گزیده خبرهای 6 بهمن 90 قسمت -3
احمد كريمي اصفهاني در گفتگو با فرارو:برخی می‌خواهند به شعب ابی طالب برسیم
این حاجی احمد کریمی اصفهانی که جزو باند مافیایی انگلیسی غارتگر مؤتلفه می باشدکه 33 سال است در بازار مشغول غارتگری و صاحب ثروت های نجومی باد آورده یکشبه شده اند و دین وایمان ومرام ومسلک و دوستدار آن بودن فقط در غارتگری و انباشت هرچه بیشتر انباشت ثروت خلاصه می شود . برای همین همچون گربه گرسنه بو کش گوشت بدنبال مراکز قدرت و اقتصاد آویزان شدن به آن درر استای اهداف اشاره شده می باشد.  اما اگر اکنون از موضع اقتصاد دان دولت را مورد مخاطب قرار داده و گفته چیزی از اقتصاد نمی داند و افزوده  دولت همسو با غرب به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران است . چون از آن اقتصادی حمایت می کند که خمینی شیاد گفته بود مال خر است . چون در فضای خر وخری و آشفته بازاری اینان قادر به غارت و چپاول گری می باشند  . مشروط بر اینکه گویا از دولت آنگونه که مورد نظر و توقع اینان است به این مافیایی مؤتلفه نماسیده است که مجبور به تغییر فاز شده اند.
فرارو-برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی معتقدند دولت تعمدا به دنبال آشتفتگی در بازار است. برخی دیگر معتقدند دولت می‌خواهد کسری بودجه خود را جبران کند و برخی برآنند که دولت می‌خواهد با این کار نشان دهد که تحریم‌ها کاری بوده و باید با آمریکا مذاکره شود. (این واکنش‌ها را اینجا بخوانید.) دبيركل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار معتقد است یا دولت از اقتصاد چیزی نمی‌داند و یا همسو با غرب به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران است. حاج احمد كريمي اصفهاني در گفتگو با فرارو گفت: «ابتدا باید دید که مشکلات اقتصادی کشور محصول چیست و بعد باید به بررسی تبعات آن پرداخت. اینکه گفته می‌شود، وضعیت آشفته اقتصادی متاثر از تحریم‌ها است و تهدیداتی است که خارج از مرز‌ها می‌باشد، درست نیست. چون این نوع تحریم‌ها تازه نیست و از اول انقلاب وجود داشته است و درضمن این تهدیدها تبدیل به فرصت شده است و ما توانسته‌ایم به پیشرفت‌های زیادی از نظر علمی، نظامی و غیره برسیم کریمی افزود: «منتهی وقتی تحریم و تهدید به فرصت تبدیل می‌شود که ما در درون آشفتگی نداشته باشیم. امروز این تهدیدهای خارجی همراه با آشفتگی در درون است و این تحریم‌ها را تشدید می‌کند. باید توجه کرد در هر کشوری که در دورنش آشفتگی وجود داشته باشد، بیگانگان تهدید‌ها را تشدید خواهند کرد وی ادامه داد: «مساله بعدی این است که مسئولیت تنظیم بازار به عهده قوه مجریه است و ما در این چهارماه شاهد آشفتگی در این زمینه بوده‌ایم. تهدیدات خارجی و مدیریت دولت، باعث التهاب‌هایی در اقتصاد ما شده است که آثار زیادی بر آن مترتب است، و امکان دارد این مساله بر حضور و مشارکت مردم در انتخابات تاثیر بگذارد کریمی با بیان اینکه قوه مجریه چند ماه پیش که خدمت مقام معظم رهبری بودند و در آنجا صحبت از قرار گرفتن در شعب ابی طالب به میان آورده بودند، گفت: «دولت در این نشست بیان کرده بود که ما در وضعیت بدی هستیم و اجازه خواسته بودند تا سیاست‌های خاصی را اتخاذ کنند. البته این جلسه محرمانه بوده است و خود دولت می‌داند که واکنش مقام معظم رهبری چه بوده و در آن جلسه چه گذشته است وی ادامه داد: «مقام معظم رهبری اشاره می‌کنند که وضعیت ما مثل شعب ابی طالب نیست و مثل بدر و خیبر است. اگر بدبینانه بخواهیم نگاه کنیم به نظر می‌رسد که عده‌ای می‌خواهند وضعیت را به جایی سوق دهد که ما در شرابط شعب ابی طالب قرار بگیریم و این طبیعی است که نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت و در انتخابات هم تاثیر خواهد گذاشت دبيركل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار افزود: «این رویکرد را می‌توان در وعده و وعیدهایی که مقامات دولتی می‌دهند دید که در این دو سه ماهه تمام وعده‌هایی که رییس دولت، وزیران و رییس بانک مرکزی می‌دهند، اگر بخواهیم مودبانه بگوییم منطبق بر واقعیت نبوده است دبيركل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار، گفت: «بالاخره دستورات دولت روزی افشا خواهد شد. وقتی ساعت ده و یازده شب با رییس بانک مرکزی تماس گرفته می‌شود و از وی خواسته می‌شود که باید قیمت دلار صد و هفتاد تومان بالا برود و در برابر اصرار رییس بانک مرکزی مبنی بر اینکه این قضیه باید به تصویب شورای پول و اعتبار برسد، گفته می‌شود، این است و جز این نیست، وضعیت همین طور خواهد شد کریمی در پایان گفت: «بزرگترین خیانت به یک کشور اقتصاد دستوری است و بحران اقتصاد ما دقیقا محصول اقتصاد دستوری است و تا زمانی که اقتصاد دستوری باشد این وضعیت ادامه خواهد داشت
عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد.طرح نمایندگان مجلس برای بستن شیر نفت به روی اروپا.خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی با برشمردن دلایل سه‌گانه زیان اتحادیه اروپا از تحریم نفت ایران گفت:نمایندگان مجلس در حال دنبال کردن تصویب طرحی هستند که بر اساس آن همه کشورهای اروپایی که ایران را هدف تحریم خود قرار داده‌اند، بعد از این نتوانند حتی یک قطره نفت از ایران بخرند.
چقدر می توان مشنگ واز غافله پرت بود تا که اینگونه بتوان  ادعای مضحک کرد؟چون این عضو بازار مکاره  تصور کرده است که تنگه هرمز هم همچون زاینده رود اصفهان است که بتوان با سد سازی های پاسداران که پول های بس هنگفتی برای ساختن شان دریافت می کنند تا  مسیر آب سرچشمه ها  های زاینده رود را منحرف کنند که نتجیه منتهی به خشک شدن زاینده شده است .البته همین سیاست هم در مورد دریاچه ارومیه اجرا شده است .برای همین این در یاچه هم در حال خشک شدن می باشد . بنابراین پاسداران با این تجربیات می خواهند تنگه هرمز را به بندند . آنگونه که این عضو بازار مکاره  با هم فکری چند عضو بازار مکاره  ادعا می کنند که طرحی دنبال می کنند که تنگه هرمز طوری بستته شود  تا که یک قطره نفت از آن برای تحریم کنندگانن فت عبور نکند .البته این عربده کش  تهدید کننده نگفته است که اگر چنانچه نفتی از تنگه هر مز عبور نکند . اولین رژیمی که سریع به روغن سوزی می افتد و زمینه ی سقوط آن هموار می شود رژیم فاشیستی مذهبی است. زیرا که در آمدش بستگی به فروش نفت دارد . همچنین با گران شدن قیمت نفت قیمت کالاهای وارداتی هم افزایش می یابد که چگونه باید تأمین شود؟
ناصر سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا از یک کینه پنهان دیرینه نسبت به انقلاب اسلامی ایران حاکی است، تاکید کرد: اروپا در ادامه بازی که آغاز کرده، در آتش چاه‌های نفت ایران خواهد سوخت و دود طرحی که ریخته‌اند، به چند دلیل به چشم خودشان خواهد رفت. این نماینده مجلس گفت: به اتفاق چند تن از نماینگان در مجلس در حال دنبال کردن تصویب طرحی هستیم که بر اساس آن همه کشورهای اروپایی که ایران را هدف تحریم خود قرار داده‌اند، نتوانند حتی یک قطره نفت از ایران بخرند و شیر نفت بسوی آنان بسته شود، تا از این پس با دم شیر بازی نکنندوی گفت: دلیل اول آن است که بعضی از کشورهای اروپایی ناگزیر از خرید نفت ایران هستند و ساختار پالایشگاه‌های آنها به گونه‌ای است که با ترکیب نفت ایران متناسب است و امکان جایگزین کردن نفت ایران برای آنها مشکل است.عضو کمیسیون انرژی اضافه کرد: دلیل دوم آن است که این تحریم سبب افزایش قیمت نفت خواهد شد و اروپایی‌ها وادار خواهند شد نفت را با قیمت گران تری خریداری کنند. وی افزود: دلیل سوم آن است که اروپایی‌ها به دلیل نیاز به نفت ایران مجبور خواهند شد بطور غیر مستقیم و از طریق واسطه‌ها نفت ایران را بخرند که این امر باعث ایجاد هزینه برای آنها خواهد شد. سودانی تصریح کرد: شرایط بحرانی اقتصاد، اروپایی‌ها را سر در گم کرده است و ظاهرا سر آنها سوراخ شده، یا عقل آنها زایل شده است.....
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با فراروکشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد
بر خلاف گزارش  قبلی  ادعای عضو بازار مکاره که فاش کرده است  با چند تن دیگر از اعضای مکاره در شرف تهیه طرحی هستند تا که یک قطره  نفت برای کشور های تحریم کننده ی نفتی از تنگه هرمز عبور داده نشود . اما عصو دیگر بازار مکاره  اعتراف کرده است  که نابسامانی که در بازار عرضه وتقاضای ارز وسکه ی طلا و دلار  بروز پیدا است . آنگونه است که  با عزل و برخود با یک نفر و دو نفر از دولت کنترل نمی‌شود . زیرا ابعاد نابسامانی وسیع تر از این حرف هاست.
فرارو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه پس از پایان تعطیلات مجلس به طور جدی پیگیر کنترل بازار ملتهب سکه و ارز خواهد بود گفت: نابسامانی که در این بازار بروز پیدا کرده است با عزل و برخود با یک نفر و دو نفر از دولت کنترل نمی‌شود چرا که ابعاد این نابسامانی وسیع‌تر این حرف‌ها است چون کشور با اعمال تحریم‌ها در شرایط ویژه و استثنایی قرار دارد. موسی الرضا ثروتی در گفتگو با فرارو با بیان این مطلب با اشاره به بی‌ثباتی در بازار سکه و ارز گفت: متاسفانه در هفته‌های اخیر بازار سکه و ارز دچار نابسامانی‌های شده است که فضای این بازار را ملتهب کرده است و شاهد افزایش بی‌رویه و بی‌منطق قیمت‌ها در این بازار هستیم. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خاتمه تاکید کرد: دولت و مجلس در بروز نابسامانی در بازار سکه و ارز به یک میزان مسوول هستند و هیچکدام نمی‌توانند از زیر بار مسوولیت شانه خالی کنند بنابراین با توجه به شرایطی که قدرت‌های جهانی با اعمال تحریم‌ها برای کشور به وجود آورده‌اند همه نهاد‌ها باید دست در دست هم دهند و با همدلی کمک کنند تا کشور از این شرایط گذر کند.