گزیده خبرهای 19 شهریور – 94 قسمت -5

گزیده خبرهای 19 شهریور – 94 قسمت -5

  
  شرق: پارسياني هاي متصل به دولت جاي جمشيد بسم الله را گرفته اند
    «بانک پارسياني ها ساعات خاصي در بازار ظاهر مي شوند و با تزريق دلار موجب ايجاد نرخ سوم براي ارز مي شوند».    روزنامه شرق نوشت: آخرين روز مهر سال 91، محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور وقت، در جمع خبرنگاران از بازداشت جمشيد بسم الله خبر داد و او را عامل اختلال در بازار ارز دانست. رحيمي ادعا کرد جمشيد بسم الله روي چهارپايه مي ايستد و قيمت ارز را تعيين مي کند. حالابرخي افراد که به گفته فعالان بازار از عوامل بانکي هستند بعضي از ساعات روز در بازار حاضر شده و نرخ سوم بازار راتعيين مي کنند. البته اين بار از چهارپايه خبري نيست، اما يک دستگاه کارتخوان (پوز) هميشه کنارشان هست و کارت ملي ها را هم چک مي کنند. مي گويند قبلاً يک خطي (يک ميليون) يا دو خطي دلار عرضه مي کردند، اما حالامشخص نيست چرا ميزان آن را به 300 تا 400 هزار دلار در روز کاهش داده اند.    شرق مي افزايد: حدود هفت، هشت ماهي است که حضور دولتي ها به حضور فردي مبدل شده و در واقع طيف جديدي از دولتي ها يا همان پارسياني ها وارد بازار شده اند. ناگفته نماند چندان اصراري هم ندارند هر روز در بازار حاضر شوند.    گويا تنها زماني وارد عمل مي شوند که دلار نزديک به سه هزار و 300 تومان شده است و کاري به نرخ دلار زير اين قيمت ندارند. حالاکه دلار سه هزار و 400 تومان را تجربه مي کند، حضورشان دائمي شده و اصرار دارند هر روز در برخي ساعات روز خودنمايي کنند. برخي از فعالان بازار البته مي گويند هر وقت بازار نوساني تر مي شود، نرخ گذاري شان چند بار در روز مي شود. رئيس انجمن سکه و صرافي تهران نيز چندي پيش در يک نشست خبري از ارز سه نرخي خبر داده بود و علت آن را حضور عاملان بانکي يا همان پارسياني ها در بازار ارز برشمرده بود.    شرق همچنين از تلاش دولت براي بالابردن نرخ ارز مبادله اي و جايگزيني آن با رقم 3 هزار تومان عنوان کرد و نوشت: بانک مرکزي قصد دارد کم کم اذهان را به دلار 3 هزار تومان عادت دهد.    اين روزنامه در پايان خاطرنشان کرد: حضور عمو بانکي ها در بازار گويا به کمک تصميم بانک مرکزي آمده تا دلار تک نرخي حوالي سه هزار تومان را رقم بزنند. اما مشخص نيست اگر اين روند ايجاد تنش کند، باز هم اين عمو بانکي ها متهم به اخلالگري در بازار ارز مي شوند يا نه. جمشيد ميرابي (بسم الله) دو سال بعد از بازداشت شدن، در مصاحبه اي با يک سايت خبري ايراني خارج از کشور گفت که «آقاي رحيمي باعث بين المللي شدن من شد». حالااما مشخص نيست نام اين عمو بانکي ها چه زماني از زير زبان مسئولان دولتي بيرون مي آيد.
احداث پل ارتباطي چند روستاي هنديجان نيمه كاره رها شد
رئيس اداره راه و شهرسازي هنديجان گفت: پروژه احداث پل بزرگ روستاي چهل مني واقع در محور جاده بدر شهرستان هنديجان 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و براي تکميل آن به تامين اعتبار نياز است.    اهواز- خبرنگار کيهان: حجت الله ابوعلي در حاشيه بازديد از اين پروژه با بيان اينکه احداث اين پل 9 روستا را به هم مرتبط مي کند اظهار کرد: در سال هاي گذشته اهالي اين روستا در شرايط نامساعد جوي مخصوصاً در فصل زمستان به علت بارندگي و آب گرفتگي اين جاده با مشکلات زيادي روبه رو بودند که با عقد قرارداد يک ميليارد و 300 ميليون توماني کار احداث اين پروژه آغاز شد.    وي ادامه داد: متاسفانه اين پروژه به دليل عدم تامين اعتبار نيمه کاره مانده است که توجه مسئولان را مي طلبد. رئيس اداره راه و شهرسازي هنديجان از تکميل، بازسازي و مرمت پل روستاي دريهک با 100 ميليون تومان، آسفالت جاده امام زاده ميرنعمان به مساحت 13 کيلومتر با 2 ميليارد تومان و پروژه شن ريزي و احداث جوي و جدول بندي معابر مسکن مهر با 100 ميليون تومان اعتبار خبر داد.
استان قزوين از كمبود 1200 تخت بيمارستاني رنج مي برد
رئيس دانشگاه علوم پزشکي قزوين گفت: استان قزوين با داشتن يک ميليون و 200 هزار نفر جمعيت نيازمند 3 هزار تخت است که از کمبود 1200 تخت بيمارستاني رنج مي برد.    قزوين- خبرنگار کيهان: منوچهر مهرام در نشست با خبرنگاران رسانه هاي گروهي اظهار داشت: در سطح بيمارستان هاي استان قزوين در مجموع نزديک به 1800 تخت وجود دارد که 1064 تخت در 8 بيمارستان دولتي، 323 تخت در بيمارستان تامين اجتماعي، 343 تخت در 4 بيمارستان خصوصي و 70 تخت در بيمارستان خيريه الوند مورد استفاده مي باشد.    مهرام با اشاره به پيگيري راه اندازي مرکز درمان و راديوتراپي سرطان در استان قزوين اظهار داشت: در حال حاضر سالانه بيش از يک هزار و 500 مورد سرطان شناسايي مي شود که بيماران مراحل درمان و راديوتراپي خود را در ساير استانها پيگيري مي کنند و تلاش ما بر اين است تا اين مرکز مهم تا 2 سال آينده در استان به بهره برداري برسد تا نيازمندان به اين نوع از خدمات پزشکي مجبور نباشند براي دريافت اين خدمات به تهران و يا استان هاي ديگر مراجعه کنند.    رئيس دانشگاه علوم پزشکي قزوين اجراي کامل و بدون نقص طرح تحول نظام سلامت را نيازمند منابع مالي و وصول مطالبات بيمارستان ها و مراکز بهداشتي درماني از سازمان هاي بيمه گر دانست و گفت: تا پايان مردادماه سال جاري سازمان هاي بيمه گر 800 ميليارد ريال به دانشگاه علوم پزشکي قزوين بدهي دارند که اين موضوع مربوط به بيمه هاي استان قزوين نيست و پرداخت نشدن اعتبارات ملي، باعث اين وضعيت براي بيمه ها در استان قزوين شده است.    مهرام در خصوص راه اندازي مراکز درماني و بيمارستان شهر تاکستان گفت: مراکز درماني و اورژانس در سطح استان در حال تکميل و تجهيز شدن هستند و بيمارستان تاکستان هم در حال تکميل و تجهيز است.
عباس سلیمی‌ نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، عصر امروز مورد عمل جراحی قلب باز قرار می‌گیرد.به گزارش تسنیم، عباس سلیمی‌‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، روز دوشنبه به‌منظور انجام یک آنژیوی ساده به بیمارستان رفت که بعد از انجام آزمایش‌های مورد نظر، پزشکان تشخیص دادند که وی باید به‌صورت فوری مورد عمل جراحی قرار گیرد.بر اساس این گزارش، عمل جراحی قلب وی به‌صورت جراحی باز، عصر امروز انجام می‌شود و پزشکان در این زمینه اذعان می‌کنند که مشکل خاصی نیست و وی عمل جراحی قلب باز ساده‌ای را پیش رو خواهد داشت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره‌ وضعیت روزهای آینده بازار ارز گفت: نوسانات قیمت ارز کوتاه‌مدت است و فکر نمی‌کنم روندی برای تغییر قیمت ارز اتفاق بیفتد.به گزارش خبرنگار ایسنا، علی طیب‌نیا امروز - سه‌شنبه - در مراسم رونمایی بستر تبادل اطلاعات اقتصادی کشور ضمن توضیح بستر‌های مبادلات اطلاعات اقتصادی، با اشاره به این‌که فناوری اطلاعات تحولی عمیق و جدی در مدیریت کشور‌ها و سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرده است، اظهار کرد: استفاده از فناوری این امکان را فراهم می‌کند که سازمان‌ها بتوانند به صورت کارآمد‌تر، سریع و کم‌هزینه‌تر تصمیمات صحیح بگیرند.وی درباره‌ تاثیرات سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی گفت: برای مثال ترخیص الکترونیکی گمرک و همچنین اظهارنامه‌های الکترونیکی در سامانه جامع مالیاتی باعث شده هزینه‌های مبادلاتی کاهش پیدا کند و در وقت مردم صرفه‌جویی شود.به گزارش ایسنا، بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی کشور با هدف تبادل اطلاعات مالی و اقتصادی بین دستگاه‌های اجرایی کشور رونمایی شد. این بستر لازمه مدیریت بازار سرمایه و ریسک است که براساس سند توسعه دولت الکترونیک و آیین‌نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید شکل گرفته است.این سامانه الکترونیکی که جهت تبادل اطلاعات مالی و اقتصادی بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته، زمینه‌های مختلف فنی، حقوقی، قانونی و مدیریتی دارد که به گفته رضوی - رییس مرکز نوسازی وزارت اقتصاد - این بستر که با همکاری بانک ملی ایجاد شده، می‌تواند بی‌نظمی در ارائه‌ اظهارنامه بین سازمان‌های مختلف را با ایجادا لگوی یکپارچه از بین ببرد.وی تصریح کرد: این بستر اولین گام وزارت اقتصاد در توسعه IT ستاد اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود.
مراسم استقبال رسمی از رئیس‌‌جمهوری اتریش با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان امروز ، سه‌شنبه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعد آباد برگزار شد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مراسم استقبال رسمی از «هاینس فیشر» رئیس‌ جمهور اتریش با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعد آباد برگزار شد.در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و اتریش، روسای جمهور دو کشور هیأت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.رئیس جمهور اسلامی ایران و رئیس‌ جمهور اتریش بلافاصله پس از پایان مراسم استقبال رسمی، مذاکرات خصوصی خود را آغاز کردند.