گزیده خبرهای 22 شهریور-94 قسمت -2

گزیده خبرهای 22 شهریور-94 قسمت -2
 
وقوع دو انفجار تقریبا همزمان در ساختمان یک رستوران در مرکز هند به کشته‌شدن دست‌کم 82 تن منجر شد.انفجار کپسول گاز در آشپزخانه این رستوران در ایالت مادیا پرادش، موجب شد مواد منفجره‌ای که در نزدیکی این رستوران انبار شده بود نیز منفجر شود.نیروهای امداد و نجات جسد 82 تن را از ساختمان این رستوران بیرون کشیدند. این گزارش حاکیست در زمان وقوع این حادثه تعداد قابل توجهی مشتری در رستوران مشغول خوردن صبحانه بوده‌اند. همچنین در این حادثه 35 نفر به دلیل جراحت در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال وقوع این دو انفجار تعدادی از ساکنان ساختمان‌های مجاور این رستوران که خانه‌هایشان دچار حادثه شده‌ بود از محل تخلیه شدند.
۱۱تبعه بیگانه در واژگونی خودرو تویوتا در محور بندرعباس - داراب کشته شدندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: علت این تصادف که در کیلومتر 30 روستای گهکم حاجی آباد 190 کیلومتری بندرعباس رخ داد، سرعت بالا بود.سرهنگ مجیدزاده افزود: 8 نفر از سرنشینان خودرو نیز مصدوم شدند که حال تعدادی از آنها مناسب نیست. جان باختگان تبعه افغانستان بودند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاترهای زیر زمینی اجازه فعالیت ندارند و وظیفه نیروی انتظامی برخورد با چنین فعالیتی است.به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی جنتی در مراسم ختم عبدالرحیم رحمانی فضلی برادر وزیر کشور در جمع خبرنگاران افزود: نیروی انتظامی باید در مقابل تئاترهای زیر زمینی بایستد ؛ چرا که وظیفه آنها ارشادی است.وی خطاب به خبرنگاران نیز گفت: وقتی در سووال خود می پرسید تئاترهای زیر زمینی، یعنی آنکه فعالیت آنها زیرزمینی است و دستگاه های انتظامی باید با آنها برخورد کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از نهایی شدن گزارش زمین‌خواری گردنه حیران خبر داد.به گزارش فارس، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور عصر امروز در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور که در مسجد نور تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس، از نهایی شدن گزارش این سازمان درخصوص تخلفات زمین‌خواری گردنه حیران خبر داد.وی تصریح کرد: به دلیل اینکه محرمانه بودن این گزارش، از بیان جزئیات آن معذورم.
وزیر دفاع انگلیس رهبر جدید حزب کارگر را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور معرفی کرد.به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در واکنش به پیروز جرمی کوربین در انتخابات حزب کارگر انگلیس اظهار داشت: حزب کارگر اکنون با این رهبر جدید تهدیدی برای امنیت ملی هستند.فالون که خودش عضو حزب محافظه کار انتخاب کوربین را تهدیدی برای اقتصادی، امنیت و خانواده‌های انگلیسی دانست.وی ابراز داشت که انتخاب کوربین در زندگی مردم انگلیس اثر منفی خواهد داشت و افزود: کوربین امنیت و دفاع را تضعیف می‌کند،‌مالیات بر تولید و درآمد را افزایش خواهد داد که کاهنده رفاه در جامعه خواهد بود و به مشاغل مردم ضربه خواهد زد.وزیر دفاع انگلیس در ادامه وعده داد که حزب محافظه کار ثبات و امنیت را برای تمام کشور به ارمغان خواهد آورد.جرمی کوربین امروز در رخدادی که برخی آن را «زلزله سیاسی» توصیف کرده‌اند، به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انگلستان انتخاب شد.
مربی پرسپولیس می‌گوید دخالتش در صحنه درگیری بازیکنان دو تیم در بازی جام حذفی برای جلوگیری از دعوا بوده است.به گزارش ایسنا، کریم باقری پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس برابر پیکان و صعود به یک هشتم نهایی جام حذفی گفت: بازی سختی بود. پیکان در لیگ هم خوب بازی می کند و در صدر جدول است. می‌دانستیم بازی سختی داریم. به مرزبان تبریک می‌گویم چون تیم خیلی خوبی ساخته است. البته ما استحقاق پیروزی را داشتیم.مربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین درباره صحنه درگیری لفظی‌اش با بازیکن پیکان گفت: عصبانی نبودم اما چون فکر کردم ممکن است بین بازیکنان دعوا شود سریع رفتم که جلوی این اتفاق را بگیرم.