روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 19 دیماه سال 1390
نقد وبررسی : سرمقاله  روزی نامه ی حکومتی  جمهوری " دولت مالكي و دشواري‌هاي پيش رو "
"سرمقاله نویس  ائتلاف العراقیه وطارق الهاشمی و آمریکا و عربستان  را متهم بی ثباتی وانفجارات واقدامات تروریستی حتی در منطقه سبز بغداد کرده است که زیر کنترل کامل دولت می باشد. همچنین  همراه با ادعا جریان کردی  را نیز اضافه نموده است که چرا پناه به معاون رئیس جمهور عراق داده است"
روش وارونه گویی از موضع طلبکارانه و حق به جانب تاکتیک تبلیغاتی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی می باشد. برای همین سر مقله نویس پس از اشاره به رژه نظامی عراق پس از خروج نیروی نظامیان آمریکایی از عراق مدعی شده است که عوامل آمریکا در عراق فعال هستند و دست به اقدامات ناامن وبی ثبات کردن عراق می زنند . در ادامه ادعای انتقادی نسبت به موضع تبلیغاتی یک نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه آمریکا کرده است. البته بدون توجه به شیوه ی سیاست حاکمان ایران در عراق و بحرین  و سایر کشورهای همسایه ومنطقه که چگونه می باشد . ولی اذعان کرده است که این نامزد حزب جمهوری خواه  آشکارا حق حاکمیت مردم عراق واستقلال این کشور را نا دیده گرفته است .در صورتی که حاکمان ایران با یکه تازی کردن سپاه قدس در عراق نه این کشور ر ا حیاط خلوت خود کرده اند ، بلکه یک نخست مزدور وخائن ودست نشانده در این کشور بر روی کار آورده اند که یک خال به فرمان شان می باشد و فرمان ودستوراتی که بهش داده می شود . برای اجرای آن بی درنگ دست بهر جنایتی ضد انسانی می زند .مهمتر اینکه همین سرمقاله نویس از موضع نماینده ی ملت ومالک عراق امر ونهی کرده و آمریکا را مورد انتقاد قرار داده ومتهم کرده است که ا ین چنین  عامل انفجارات واقدامات تروریستی ومرگ ومیر مردم  عراق وناامنی وبی ثباتی این کشور شده است :
"ارتش عراق، اين هفته نخستين رژه خود را پس از خروج نيروهاي آمريكايي از عراق برگزار كرد. دولت عراق با اين اقدام نمادين، درصدد است اين پيام را به افكار عمومي منتقل كند كه دوران سيطره ارتش‌هاي بيگانه غربي بر عراق به پايان رسيده و اكنون عراق در كنترل ارتش بومي اين كشور مي‌باشدولي آيا اين تحولات نشانه پايان بحران در عراق و بازگشت صلح، ثبات و امنيت به اين كشور است؟ نگاهي به حوادث خونبار چند هفته گذشته، يعني از هنگامي كه آمريكايي‌ها مدعي شده‌اند از عراق عقب نشيني كرده اند، نشان مي‌دهد هنوز عراق، با ثبات و آرامش كامل فاصله دارد و دست‌هايي در كار هستند كه مانع پايان يافتن بحران اين كشور مي‌باشند. شواهد و قرائن كافي وجود دارد كه آمريكايي‌ها پشت خشونت‌هاي چند هفته اخير بوده‌اند و اين كشور براي آينده نيز توطئه و نقشه‌هايي تدارك ديده استاين واقعيتي انكارناپذير است كه آمريكايي‌ها به اجبار و اكراه از عراق عقب نشيني كرده‌اند و اگر شرايط مهيا و مطابق خواسته‌هاي اشغالگران بود آنها هرگز قصد نداشتند به اين زودي‌ها آن هم اينگونه خفت بار از عراق خارج شوندبي جهت نيست كه يك نامزد جمهوريخواه، اوباما را به خاطر پايان بخشيدن به جنگ عراق و خارج كردن سربازان آمريكائي به باد انتقاد مي‌گيرد و حتي وعده مي‌دهد درصورت پيروزي، مجدداً عراق را اشغال خواهد كرد! "ريك پري" كانديداي رياست جمهوري آمريكا و فرماندار تگزاس بدون توجه به حق حاكميت مردم عراق و استقلال اين كشور، اوباما را بي‌شعور دانسته و تأكيد كرده وي لازم بود نظاميان آمريكائي را براي مدتي نامحدود و در عراق بافي نگاه مي‌داشتاين مسائل نشان مي‌دهد كه آمريكايي‌ها همچنان براي عراق برنامه دارند و از هر طريق ممكن درصدد هستند حضور و نفوذ استعماري خود را در عراق حفظ نمايند. انفجارها و حوادث تروريستي گسترده هفته‌هاي اخير در عراق و همچنين بحران سياسي جاري اين كشور در همين چارچوب قابل بررسي است. آمريكايي‌ها با كمك عناصر داخلي خود در عراق كه بعضي از آنها حتي عضو احزاب شناسنامه‌دار اين كشور هستند به تشديد ناآرامي‌ها اقدام كرده و از اين عمل چند هدف را تعقيب مي‌كنند. نخست اينكه، با تشديد خشونت‌ها و ايجاد بي‌ثباتي، دولت عراق را تحت فشار قرار داده و وادار سازند امتيازات بيشتري به جريان‌هاي مورد حمايت خود در عراق بدهد و مناصب و مسئوليت‌هاي مهم را در اختیار اين جريان‌ها و گروهها قرار دهد و دوم اينكه چنين وانمود سازد كه دولت كنوني عراق، قادر به تأمين امنيت كشور نيست و با اين توجيه، زمينه تحركات آتي آمريكا از جمله حضور نظامي مجدد در عراق را فراهم سازد. به اندازه كافي دلايلي وجود دارند كه نشان مي‌دهند دولت كنوني عراق نه تنها مورد عنايت و پسند آمريكا نيست بلكه در مواردي، با آمريكا رويارو شده و مانع پياده شدن نقشه‌هاي آنها گرديده است. مخالفت دولت نوري مالكي با اعطاي مصونيت به نظاميان آمريكايي، اقدامي بود كه به شدت آمريكايي‌ها را عصباني كرد و تاثير عمده‌اي در وادار ساختن آنها به عقب نشيني از عراق داشتاين خشم و عصبانيت واشنگتن را فرمانده ارتش آمريكا در عراق، ماه گذشته در آستانه خروج اشغالگران از عراق بروز داد و عراقي‌ها را به نمك ناشناسي و بي‌وفايي متهم كرد"
سرمقاله نویس در دنباله بالو دادن وتأکید کردن دستور پرونده سازی کردن وحکم باز داشت معاون رئیس جمهور عراق طارق الهاشمی  را فاش ساخته که از کجا وچگونه صادر شده است ؟  برای همین از موضع ضد آمریکایی و شاکی وعصبی بودن که چرا این حکم اجرا نشده است  یا اینکه چرا توطئه ی طراحی شده سوخت یا خنثی شد؟ بنابراین واکنش انتقامی پیرامون  عدم اجرای این توطئه  سوز و گداز  فراوان کرده است  و ائتلاف العراقیه وطارق الهاشمی و آمریکا و عربستان  را متهم بی ثباتی وانفجارات واقدامات تروریستی حتی در منطقه سبز بغداد کرده است که زیر کنترل کامل دولت می باشد. همچنین  همراه با ادعا جریان کردی  را نیز اضافه نموده است که چرا پناه به معاون رئیس جمهور عراق داده است . بهر حال  اینگونه همگی را متهم به توطئه و همکاری با آمریکا و عربستان علیه ی نخست وزیر خائن ومزدور ودست نشانده نوری مالکی کرده است :
"از سوي ديگر، اقدام دولت و قوه قضائيه عراق در صدور حكم بازداشت "طارق الهاشمي"، از مسئولان ارشد حزب "العراقيه" وابسته به "اياد علاوي"، بر خشم و عصبانيت آمريكا افزوده است. طارق الهاشمي متهم است كه در بسياري از ترورها، ناآرامي‌ها و انفجارهاي تروريستي عراق دست داشته و از اين اقدامات تروريستي، حمايت‌هاي مالي و لجستيكي گسترده‌اي نموده استجناح "العراقيه" يكي از سه تشكل مهم سياسي عراق است كه با آمريكا و عربستان روابط نزديكي دارد و اساساً، پيدايش و پيروزي اين جريان در انتخابات گذشته مرهون حمايت‌هاي همه جانبه واشنگتن و رياض بوده استاتفاقي نيست كه پس از صدور حكم جلب طارق الهاشمي موج گسترده‌اي از انفجارهاي عراق را فرا مي‌گيرد و مركز اين كشور را ناامن جلوه مي‌دهدگستردگي ابعاد اين حملات، ترديدي باقي نمي‌گذارد كه اين اقدامات فراتر از حيطه قدرت و توان يك گروه سياسي است و قدرت‌هاي خارجي و در رأس آنها آمريكا در اين حملات دست دارندبا توجه به شرايط كنوني عراق، بايد پذيرفت كه دولت نوري مالكي تحت فشار شديدي قرار دارد. حتي بعضي از كردهاي صاحب نفوذ نيز براي جلب رضايت آمريكايي‌ها، ناجوانمردانه در طرح فشار عليه مالكي مشاركت دارند، از جمله اينكه در اقدامي غيرقانوني، به طارق الهاشمي كه به عنوان يك جنايتكار و خائن تحت تعقيب است پناه داده‌انددولت نوري مالكي درحال حاضر تنها به مردم عراق و ارتش اين كشور متكي است. ارتش عراق كه تعداد نيروهاي آن كه در زمان جنگ خليج فارس به حدود يك ميليون نفر مي‌رسيد، اكنون فقط 35 هزار نيرو دارد و از 3 هزار تانكي كه در اختيار داشت اكنون فقط 172 فروند آن برايش باقي مانده است. ترديدي نيست كه آمريكايي‌ها برخلاف ادعاهايشان از مجهز شدن ارتش عراق و قدرتمند شدن آن جلوگيري كرده‌اند چرا كه مايل نبودند اين ارتش در كنترل جناح حاكم كنوني عراق باشد"
 در خاتمه اینکه  سرمقاله نویس برای اینکه نقش مداخله گرانه در امور داخلی عراق را کامل کرده باشد . دست به هنر نمایی طنز گویی وارونه به سبک هنرنمایی و ادعاهای ولی وقیح گونه زده ومدعی شده است چون نوری مالکی مزدور و خائن نخست وزیر عراق متکی به ارتش 35 هزار نفری عراق با تعداد 170 تانک و بر خور داری از حمایت مردم عراق می باشد. بنابراین  قادر است که با پیگیری و پیاده کردن سیاست و رهنمود های صادر شده از سوی بیت جماران و مشورت باسفیر پاسدار تروریست حسن دانایی فرد در بغداد وپشتیبانی سپاه قدس  براي حفظ ثبات اين كشور و تحقق بخشیدن  اهداف مورد نظر گرچه مواجه با  مسير دشواري می باشد ولی با اين حال، ترديدي وجود ندارد كه دولت نخست وزیر دست نشانده  ی مزدور و خائن  مالكي درصورتي كه عزم خود را براي تحقق اهداف ترسيم شده جزم نموده باشد، یعنی طارق الهاشمی از پست معاون ریاست جمهوری وسالک مطلک را از معاونت نخست وزیری وائتلاف العراقیه را از درون دولت وپارلمان این کشور حذف کند. آنگاه  دشواري‌هاي موجود پشت سر گذاشته خواهد شد. چرا كه اين سياست‌ها، با خواست و اراده اكثريت مردم عراق که منظور حاکمان ایران  است همسو مي‌باشد و مردم عراق یعنی سپاه قدس وسایر عوامل نفوذی حاکمان ایران درون دولت  آماده حمايت از نوری مالکی مزدور وخائن ودست نشانده  براي تحقق اين اهداف هستند. 
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 19 دیماه سال 1390
دولت مالكي و دشواري‌هاي پيش رو