که با این اقدامشان، در تامین انرژی مورد نیاز برای رشد اقتصادی تعریف شده خود مشکلات جدی ایجاد نکنند.مهمان پرست گفت: هر کشوری که خود را از بازارهای انرژی ایران محروم کند بلافاصله شاهد جایگزین شدن رقبای دیگری در این زمینه خواهد بود.
فیلم / ازدحام جمعیت برای پیش خرید سکه در بازار روبروی بانک ملی دوشنبه، ۳ بهمن
در کجای جهان اینگونه تجمع در جلوی بانک ملی اش برای  خرید و در یافت سکه ی طلا دیده می شود که درر ژیم ضد بشری قرون وسطایی کودتایی ایران وجود دارد .آنهم در سال جهاد اقتصادی که مکمل سال نوآوری و شکوفایی اقتصادی می باشد . بازهم باید در شوهای نمایشی خیمه شب بازی های این رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی کودتایی شرکت نمود؟ آیا اصلاً این رژیم قرون وسطایی بربرمنش  مشروعیت دارد و نباید بدون درنگ برای تغییرش مبارزه بی امان نمود تا به اوضاع تحمیلی تحمل ناپذیر وطاقت فرسای 33 ساله پایان داده شود؟
یک مقام بانک مرکزی: سکه بالاتر از ۷۰۰هزارتومان نخرید، ضرر می کنید
با حضور نیروهای سرکوبگر اطلاعاتی و امنیتی نه روند  افزایش  قیمت خرید وفروش ارز وسکه ی طلا کنترل و بازار خرت وخر و آشفته بازار مهار نشده است، بلکه  صعود قیمت دلار و سکه طلا بی ترمز ودنده عقب کنده با سقوط ارزش ریال همچنان ادامه دارد . از سوی دیگر اینگونه ادعای  مسئول بانک مرکزی هم  نقش بنزین بر روی آتش وبیشتر شعله ور کردنش  دارد.
خبر آنلاین :  مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی در برنامه اخبار ساعت 14 شبکه یک سیما حضور یافت.این مقام بانک مرکزی با غیرواقعی خواندن قیمت سکه در بازار غیررسمی گفت:هم اکنون قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1680 دلار است و حتی با احتساب دلار به قیمت بازار و نیز با محاسبه هزینه ضرب و سایر هزینه ها، قیمت هر قطعه سکه از 700هزار تومان فراتر نمی رود. او گفت کسانی که سکه را بیش از این رقم خریداری کنند حتما ضرر خواهند کرد.وی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: بانک مرکزی ، ارز مورد نیاز بازرگانان، دانشجویان و امور خدماتی(مانند بیماران) را تامین و به قیمت رسمی در اختیار آنان می گذارد و مشتریان به هیچ وجه نباید نگران باشند.این مقام بانک مرکزی همچنین ذخایر طلا و ارز کشور را در شرایط کنونی کاملا مطلوب ارزیابی کرد و گفت:پس از انقلاب، هرگز به مانند امروز وضعیت مناسبی نداشته ایم.