اعزام20 هزار دانش آموز از همدان به مناطق عملیاتی

اعزام20 هزار دانش آموز از همدان به مناطق عملیاتی  22 شهریور – 94
گویا بازار کشف استخوان مرده کشته شدگان جنگ پاسداران  کساد شده است  که دست به این اقدام زده شده است؟ از سوی دیگر مگر شرایط جنگی حاکم است که یک هفته قبل از بازگشایی مدارس قرار است 20 هزاردانش آموزان استان همدان به مناطق عملیات جنگی جنوب اعزام شوند در حالیکه  هوای  استان خوزستان بسیار آلوده  است . اگر مثل سال های قبل اتوبوس حامل دانش آموزان در جاده های مرگ آفرین تصادف کنند و تعدادی دانش آموز کشته شوند .پاسخگوی کیست؟ مهمترا ینکه در شرایطی که چند میلیون دانش آموزان ترک تحصیل کرده وتبدیل به کودکان کار خیابانی وجوددارد. چرا برای اینان اقدامی نمی شود به جای اینکه  دانش آموزان به مناطق  عملیات جنگی ا عزام  شود؟
همدان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: با شروع سال تحصیلی و برنامه ریزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان 20 هزار دانش آموز همدانی به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به خبرنگار ما گفت: این برنامه در قالب کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی و با هدف آشنایی بهتر و بیشتر دانش آموزان با فرهنگ جبهه و همچنین تعمیم فرهنگ جهاد و شهادت در بین آنان انجام می‌شود.
سرهنگ روح اله عروجی از انجام تدابیر لازم برای انجام برنامه‌های فرهنگی و معرفتی و همچنین امنیت کاروانها و سایر امور ذیربط خبر داد و افزود: حرکت اولین کاروان با هماهنگی آموزش و پرورش از یازدهم مهرماه آغاز خواهد شد.
وی اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی را اقدامی در اجرای منویات مقام معظم رهبری در جهت تقویت بنیان فکری و معنوی و تقویت روحیه حماسی در قشر جوان بیان داشت و اظهار کرد: در این زمینه امسال در مجموع 30 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان به این مناطق اعزام می‌شوند.
سرهنگ عروجی خاطر نشان ساخت: کاروانهای راهیان نور منحصر به نیروها و اعضاء بسیج نیست و تمامی مردم با هر سلیقه و دیدگاهی می‌توانند با حداقل هزینه از برنامه‌های متنوع این اردوها بهره گیری کنند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) گفت: با هماهنگی معمول شده ظرف چند سال اخیر زمینه بازدید 200 هزار نفر از مردم استان از مناطق عملیاتی فراهم شده که با استقبال خانواده‌ها مواجه بوده است.
وی در پاسخ به پرسشی پیرامون ارزشیابی و تاثیرگذاری کاروانهای راهیان نور گفت: بررسی خروجی جشنواره ره آورد راهیان نور و همچنین پاره‌ای نظر سنجی‌ها‌ی معاونت علمی و پژوهشی سپاه مبین تاثیرگذاری خوب این سفرها در ارتقاء سطح معرفتی زائرین، احترام به والدین، اقامه نماز، کاهش ناهنجاری اجتماعی، کاهش استفاده از ماهواره و... بوده است.