گزیده خبرهای 4 بهمن 90 قسمت -3
کمتر از ۲۰ درصد نفتمان را به اروپا می‌فروختیم.زارعی:تحریم خرید نفت از ایران تحریم اروپاست نه ایران/دستان غرب به زودی بالا می‌رود.خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی امضای خود در پای مصوبه تحریم خرید نفت از ایران را منوط به شروطی کرده‌اند تصریح کرد: این مصوبه در واقع اقدامی سمبولیک برای اعلام همراهی غرب با آمریکا علیه ایران بود.
چگونه است رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  که با سیاست چوب حراج زدن بر منابع وذخایر کشور به خصوص منافع نفتی وباج دادن های کلان تلاش کرده  تا مشتریان خریدارانن فتی اروپایی  جلب کند .چون بازار جهانی نفت رقابتی ونه انحصاری می باشد . از سوی دیگر میزان تولید نفت ایران که بدلیل فرسودگی تجهیزات  بهره بر داری نفتی  روز به روز در حال کاهش می باشد و از سهمیه تعیین شده ی سازمان اوپکش کاسته شده است . همچنین  میزان سهمیه ی  تولیدی اش نسبت به سهم عربستان خیلی تعین کننده نیست ، به خصوص اینکه عربستان تضمین کرده است که در صورت تحریم نفتی ایران کمبود را جبران می کند . ولی قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی دروغ نامه ی کیهان وخبر گزاری دروغ پرداز پاسداران کودتا گر از موضع وارونه گویی مدعی شده است  دستان غرب به زودی بالا می رود و پشیمان از سیاست دنباله روی  وهمراهی با آمریکا خواهند شد. مسخره تر اینکه با ضرب سیلی سرخ کرده ومدعی شده است که برای فرصت برای قطع وابستگی به نفت می باشد . البته نگفته که چه چیزی باید برای صادرات جایگزین نفت شود که جوابگوی نیاز هزینه های جاری دولت و سایر واردات کالاها باشد؟
سعدالله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در مورد مصوبه جدید اتحادیه اروپا برای تحریم خود از خرید نفت ایران گفت: اگر نگاهی به روند مذاکرات اتحادیه اروپا در این رابطه بیندازیم متوجه می‌شویم که اتحادیه اروپا به دنبال یک کار سمبولیک بود تا بتواند نشان بدهد که غرب در مواجهه علیه ایران با آمریکا مواضع مشترک دارد.زارعی ادامه داد: باید اذعان کرد که این تحریم در واقع تحریم خود اتحادیه اروپا است نه تحریم ایران و اتفاقاً فرصتی است برای ایران اسلامی که وابستگی خود را به نفت کاهش دهد.وی گفت: کشورهای آسیایی هم‌اکنون مصرف‌کننده 80 درصد نفت ایران هستند و در حال حاضر نیز تقاضاهای جدیدی را برای افزایش واردات نفت ایران به کشورهای خود را مطرح کرده‌اند.زارعی با بیان اینکه اروپا از بابت این مسائل نگران است یادآور شد: اروپا در واقع آخرین تیر خود را به سمت ایران شلیک کرد و پس از این، دست غرب از انجام هرگونه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران تهی خواهد شد.این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: غرب پس از عبور از این مرحله مجبور خواهد بود که دستش را در مقابل ایران بالا ببرد.
احمدی‌نژاد : به رهبر نامه داده بودند که موسوی پیروز می‌شود
شکی وجود ندارد که هر چه زمان به برگزاری نمایش خیمه شب بازی تقلبات وانتصابات 12 اسفند نزدیک می شود .بیشتر از ناگفته های پنهانی  پشت پرده  کودتا گران توطئه گفته می شود. زیرا که اکنون کودتا گران مدعی  اصول گرا  نه  بطور مشترک و همآهنگ مقابل رقبای مدعی اصلاح طلب نیستند ، بلکه  مقابل  همدیگر صف آرایی کرده وکمر همت به قلع وقمع وحذف همدیگر بسته اند.
دیگربان digarban : محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد محافظه‌کاران منتقد وی در نامه‌ای به علی خامنه‌ای از شکست او در انتخابات سال ۸۸ و پیروزی میرحسین موسوی خبر داده بودند.آقای احمدی‌نژاد این مطلب را ۱۲ آبان امسال در جمع گروهی از حامیان خود بیان کرده که متن کامل این اظهارات روز دوشنبه (سوم بهمن) در سایت «رها‌پرس» نزدیک به دولت دهم منتشر شده است.رئیس دولت دهم در این نشست به حامیان خود گفته که غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ وزیر وقت اطلاعات نیز به وی در مورد شکست در انتخابات سال ۸۸ هشدار داده بود.احمدی‌نژاد اظهار کرده که محسنی اژه‌ای پیش از انتخابات «گفت شما نمی‌توانید، این‌ها {حامیان موسوی} همه جا را گرفته‌اند و میدان دست آنهاست و من هم گفتم در انتخابات برنده خواهم شدرئیس دولت دهم افزوده در این دیدار به وزیر وقت اطلاعات گفته است: «من انتحاری به خط می‌زنم، هنوز فرصت داریم و مناظره‌ها نیز باقی مانده است که در مناظره‌ها کار را تمام می‌کنماز گفته‌های محمود احمدی‌نژاد چنین بر‌می‌آید که وی نیز یک هفته پیش از برگزاری انتخابات سال ۸۸ از پیشتازی میرحسین موسوی آگاه بوده و مدعی است طی این مدت کوتاه و آن‌هم در مناظره‌ها توانسته نتیجه را به سود خود تمام کند.احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بدون آنکه اشاره‌ای به جریان محافظه‌کاران کند٬ گفته که «قبل از انتخابات ۸۸ آنها گفته بودند اگر این دولت دوباره رای بیاورد، ما دیگر نمی‌توانیم در این مملکت کاری انجام بدهیمرئیس دولت دهم افزوده است: «برخی خودشان را آماده تبریک به موسوی کرده بودند. این‌ها خودشان تمام حیثیتشان از جریان اصولگرا بود٬ اما تبریک را به نامزد اصلاح‌طلبان می‌گفتندمنظور احمدی‌نژاد از این دسته از محافظه‌کاران به طور مشخص علی لاریجانی٬ رئیس مجلس است که شامگاه ۲۲ خرداد در پیامی پیروزی موسوی در انتخابات را به وی تبریک گفته بود.
وزیر نیرو درخواست کرد: افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب در سال ۹۱
وقتی که نرخ دلار وارز و سکه ی طلال 2 برابر شده است . یعنی رشد100% داشته است . در شرایطی که دولت با کسر بودجه مواجه می باشد .چرا نباید که قیمت آب 20% افزایش یابد . البته این افزایش فقط مختص آب نیست و شامل افزایش  برق وتلفن و سوخت و... خواهدشد .
مهر : مجید نامجو در خصوص مهمترین پیشنهادی که این وزارتخانه در زمینه قیمت آب برای سال آینده ارائه کرده است، گفت: پیشنهادی که ما برای بررسی به ستاد هدفمندی یارانه ها ارائه کرده ایم، افزایش 20 درصدی قیمت آب استوزیر نیرو اظهار داشت: البته در نهایت هر تصمیمی که ستاد هدفمندی یارانه ها بگیرد اجرایی خواهد شد ولی ما پیشنهادات خود را به این ستاد ارائه کرده ایم.نامجو با تاکید بر این موضوع که برای افزایش قیمت آب در گام دوم اجرای هدفمندی یارانه ها مکانیزم مشخصی وجود دارد، تصریح کرد: ما سناریوها و پیشنهادات خود را در مورد افزایش قیمت آب در پلکان دوم ارائه کردیم و در این زمینه تاکنون بررسی های زیادی هم صورت گرفته است.وی ادامه داد: البته احمدی نژاد تاکید کرد در فاز دوم اجرای هدفمندی به این موضوع نیز توجه شود و در قالب یک برنامه کار دنبال شود.
هشدار قضایی به سایت های نرخ طلا و ارز
در ادامه ی جنگ قدرت وثروت  و افزایش لجام گسیخته و ترمز بریده ودنده عقب کنده شده گرانی قیمت دلار وارز وسکه ی طلا که برای مهار آن پلیس وارد شد و کار را بدتر نمود . اکنون دستگاه فاسد وتبعیض قضاییه آنگونه  هشدار داده است که گویا قرار است معجزه شود و چاقو دسته ی خودش را ببرد. در صورتی که موضوع افزایش قیمت ارز و سکه ی طلا  سناریوی طراحی شده ی محاکمه کردن متهمان اختلاس 3هزار میلیارد تومانی را به حاشیه برده است .
یک مقام قضایی از فیلترینگ سایت هایی خبر داد که در روند بازار طلا و ارز اخلال ایجاد می کنند.این مقام قضایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تاکید کرد سایتها و خبرگزاریها ملزم به استفاده قیمت سکه و ارز  از مراجع ذی صلاح و رسمی هستند و بهره گیری از عناوینی همچون "بازار غیررسمی" و "پیش بینی کارشناسان" امری غلط و غیر معتبر است و در صورت احراز تخلف سایت به جرم اخلال در نظام اقتصادی با آنها برخورد و سایت مزبور به دستور مقامات قضایی مسدود خواهد شد.
مشارکت در انتخابات مشروعیت بخشی به استبداد است
چه عجب  دار ودسته ها ی لابی های جنبش سبزی  مقیم آمریکا   که نه خواهان تغییر ر ژیم فاشیستی مذهبی حکومتی ایران که استحاله ی آن وباز شدن فضا برای بازگشت  خودشان بقدرت می باشد .نا پرهیزی کرده اند که به جای بطور شفاف تحریم  کردن را بر گردان  به مشارکت در نمایش خیمه شب بازی در اننتصابات و تقلبات  12 اسفند را مشروعیت دادن به استبداد دانسته اند؟
 جـــرس: در ادامۀ دعوت فعالان و حامیان جنبش سبز به عدم شرکت در انتخابات غیرآزاد مجلس شورای اسلامی، گروهی از کنشگران ملی- مذهبی خارج از کشور نیز، طی فراخوانی خواستار عدم حضور همگانی در انتخابات اسفند ماه شدند.بنا به گزارش های رسیده به جرس، در بیانیه این کنشگران تاکید شده "مشارکت در این انتخابات بی اعتنایی به اوج گیری سرکوب های همه جانبه در سالیان اخیر به ویژه علیه فعالان جنبش سبز و خون های بناحق ریخته شهدا و مقاومت سرافراز زندانیان معترض به شرایط استبدادی حاکم است."امضا کنندگان فراخوان عدم شرکت در انتخابات همچنین خاطرنشان کرده اند که "ما گرم کردن تنور این انتخابات را ، از هر طریق و یا هر گونه مشروعیت دهی به آن، پشت کردن به مردم و سرنوشت کشور و همراهی کردن در روند خشونت و سرکوب و نقض آزادی های قانونی و منافع ملی کشور می دانیم.

بهمنی: افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی آرامش را به بازار ارز و طلا برمی گرداند.
این ادعای بهمنی رئیس بانک مرکزی تداعی کننده ی نظر طنز یک ملای منبری است که  زمان شاه. اوایلی که مینی ژژوب تازه مد شده بود . آخوندی در بر وجرد بر سر منبر رفت وگفت که آپلو رفت بالا و آمد پایین ولی مینی ژوب رفت بالا ونیامد پایین. البته چون همان سال بارندگی زیاد شده بود  وی گفته بود که این تقصر آپلو است که رفته بالا و آسمان را سوراخ کرده است . حال 33 سال است که از قماش اینگونه آخوند وشرکای شان بر قدرت آمده ومشغول غارتگری ودروغگوئی و عوامفریبی هستند . آنگونه که هرروز بیش از گذشته هم دروغ می گویند وهم غارتگری می کنند. از جمله ادعای بهمنی رئیس بی اراده وقدرت بانک مرکزی است که قول افزایش سود سپرده ی بهره بانکی برای کنترل صعود قیمت دلار و سکه  طلا  سقوط ارزش ریال را داده است .
رئیس کل بانک مرکزی، افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به تناسب نرخ تورم را گام مهمی برای کاهش فشار اقتصادی بر جامعه اعلام و تأکید کرد: این ادعا که افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به تولید ضربه می‌زند، مردود است.محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه شورای پول و اعتبار با توجه به شرایط تورم روز جامعه به منظور کاهش فشار اقتصادی بر جامعه مصوب کرد تا سود سپرده‌های بانکی افزایش یابد یعنی تعیین این نرخ در اختیار بانک‌ها باشد، گفت: این تصمیم گام مهمی در راستای کاهش فشار اقتصادی به جامعه است.وی در این زمینه افزود: شورای پول و اعتبار با اکثریت آرا، افزایش نرخ سود سپرده‌ها را مصوب کرد و به همین علت، بانک مرکزی به‌صورت رسمی این مصوبه را اطلاع‌رسانی کرده است .رئیس کل بانک مرکزی، افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی را زمینه بازگشت آرامش به بازار ارز و طلا توصیف کرد و اظهار داشت: برخی اظهارنظرها مبنی بر این که افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به تولید ضربه می‌زند، مردود است؛ زیرا آنچه از دیدگاه اقتصادی به نفع تولید است، به‌صورت مجزا برای این بخش در نظر گرفته شده است.