گزیده خبرهای 11 بهمن 90 . قسمت- 2
این اقدام خبر نه  دوبله و سوبله که چند جانبه برای بیت رهبری وخائنه ای وپاسداران کودتاگر سوگوارانه است .زیرا که هم نشان از وخیم وخطری شدن جایگاه بشار اسد جنایتکار رئیس جمهور اسراییل است . هم از دست دادن یک هم پیمان دیگر در منطقه و منجر به منزوی شدن هرچه بیشتر رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران شدن است .هم موجب تضعیف شدن حزب الله لبنان است .هم اینکه فاصلیه گیری حماس  از سیاست تببلیغاتی مخالفت با روند مذاکرات صلح خاورمیانه ونخ نما وتضعیف دشمنی کردن سیاست حاکمان ایران با ساف می باشد.
منابع دیگری نیز گفته‌اند که خالد مشعل هم اینک در قاهره پایتخت مصر حضور دارد اما توافقی برای گشایش دفتر حماس در این کشور با دولت مصر وجود ندارد. این منابع می‌گویند: «احتمالا مشعل به قطر برود و عمده فعالیت‌های حماس به این کشور منتقل شودایران دیپلماتیک: با وجود آنکه دفتر حماس در سوریه بر ادامه حضور این دفتر در سوریه تاکید کرده است اما خبرگزاری‌ها از خروج محرمانه و همیشگی خالد مشعل از سوریه خبر داده‌اندخبرگزاری  رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی گزارش داد که خالد مشعل پایتخت سوریه را ترک کرده است. این خبرگزاری به نقل از یک منبع دیپلماتیک که خواسته نامش فاش نشود گزارش داده که است: خالد مشعل همچون گذشته در سوریه حضور ندارد و این کشور را ترک کرده استیک منبع اطلاعاتی نیز که خواستار فاش نشدن هویتش بود گفته است: مشعل به سوریه باز نخواهد گشت. او در این باره تصمیم نهایی گرفته است. همچنان برخی اعضای حماس در سوریه حضور دارند اما تعدادشان ناچیز استهمچنین یک دیپلمات گفته است که به دلیل اوضاع سوریه، مشعل دیگر توانایی دیدار با مهمانان بین المللی را در این کشور نداردیک دیپلمات گفته است که مشعل در ماه گذشته تنها پنج روز در سوریه بوده و بقیه مدت را در ترکیه و قطر گذرانده است. او افزود: حماس حتی اگر دفتر خود را در سوریه ببندد این خبر را اعلام نخواهد کردمنابع دیگری نیز گفته‌اند که خالد مشعل هم اینک در قاهره پایتخت مصر حضور دارد اما توافقی برای گشایش دفتر حماس در این کشور با دولت مصر وجود ندارد. این منابع می‌گویند:  «احتمالا مشعل به قطر برود و عمده فعالیت‌های حماس به این کشور منتقل شود.» میانجی گری‌های قطر به سفر هفته گذشته خالد مشعل به اردن انجامید. بیش از یک دهه است که روابط حماس با اردن به دلیل اخراج نماینده این گروه فلسطینی از امان قطع است.
این خبر مهمتر از گزارش خبر قبلی است . زیرا که ادامه ی توطئه ی متهم کردن رقیب مدعی اصطلاح طلبان به فتنه گرایی  در سال 88 است . چونکه هدف منحرف کردن اذهان عمومی وضریب مخالفات شان با کودتاگر ان حاکم است که متهم به فتنه گرایی آمریکایی شدند . اکنون نیز فاش شده است که دلیل متهم کردن مشاوران احمدی نژاد به جریان انحرافی آنسوی  تکرار شوی اجرای شده رقیب مدعی اصلاح طلب می باشد .چون جنگ قدرت وثروت و اختلاف وتضاد وشکاف ورقابت برای کسب کرسی های بازار مکاره ی دوره ی نهم در 12 اسفند بسیاری جدی شده  است . طوریکه اتهام زنی همراه با طرح توطئه واجرای شوهای نمایشی وفرمایشی تشکیل دادگاه در راه است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: پس از سفر جریان انحرافی به آمریکا شاهد شدت گرفتن فشارها علیه ایران بودیم.فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: پس از سفر جریان انحرافی به آمریکا شاهد شدت گرفتن فشارها علیه ایران بودیم.حجت‌الاسلام سید محسن حسینی‌دیباجی با اشاره به سه توطئه انجام شده در راستای فشار به ایران اظهار داشت: ‌نخستین توطئه‌ای که در این راستا اجرا شد مطرح کردن بحث تروریست بودن ایران با طرح ادعای نقش ایران در ترور سفیر عربستان در ایالات متحده بود که حتی تحلیل‌گران سیاسی آمریکایی آن را مضحک خواندند.وی عنوان کرد: دومین توطئه، انتشار گزارش 24 صفحه‌ای احمد شهید گزارشگر سازمان حقوق بشر مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران بود که آنقدر بی‌استدلال و غیر مستند طرح شده بود که نتوانست نظر مخالفان نظام را نیز جلب کند.مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان به سومین توطئه در راستای فشار به ایران نیز اشاره کرد و گفت: اما سومین توطئه‌ای که بسیار توسط رسانه‌های تبلیغاتی غرب نیز دنبال شد مطرح کردن این ادعای بی‌اساس بود که ایران تا سال 2013 به سلاح کشتار جمعی دست پیدا می‌کند و جمهوری اسلامی تا این زمان به تولید بمب اتم می‌رسد. حسینی دبیاجی هدف از طرح این سه توطئه را شکل گرفتن اجماعی در اروپا برای فشار علیه ایران قلمداد و خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدامات موجب شکل‌‌گیری دو فشار علیه ایران شد یکی بحث تحریم بانک مرکزی و دیگری نیز تحریم نفت ایران بود.وی در ادامه از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به عنوان طرح دیگر برای فشار علیه ایران و مقابله با پیشرفت‌های علمی آن یاد کرد و اذعان داشت: اما در مقابل این اقدامات تروریستی جوانان ما بیدارتر شدند و برای ادامه راه شهدای مصمم‌تر گردیدند آنچنان که 300 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای اعلام پایبندی خود به مسیر شهدای جبهه علم و دانش، به رشته‌های مرتبط با فناوری هسته‌ای تقاضای تغییر رشته دادند.
هردو کشور افغانستان وعراق از سوی آمریکا وهمکاری حاکمان ایران اشغال نظامی شد . چگونه است رابطه ی تنگاتنگ نوری مالکی مزدور وخائن  نخست وزیر دست به آمریکا وسفرش به کاخ سفید آمریکان ایراد ندارد ومورد سئوال قرار نمی گیرد .اما تماس و یا مذاکره آمریکا با طالبان که همکار پاسداران می باشد  از موضع ضد آمریکایی و طالبانی .زیر ذره بین نقادی برده می شود؟
شفاف: روزنامه جوان از واگذاری منطقه ای به طالبان افغانستان در آینده ای نه چندان دور در راستای طرح گفتگو با طالبان توسط آمریکایی ها خبر داد.این روزنامه در تحلیلی به قلم محمدابراهیم طاهریان سفیر سابق ایران در افغانستان و پاکستان با اشاره به تلاش های آمریکا برای گفت و گو با طالبان در افغانستان نوشت: اینگونه به نظر می رسد مهمترین اتفاقی که در جریان تلاش های غرب و دولت افغانتان خود را نشان می دهد این است که «قانون بازی» را جریان افراط تعریف می کند و نه دیگر طرف های بازی. آمریکایی ها - ازآنجایی که منافع محورند و رفتار ایدئولوژیک ندارند- برای برون رفت از وضع موجود و کم کردن هزینه هایشان و باتوجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به دنبال کوتاه ترین راه برای برون رفت از وضع موجود هستند.طاهریان در ادامه نوشت: آمریکایی ها اینگونه تصور می کردند که برای رسیدن به این هدف با عبور از اسلام آباد و کابل، تعامل و مشروعیت بخشیدن به جریان افراط را در دستور کار خود قرار دادند و در این مسیر جوبایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا صراحتا اعلام کرد که طالبان، دشمن امریکا نیست. بعد از به رسمیت شناختن جریان افراط آمریکایی ها بحث راه اندازی دفتر طالبان در قطر را مورد تائید قرار دادند و قول هایی هم به این جریان برای آزادی زندانیشان داده شد.به نوشته این تحلیلگر مسائل افغانستان، با ادامه وضعیت کنونی اینگونه به نظر می رسد که مرحله بعدی تعامل آمریکایی ها با جریان افراط، واگذاری جغرافیا به آنها باشد. شرایط به گونه ای است که همه طرف های درگیر بحران افغانستان به دنبال نوعی «رقابت» برای گفت و گو با جریان افراط هستند. نکته اینجاست که دولت افغانستان هم براین باور است که از سوی آمریکایی ها به نوعی دور زده شده است. به همین دلیل هم هست که به موازات گفت و گوهایی که هم اکنون بین جریان افراط و آمریکایی ها در جریان است، بحث گفت و گوی حاکمیت کابل با جریان افراط در عربستان مطرح شده است.
اعتصاب شماری از رانندگان کامیون در تهران
چرا ولی وقیح منفور ونامشروع علی خائنه ای به جای اینکه پاسخگوی اوضاع به شدت نابسامان  و بحرانی وآشفته ی اقتصادی سخنی بگوید که چرا در سال جهاد اقتصادی  وضعیت اقتصادی خراب شده است که گذشته از تعطیلی کارخانه ها وواحدهای تولیدی و بیکار شدن کار گران که مدام دست به اقدامات  تجمع اعتراضی می زنند . اکنون نیز گزارش شده است که اعتصاب رانندگان کامیون درسطح  تهران ادامه دارد و مکمل آن تجمع اعتراضی کشاورزی هندیجان در مقابل خدمات روستایی هم بر گزار شده است .ولی علی خائنه ای ترجیح داده است که با صرف دلارهای نفتی  اقدام به گرد آوری وبسیج مفت خوران از برخی از کشور های اسلامی منطقه به تهران وبیت جماران منتقل شوند تا که علی خائنه ای  برای پاک کردن صورت مسأله  دست به اشک تمساح برای ملت فلسطین ریختن روضه لغز و رجز خوانی  علیه آمریکا واسراییل کرده است که ارتباطی به معترضان ناراضی داخلی ندارد .
بازتاب امروز : برخی رانندگان کامیون های سنگین در تهران، از چند روز پیش با هدف بالا بردن دستمزدشان دست به اعتصاب زده اند.
  
به گزارش خبرنگار بازتاب امروز، گزارشهایی از اعتصاب رانندگان کامیونهای سنگین در سطح شهر دریافت شده است که بر طبق آن رانندگان کامیون به دنبال دو برابر کردن کرایه خود می باشندبراساس این گزارش، از چند روز قبل علاوه بر اعتصاب رانندگان کامیون، برخی کارخانه های تولید گچ و مصالح ساختمانی نیز از فروش کالا خودداری می کنند.گفته می شود رانندگان کامیون در پی افزایش مبلغ حمل خاک از 50 هزار تومان به صدهزار تومان برای کامیون های بزرگ و از  35هزار تومان به 70هزار تومان برای کامیونهای کوچک می باشند.براساس اطلاعات دریافتی، تعدادی از راننده های اعتصاب کرده در شب و زمان فعالیت کامیونها با ماشین شخصی در شهر تردد کرده و شیشه خودرو برخی راننده کامیونهای در حال کار را شکسته اندبا توجه به آن که زمان مجاز برای تردد کامیونها در سطح شهر از ساعت 22 تا 6 صبح روز بعد می باشد، تامین امینت کامیون های فعال در نیمه شب ضرورت دارد.این رویه همچنین باعث بیکاری برخی رانندگان لودر و در مجموع اختلال در برخی فعالیت های ساختمانی شده که لزوم رسیدگی مسوولان و نهادهای نظارتی را می طلبد.گفتنی است از آغاز هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت گازوئیل از 16 تومان به 150 و 350 تومان، کارکرد وسایل نقلیه سنگین با چالشهایی مواجه شده که البته قابل تدبیر است.تجمع کشاورزان هندیجانی در مقابل مرکز خدمات روستایی.ایلنا : کشاورزان شهرستان هندیجان در اعتراض به عدم توزیع کود شیمیایی دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.به گزارش ایلنا، جمعی از کشاورزان هندیجان در مقابل مرکز خدمات روستایی جهاد کشاورزی این شهرستان تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسوولین ذیربط شدندبر اساس این گزارش، تعدادی از کشاورزان عنوان کردند: کود شیمیایی در دو مرحله توزیع می‌شود یکی مرحله شخم زمین و دیگری در هنگام سبز شدن نبات، ولی علیرغم اینکه می‌بایست در آبان ماه سال جاری سهمیه کود شیمیایی ما را توزیع می‌کردند، متأسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و مسوولین مربوطه توجهی به اعتراضات ما ندارندتجمع کنندگان همجنین اظهار داشتند: با وجود توزیع ۲۰۰ الی ۸۰۰ تن کود شیمیایی در سال زراعی ۹۰ – ۹۱، هیچ سهمیه‌ای به ما تعلق نگرفته است و ما خواهان بررسی‌های لازم با حضور نماینده صنفی و کشاورزان هستیم.
خامنه ای این هفته در نماز جمعه : تهدید "دشمنان" داخل یا خارج یا هر دو؟
این حضور ادامه ی روضه رجز ولغز خوانی علی خائنه ای در جمع نان خوران دعوت شدن به بیت جماران است . همچنین مرتبط با دهه زجر و 22 بهمن دارد . صد البته که جدا از جنگ قدرت وثروت و رقابت واختلاف بر گزاری نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند نمی باشد.
ستاد نمازجمعه تهران معمولا روزهای چهار شنبه اسم امام جمعه هفته را اعلام  میکند ولی این هفته به خاطر خامنه ای امامت وی را امروز ، دوشنبه اعلام کرد. حضور خامنه ای بعنوان امام جمعه این هفته تهران نشانه آن است که وی سخنان مهمی برای گفتن دارد. این سخنان هر چه که باشد بخشی از آن به تهدید "دشمنان" داخل و خارج اختصاص خواهد داشت تا بار دیگر به اطرافیان در حال آب رفتن خود قوت قلبی بدهد.