گزیده خبرهای 7 بهمن- 90
شناگر ایرانی به رکورد جهانی رسید

رقابت همه جانبه جنگی ودریایی با آمریکا که پس از تهدید بسته شدن تنگه هرمز اوج گرفته است. طوریکه آمریکا برای خنثی کردن مین های دریایی تنگه هرمز از دولفین های آموزش دیده مین یاب در یایی وخنثی کردن استفاده می کند .متقابلاً برای رو دست زدن به آمریکا ا ز بازماندگان  یکبار مصرفان مین پاک کن های میادین جنگ ضد ملی وضد میهنی ایران وعراق قرار است که بعنوان عملیات استشهادی علیه ناو آمریکا بکار گرفته شود . برای همین اکنون دست به تمرین آماده باش زده است . آنگونکه تمرین شروع نشده نامش توی لیست کتاب گیتس ثبت شده است .
محمد حسین کبادی پس از ۳۵ روز ۴۳۲ کیلومتر از طول خلیج فارس شنا کرد و به این ترتیب برای نخستین بار در دنیا این مسافت در این مدت رخ داده و ركود شنای این امدادگر ایرانی در آب های آزاد در كتاب 'گینس' به ثبت می رسد.تابناک: محمدحسین كبادی (شناگر طول خلیج فارس) از امدادگران جمعیت هلال احمر كشور است كه به درجه ایثار رسیده و جزو نیروهای واكنش سریع این جمعیت نیز به شمار می رود. این امدادگر قرار است مسافت یك هزار و ۲۸۰كیلومتری خلیج فارس را از استان هرمزگان شروع و در مدت ۱۰۰روز تا اروندكنار در استان خوزستان شنا كند.جالب این که این اقدام برای نخستین بار در دنیا رخ داده و ركود شنای این امدادگر ایرانی در آب های آزاد در كتاب 'گینس' به ثبت می رسد.در ضمن این امدادگر ایرانی با هدف زنده نگه داشتن نام 'خلیج فارس' و نمایش اقتدار و توانمندی امدادگران ایرانی انجام شده است.کبادی در این مورد گفت : در طول این ۳۵ روز تمام مستندات شنا طول خلیج فارس برای ثبت جهانی شنای طول خلیج فارس به مسافت ۱۲۸۰ کیلومتر با تمام جزئیات در اختیار سایت جهانی آب‌های آزاد جهان و گینس قرار گرفت.ارتفاع امواج دریا تا ۲ متر در زمان شنا طول خلیج فارس.وی با بیان اینکه در روزهای اخیر شدت امواج ۲ متری دریا روند شنا را کند کرده است، افزود: خوشبختانه پس از ۳۵ روز شنا ۱۰ درصد از پروژه شنای طول خلیج فارس پیش هستیم و سعی بر آن داریم در روزهای آینده روند شنا در طول خلیج فارس را سرعت دهیم.کندی شنا در زمان جذر دریا.کبادی تصریح کرد: در زمان جذر و مد روند شنا دستخوش تغییرات می‌شود به طوری که در زمان جذر شنا به سختی صورت می‌پذیرد و بهترین حالت زمانی است که باد از تنگه هرمز به درون خلیج فارس بوزد که آن زمان سرعت شنا بهبود خواهد یافت.وی با اشاره به عبور از جنگل‌های حرا، اسکله باسعیدو، بندر گنگ و لنگه، بندر آفتاب، اسکله جواد الائمه (ع) و حضور کنونی در بندر پارسیان بیان کرد: ما از امروز از آب‌های استان هرمزگان خارج و وارد آب‌های بوشهر می‌شویم تا در نهایت در روز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و رئیس سازمان امداد و نجات وارد آب‌های منطقه عسلویه شویم.ارائه روزانه مستندات شنا طول خلیج فارس برای ثبت جهانی.کبادی خاطرنشان کرد: در طول این ۳۵ روز تمام مستندات شنا طول خلیج فارس برای ثبت جهانی شنای طول خلیج فارس به مسافت ۱۲۸۰ کیلومتر با تمام جزئیات در اختیار سایت جهانی آب‌های آزاد جهان و گینس قرار گرفته است
.افزایش ٤۵٠ درصدی «هزینه آموزش رایگان»  دانشجویان دانشگاه های دولتی.
وقتی در رژیم ضد بشری و وارونه ای که بنا بر اساس قانون اساسی آموزش ا بتدایی اجباری ورایگان می باشد که در عمل نه پول های گنده برای نامنویسی دریافت می شود ، بلکه هزینه های لوازم التحریر وکتب و زندگی طاقت فرسای تحمیل شده به والدین  دانش آموزان آنچنان سنگین وکمر شکن شده است که بیش از 7 میلیون و150 هزار دانش آموزان مجبور به ترک  میز مدرسه  شده و تبدیل به کودکان کار خیابانی شده اند. از طرف دیگر هنگامی که سقوط ارزش ریال مقابل ارز های خارجی وسکه ی طلا ادامه دارد .برای چه هزینه ی آموزش رایگان دانشجویان دانشگاه های دولتی 4ونیم برابر نشود؟ تا اینگونه  دانشجویان معترض و ناراضیان تنبیه شوند هم نتوانند بسادگی وارد دانشگاه شوند و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دهند؟
دانشجونیوز: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه ای تحت عنوان "دستورالعمل اجرائی نحوه محاسبه هزینه های آموزش رایگان"، شهریه تحصیلی دانشجویان دانشگاه های دولتی را اعلام نمود. بر این اساس میانگین نرخ هزینه های تحصیلی دانشجویان توسط وزارت علوم با افزایش ٤۵٠ درصدی مواجه شده است.به گزارش دانشجونیوز، شهریه مقاطع مختلف گروه های تحصیلی شاهد رشد چندین برابری در مقایسه با سال های قبل بوده است. به طور نمونه هزینه یک ترم تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی با  "٦ .۵" برابر افزایش از ١٣٨٧٧٣٠ ریال به ٧٣٦٢٦٠٠ ریال رسیده است.بر اساس جدول زیر که از مقایسه بخش نامه های وزارت علوم در دو سال گذشته تهیه شده، نرخ هزینه های تحصیلی برای دانشجویان ورودی سال ٩٠-٩١، نسبت به ارقام اعلام شده در سال های ٨٨ و ٨٩ به طور میانگین ٤۵٠ درصد افزایش داشته است
علي اکبر ولایتی، مشاور ارشد خامنه ای: ايران نتواند نفت بفروشد؛هيچکس نمي‌تواند
تهدید به سبک آخوندهای حوزوی که می گویند اگر دیگی که سر بار است برای ما نجوشد .بهتر است که در آن کله سگ بجوشد . اکنون غلامعلی حداد پدر همسر آقا زاده مجتبی که هم  زمین و رانت خوار وهم کلان غار ت گر می باشد .مهمتر اینکه هم منقلی رهبر ولی وقیح منفور و نا مشروع  علی خائنه ای می باشد . بنابراین در ادامه ی تهدید مسدود کردن تنگه هرمز وواکنش های بین المللی از جمله تحریم نفت وی دست به تهدید خالی بندی های پا منقلی  همچون هم منقلی اش رهبر لوطی جماران سید علی خائنه ای زده است  که وقتی دو تایی نشئه و توپ توپ می شوند .شروع به شلیک توپ  توپخان می کنند . ولی وقتی خمار می شوند شروع به گلاب زنی وگلاب خوری می کنند.
ولايتي با بي‌تاثير دانستن تحريم‌هاي ضدايراني اروپا، به پرس تي‌وي گفت، تهران اجازه نخواهد داد ديگران بتوانند نفت بفروشند و ايران نتواند.به گزارش پرس تی وی علي اکبر ولايتي، مشاور ارشد خامنه ای با بيان اين که غرب هم مي‌داند که اين يک مانور سياسي است، افزود: "ما براي فروش نفت محتاج لطف هيچ کشوري از جمله غرب نيستيم. نفت کالايي نيست که روي زمين بماند و خودشان مي‌دانند که اگر نفت ايران منها شود از نفت دنيا، حتما قيمت نفت خيلي بالاتر مي‌رود."ولايتي با تاکيد بر اين که کشورهاي غيرغربي مانند چين و هند از اروپا تبعيت نمي‌کنند گفت: "ما هم کمتر از ۲۰ درصد نفتي توليديمان به اروپا فروش مي‌رود. نيازي نداريم به اين که اروپايي‌ها از ما نفت بخرند يا نخرند. ايران نفتش را مي‌تواند بفروشد و مي‌فروشد و بسياري موارد هست که نفتش را پيش فروش کرده است و مي‌کند؛ بنابراين هيچ تاثيري بر فروش نفت و اقتصاد ايران نخواهد داشت."مشاور امور بين‌الملل خامنه ای درباره ناکارآمدي تحريم‌هاي اخير اتحاديه اروپا عليه ايران در بيان مثالي گفت: "در زمان رياست جمهوري (بيل) کلينتون در امريکا، يک سناتوري طرحي را مطرح کرد مبني بر اين که هر شرکت نفتي که در کار استخراج و اکتشاف نفت ايران بيش از ۲۰ ميليون دلار سرمايه‌گذاري کند، مشمول تحريم امريکايي‌ها مي‌شود. از آن زمان تاکنون چه مدت مي‌گذرد؟ اين طرح همچنان زمين مانده و اکتشاف و استخراج (نفت) ايران ادامه پيدا کرده است."
10میلیون نفری که قرار است از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف شوند شناسایی شدند
بنابراین اکنون با کاهش 10 میلیون نفر از  کل جمعیت 80 میلیون کشور  . بسادگی مشخص می شود که  70 میلیون جمعیت باقیمانده ی کشور  در  زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند.
محمد رضا فرزين معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: درباره فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها گفت : بر اساس اعلامی که دو ماه پیش در خصوص حذف خانوارهای پر درآمد اعلام شد حدود 10 ملیلون نفر مشمول حذف دریافت یارانه نقدی شدند که از هفته آینده اطلاع رسانی در مورد آنها با همکاری استانداری های کشور از طریق مکاتبات کتبی به مرحله اجرا خواهد گذاشته شد.وی همچنین درباره زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تصریح کرد : در این خصوص هم بزودی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی لازم به مردم انجام خواهد شد ضمن آنکه هنوز زمان مشخصی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته نشده است.فرزین در رابطه با تک نرخی شدن ارز گفت : ارز دو نرخی در کشور منشا فساد و اخلال در اقتصاد است و تلاش دولت بر این است که بازار را به سمت ارز تک نرخی هدایت کند.وی ادامه داد : ارز در کشور از امروز با قیمت 1226 تومان عرضه می شود و صرافان اگر در یک محدوده کوچک به دلیلی هزینه خودشان اضافه کنن،دلیلی بر دو نرخی بودن ارز نیست.
خلبان و کمک خلبان هواپیمای اف-۱۴ کشته شدند
   آخر کشور مدعی امن وآزاد ترین کشور جهان وقدت بر تر منطقه نه اینکه از جنگنده های 40 سال پیش آمریکایی با شعار ضد آمریکایی استفاده می کند .ولی نه قادر به پرواز سالمش نیست .چون پس از 3 دقیقه برخاستن  سقوط می کند ، بلکه ناتوان از زنده فرود آوردن ه خلبان وکمک خلبان می باشد تا کشته نشوند  .ولی ادعای فرود سالم  هواپیمای جاسوسی بدون سر نشین آمریکایی می کند وتهدید به مسدود کردن تنگه هرمز وبه غنیمت گرفتن ناو های جنگی آمریکایی واروپایی می کند.
فرماندار بوشهر گفت: خلبان و کمک خلبان هواپیمای اف ۱۴ که صبح امروز در اطراف بوشهر سقوط کرد کشته شدند.جعفرپورکبگانی در گفت وگو با فارس در بوشهر اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته هواپیمای سقوط کرده پیدا شده و هر دو خلبان و کمک خلبان این هواپیما شهید شدند.وی افزود: دلیل سقوط نقص فنی بوده و همچنان در دست بررسی است.بامداد امروز یک فروند هواپیمای اف ۱۴ پایگاه هوایی بوشهر به دلیل نقص فنی در اطراف شهرستان بوشهر سقوط کرد. لاشه هواپیمای اف ۱۴ در آب‌های فراکه پیدا شده است.ایسنا  : استاندار بوشهر با تایید سقوط هواپیمای نظامی در بامداد امروز پنج‌شنبه از پیدا شدن لاشه این هواپیما خبر داد.محمدحسین جهانبخش با اعلام این خبر اظهار کرد: این هواپیما F14 بوده است که ساعت 4:30 امروز پرواز کرده و بین سه و نیم تا 4 دقیقه پس از پرواز سقوط می‌کند. استاندار بوشهر گفت: این هواپیما در فاصله 30 کیلومتری استان بوشهر در منطقه فراکه و در داخل آب سقوط می‌کند و لاشه هواپیما بدست آمده است، ولی ما هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان و کمک خلبان آن نداریم. وی تاکید کرد: در حال پیگیری موضوع هستیم و اطلاعات بعدی را پس از بررسی‌ها اعلام خواهیم کرد.